Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט מצולם-לאבחון ממוחשב והחלפה של שרשרת התזמון במנועי 1.8 ו 2.0 TSI


מוסך רון
שימו לב! השרשור הזה בן 2426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עכשיו שרוכשים רכב מהשנים האלו צריכים לבדוק גם את הנושא הזה, מה עלות של תיקון / טיפול כזה?

 

הרכב שלי לא באחריות, לפני חודש ניגשתי לצ'מפיון וביקשתי החלפה של המותח והשרשרת.

העלות כ 4000 שח. הם הסכימו להשתתף איתי בחלק גדול מעלות הטיפול, כי הרכב מטופל אצל רון ולא במוסכי הרשת.

אחרי ששילמתי התקשרה הילה מהפורום ואמרה שההחלפה תהיה במימון מלא של היבואן, וכרטיס האשראי שלי זוכה.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
  • ספונסר פורום

חברים כל מי שרוצה לבדוק את הרכב שלו בדיקה ממוחשבת למצב השרשרת

מוזמן לעבור אצלנו לחמש דקות .

הבדיקה היא ללא תשלום .

 

וכמובן כוס קפה שחור עליי .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בגדול העבודה נטו לוקחת כ שלוש שעות של עובד מיומן ,במנועים האלו של פולקסווגן אודי 1.8 TSI ו 2.0 TSI מכסה התזמון התחתון נאטם עם סיליקון שצריך להתייבש כמה שעות ,ולכן כדאי להשאיר את הרכב לאחר גמר ההרכבה עוד כשעתיים ליבוש האטם .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...
  • ספונסר פורום

שלום חברים, עקב מקרים נוספים דומים לאלו בהם נתקלנו, החלטנו לצאת

במבצע החלפת מנגנון התזמון הכושל ברכבים בהם ידועה הבעיה כדי למנוע נזק צפוי לראש המנוע.

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בערך כך, רק שמהירות סיבוב של הקראנק כפולה ממהירות סיבוב של הקאמשפטים.

 

מחזור פעולה מלא של המנוע הוא 720 מעלות (שני סיבובים) של קראנק וסיבוב אחד - 360 מעלות של קאמשאפט.

 

אני מניח שהסטיה מוצגת ביחס למעלות קראנק.

 

 

אז כשאמורים שמנוע מסתובב בנניח 2000 סלד , מתכוונים לסיבוב של הקראנק או הקאמשאפט ?

 

 

#רוצה_ואגית_בשביל_לטפל_במוסך_רון

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כשאמורים שמנוע מסתובב בנניח 2000 סלד , מתכוונים לסיבוב של הקראנק או הקאמשאפט ?

 

 

קראנק.

זה בסופו של דבר מה שמוציא את התנועה החוצה מהמנוע וזה מה שמעניין את המשתמש. כל השאר זה מושגים סודיים בפורומים אפלים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • ספונסר פורום

חברים מבצע החלפת השרשרת והמותחן ב2500 ש"ח נמשך! במידה ואתם בעלי דגמי 1.8TSI או 2.0 TSI מהשנים 2009 ומעלה אנו ממליצים לכם בחום להחליף את המותחן והשרשת בעלי המק"ט הישן, לדגם המותחן החדש יותר. זאת על מנת למנוע משרשרת הטיימינג שלכם לקפוץ ולהוביל לפגיעה חמורה במנוע. רצ"ב מותחן טיימינג שקרס ואשר הוצא היום מסיאט ליאון 2010 המצויידת במנוע ה 1.8TSI מדגם CDA.



 

ניתן לראות בתמונה את השיניים השבורות של המותחן אשר מנעו ממנו למתוח את שרשרת הטיימינג בצורה מייטבית ואפשרו לשרשרת הטיימינג לקפוץ ולהוביל לפגיעה במנוע.

 

יש לזכור שלא ניתן לצפות מראש את קריסת המותחן, מכיוון שמדובר בחלק מכאני אשר נשבר בפתאומיות בד"כ בזמן ההתנעה.

20150323_154333.jpg

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה רעשים יכולים להעיד על תקלה ?

בהנעה קרה באופן טבעי שמסובבים מפתח המנוע קצת יותר רועש לאיזה שניה אבל לאחר מכן הוא עובד עגול.

איך אפשר כלל לאתר תקלה כזאת חוץ מאשר לבקר פעם בכמה חודשים אצל רון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

בעקבות השרשור הזה נתקפתי דאגה קלה , אז לאחר שהייתי אצל רון שאבחן 3 מעלות סטיה.

הרכב למי שלא מכיר - GTI מודל 2010 ,עם קצת פחות מ60 אלף ק"מ. טופל כל חייו בצ'מפיון המרכזי ע"י הבעלים הקודם.

 

יצרתי קשר עם נציגת צ'מפיון בפורום - קטיה , על מנת להתעניין האם ישנו ריקול בנושא והאם היבואן/יצרן מתכוונים לקחת אחריות על הטיימינג הבעייתי , מה עוד שישנו תיעוד טכני רשמי (שפורסם ע"י מרק10 מתוך ELSA).

קטיה טיפלה בי ברצינות ויעילות ותיאמה לי כניסה למוסך המרכזי ביום ראשון ה22.3 על מנת לבדוק האם קיימת הבעיה.

הגעתי למרכזי בחשש רב והפקדתי את הרכב בידיו של יועץ השירות .

לאחר המתנה של שעתיים במוסך ,יועץ השירות הודיע לי חגיגית שאין שום בעיה ,הכל תקין ושאין לי מה לדאוג.

לאחר דין ודברים לפני ואחרי הבנתי שאין כאן הכרה בבעיה ו/או במסמך שהצגתי בפניהם אשר מציין שקוד המנוע שלי כלול בתאריכי הייצור הבעייתיים לקחתי את הרכב ונסעתי משם.

 

ההחלטה שלי היתה לא לקחת סיכונים ולהחליף את המותח והשרשרת במוסך הבית שלי בעשור האחרון וזאת למרות הדיאגנוזה של צ'מפיון ולמרות שמדובר בעלות גבוהה ואכן תיאמתי עם רון ליום חמישי ה26.3 בבוקר להכנס להחלפה.

 

כבר לאחר פירוק בטנת הגלגל והצצה דרך פתח האיבחון בשילוב ניסיון העבר של רון ומוטי היה ניתן לראות שהמותחן לא במצב טוב . אישרתי להם להתקדם להחלפה מלאה.

 

לאחר פירוק של כל הפריפרייה ושני מכסי הטיימינג התגלה :

1. השרשרת נגעה קלות במכסה הטיימינג . (ניתן לראות בתמונה מטה)

2. המותחן זז חופשי כמעט בלי התנגדות (ניתן לראות נסיון להמחשה בתמונה והמחשה בוידאו המצורף)

 

attachment.php?attachmentid=418262&d=1427541891

 

attachment.php?attachmentid=418265&d=1427543026

 

וידאו:

 

 

לאחר פירוק מאסיבי של כל המכלול קיבלנו את המותח והיה ניתן לראות בבירור את הנזק בשיניים + השן השבורה :

 

attachment.php?attachmentid=418260&d=1427541874

 

 

השוואה בין החלקים החדשים לישנים

(מיותר לציין שהורכבו חלקים מקוריים )

 

מותח חדש לצד ישן :

attachment.php?attachmentid=418259&d=1427541871

 

 

שרשרת ישנה לצד חדשה:

attachment.php?attachmentid=418263&d=1427541898

 

 

להלן תמונות מתהליך ההרכבה :

 

attachment.php?attachmentid=418258&d=1427541862

 

הכל מורכב.jpg

 

 

 

לבסוף (לאחר 4 שעות המתנה לייבוש הסיליקון) נמדדה התוצאה הבאה: 0.44- מעלות.

 

דיאגנוסטיקה בס&#14.jpg

 

 

 

סיכום : שמח שהחלטתי ללכת עם תחושת הבטן (וההגיון) ולבצע את ההחלפה שהסתבר שהיתה כורח המציאות ולא החלפה ליתר בטחון.

בשורה התחתונה ניצלתי מהרס מנוע שהיה יכול לקרות בכל רגע נתון (ליתר דיוק בכל התנעה נתונה) לאור מצבו של המותח.

הרכבת שרשרת חדש&#1.jpg

חדש מול ישן.jpg

מותח שבור.jpg

פגיעה במכסה.jpg

שרשרת חדש מול יש&#.jpg

מותח ושרשרת ישנ&#1.jpg

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...