Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4337 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לא צריך להיות שום SWITCH רק נגד.

פשוט הנגד הוא חלק מהמעגל לשליטה על 2 מהירויות של המאורר לכן מכנים אותו מפסק.

בדרך כלל שנגד לא תקין אז הוא נתק במעגל לכן פשוט נתק את הקונקטור ובדוק את התנגדות הנגד.

לפני הבדיקה חשוב לנקות את המגעים היטב.

 

בדרך כלל ההתנגדות של נגדי מהירות היא נמוכה מאוד סביב 1 אוהם או פחות לכן אם המכשיר שלך לא מסוגל למדוד התנגדות של פחות מ-1 אוהם תקבל תוצאה לא מדוייקת.

 

כאשר אני פותח סוויץ' - צריך להגיע מתח לאותו "twin resistor" הממוקם על הרדיאטור, לא? מהבדיקה הוא פשוט לא מקבל מתח וע"פ השרטוט המתח מגיע אחרי הswitch. שאותו אני לא מצליח לאתר (בשרטוט זה נראה כרכיב יותר מורכב מסתם נגד).

לדעתי מקור הבעיה בקצר כלשהו, אבל אני אפילו לא יודע איפה להתחיל לחפש:bad-word: זה כנראה מה ששרף את הרלי מלהתחילה.

 

מה אע בממסר של בוש שהחלטת להזמין מקורי ?

איפה רכשת את הממסר של בוש ?

 

הזמנתי בערב ובבוקר נמצא הבוש.

לא נקנה - היה לחבר

 

שאלה נוספת - האם ניתן להוציא דיאגרמות חשמל ע"פ מספר השילדה?

עריכה אחרונה על ידי Voland

אבי

פורסם (נערך)

לפי דעתי לא צריך להגיע מתח לנגד כאשר הסוויץ' במצב ON מכיוון שהמפסק הטרמי (חלק מס'112) נמצא במצב פתוח כאשר הטמפ' של נוזל הקירור נמוכה.

 

כאשר הטמפ' של נוזל הקירור עולה המפסק הטרמי סוגר מעגל דרך נגד המהירויות ---> ממסר ---> מאוורר.

כאשר הטמפ' עולה לערך גבוה יותר המפסק הטרמי סוגר מעגל דרך הממסר ---> ישירות למאוורר ולא דרך הנגד כלומר מהירות גבוהה.

 

מה לעשות ?

 

1. אולי הבעיה במפסק הטרמי.

2. ייתכן שהמאוורר תקול לכן נתק את הקונקטור מהמאוורר ותן לו ישירות +/- 12 וולט מהמצבר (כמובן תזהר ואל תגע במאוורר).

3. אתה יכול לעקוף את המפסק הטרמי על-ידי גישור בין רגל 1 ל-3 או בין רגל 1 ל-2 כאשר הסוויץ' במצב ON.

 

אני מקווה שההסבר שלי ברור מכיוון שאני קצת ממהר לכן אם תרצה שאני אבדוק את השרטוט יותר לעומק אז תקפיץ את ההודעה בערב.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
לפי דעתי לא צריך להגיע מתח לנגד כאשר הסוויץ' במצב ON מכיוון שהמפסק הטרמי (חלק מס'112) נמצא במצב פתוח כאשר הטמפ' של נוזל הקירור נמוכה.

 

כאשר הטמפ' של נוזל הקירור עולה המפסק הטרמי סוגר מעגל דרך נגד המהירויות ---> ממסר ---> מאוורר.

כאשר הטמפ' עולה לערך גבוה יותר המפסק הטרמי סוגר מעגל דרך הממסר ---> ישירות למאוורר ולא דרך הנגד כלומר מהירות גבוהה.

 

מה לעשות ?

 

1. אולי הבעיה במפסק הטרמי. - הזמנתי אחד חדש. כאשר מנותק הונטה עובדת קבוע.

2. ייתכן שהמאוורר תקול לכן נתק את הקונקטור מהמאוורר ותן לו ישירות +/- 12 וולט מהמצבר (כמובן תזהר ואל תגע במאוורר). - תקינה

3. אתה יכול לעקוף את המפסק הטרמי על-ידי גישור בין רגל 1 ל-3 או בין רגל 1 ל-2 כאשר הסוויץ' במצב ON.- רק כאשר קיצרתי את הרגליים 3+4 הפעיל את המאוורר בעוצמה מרבית

 

אני מקווה שההסבר שלי ברור מכיוון שאני קצת ממהר לכן אם תרצה שאני אבדוק את השרטוט יותר לעומק אז תקפיץ את ההודעה בערב.

 

ראה התייחסות בציתות.

אחרי בדיקות נוספות:

הדיאגרמה המצורפת אינה נכונה - הדיאגרמה מספר של היינס, אבל ככל הנראה מתייחסת רק לדגמים ללא מזגן. מפסק טרמי הינו בעל שני מגעים וככל הנראה בצורה כלשהי מקושר גם למזגן.

נראה שיש קצר - בחוטים שמתחברים למפסק הטרמי לפעמים מראה רציפות (האדום הוא מינוס והירוק במצב כזה מראה רציפות למינוס, אבל אין מספק זרת להדליק את המנורה של הטסטר).

בנוסף בחיבור למזגן (אולי אחד מהם?) רקוב ואחד המגעים שבור.

 

לסיכום - נראה שחוץ מהחלפת הרליי והחיבור שנרקב ישנו קצר שאין לי מושג איך אני מאתר אותו :shock:

כמובן ניתן לפרק את כל הצמה, אבל לא כ"כ יש לי את הידע והזמן לעבודה כזאת גדולה

אם יש דרכים יותר פשוטות - רק אשמח, אחרת... מישהו מכיר חשמלאי טוב שמכיר את הצרפתיה שלי? :-D

 

נ.ב.

כמעט שכחתי - ניסיתי להכין איזשהי דיאגרמה של מה שהולך אצלי עם כל הנושא הזה - בדרך גילית שיש 2 ממסרים הקשורים לעניין (אולי אף יותר?) ולא אחד.

מצורף שרבוט

אבי

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

שלום לכולם,

הבעיה נפתרה - כל הבעיות (כולל רליי שנשרף) נגרמו מקצר בחוטים שמתחברים לונטה עצמה, ממש כמה סנטימטר לפני החיבור. החוטים הוחלפו ומאז הכל עובד כמו שעון :razz:

 

מקווה שזה יעזור לעוד אנשים.

 

שוב, תודה רבה לכל העונים!

אבי

×
×
  • תוכן חדש...