Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונת האופנוע מנס הרים - כ"ע


shark-dci
שימו לב! השרשור הזה בן 3474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראיתי את הסרטון

לדעתי המקרה מתחלק ל2:

1) הסיבה לתאונה - כלי רכב בנתיב הנגדי

2) הסיבה לתוצאה - מהירות הרוכב

אין ספק שאם לא היה רכב בנתיב הנגתי, הרוכב יכל גם להגיח ב200 קמ"ש והכל היה טוב ויפה

אבל המהירות של הרוכב היא זו שקבעה את מותו

אין ספק שגם אם היה נוסע לאט יותר היה מתנגש ברכב, אבל אולי רק היה נפצע קשה/בינוני/קל

 

לעניין הרכב שהגיע לנתיב הנגדי, אני לא הייתי במקום אך מדיבורים כאלו ואחרים הבנתי שהרכב יצא מחניית העפר, כן?

לפי התמונות של אחריי התאונה ניראה קטע גישה לכביש של 20 מטר לפחות (מקום הצלמת) מה שגורם לי לתהות למה הנהגת שיצאה הרגע מהחנייה תעבור לנתיב הנגדי?

ההערכה שלי שהתקהלות/אפנועים/רכבים מנעו גישה נוחה לכביש ואילצו את הנהגת לקחת זווית קהה ביציאה

 

כמובן שאלו הן רק השערות שלי בהסתמך על הסרטון ולא הייתי נוכח במקום.

2008 AUDI S3

Former: Toyota Yaris TS 2003

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שייקום האדם אשר בכבישי נס הרים\בית שמש\בית אורן מעולם לא חרג לנתיב הנגדי.

נכון בקהילה של חובבי ספורט מוטורי אולי באמת אפשר למצוא אדם יחיד סגולה שמאז ומעולם נוסע בנתיב שלו.

 

בעם ישראל, תנו לי לעדכן אותכם,

נכון תרבות נהיגה קלוקלת במקרה הטוב. נכון, הטסט על כל חלקיו לא כולל קורס נהיגה מתקדמת,

אז כן ההגיוני הבסיסי של הנהג הממוצע, על מנת לא להיכנס לצאת מהשוליים -

קובע שעדיף להגדיל את רדיוס הפניה (ולגלוש קצת לנתיב הנגדי) במהירות נמוכה.

 

לא מבורותם אלא מחוסר הכשרתם בנושא.

אותה הכשרה שאין שום סיבה שכל נהג יעבור.

 

ולמתנגדים - פנו מזמנכם היקר ולכו לאותה פניה בדיוק - תספרו נהגים שלא גולשים שם לנתיב הנגדי.

עריכה אחרונה על ידי HenzTDI

Golf MK4 TDI 1999

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא גולש לנתיב הנגדי. לא מבין מה כ"כ מסובך פה או יוצא דופן. נכון שעקב כך אני איטי יותר מאשר אם הייתי משתמש בנתיב הנגדי, אבל אני חי עם זה די בסדר כבר לא מעט שנים.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב כאן לא גלש לנתיב הנגדי בגלל הפניה בכלל, הוא היה בקטע הישר של הכביש, וכנראה סטה בגלל הצופים או מה שהיה שם בשוליים.

אגב השוטר והפושע במרדף שבוע שבוע שעבר שהתנגשו חזיתית ברכב הוכיחו שאפשר לצאת בחיים מהתנגשות חזיתית, כנראה עם קצת מזל (גם שם המהירות הייתה גבוהה, אולי אפילו יותר בסכום המהירויות).

 

רוכב מנוסה שנוסע בנס הרים באופן קבוע אמור לדעת שיש שם אינסוף סכנות כמו אנשים שחותכים סיבובים, רוכבי אופניים שנוסעים באמצע הכביש, סתם נהגי שבת גרועים, הולכי רגל ועוד ועוד. והוא בכל זאת הולך ומעמיד קהל בסיבוב עיוור כדי לבצע השכבת ראווה, בלי לחשוב על מה שיכול לחכות לו ביציאה מהסיבוב - וזה ניהול סיכונים גרוע.

 

כן, אפשר להגיד שאם הרכב לא היה שם לא היה קורה כלום, אבל אין לו שליטה על מה שיש או אין בקצה הסיבוב, יש לו שליטה על המהירות שלו, והוא צריך לנהוג בהתאם לנסיבות. וזה לא מה שהוא עשה בפועל.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד שני דברים:

ה. הרכב בפירוש חוזר לנתיב שלו, האופנוע בפירוש צמוד לקו כל הפניה. לא בצד הנתיב שלו, לא באמצע הנתיב שלו. האופנוע צמוד לקו. כך שמרווח הטעות שהוא משאיר לכל יתר הנהגים, שאינם מושלמים כמונו, בכביש כזה, הוא אפסי. סורי.

ו. באמת נראה שיש משהו או מישהו משמאל לצלמת, צמוד לכביש.

 

הרכב אכן חוזר לנתיב שלו אבל לאט לאט. בהחלט יכול להיות שהוא היה עסוק בלהסתכל על קבוצת האופנוענים בצד ימין (ואולי בגלל זה הוא היה בנתיב השמאלי - כדי להתרחק מהם) ולכן הגיב באיטיות. או שהוא סתם היה בשוק.

הניתוח שלך של האופנוען שגוי - הוא יוצא למרכז הנתיב אבל אז קולט את הרכב ומנסה להתחמק לתוך הנתיב הנגדי (כלומר משכיב יותר את האופנוע וכאילו ממשיך את הפנייה) - מכאן אתה רואה כאילו הוא ממשיך להיות צמוד לקו. תסתכל בהילוך איטי ותראה שהוא מתרחק ואז מתקרב שוב. ברגע שהוא מבין שגם הרכב חוזר לנתיב הזה, הוא מתיישר בניסיון נואש להתחמק לצד השני - אבל זה מאוחר מדי. בהחלט יש מצב שזה היה כמו כשאתה הולך ברחוב ומולך הולך מישהו, ושניכם זזים ביחד לאותו כיוון בשביל לא להתקע אחד בשני - אבל אז נתקעים...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ספק שאם האופנועים לא היו חונים כל כך צמוד לשפת הכביש, הצרה גם כך, הרכב לא היה נמצא בנתיב הנגדי. נהג המיקרה ביצע את הפעולה שרוב הנהגים כניראה היו עושים במקרה כזה: גולש לנתיב הנגדי בכדי להתרחק ולא מאט את מהירות הנסיעה משמעותית ונשאר בנתיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט בכל שבת שאני נוסע בכבישים בין עירוניים יוצא לי לראות קבוצת רוכבי אופניים בשוליים.

איך אני מגיב? (למרות שהם בשוליים ולא בנתיב שלי)

מסתכל במראות מה קורה מאחורי ומצדדי ואם הדבר אפשרי, סוטה מהנתיב בשביל לעבור אותם בבטחה וחוזר לנתיב.

אם יש מישהו מאחורי, מאט ומחכה שיעבור אותי ואז מבצע את הסטייה והעקיפה

 

כן, אם אני מזהה בעייה על השוליים, אני לא ממשיך בנסיעה הרגילה שלי גם אם בוודאות אני רק אחלוף קרוב אל מי שנמצא בשוליים, אני סוטה מהנתיב במידת האפשר (ללא הפרעה לנהגים אחרים).

 

זה לדעתי בדיוק מה שקורה בסרטון. הרכב זיהה התקהלות על השוליים, הכביש נראה לו פנוי וניסה להתרחק מהמפגע בשוליים. התזמון היה גרוע מאוד (בזמן שהרוכב מגיח מהפנייה) והמיקום עוד יותר (סטייה מנתיב באמצע פנייה עיוורת זו רשלנות).

 

הבהרה:

אני לא מכיר את הכביש המפורסם הזה, ואת הסרטון ראיתי לפני כמה ימים ולכן לא זוכר אם היה שם פס הפרדה לבן או מרוסק.

אין ספק שבפנייה כזו בעייתית עם התקהלות כזו בשוליים היה ראוי להאט את מהירות הנסיעה עד לכדי זחילה (אם יש צורך) עד למעבר של ההתאספות בשוליים.

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגבתי והערתי בצורה מכובדת, ומה שאתה עושה זו סתימת פיות ברוטלית. אני תורם פה מספיק, כולל בהרבה מאוד עזרה אישית לחברים אחרים בפורום. אם אי אפשר לנהל פה דיון באופן תרבותי בשאלה מה ראוי או לא ראוי לפרסום, אני מוותר על השתתפותי כאן.

אפשר למחוק את השרשור.

 

++1 (כולל עדות ליעוץ אישי).

בפורום הזה מתנהלות לא מעט שיחות על סרטונים עם עבירות תנועה וגם תאונות, יש ניתוחים ברמה מקצועית כזאת או אחרת. אני לא רואה שום ביזיון המת בפרסום הסרטון. אני אישית לא צפיתי בסרטון, וכן הייתי רוצה לראות סרטון יחסית נדיר של תאונה שהביאה לצערינו למותו של הרוכב. לא כסרטון סנאף חלילה, אלא לנסות להבין בעצמי, בכלים שנחשפו לציבור הרחב על ידי העדים לתאונה (החברה כנראה) מה באמת ארע שם.

 

הטעם היחידי שאני כן מוצא לנכון שלא לפרסם את הסרטון הוא בקשת המשפחה. אני אישית כן הייתי צופה, כן שולח בהודעות פרטיות אך לא מפרסם.

אני לא יודע על סמך מה חלק מהאתרים החליטו שכך ביקשה המשפחה, ואני לא מנסה לפקפק בכך. אבל אם בן משפחה שלי היה נהרג בצורה כזאת, אני חושב שהייתי מבקש לפרסם את הסרטון בכל האתרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי את הסרטון. אבל, אין שום מניעה לעבור בנתיב הנגדי, לפעמים זה מתבקש: עקיפה, יציאה מחנייה, התחמקות ממכשול - לפי התמונה אין שם קו הפרדה רצוף. אני לא מבין איך אפשר להאשים את הנהגת, לפי העדויות היא נסעה במהירות מינימלית, יצאה מהחניון, והאופנוע הגיח מולה במהירות - מי מכם, המאשימים את הנהגת, היה יוצא מהמצב הזה אחרת, ואיך??

 

באחד הפורומים הגדיל מישהו לעשות ואיחל לנהגת שיום אחד תצא מולה משאית ולא אופנוע. אולי באמת היה עדיף לנהגת לו היתה שם משאית במקום האופנוע - במקרה כזה היא היתה רואה אותה ומחכה עד שתעבור, או לחילופין, מסיימת לצאת מהחניון וחוזרת לנתיב הרבה לפני שהמשאית היתה מתקרבת - היא היתה מגיעה הביתה ולא לבית חולים.

 

בכל הסיפור הזה, ליבי עם הנהגת - פשוט כי אני רואה את עצמי במקומה, נוסע לתומי וחוטף אופנוע בפנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוסע לתומי בנתיב הנגדי וחוטף אופנוע בפנים, בטח התכוונת להגיד. מי שיוצא מחניון, לא נכנס לנתיב הנגדי. מי שמתחמק ממכשול - חוזר במהירות לנתיב שלו.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחייך רומן, רואים שהיא חוזרת לנתיב.

ליבי עימה (מבלי להפחית מצער על מות האופנוען). כנראה שמי שמכיר שם את הכביש יותר טוב זה המנוח...

בסוף עוד עשויים לגלות שמי שגרם לך זה אלה בכלל חבריו שהתקהלו לצד הדרך, ואולי הבקשה להסרת הסרטון קשורה בכלל לזה. לך תדע.

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...