Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4731 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אין שום מחרטה אמיתית (ואני לא מדבר על מחרטות שענים או על ה-mini lathe הסיני בנגזרותיה) בשום גודל שהוא חד פאזית. זה סטנדרט תעשייתי לכלים מקצועיים. מה גם שלמנוע תלת פאזי יתרונות רבים על פני מנוע חד פאזי. יותר זול מווסת תדר בעל כניסה חד פאזית לקנות מנוע חד פאזי קטן- שוב מי שמתכנן סדנה ביתית שישקיע עוד קצת בתשתית תלת פאזית.

 

שי לא הבנתי כמה דברים בטריק שאתה מתאר:

1. למה לטרוח להתאים את הרוכב האחורי במקום להשתמש בלונטה?

2. איך דאגת לרציפות התבריג?

 

לונטה נוסעת יש אבל היא לא מחליפה תמיכה בקצה הבורג. לונטה נוספת קבועה זה בסדר אבל היא לא תתתפוס את הבורג בלי חופש כמו עוקץ או מה שבניתי.

 

לגבי רציפות התבריג, פשוט מכוונים את הסכין באמצעות הגררה העליונה למקום הנכון ומ שיכים את התבריג.

 

פרוקסימה, יש לא מעט מכונות ללא גיר אלא עם איוורטר או עם מנוע dc. כמעט כל מכונות ה cnc הקטנות והבינוניות בנויות ללא גיר.

 

ולגבי מכונות בנות 40, ברור שיהיו חופשים אבל לא בהכרח כאלה שמפריעים. לפני שנתיים הוצאתי קרוסלה של בולארד משנת 41'. היא הית בנוייה עןד בלי מיסבים לספינדל אלא על הצפה בשמן והיתה במצב עבודה טוב. הוצאתי אותה כי לא היה לי צורך בה. היא היתה מסורבלת לעבודה כך שהיה יותר נוח לעבוד על הגדולה יותר ( גם בת מעל ל 40).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

צר לי אך אינני מבין את השיטה שאתה מציע. אין שום דרך לכוון את סכין התבריגים להגיע לנקודה הנכונה בתבריג ע"י ראיה. במצב רגיל לאחר החזרת הסכין אחורה משלבים את האום החצוי בעזרת שעון התבריגים, אין שום סיכוי לעשות את זה נכון בעין.

מה שאתה טוען הוא עוד צעד אחד קדימה- לאחר שאתה מנתק את המוט מהכוש ומזיז אותו למיקום חדש בהכרח הוא לא יחזור לאותה הזווית כלפי הכוש וכך יוצא מצב שכאילו אתה ממקם אותו במקום אקראי בין שנתות שעון התבריגים. אני מתקשה להבין איך שומרים על תבריג רציף בצורה כזו, אלא אם אתה מקבע את הזווית שלו כלפי הכוש בשיטה כלשהי.

פורסם

יש שתי שיטותוהבחירה היא תלוייה במיומנות החרט.

 

הראשוה להדיוטות היא פשוט להוציא את המוט ולפני שסוגרים שוב את הפוטר לשלב את הסכין בהברגה על ידי סיבוב המוט לזוית הנכונה.

 

השנימה ש תאימה יותר לבעלי מקצוע היא להיכנס חזרה לתבריג על ידי כיוון הגררה העליונה תוך כדי תנועה.

 

בכל מקרה, ברוב המקרים מוותרים על שעון ההברגות בביצוע ההברגה ופשוט חוזרים אחורה בסיבובים הפוכים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

טוב כנראה שאלו שיטות מהחיים או שיטות כיאה לישראל. מעולם לא נתקלתי בספרות המקצועית או בפורומים בחו"ל במישהו שעובד ככה. את השיטה של לחזור אחורה מבלי להוציא את הסכין אני מכיר, אך היא נחשבת פחות מקצועית ולרוב דורשת חריץ מספיק בסוף התבריג.

 

אני מניח שהשיטות שהזכרת עובדות, אך אני בספק אם התבריג שמתקבל הוא בעל גאומטריה תקנית.

פורסם

תבריג בעל פרופיל ריבועי שימושי במתקני הרמה או הידוק ואין צורך בדיוק רב מה גם שתבריג לאורך 3.5 מטר בטח מתקבל עם זריקה גדולה ונראה על-פניו שזה מספיק טוב למטרה של שי.

איזה כייף לי :)

פורסם

התמונה השנייה היא לונטה קבועה על מחרטה ללא עוקץ.

 

בתמונה הראשונה אתה רואה את המוט שבולט אחורה מהכוש.

 

המוט בתמונה השנייה לא בר חריטה ללא לונטה נוספת ניידת שנוסעת עם הגררה ותומכת את מוט בנקודת עיבוד. אישית לא אוהב לונטות קבועות בי הו מאפשרות לבורג לזוז פנימה והחוצה ולכן התמיכה שלהן לא כמו של עוקץ.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מה שמופיע בתמונה הראשונה פסול ומסוכן ביותר. מוט כזה שלא תפוס מכל הכיוונים (אלא רק נתמך מלמטה) מתקפל כמו בננה כשהמחרטה פועלת במהירויות עבודה רגילות. סכנת נפשות.

פורסם
תבריג בעל פרופיל ריבועי שימושי במתקני הרמה או הידוק ואין צורך בדיוק רב מה גם שתבריג לאורך 3.5 מטר בטח מתקבל עם זריקה גדולה ונראה על-פניו שזה מספיק טוב למטרה של שי.

 

לא הבנתי למה אתה מתכוון כשאתה אומר זריקה של התבריג.


×
×
  • תוכן חדש...