Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4731 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בבית מלאכה ביתי לחובב האלתור הוא הבסיס וגם הכיף. בתעשייה הוא כורח מציאות בגלל אילוצים (השבוע גמרתי לעשות בורג באורך 3.5 מטרים הברגה מרובעת פסיעה 10 על מחרטה של מטר וחצי. אני אתן לך יום לנסות לנחש איך לפני שארלה את התשובה אבל אף אחד לא האמין שזה יעבוד. רמז: השיטה מאפשרת לי לעשות כל אורך תבריג שארצה).

עריכה: מרק, טוב לראות אותך שוב פה. - תודה

אני מעדיף לקפוץ לראות את הפטנט מאשר לנחש.

איזה כייף לי :)

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בסך הכל אפשר גם לאלתר מחרטה עם מנוע, עוקץ ומשענת לסכין שיוחזק ביד.

אין סוף לאלתורים והכל תלוי בתקציב, בצרכים, במקום וביכולת האלתור.

 

 

 

בדיוק התחיל להתבשל לי בראש רעיון לבנות מחרטה מאולתרת כזו

אפשר לקבל הכוונה למדריכי DIY לפרוייקט דומה?

יש לי מנוע שירד ממכונת כביסה, זה יכול להספיק?

horsepower is an illusory mathematical equation; torque is real and the source of all good things in the universe

פורסם
אני מעדיף לקפוץ לראות את הפטנט מאשר לנחש.

 

קודם כל אתה מוזמן.

 

מה שעשיתי זה לרוקן את העוקץ מהציר והחלק היוצא שלו ואיפה שהיהת הידית בניתי בוקסה ממוסבת עם חופש של חמש מאיות בינה לבין הציר עם ברגי נעילה. כך הציר עובר דרך הרוכב ואני יכול לעשות איזה אורך שאני רוצה (אםאפתח חור בקיר אז בכלל אני לא מוגבל).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

קודם כל אני לא הולך לקנות מחרטה נוספת בשביל זה. שנית, בכל המחרטות יש לך פתח מאחורי הספינדל.

 

עכשיו הכנסת מוט של 4 מטרים ועשית את המטר הברגה. אתה יכול להפוך אותו ולעשות עוד מטר הברגה מהצד השני. מה אתה עושה עם השני מטרים האמצעיים?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

עבדתי על חריטת ברגים של ליפטים באורך דומה, כנראה שהמחרטה היתה ארוכה מספיק.

בכל מקרה הבנתי עכשיו למה התכוונת.

אני מניח שצריך לפרק את המנגנון של המקדחה מצד ימין ולהתקין במקומו מיסב מותאם לבורג או הכי טוב פוטר נוסף.

פורסם

אין שום מחרטה אמיתית (ואני לא מדבר על מחרטות שענים או על ה-mini lathe הסיני בנגזרותיה) בשום גודל שהוא חד פאזית. זה סטנדרט תעשייתי לכלים מקצועיים. מה גם שלמנוע תלת פאזי יתרונות רבים על פני מנוע חד פאזי. יותר זול מווסת תדר בעל כניסה חד פאזית לקנות מנוע חד פאזי קטן- שוב מי שמתכנן סדנה ביתית שישקיע עוד קצת בתשתית תלת פאזית.

 

שי לא הבנתי כמה דברים בטריק שאתה מתאר:

1. למה לטרוח להתאים את הרוכב האחורי במקום להשתמש בלונטה?

2. איך דאגת לרציפות התבריג?

פורסם

ומה רע mini lathe לא סינית עם מנוע 3/4 כוח-סוס עם מרחק בין מרכזים של 0.5 מטר חד-פאזית לחובבן ?

זה לא נקרא מחרטה ? בוודאי שלא מחרטה תעשייתית או מחרטה לבית מלאכה שמשפץ אלטרנטורים אבל למי שבונה דגמים בהחלט

מחרטה כזו יכולה להיות שימושית עם מגבלות מסויימות.

איזה כייף לי :)

פורסם

לא אמרתי שרע, רק אמרתי שאי אפשר לקורא לזה מחרטה אמיתית. אגב חצי מטר בין עוקצים זה כבר מידות של מחרטה אמיתית. להבדיל אלף הבדלות- למשל שובלין 125. רוב המיני הסיניות קטנות בהרבה. גם אלו שארוכות יותר לא במשקלים ולא באיכות של מחרטה אמיתית סבירה, ויש כאלה גם מהמזרח.

פורסם
בדיוק התחיל להתבשל לי בראש רעיון לבנות מחרטה מאולתרת כזו

אפשר לקבל הכוונה למדריכי DIY לפרוייקט דומה?

יש לי מנוע שירד ממכונת כביסה, זה יכול להספיק?

לא יספיק.

 

מקובל להשתמש במנועים באזור ה 10 כ"ס ומעלה במחרטות, אל תשכח שיש גיר באמצע עם מערכת גלגלי שיניים לא קלה שגם אותם צריך להניע, למשל:

AW04-1.jpg

 

 

שי, את זה ראית ? (מרק, אל תענה) .

 

9orX-GmdVoc דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
פורסם
לא יספיק.

 

מקובל להשתמש במנועים באזור ה 10 כ"ס ומעלה במחרטות, אל תשכח שיש גיר באמצע עם מערכת גלגלי שיניים לא קלה שגם אותם צריך

]

 

מנוע של מכונת כביסה הוא חלש מאד ולא יספיק למחרטה. עם זאת הגזמת בגדול. 10 כ״ס זה מפלצת. מחרטות בסד״ג של 600 מ״מ בין עוקצים כוללות מנוע של 3/4 כ״ס שמספיק גם לכוש וגם לאוטומטים.

 

הרעיון לבנות מחרטה הוא מגוחך. גם במחרטות קטנות יש יציקות פלדה מאסיביות, מסלולים קשיחים וכו׳. במחיר שאפשר להשיג מחרטות טובות בנות 40 שנה ויותר אין שום הצדקה כלכלית לנסות לבנות. ממילא מה שיקר זה הכלים, הרבה יותר מהמחרטה.

פורסם

תתפלא אבל רוב הכלים הקונבנציונאליים שמסתובבים בשוק (למעט אלו מהמזרח הרחוק) הם לפחות משנות השבעים. אלו החדשים יותר. הרוב משנות השישים והחמישים. אם הם תוחזקו בצורה סבירה גם אם יש שחיקה מסויימת עדיין ניתן לאזן אותם ברמה שהם יתנו דיוק שמספיק לרוב העבודות (5 מאיות נניח).


×
×
  • תוכן חדש...