Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4731 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ידוע. הלוואי והיה לי התקציב לזה. אני מעדיף להשקיע כרגע בפיתוח המוצרים שלי לפני שאני משקיע בחלומות שכאלו.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מה שאני עובד איתו הן רק תלת פאזיות. לצערי האוט׳ של הכרסומות גמור וממש יקר לתקן אותן... שתי ברידג׳פורט יפיפיות.... הכרסומות של חברה אחרת שאת שמה אני לא זוכר.

 

הבעיה עם מחרטות וכרסומות יד שנייה הן העלויות. לצערי ממה שראיתי בפחות מ5 לא מוצאים שום דבר, ואם מדובר על איגות, פחות מ10 אין מה לדבר. מחרטות אין לי מושג

 

אוטו' בכרסומת זה מנוע פשוט. פרק אותו ושלח לליפוף. אם הבעייה היא בגיר אז ברחוב צ'לנוב וברחוב הרצל בת"א יש הרבה עם מלאים של גלגלי שיניים בגרושים.

 

לגבי ציוד יד שנייה באמת קשה למצוא ציוד סביר במחיר סביר.

 

מחרטות חד פאזיות הן צעצוע ביתי. הן קטנות וחלשות ולא מתאימות לעבודה אמיתית.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אוטו' בכרסומת זה מנוע פשוט. פרק אותו ושלח לליפוף. אם הבעייה היא בגיר אז ברחוב צ'לנוב וברחוב הרצל בת"א יש הרבה עם מלאים של גלגלי שיניים בגרושים.

 

לגבי ציוד יד שנייה באמת קשה למצוא ציוד סביר במחיר סביר.

 

מחרטות חד פאזיות הן צעצוע ביתי. הן קטנות וחלשות ולא מתאימות לעבודה אמיתית.

 

תסביר את זה למרק.

פורסם
אוטו' בכרסומת זה מנוע פשוט. פרק אותו ושלח לליפוף. אם הבעייה היא בגיר אז ברחוב צ'לנוב וברחוב הרצל בת"א יש הרבה עם מלאים של גלגלי שיניים בגרושים.

 

לגבי ציוד יד שנייה באמת קשה למצוא ציוד סביר במחיר סביר.

 

מחרטות חד פאזיות הן צעצוע ביתי. הן קטנות וחלשות ולא מתאימות לעבודה אמיתית.

 

תסביר את זה למרק.

אני לא זקוק לשום הסבר מחבר הפורום הנכבד שי

ישנם המון סוגי מחרטות שולחן (ביתיות) חד-פאזיות וזה לא נכון לצאת בהצהרה כמו שלך.

 

אין שום בעייה לבצע את רוב עבודות המתכת בחריטה על מחרטה ביתית חד-פאזית עבור פרוייקטים של חובבן.

במחרטה ביתיית אתה יכול לחרוט אלומיניום, פליז וגם נירוסטה ולבצע תבריגים וכול העולה על רוחך.

 

המגבלה היא גודל חומר הגלם ועומק השבב שאתה יכול לקחת במעבר אחד מכיוון שחובבן לא ממש צריך לעמוד בלוחות זמנים קצרים ככה שאינני רואה שום מגבלה.

 

מה זה עבודה אמיתית ? תגדיר ותן דוגמאות.

איזה כייף לי :)

פורסם

אם כבר פתחנו. דבר אחד שלא הבנתי הוא איך מייצרים הברזה במחרטה...

דבר שני, לדעתי בכרסומות האלו המערכת היא הידראולית, אבל אני אחטט בהן כדי לראות מה הסיפור

 

עריכה,:

אני אומנם לא איש מקצוע אבל אני נוטה להסכים. אחד הקשיים שבהם נתקלתי לדוגמא עם פלב״מ ואפילו דלרין הם איכות הסכינים שלנו שמתוחזקות מאוד גרוע, ולכן אני מתכנן לרכוש לעצמי סט סכינים איכותי. יש לי כבר סכיני כרסום ברוב המידות שאני צריך.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

הברגה חיצונית במחרטה מבצעים בעזרת סכין חריטה (סכין הברגות או סימה) המושחז או מושחזת בזווית מתאימה לזווית השן של ההברגה הרצוייה כלומר 60 מעלות או 55 מעלות (תבריג וויטוורט).

 

את חריטת ההברגה מבצעים במספר מעברים כלומר כול פעם לוקחים שבב קטן עד שמקבלים שן מלאה. כמובן בזמן ביצוע התבריג מודדים את הקוטר היעיל או הקוטר על חוטים בעזרת מיקרומטר מתאים למדידת תבריגים.

 

לשם ביצוע ההברגה יש צורך להתאים את תנועת הסכין לתנועת הכוש בהתאם לפסיעה של ההברגה והדבר נעשה בעזרת התאמה של גלגלי שיניים מתאימים. לפעמים יש צורך להחליף פיזית גלגלי שיניים כאשר עוברים מתבריג מילימטרי לאינצ'י או תבריג בעל פסיעה שלא ניתן לבצעה על-ידי בחירה ידנית בעזרת טבלה המוצמדת לתיבת נורטון.

 

לביצוע תבריג חייבים מחרטה עם הגיש אוטומטי כלומר התנועה הקווית של הגררה חייבת להיות אוטומטית.

 

תבריג פנימי מבצעים בעזרת מברז מתאים לסוג ההברגה (הברזה) שאתה מתכוון לבצע. את המברז רותמים בגררה האחורית של המחרטה במקום העוקץ המסתובב בעזרת פוטר מתאים.

איזה כייף לי :)

פורסם

אני הייתי רוצה מחרטה וכרסומת בעיקר כשהשלמה לעבודות מכונאות אבל לא רק.

לפעמים אני רוצה לבנות או לחרוט חלק ברכב או להקטין מידה מרכב אחר(כמו תושבת מנוע)

לבנות כלי עבודה מיוחד מפלדה או ברזל פשוט, ומחרטה או כרסומת ביתית קטנות מידי.

אין לי בעיה לחזור מספר פעמים רב יותר על התהליך, אבל אם הפוטר קטן מידי והחלק גדול או כבד מידי,

מחרטה ביתית לא תעשה את העבודה.

זה לא שאי אפשר להכניס מחרטה וכרסומת תלת פאזית לבית הכל ענין של כסף,

כבר היו פה כמה שרשורים על כרטיסי המרה מחד-פאזי לתלת-פאזי ויש לי חבר עם מחרטה וברידג'פורט במרתף הביתי עם כרטיס כזה לכל מכונה.

אבל הלוגיסטיקה של להכניס 2 מכונות במשקל כולל של 3 טון לתוך הבית פלוס עלות 2 כרטיסי המרה בנוסף לעלות המכונות

גדול עלי בכמה סדרי גודל.

פורסם

כפי שכבר כתבתי את בעיית המקום אפשר לפתור על-ידי רכישת מחרטה משולבת עם ראש כרסום שנותנת מענה לרוב העבודות.

 

אין סוף לדרישות שאתה יכול להציב לפנייך. גם במחרטות תעשיתיות יש מגבלה של מידות העובד המקסימלי שאתה יכול לעבד מבלי שהמחרטה תתחיל לרעוד או בכלל לא תוכל להכניס לפוטר.

אם תרצה לעבד גלגל תנופה של משאית או לחרוט ג'אנט מגנזיום (אלומיניום) לאחר תיקוני ריתוך ויישור אז כנראה תצטרך מחרטה נוספת.

איזה כייף לי :)

פורסם
הברגה חיצונית במחרטה מבצעים בעזרת סכין חריטה (סכין הברגות או סימה) המושחז או מושחזת בזווית מתאימה לזווית השן של ההברגה הרצוייה כלומר 60 מעלות או 55 מעלות (תבריג וויטוורט).

 

את חריטת ההברגה מבצעים במספר מעברים כלומר כול פעם לוקחים שבב קטן עד שמקבלים שן מלאה. כמובן בזמן ביצוע התבריג מודדים את הקוטר היעיל או הקוטר על חוטים בעזרת מיקרומטר מתאים למדידת תבריגים.

 

לשם ביצוע ההברגה יש צורך להתאים את תנועת הסכין לתנועת הכוש בהתאם לפסיעה של ההברגה והדבר נעשה בעזרת התאמה של גלגלי שיניים מתאימים. לפעמים יש צורך להחליף פיזית גלגלי שיניים כאשר עוברים מתבריג מילימטרי לאינצ'י או תבריג בעל פסיעה שלא ניתן לבצעה על-ידי בחירה ידנית בעזרת טבלה המוצמדת לתיבת נורטון.

 

לביצוע תבריג חייבים מחרטה עם הגיש אוטומטי כלומר התנועה הקווית של הגררה חייבת להיות אוטומטית.

 

תבריג פנימי מבצעים בעזרת מברז מתאים לסוג ההברגה (הברזה) שאתה מתכוון לבצע. את המברז רותמים בגררה האחורית של המחרטה במקום העוקץ המסתובב בעזרת פוטר מתאים.

 

אין קשר בין ההיגש האוטומטי לבין ההיגש של התבריגים כי מדובר בשני מנגנונים נפרדים לחלוטין. בהיגש אוטומטי יש לך ציר שמעביר תנועה סיבובית לגררה ובגררה יש לך גיר שמסובב בעזרת התנועה הזו את גלגלות ההפעלה ויוצר תנועה פרופורציונית למהירות הספינדל (ברוב המחרטות. יש מחרטות שהאוטומטים הם הידראוליים או בעלי מנוע חשמלי נפרד). לעומת זאת בהברגות יש בורג נוסף כשבגררה יש לחיים שננעלות עליו וזזות יחד איתו לפי הפסיעה שלו כשהנורטון או הגיטרה (או שילוב של שתיהן כתלות במכונה) קובע את היחס בין מהירות סיבוב הבורג לספינדל.

 

לגבי ביצוע הברגות ניתן לעשות הברגות פנימיות עם סכין חריטה (באותו האופן שתיארת נכון לגבי החיצונית) והברגות חיצוניות עם מחרוקת. הבחירה בכלי הנכון היא פונקציה של סוג התבריג, גודלו וגודל החלק. בכל מקרה ממש לא מומלץ לרתום את המברז על הרוכב כי אין לך כמעט סיכוי ללכת בהיגש הנכון כדי לא לשבור אותו. מה שנהוג לעשות זה לתמוך את המברז עם העוקץ ולמקם את הידית שלו על הגררה כדי שתיתן קונטרה. אחרי שהמברז מתחיל להיכנס הוא כבר לא מושך וההישענות על הגררה מספיקה.

 

לגבי מחרטות חד פאזיות הבעייה היא ממש לא החומר של העובד אלא קוטר העובד. אלה לא מכונות שניתן לחרוט עליהן חלק בקוטר 150 מ"מ בלי שיעצרו מכל שבב קטן.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

עוד יתרון למחרטות התלת-פאזיות הוא הדיוק, המחרטות הגדולות כבדות בהרבה מהמחרטות הביתיות הקלות,

והמשקל הרב תורם לייצוב ולדיוק.

פורסם

זה כבר קשור לגודל המחרטה אבל נכון שלרוב מחרטה גדולה יותר תהיה תלת פאזית.

 

השאלה היא מה אתה הולך לחרוט עליה. אם אין לך חלקים לא מאוזנים דינאמית אז חשיבות היציבות לחובב יורדת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
א

לגבי ביצוע הברגות ניתן לעשות הברגות פנימיות עם סכין חריטה (באותו האופן שתיארת נכון לגבי החיצונית) והברגות חיצוניות עם מחרוקת. הבחירה בכלי הנכון היא פונקציה של סוג התבריג, גודלו וגודל החלק. בכל מקרה ממש לא מומלץ לרתום את המברז על הרוכב כי אין לך כמעט סיכוי ללכת בהיגש הנכון כדי לא לשבור אותו. מה שנהוג לעשות זה לתמוך את המברז עם העוקץ ולמקם את הידית שלו על הגררה כדי שתיתן קונטרה. אחרי שהמברז מתחיל להיכנס הוא כבר לא מושך וההישענות על הגררה מספיקה.

אתה מתבונן על הדברים כאיש תעשיה ואני מנסה להסביר שניתן לבצע את כול העבודות גם על מחרטה בסיסית לחובבן מבלי להכנס להוצאות כספיות גבוהות.

 

למחזיק הברגות פנימיות יש חיסרון אחד עיקרי זה המידות החיצוניות שלו כלומר לא ניתן לבצע הברזות במידות קטנות כמו M3 או M5.

 

ניתן בהחלט לבצע הברזות כפי שציינתי קודם לכן ועושים זאת בלא מעט מקרים. יש להקפיד על מהירות סיבוב נכונה ולבצע מספר כניסות ויציאות על-ידי סיבוב של הכוס בכיוון השני בכדי למנוע שבירה של המברז.

 

למי שיש כסף יכול לקנות מחזיק מברזים שמתלבש על הגררה האחורית בדומה למחזיק עבור מכונות CNC ופתרת את כול הבעיות.

 

אין סוף לקומבינות שניתן לבצע...אפשר גם להחזיק את המברז עם מחזיק מברזים ידני ולבצע הברזה ידנית כאשר המברז נתמך על-ידי עוקץ מאחורה.

איזה כייף לי :)

פורסם

בבית מלאכה ביתי לחובב האלתור הוא הבסיס וגם הכיף. בתעשייה הוא כורח מציאות בגלל אילוצים (השבוע גמרתי לעשות בורג באורך 3.5 מטרים הברגה מרובעת פסיעה 10 על מחרטה של מטר וחצי. אני אתן לך יום לנסות לנחש איך לפני שארלה את התשובה אבל אף אחד לא האמין שזה יעבוד. רמז: השיטה מאפשרת לי לעשות כל אורך תבריג שארצה).

 

בסך הכל אפשר גם לאלתר מחרטה עם מנוע, עוקץ ומשענת לסכין שיוחזק ביד. אין סוף לאלתורים והכל תלוי בתקציב, בצרכים, במקום וביכולת האלתור.

 

עריכה: מרק, טוב לראות אותך שוב פה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בבית מלאכה ביתי לחובב האלתור הוא הבסיס וגם הכיף. בתעשייה הוא כורח מציאות בגלל אילוצים (השבוע גמרתי לעשות בורג באורך 3.5 מטרים הברגה מרובעת פסיעה 10 על מחרטה של מטר וחצי. אני אתן לך יום לנסות לנחש איך לפני שארלה את התשובה אבל אף אחד לא האמין שזה יעבוד. רמז: השיטה מאפשרת לי לעשות כל אורך תבריג שארצה).

 

בסך הכל אפשר גם לאלתר מחרטה עם מנוע, עוקץ ומשענת לסכין שיוחזק ביד. אין סוף לאלתורים והכל תלוי בתקציב, בצרכים, במקום וביכולת האלתור.

 

עריכה: מרק, טוב לראות אותך שוב פה.

 

פתחת את המכסה מהצד מה שאיפשר לך להוציא את החומר גלם מחוץ לגבולות המכונה?

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם

תמיד אתה בולט החוצה אבל עדיין גם אם תהפוך את המוט אתה יכול להגיע עד פי 2 מאורך המכונה כי אתה חייב לתמוך את המוט (מוט 30 מילימטר באורך כזה חייב גם תמיכה וגם לונטה נוסעת).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...