Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונת האופנוע מנס הרים - כ"ע


shark-dci
שימו לב! השרשור הזה בן 3474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתם לא קולטים שכל הסיפור הזה קורה בשניה וחצי ! מהרגע שהיא ראתה את האופנוע עד שהוא נכנס בה זה הזמן שעבר ! שניה לפחות עוברת עד שהמוח בכלל מבין שצריך להגיב, לא נשאר לך זמן לעשות שום דבר בנקודה הזאת. הרבה פעמים כשרואים סרטונים של תאונות אנשים לא מבינים 'למה הוא לא עשה משהו', שוכחים שהם רואים סרט וצופים את מה שקורה בעוד שניה, בזמן אמת זמן התגובה בא לידי ביטוי ועוברת שניה וחצי עד שמפעילים את השריר בשביל לעשות איזשהי פעולה.

ושוב אני מדגיש - ההתנגשות הייתה בישורת לפני הפניה (אחרי הפניה מהכיוון של האופנוע), היא לא חתכה את הפניה או משהו דומה, היא פשוט התרחקה ממה שקורה בשוליים. כל זה מוביל למסקנה שהאשמה שלה פחותה משמעותית לעומת האשמה של הרוכב והמהירות שבה יצא מהסיבוב.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ממה שקראתי בפורום האופנועים, מקורבים אל ההרוג אומרים שברכב לא הייתה נהגת, אלא נהג ושהוא לא יצא משביל העפר, אלא פשוט נסע.

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שלנהל דיון המתבסס על סרטון שהוסר זה פחות מאופטימלי, אבל זה מה יש ונחיה עם זה.

 

מהפעם היחידה שצפיתי בסרטון הבחנתי שהרכב חזר למסלולו בצורה מתונה ועם וינקר, מה המשמעויות אני לא יודע, אבל זה מה שראיתי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו, רומן, ההתממות שלך מדהימה.

 

איזה תמרון חרום במהירות של 10-20 קמ"ש? כשכל האירוע נמשך שנייה? מה המיקרה היתה אמורה לעשות? לשבור הצידה? לבלום?

ומה זאת אומרת מי שיוצא מחניון לא נכנס לנתיב הנגדי? אף פעם לא פנית שמאלה ביציאה מחניון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד חפירונת על נושא הצנזורה: מזכיר לי קצת צא"פ (איסור פרסום) כאשר בכל העולם הסרטון מפורסם וכל מי שיודע שתי מילים באנגלית עם גישה לגוגל יכול לצפות בסרטון (והוא באמת נוראי לצפייה, הרבה יותר מאשר סרטונים של תאונות בחו"ל, וגם אופי הצילום שלו והנסיבות).

אבל אני לא יודע אם הייתי נוהג אחרת אם הייתה מגיעה פנייה מהמשפחה.

 

באשר לנסיבות התאונה - אני די מתחבר לדברים של בר ומר ב'.

 

יכול להיות שמבחינה חוקית נטו האשמה בתאונה היא לא של הרוכב, ואני לא מתיימר לקבוע כאן עובדות. אני גם לא בא לצקצק נגד אופנועי ספורט. אבל בניגוד למה ששלייקס רשם: רוכב אופנוע חזק, במיוחד בכבישים כאלה יודע שהוא לוקח על עצמו רכיבה אתגרית, ומודע לכך שכל תאונה קרוב לוודאי תסתיים במותו.

אני רוכב אופני הרים, לא אקסטרים, ויודע שפציעות, שברי כף היד ושפשופים הם חלק מהספורט. רוכבי אופני כביש יודעים (ואולי מתכחשים לכך) שכל טעות של נהג תעלה קרוב לוודאי בחייהם. רוכבי אופנועי ספורט מודעים לכך שכל שיבוש בכביש או רגע של הסחת דעת, יעלה להם בחייהם. הם מכורים לספורט, וקרוב לוודאי שלא יפסיקו לרכב כך, אבל הביטוח שלהם גבוה, ולא בלי סיבה.

אני לא קורא לאסור רכיבה מהסוג הזה, אבל כדאי מאוד שרוכב אופנוע (כל רוכב אופנוע) יחתום על כרטיס תרומת איברים מציל חיים, וגם מי שכלל לא רוכב על אופנוע.

 

במקרה הזה היה רכב שסטה מהנתיב שלו על קו מקווקו, נראה שלקח מרווח ביטחון מהאופנוענים שחנו עמדו וצילמו והיו בצד השול של כיוון נסיעת הרכב.

לי לא נראה שהרכב הגיע במהירות זחילה. מהירות קצת גבוהה. נראה שגם מאור ז"ל הגיע במהירות גבוהה, סיים את הפנייה בחלק המרכזי של הנתיב, ולא בחלקו הימני, מה שכמובן היה מונע את התאונה, אבל מהירות השניים לא אפשרה זמן תגובה מספק.

 

צרוף מקרים לא בלתי סביר שהביא לתוצאה הטרגית.

יהי זכרו ברוך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רומן, נראה שאתה כבר שפטת והחלטת שהנהג/נהגת אשמה בכל התאונה, אני לא חושב שמשנה פה מי אשם ( תפקידו של בית משפט למצא את הדין עם האשם ולא שלנו ) מה שבטוח אחי, אין לה 100 אחוז אשמה בתאונה הנהג הגיע בטיל, תוריד מעל 100 קמ"ש במהירות שלו והכל היה נגמר אחרת, יותר מסביר שהיה עברה נתיב בגלל ההתקהלות בשוליים,זה הדבר הראשון שעלה במוחי כשראיתי את הסרטון, מאוד עצוב שזה נגמר ככה, בתור אחד שגולש גם בפולגז ובכמה קבוצות רוכבים פעילות בפייס, עושה רושם שהיה בחור מאוד אהוב, נהג מיומן, כואב הלב! חבל שזה נגמר ככה! אני תמיד אומר שהצילומים האלה נגמרים באסון! אתה רוצה לצלם את עצמך שים גו פרו על הראש וצא לדרך שזה בינך לבין עצמך! שמצלמים אותך מהצד אתה מגיע בקצה היכולת שלך ( לא של האופנוע) לסיבוב וכשאתה בקצה,קשה מאוד לתקן במקרה שמשהו יוצא משליטה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם כולכם מדברים פה על מהירותו של הרוכב, אני מבקש שכל אחד שמשתמש בזה ירשום מה לדעתו הייתה מהירות האופנוע ומהירות הרכב, אמנם הנסיון שלי ברכיבה על אופנועים מסתכם בשנתיים וקורס אחד בכוכב, אבל מהיכרותי את הפנייה הזאת, המהירות בה לא גבוהה במיוחד, 100 בערך (דודות על פרייווט נוסעות שם 70).

ולגבי שדה ראייה ו"עקיפה של אופנועים חונים בצד" - אין בקטע הזה שום קו מקווקו פרט לקטעון הקצר שמול הכניסה לחניון, הרכב מגיע לקטע הזה כאשר הוא כמעט כולו - כ80% בנתיב הנגדי וכבר נמצא במגמה ימינה, מה זה אומר על כמה עמוק בתוך הנתיב הנגדי הוא היה - אני אשאיר לכם.

אני מצרף פה סרטון שדגתי מהיוטיוב, שבו נראה קטע הכביש הלוך וחזור, שימו לב לקו הרצוף, שימו לב לשדה הראייה של הרכב את החניון, שימו לב לפנייה העיוורת שאל מולה הוא הגיע בנתיב הנגדי, לאחר מכן האופנועים עושים פרסה, שימו לב לקו הפנייה של האופנוע בנתיב זה, לדעתי מאור לקח את קו דומה לקו שהרוכב לוקח במעבר הראשון ולכן זווית ההטייה הגדולה בהתחלה, עכשיו תזכרו מה מאור עשה, הוא שבר עוד יותר שמאלה! ואז הרכב פשוט חסם את דרכו, למרות זאת הוא הצליח להתיישר וכמוצא אחרון נפל על הבלמים (*למי שלא יודע, כאשר בולמים באופנוע, הוא מתיישר, באופנוע, גם עם ABS ומליון בקרות כמו הבמוו של מאור, אין אפשרות לפנות ולבלום, פיסיקה), לצערי הרב זה לא מנע ממנו לעוף 10 מטר באוויר...

מתחיל מ00:30 בערך, משם הם עושים את הקטע הלוך חזור מלא פעמים

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון בפורום לא צריך להיות על כבוד המת אלא על עצם התופעה של רוכבים ונהגים שנאלצים לנהוג ספורט בכבישים ציבוריים בהעדר התייחסות של המדינה לכך. הסרטון הופץ בכל פורום פייסבוק וווטסאפ אפשרי ואין מה להאשים את מי שהעלה אותו לכאן. מי ששחרר את הסרטון אולי לא היה צריך לעשות את זה ובכל מקרה, עצוב ששוב מישהו משלם בחייו על אוזלת היד של המדינה הלבונטינית הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר להיעדר מסלול. גם במדינות מרובות מסלולים נוהגים ורוכבים ספורטיבי בכביש. זה לא טוב, בכלל, אבל זה מה יש.

 

נהיגת מסלול זה יקר וממש לא מה שיפתור את הבעיה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1 לרומן, אין תחליף לתרבות נהיגה, ספורט מוטורי אמנם מרדם תרבות שכזו, אבל אם במקום פסומות לדים בצידי הדרך היו שלטים בסגנון "שמור על הימין" ו"אל תחצה קו הפרדה רצוף" זה בהחלט היה עוזר, בינתיים כל מה שיש לנו זה "סע 90" על כביש הערבה.

 

דוגמא מניו זילנד:

Merge+Like+a+Zip.jpg

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

שינוי בחשיבה זה מה שיפתור את הבעיה. לרוב הנהגים אין מודעות למה שקורה סביבם בכביש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי עדי ראיה במקום, הרכב יצא מחניית הכורכר הסמוכה ולקח סיבוב של סמיטריילר ולכן היה בנתיב הנגדי בחלקו.

לזה קוראים רשלנות.

אין ספק שגם המהירות היתה גורם לחומרת התאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לניתוח הקר, לכל אחד יש מטען, "בטן מלאה", והמון אמוציות שמגיעים איתם. אני מציע לא להוציא את זה אחד על השני בפורום!

 

אתם כולכם מדברים פה על מהירותו של הרוכב, אני מבקש שכל אחד שמשתמש בזה ירשום מה לדעתו הייתה מהירות האופנוע ומהירות הרכב, אמנם הנסיון שלי ברכיבה על אופנועים מסתכם בשנתיים וקורס אחד בכוכב, אבל מהיכרותי את הפנייה הזאת, המהירות בה לא גבוהה במיוחד, 100 בערך (דודות על פרייווט נוסעות שם 70).

ולגבי שדה ראייה ו"עקיפה של אופנועים חונים בצד" - אין בקטע הזה שום קו מקווקו פרט לקטעון הקצר שמול הכניסה לחניון, הרכב מגיע לקטע הזה כאשר הוא כמעט כולו - כ80% בנתיב הנגדי וכבר נמצא במגמה ימינה, מה זה אומר על כמה עמוק בתוך הנתיב הנגדי הוא היה - אני אשאיר לכם.

אני מצרף פה סרטון שדגתי מהיוטיוב, שבו נראה קטע הכביש הלוך וחזור, שימו לב לקו הרצוף, שימו לב לשדה הראייה של הרכב את החניון, שימו לב לפנייה העיוורת שאל מולה הוא הגיע בנתיב הנגדי, לאחר מכן האופנועים עושים פרסה, שימו לב לקו הפנייה של האופנוע בנתיב זה, לדעתי מאור לקח את קו דומה לקו שהרוכב לוקח במעבר הראשון ולכן זווית ההטייה הגדולה בהתחלה, עכשיו תזכרו מה מאור עשה, הוא שבר עוד יותר שמאלה! ואז הרכב פשוט חסם את דרכו, למרות זאת הוא הצליח להתיישר וכמוצא אחרון נפל על הבלמים (*למי שלא יודע, כאשר בולמים באופנוע, הוא מתיישר, באופנוע, גם עם ABS ומליון בקרות כמו הבמוו של מאור, אין אפשרות לפנות ולבלום, פיסיקה), לצערי הרב זה לא מנע ממנו לעוף 10 מטר באוויר...

מתחיל מ00:30 בערך, משם הם עושים את הקטע הלוך חזור מלא פעמים

 

דיוג מוצלח שתואם לקטע!

אני יודע שלא זאת הייתה הכוונה בהעלאת הסרטון, אבל הרוכבים האלה, מקצועיים ככל שיהיו, פשוט מסכנים את החיים שלהם ושל האחרים. אני לא אומר את זה סתם בשביל הצקצוקים, ואני גם לא קורא לאסור את הספורט הזה. בסרטון הם חוצים קו לבן, הרוכב המצלם מבצע פניית פרסה מבלי להסתכל, הרוכב הקדמי נעמד באמצע הכביש (מה אם יגיע פתאום אופנוען נוסף?), ואחר כך עוצרים לדבר בתחנת אוטובוס שהיא חלק מהכביש, זה לצד זה.

 

באמת מאוד מעניין שבפעם הראשונה הרוכב המצולם לקח קו מאוד דומה לזה של מאור בזמן התאונה.

 

הרוכבים האלה מיומנים, וממוגנים. אני מניח שמאור המנוח גם השתייך לקליקה הזאת, ולא צריך כל כך להתפלא שמצא את מותו בנסיבות האלה.

גם טייס קרב יודע טוב מאוד שטיסת קרב מבצעית או מפגן פעלולים יותר מסוכנים מסיור במוזיאון ארצות המקרא למשל.

 

נראה באמת שהרכב חצה קו הפרדה, אני לא יודע מה היו בדיוק הסיבות שהביאו לכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...