Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צבע הרכב-שחור או לבן?-מיתוס או לא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2635 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לא יודע איזה מחקר מגזין אוטו ביצע וקשה לי מאוד להאמין לתוצאות אלא אם כן סובארו בדיוק השתמשו בכל הרכבים שלהם בשכבת לכה איומה שבולעת קרינה אינפרא-אדומה.

בכל מקרה, כל מי שהחזיק רכבים בהירים וכהים יודע שרכבים כהים שיושבים בשמש מתחממים הרבה יותר מרכבים בהירים (בהגדרה...) וגם חיפוש של כמה שניות ביוטיוב מראה שקל מאוד למדוד את זה:

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הסרטון הראשון לא רלוונטי מכיוון שהוא מציג את טמפ' הפח ולא את הטמפרטורה בתוך הרכב.

הסרטון השני אמנם מודד בפנים אבל...אלו שתי מכוניות שונות (ולא זהות, כפי שהם טוענים), לא ברור האם שני הרכבים עמדו באותו כיוון במשך המדידה. מכיוון שאלו לא מכוניות זהות יתכן ויש להן שטח חלונות שונה, בידוד שונה ועוד - בקיצור, לא בדיקה רצינית.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

שני הרכבים בסרטון השני הם טויוטה 4 ראנר. הלבן הוא תת גירסה/גימור TRD והשחור הוא לימיטד. לעניין הזויות, אתה מוזמן להסתכל בסרטון ולראות שהצל מוטל בזוית שהיא כמעט ניצבת לחלוטין ולכן הטענה לגבי הכיוון היא חסרת משמעות (מי שפרסם את זה זו קבוצה שיושבת באטלנטה שממוקמת פחות או יותר כמו צפון הארץ מבחינת קו הרוחב).

לענין הסרטון הראשון, טמפרטורת הפח היא הכי רלוונטית ביקום כי אם הפח יותר חם אז גם פנים הרכב יותר חם אבל נראה לי שאתה אוהב להתפלסף אז כדי לפתור את ההתפלספות אתה מוזמן לפתור את משוואת הדיפוזיה במצב יציב (כשאתה משאיף את הt לאינסוף) ולהתרשם שמה שמכתיב את הטמפרטורה בפנים הם תנאי השפה כך שכשהשפה חמה יותר, גם הבפנוכו חם יותר.

פורסם

הצבע משפיע, השאלה זה עד כמה זה קריטי.

הצבע הבהיר לדעתי מחזיק יותר שנים, הלבן במיוחד.

בכל מקרה, כשהפח חם לא נעים לגעת באוטו, גם הפתיחה מעיקה קצת...

זה גם יכול להיות ייתרון באזורים מסויימים...

 

Sent from my CW-Vi7 using Tapatalk

פורסם
שני הרכבים בסרטון השני הם טויוטה 4 ראנר. הלבן הוא תת גירסה/גימור TRD והשחור הוא לימיטד. לעניין הזויות, אתה מוזמן להסתכל בסרטון ולראות שהצל מוטל בזוית שהיא כמעט ניצבת לחלוטין ולכן הטענה לגבי הכיוון היא חסרת משמעות (מי שפרסם את זה זו קבוצה שיושבת באטלנטה שממוקמת פחות או יותר כמו צפון הארץ מבחינת קו הרוחב).

לענין הסרטון הראשון, טמפרטורת הפח היא הכי רלוונטית ביקום כי אם הפח יותר חם אז גם פנים הרכב יותר חם אבל נראה לי שאתה אוהב להתפלסף אז כדי לפתור את ההתפלספות אתה מוזמן לפתור את משוואת הדיפוזיה במצב יציב (כשאתה משאיף את הt לאינסוף) ולהתרשם שמה שמכתיב את הטמפרטורה בפנים הם תנאי השפה כך שכשהשפה חמה יותר, גם הבפנוכו חם יותר.

 

בעניין הרכבים שבסרטון השני, צודק. איכשהו החמצתי את הכיתוב טויוטה על הרכב הלבן.

בעניין טמפרטורת הפח. אתה אולי צודק באופן תאורטי אבל לא לוקח בחשבון בידוד שמנטרל את רוב האפקט של חום הפח. בדיוק כמו שארון המטבח שלך לא עולה באש בגלל הפעלת תנור האפיה, שמתחמם לו להנאתו ב-250 מעלות צלזיוס.

אז אולי לצבע יש איזו תרומה שולית אבל עיקר החימום מגיע מהחלונות, מהקרינה שחודרת דרכן ומטמפרטורת הזכוכית עצמה.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

קרינת השמש מגיעה לגובה הקרקע כשהיא מתחלקת לחלקים דומים בגודלם של אור נראה וקרינה בספקטרום התת-אדום. חלק מהספקטרום התת-אדום יכול לחדור דרך חלונות, אולם אורכי הגל הגדולים יותר נבלעים או מוחזרים מהחלונות. בסה"כ רוב קרינת השמש המגיעה מסוגלת לחדור אל תוך הרכב. בשעת צהריים, בקיץ, בישראל, אנחנו מקבלים סה"כ שטף של כ-1000 וואט למ"ר של קרינת שמש. כלומר, על רכב ממוצע נופלים בסה"כ כ-5-6 קילו-וואט!

 

שני המנגנונים הרלוונטיים לכניסת חום לתוך הרכב הם הולכה פנימה דרך הפח והדיפונים למיניהם או דרך השמשות עצמן, וקרינה שחודרת פנימה. כעת, לא ערכתי מדידות משלי, אבל תחושתי היא שמעבר החום בהולכה דרך הבידוד פנימה קטן בסדר גודל לעומת המנגנונים האחרים, בין השאר משום שהבידוד בגג מתקרר מהר מאוד לאחר אוורור הרכב והדלקת המזגן, ראיה לכך שהבידוד כנראה מתחמם בעיקר ע"י האויר החם שבפנים הרכב עצמו. בנוסף, ידוע (ומורגש) שהכהיית חלונות ו/או כיסוי (= מניעת כניסת קרינה פנימה) אפקטיביים למניעת התחממות הרכב הרבה יותר מעניין הצבע.

 

לסיכום, המנגנונים העיקריים לחימום הרכב הם בעיקר קרינה הנכנסת פנימה, ובנוסף חימום ע"י השמשות עצמן, כאשר תרומתם של שני אלה ביחד להערכתי גדולה בסדר גודל מהתרומה הישירה של חימום הפח החיצוני.

חזיר דיזל

פורסם
אני אישית משאיר סאנרוף פתוח לכיוון הצר של הפתיחה.

הרכב נשאר קר משמעותית! גם ביום הכי חם אפשר עדיין להיכנס.

רק לא להשאיר כך ילדים!

 

 

לא חשבתי על זה, זה באמת עובד?

 

ומה עם גנבים?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

  • שנתיים מאוחר יותר...
פורסם

שלום רב,

 

רציתי לשאול האם רכב בצבע שחור משמעותית חם יותר בקיץ מאשר רכב בצבע אחר ? (בהשוואה לרכבים כהים אחרים כגון אפור כחול וכו).

פורסם
ההבדל לא מורגש (2-3 מעלות).

 

מורגש ועוד איך מורגש בטוח יותר מ2-3 מעלות.

כן רכב שחור חם יותר מרכב לבן בקיץ.

 

אחרי שעבדתי בתחום הרכב והייתי נכנס לרכב שחור ולרכב לבן בקיץ אחרי ששניהם עמדו חצי יום בשמש אמרתי לעצמי שבחיים לא אקנה רכב שחור.

פורסם

בתור אחד עם רכב שרחוק מעט משחור, אגיד שהוא רותח מאוד אבל בגלל שכל הפנים כהה גם (דשבורדס הגה, מושבים, דלתות...)

בגטס התכלת שלי גם היה חם מאוד בקיץ, אבל זה משהו שמזגן פותר בפחות מ2 דק.

פורסם

יכול להיות שברכבים מסויימים יהיה בידוד יותר טוב אבל כמו שאמרו זה ממש לא יהיה בכולם. אני אישית אוהב איך שרכבים שחורים נראים.. אבל זה ממש לא מתאים לקיץ הישראלי


×
×
  • תוכן חדש...