Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט מצולם-לאבחון ממוחשב והחלפה של שרשרת התזמון במנועי 1.8 ו 2.0 TSI


מוסך רון
 שיתוף
עוקבים 16
שימו לב! השרשור הזה בן 1121 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

  • ספונסר פורום

בעקבות שרשורים רבים שנפתחו פה לאחרונה, בנוגע לשרשרת התזמון במנועי ה1.8 וה2.0 ליטר TSI. מצאנו לנכון לפתוח כאן שרשור אינפורמטיבי, שיספק מידע לגולשי הפורם בנוגע לאבחון מדיוק של מצב שרשרת התזמון במנועים הנ"ל.

 

רקע:

 

הדור המוקדם של מנועי הTSI צויד בשרשרת תזמון רכה, שסבלה מבלאי מוקדם שגרם להתארכותה. התארכות השרשרת אל מעבר לגבולות שהנחה היצרן, מפריעה לפעולת מנוע תקינה, פוגעת בביצועים וגורמת לרעשים בחלל המנוע. זאת בעקבות המגע של השרשרת בכיסויי המנוע ובמכלולים שונים בתוכו. במקרה זה ישנה סכנה מוחשית לקפיצת השרשרת מגלגלי השיניים, דבר שעלול להוביל למפגש שסתום ובוכנה בעקבות חוסר תיאום. מה שיביא קרוב לוודאי להשבתת המנוע.

 

אבחון:

 

הסימפטום הראשון שהלקוח ידווח עליו, הוא כאמור רעש חריג מאזור המנוע שמתגבר בזמן התנעתנו.

 

כשמדובר במנועים הנ"ל, הדבר הראשון שנעשה במוסך הוא התחברות למחשב ובדיקת הסנכרון בין גל הארכובה שמניע את השרשרת לכיוון גל הזיזים.

 

במידה והשרשרת תקינה, לא אמורה להיות השתהות בתגובת גל הזיזם לסיבוב גל הארכובה. כלומר זווית הסנכרון בניהם צריכה להיות סביב ה 0, עם סטייה של עד 4 מעלות, בהסתמך על המלצות של מומחים מכל העולם.

 

בתקלה שנסקור בשרשור, נתייחס לאוודי A3 משנת 2009 עם מנוע 1800 TSI. שהלקוח שלה הגיע אלינו במיוחד מהצפון, על מנת לפתור לו בעיית רעשים חזקה מכיוון המנוע. הלקוח ביקר במוסך צ'מפיון של היבואן בצפון ושם נאמר לו שרעש המנוע שלו תקין. הלקוח שמכיר את מכוניתו היטב התעקש שישנה בעיה במנוע שנשמעת כמו מנוע דיזל. הלקוח קיבל מכתב מודפס מאת מוסך היבואן כי הרעש במנועו הוא טבעי ונרמלי. בסופו של עניין, הרכב הגיע אל מוסכינו לחוות דעת נוספת.

 

במקרה הנ"ל זווית הסנכרון עמדה על (9.67-) מעלות.

 

כמו כן, נשמעו רעשים חזקים מכיוון המנוע שהתחזקו בזמן ההתנעה, אתם יכולים לראות את סימני פגיעת השרשרת הרפויה במכסה השרשרת.

 

החלפים הדרושים:

 

א) שרשרת תזמון.

 

ב) מותח שרשרת תזמון.

 

ג) אטם מכסה עליון.

 

ד) מחזיר שמן תחתון.

 

ה) סיליקון אטימה איכותי.

 

ו) שמן מנוע.

 

תהליך התיקון:

 

1) פירוק רצועת האביזרים ותושבת המנוע העליונה.

 

2) הצבת המנוע במצב של נ.מ.ע

 

3) פירוק שסתום הבקרה של יחידת תזמון השסתומים (VVT) , שימו לב כי הוא מורכב בהברגה שמאלית.

 

4) הסרת תיבת השימון לתזמון השסתומים.

 

5) שחרור ונעילת מותח משאבת השמן.

 

6) הסרת מכסה התזמון התחתון. (שימו לב, המכסה מודבק עם סיליקון ויש לשחרר אותו בזהירות על מנת שלא יתעקם).

 

7) נעילת המותח של שרשרת התזמון.

 

8) הסרת מסילות ההחלקה של השרשרת תזמון.

 

9) הוצאת השרשרת.

 

ההרכבה כמובן היא בסדר ההפוך לפירוק.

 

דגשים:

 

א) מסילות ההחלקה עשיות מפלסטיק שיכול להישבר מנקישות השרשרת הרפויה. (במקרה הנ"ל הוחלפה מסילה אחת שבורה)

 

ב) זהירות לא לסובב את המנוע הפוך, השרשרת יכולה לקפוץ.

 

ג) כמו בכל טיפול במערכת התזמון, מומלץ לסובב תחילה את המנוע בצורה ידנית לאחר ההרכבה שני סיבובים לפני ההנעה. זאת על מנת לוודא שכל המכלולים שומרים על הכיוון המקורי.

 

בברכה,

 

צוות מוסך רון

הכל בפנים.jpg

מותחן חד בפנים.jpg

מותחן ישן לעומת חדש.jpg

סימני פגיעה במכסה טיימינג.jpg

סנכרון לאחר ההחלפה.jpg

1 סטייה של 9.67.jpg

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה רון, בהחלט מידע מעניין.

 

אחרי כמה ק"מ בערך מופיעה הבעיה הנ"ל?

 

האם השרשרת שמגיעה עכשיו כחלק חילוף משופרת ביחס למקורית?

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שצריך לאבחון התקלה זה להתחבר למחשב ולבדוק ערך מסויים ולהבין מה המשמעות שלו?!. אפילו את הפעולה הבסיסית הזו לא ידעו לעשות במוסך המורשה.

 

תודה על הפוסט המעניין.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההשקעה רון. אותי אישית תמיד מענין לראות כל מדריך שקשור במכונאות.

דרך אגב מה עוד יכול לגרום לזוית סינכרון לא תקינה? האם כיוון טימניג שגוי יכול גם לגרום לזה?

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רון, שלח למחלקה הטכנית של צ'מפיון זר פרחים ענק, ואולי גם איזה בקבוק יין משובח וכמה בונבוניירות. ככלות הכל, יש לזכור שאתה מתפרנס מהחאפריות שלהם, לא יקרה כלום אם תזרוק להם איזו עצם :wink:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כשמדובר במנועים הנ"ל, הדבר הראשון שנעשה במוסך הוא התחברות למחשב ובדיקת הסנכרון בין גל הארכובה שמניע את השרשרת לכיוון גל הזיזים.

 

במידה והשרשרת תקינה, לא אמורה להיות השתהות בתגובת גל הזיזם לסיבוב גל הארכובה. כלומר זווית הסנכרון בניהם צריכה להיות סביב ה 0, עם סטייה של עד 4 מעלות, בהסתמך על המלצות של מומחים מכל העולם.

רון, תודה רבה על פוסט מעניין!

האם אתה יכול להרחיב ולהסביר איך המחשב "יודע" מה הפרש הזוויות? איזה חיישנים מעורבים בתהליך וכל מידע נוסף שיכול להרחיב (עוד) את האופקים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רון - תודה על ההסברים (מאד מעניין להבין ולראות) ואני בטוח שזה יעזור לרבים שסובלים מהבעייה להבין,

וכרגיל - אתה 10 :)

קובי

:-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתה יכול להרחיב ולהסביר איך המחשב "יודע" מה הפרש הזוויות? איזה חיישנים מעורבים בתהליך וכל מידע נוסף שיכול להרחיב (עוד) את האופקים.

 

 

אני אנסה...

 

 

לפי השוואת האותות שמתקבלים מחיישן קראנק (גל ארכובה) ומחיישן קאמשאפט (גל זיזים).

 

כשהשרשרת רפויה, הקאמשפט(ים) מאחרים אחרי הקראנק ואת זווית האיחור רואים במחשב דיאגנוסטיקה.

 

כמובן שזה משבש את תזמון פתיחת וסגירת השסתומים וביצועי המנוע אמורים להיות מושפעים מכך.

 

מעניין מדוע נורת מנוע לא נדלקת.

 

מקריאה באינטרנט, פולקסווגן מפנים אצבע מאשימה ליצרן השרשראות, שכביכול השתמש בציוד ייצור בלוי, שרשראות יצאו עם פגמים וזה גרם לבלא מהיר שלהן.

 

לא נשמע כ"כ משכנע.

 

בכל מקרה, היום כן קיימת שרשרת משופרת.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף. בהחלט מבורך שאחד מהמוסכים מתעד ומשתף.

 

באמת מוזר שלמחשב הרכב יש את המידע על התקלה, ואינו מתריע עליה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

החיסכון שלך - ההנאה שלנו !

איפה הקאץ' ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נושא מעניין, החכמתי :mm_yeah:

 

מעניין שהבלאי בשרשרת גורם דווקא להתארכותה ולא לקריעתה. הפינים המחברים בין החוליות מצליחים לספוג את המתיחה?!

כמה היא צריכה להתארך בכדי שזה ייחשב לסיכון לקפיצת שן נניח?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה - איך שרשרת מתארכת? האם הכשל הוא לא רק במותחן?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • ספונסר פורום

מהניסיון שלי אני ממליץ לבצע בדיקה לכיול השרשרת החל מ 50.000 קמ ובכל טיפול .

מי שרוצה מוזמן להגיע אליי לבדיקה ללא תשלום .

 

לגבי התארכות השרשרת ,החופש נוצר בחיבורי החוליות ,כלומר יש חופש מזערי בין כל חוליה לחוליה ובמצטבר נוצרת התארכות של מס מילימטרים שגורמת לכך שהשרשרת נהיית רפויה ולא מהודקת על גלגלי השיניים .

 

כמו שבוקי אמר הבדיקה של זוית הסנכרון מבחינת המחשב היא ההתאמה בין חיישן גל ארכובה לחיישן גל הזיזים .

 

ד.א צירפנו תמונה שמתארת את הרכבת תיבת השימון למנגנון הVVT, ניתן לראות גם את האינדיקטור לבדיקת נ.מ.ע.

התקנת תיבת שימון לתזמון השסתומים.jpg

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1121 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...