Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כריס האריס בGT3 החדשה,חדש או ישן? מה עדיף?


nimnim
שימו לב! השרשור הזה בן 3992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כולם פה הולכים בכח עם "הזרם" של היצרניות אבל זה לא יעזור בכלום,

כל תיבות הPDK האלו ממש לא מהנות כמו גיר אמיתי והם פגועות בחוויה! לא מעניין אותי שיוריד לי כמה שניות בהקפה,

וזה שהרכב "חזק מדי" לגיר ידני כזו שטות,מי שנוהג יסתדר יפה מאוד עם העוצמות האלו גם בגיר ידני,האתגר פשוט גדול הרבה יותר,רק מוסיף לחוויה.

אומר דברים מניסיון כמובן ולא מצפיה בסרטונים של כריס האריס (עם כמה שהם טובים!)

 

תלוי מה ההנאה שלך. אם ההנאה שלך מסתכמת בלחיצה על דוושת קלאץ' והזזת מוט, אז כנראה שלא תהנה מPDK. עבורי, התיבות האלו, כשהן מבוצעות היטב - מהירות, אגרסיביות ומתופעלות ידנית - הופכות את המכונית למשהו עם הרבה יותר נשמה, אופי ויכולת.

 

אני מתנייד ביום יום עם GTI וגיר DSG, אני יכול להגיד שהגיר הזה הופך את המכונית לשלמה יותר. אני תמיד נוהג בו במצב M, עם תפעול מההגה, ואותה מכונית עם גיר ידני וקלאץ' תרגיש לי מסורבלת. זה פוגע לי בזרימה ובחוויה. לא כי אני לא יודע לתפעל גיר ידני כמו שצריך (תאמין לי שאני יודע), אלא כי הוא איטי יותר, ומפריע בדברים כמו בלימה חזקה לתוך סיבוב (אתה לא יכול להשתמש ברגל שמאל שלך לייצוב או להוריד הילוכים באותה מהירות).

 

פעם יצא לי לנהוג ב430 סקודריה. מכל הדברים המדהימים, ולא חסרים כאלו, הגיר היה האטרקציה. פשוט לא יאומן. גיר ידני כלכך שטחי, איטי ולא מערב לעומת יצירת המופת הזו. אין לי ספק שזה גם ככה בGT3.

 

כל מי שחושב שמדובר בגיר אוטומטי כמו במאזדה 6 של אבא שלו, פשוט לא מבין במה מדובר - או במילא נוהג כלכך רחוק מהקצה של האוטו שכל מה שנשאר לו זה הקלאץ' והמוט.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

shay

 

edan גם אתה לא נהגת על מכוניות מהקטגוריה הנ"ל כדי שתוכל לחוות את דעתך ולא נהגת בכלל על רכב שיועד למרוץ, נהיגה בת עשר דקות לא נחשבת !! אז תפסיק לקשקש .

אני לעומתך נהגתי על מיטב התוצרת של שנות ה 80 והשוואתי לרכבים של שנות ה - 2000 אז יש לי מושג .

 

 

אני מניח שפה פחות או יותר מתמצא הדיבור ביננו, אתה כותב על טכנולוגיות עדכניות מבלי נסיון וממשיך להגיד ששנות ה-80 זה הכי הכי כשזה לא הדיון בכלל.

כנראה שלא נשכנע אחד את השני אחרת, למרות שאת ה״זמן הגה״ שיש לי על מכוניות מהקטגוריה הזאת אתה יכול לכמת בשעות, לא בעשר דקות.

 

לא הבנתי איזו חזית אתה מנסה לפתוח, אף אחד לא נלחם איתך, בטח כשאתה נעול עם דיעותיך ולא פתוח לקבל דעה אחרת, אבל סלמתאק, הכל טוב .

 

שבת שלום.

 

בובנס רק כדי לסבר את האוזן עידן שועט להנאתו יום יום עם 460 סוסים...

 

.

 

אמנם זה פחות קשור אבל היה 469 במקור, עכשיו כבר 515...

 

:wink:

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה ממשיך לכתוב על מכוניות מודרניות מבלי שיהיה לך ניסיון על מיטב התוצרת של שנות ה-80 ו ה-90 ,אין טעם להמשיך להתווכח ,מצטער שאני לא יכול להרשות לעצמי gt3 לעומתך ,וכן שכחתי אתה זה הסטיג החדש .

אני יכול להמשיך לתאר לך את התחושות שלי מהרכבים אבל גם אתה לא תיהיה מסוגל להבין אותי .

 

כל יום כולנו דוחפים את הgt3 החדשה שלנו עם 470 כ"ס לגבולות היכולת על מסלול חדש ליד באר שבע :) בגלל זה אנחנו חייבים גיר pdk כדי לקחת את הפניות הרבה יותר הדוקות ומי שיגיד שיש כבישים בארץ שיתמודדו עם פורש gt3 אז הרשו לי לגחך .

 

וגם לך ,שבת שלום .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לפחות לעשות את הדיון ענייני, בוא תיתן 5 דוגמאות של רכבים שנופלים לאותה הגדרה של ״מיטב התוצרת של בנות ה-80 וה-90״.

 

אני לא הסטיג וגם לא התיימרתי לכך, לא יודע מה קשור כמה אפשר לנצל את ה-GT3 בארץ או לא כאילו כשפורשה יצרו את הרכב השוק הישראלי עמד לנגד עיניהם.

 

במקום להתלהם ולכתוב שטויות תיהיה פרקטי ודבר לעניין ידידי, בינתיים ציינת בכל הודעה את המכוניות המצוינות של שנות ה-80 וה-90 מבלי לציין ולו מכונית ספציפית אחת, כינית אותי הסטיג, טענת שיש לי רק 10 דקות נסיעה על רכבים כאלה ועוד כל מיני קשקושים בלי תגובה עניינית אחת (כולל תגובה ופירוט על איזה תחושות אתה מדבר כשאתה מדבר על תחושות).

 

אז בוא, תפסיק להתלהם ותקיים דיון תרבותי עם דוגמאות רלוונטיות מרכבים שנהגת עליהם, לא כתבות במגזינים\אינטרנט.

 

אגב, גיר ידני\רובוטי\אוטומטי לא יגרום לך לפנות בצורה הדוקה יותר ותתפלא, אבל יש אחלה כבישים בארץ למכוניות כמו GT3 (ולא, נס הרים אינו אחד מהם).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה ממשיך לכתוב על מכוניות מודרניות מבלי שיהיה לך ניסיון על מיטב התוצרת של שנות ה-80 ו ה-90 ,אין טעם להמשיך להתווכח ,מצטער שאני לא יכול להרשות לעצמי gt3 לעומתך ,וכן שכחתי אתה זה הסטיג החדש .

אני יכול להמשיך לתאר לך את התחושות שלי מהרכבים אבל גם אתה לא תיהיה מסוגל להבין אותי .

 

כל יום כולנו דוחפים את הgt3 החדשה שלנו עם 470 כ"ס לגבולות היכולת על מסלול חדש ליד באר שבע :) בגלל זה אנחנו חייבים גיר pdk כדי לקחת את הפניות הרבה יותר הדוקות ומי שיגיד שיש כבישים בארץ שיתמודדו עם פורש gt3 אז הרשו לי לגחך .

 

וגם לך ,שבת שלום .

 

א.מה הקשר לנהיגה בארץ,הדיון הוא ברמה הפילוספית בלבד,האם יותר כיף גיר ידני וללא מערכות עזר או ההפך.

ב.אף אחד לא ציין זאת עד כה,אני חושב שזה פשוט מפחיד מידי לקחת מכונית על 470 סוסים לגבול היכולת שלה,ואני חושב ש90 אחוז מהנהגים (גם המיומנים שבניהם) היו משתינים במכנסיים הרבה לפני שהיו מעיזים להתקרב למגבלה (המאוד נשכנית ללא מערכות העזר),דוגמא מעולה לכך תמצא בכל המפלצות של סוף שנות ה80 ותחילת ה90- באיזור ה500 סוסים,גיר ידני בלי בקרת משיכה,בלי בלמים קרמיים, פ-ח-ד אלוהים. אפילו בתקופה מאוחרת יותר יצאו כל מיני WIDOW MAKERS,כמו הGT2,ושלל דגמי TVR.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב.אף אחד לא ציין זאת עד כה,אני חושב שזה פשוט מפחיד מידי לקחת מכונית על 470 סוסים לגבול היכולת שלה,ואני חושב ש90 אחוז מהנהגים (גם המיומנים שבניהם) היו משתינים במכנסיים הרבה לפני שהיו מעיזים להתקרב למגבלה (המאוד נשכנית ללא מערכות העזר).

 

דווקא התייחסתי לכך, טענתי שחלק גדול מהכיף זה שהודות לבקרות האלה אתה יכול למתוח מכוניות סופר חזקות קרוב יותר למגבלות שלהן אבל בלי לקבל את הנשיכה.

המכוניות האלה מאוד מפחידות ללא בקרות, המומנט עושה את שלו.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב.אף אחד לא ציין זאת עד כה,אני חושב שזה פשוט מפחיד מידי לקחת מכונית על 470 סוסים לגבול היכולת שלה,ואני חושב ש90 אחוז מהנהגים (גם המיומנים שבניהם) היו משתינים במכנסיים הרבה לפני שהיו מעיזים להתקרב למגבלה

 

אם כן, אתה מאמין שתשאר מספיק קר רוח בשביל להגיע לביצועים כאלו ועדיין לטפל ברוגע מוחלט וביעילות בהחלפות הילוכים ידניות?

.....

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי/עידן, לא מסכים איתכם (למרות שהדעה שלכם קבילה לחלוטין).

איפשהו הקסם של פורשה הוא של רכב סופר-ספורט (מה המונח הנכון, זה לא רכב-על למרות הכל) יומיומי.

חלק מהחבילה הוא מנוע מטופש במיקום לא נכון, הנעה אחורית רחוקה ממושלמת (BMW עושים את זה יותר טוב).

פתאום לקחת ולשים גיר PDK *בלבד* נראה ונשמע לי מטופש. למה? כי ככה חותכים עוד 2 שניות בנורבורגרינג? שיחליפו למנוע V10 מרכזי, שילדת צינורות והם חותכים עוד 10 שניות אפילו (אופס, זה בעצם ה-GT שהם הפסיקו לייצר, החארות).

 

עידן, לגבי הרכבים שהזכרת, אני לא חושב שהם ברי השוואה לפורשה - למשל הרכב שלך הוא GT, גיר אוטומטי הוא חלק סביר מהחבילה (הייתי מעדיף ידני באופן אישי, אבל לחלוטין אין לידני יתרון במקרה הזה).

בשבילי, ובשביל הרבה אנשים (כולל אותך, כמו שאני מבין), חלק מאוד גדול מהחוויה בנהיגה זאת השליטה, בין היתר בהילוך והכוח הזמין.

אם אתה תשאל אותי מה אני מעדיף, לקחת פניות ב-אלפים עם בקרות ו-PDK ב-150 קמ"ש, או בידני? התשובה שלי תהיה ב-80קמ"ש בידני...

למה? כי אני יודע שהיכולות שלי נמוכות בהרבה מהרכב, אם אני "אאבד" אותו ב-150, שום PDK ואללה לא יעזרו לי...

אני רוצה לתכנן את הנסיעה, לזהות אספלט שבור, זוית פנייה, מרחק ביטחון, צבע/לכלוך מסוכן על הכביש ו.. הילוך נכון.

אני רוצה להכשל בשילוב ההילוך, או בבחירת ההילוך הנכון (אפשרי גם ב-PDK, מודה) - אני רוצה להשתפר באופן הדרגתי, לא רק להעלות את הביטחון שלי לדחוף את הרכב למגבלות בזכות אלקטרוניקה. או בשפה ילדותית, לתת בגז ושהמחשב יסדר את הבלגן בשבילי.

 

אתה יודע מה, אני אלך רחוק יותר.

ה-GT3 זה חרא של רכב, בשיא הרצינות. כל דגם של 911 מעל הטורבו (ואולי אפילו הטורבו עצמו, לולא ה-AWD) הם רכבים ש*לדעתי* הם סוג של פוסטר, להשוויץ במפגש או בהשקה רכב (כמו רכבי קונספט).

GT3, GT2, 458, LAMBO למיניהן - אלה רכבים לאונן (סליחה) עליהם ולא יותר.

בוא נהיה ריאליים, הם רכבים מ-א-ו-ד לא נוחים, בלתי אפשריים לשימוש יומיומי, די מחורבנים על כבישים לא מושלמים (ובפעם האחרונה שבדקתי, 90% מהכבישים מחוץ למסלול הם כאלה).

אני מאמין שאתה, אני ורוב הנהגים (שאפילו יותר טובים מאיתנו), יהנו ויתנו ביצועים יותר טובים על 911 רגילה מאשר על GT3...

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Roy,

 

אני מסכים איתך שפורשה אינה מכונית על בהגדרה אלא סופר ספורט.

 

אני חושב שהמשפט השלישי שלך עושה עוול לחברה שמייצרת את מכוניות הספורט\סופר ספורט בין הטובות בעולם (ואני כותב את זה כאחד שלא מת על פורשה).

 

שמים PDK לא בשביל לחתוך זמנים (זה מה שאתם לא מבינים) אלא בגלל שאין באמת צורך בידית הילוכים ברכבים כאלה ועדיין יש לך תפעול ידני מלא- המחשב לא לה או יוריד לך הילוכים במצב ידני. (יותר מדי נתפסים פה לכך ש-PDK זהו גיר אוטומט- זו טעות, זה גיר שיותר קרוב לידני מאשר לאוטומט, פשוט הורידו את הקלאץ׳ ונתנו לך אופציה לבחור בתפעול אוטומט, תהנה מ-2 העולמות).

היתרון האדיר הוא שבנהיגה תובענית אתה לא צריך להוריד יד מההגה כדי להעביר הילוך ואני מניח שאנחנו מסכימים על כך ש-2 ידיים על ההגה בנהיגה ספורטיבית זה דבר חשוב?

 

אז זה עוד יותר חשוב וקריטי כשאתה עושה את זה ברכב סופר חזק.

 

בקשר לפסקה השניה אני שוב אכתוב את זה, ובצורה יותר ברורה:

 

PDK, DCT ויתר הגירים מהסגנון הזה הינם גירים שיותר קרובים לידניים מאשר לאוטומט, הם נותנים לך אפשרות לנסוע במצב אוטומטי כמו תיבה אוטומטית, הם נותנים לך לנהוג במצב ידני כמו גיר ידני רגיל (בלי קלאס׳ ובלי צורך להוריד יד מההגה), הם נותנים לך גם מצב ספורט עם תפעול אוטומטי ספורטיבי (הגיר שואף להיות בהילוך נמוך ככל הניתן בתור רצועת הכח. זה לא גיר אוטומטי רגיל!!!!!

 

אתה מעדיף לנהוג ידני על 80 קמ״ש מאשר אוטומט עם בקרות ו-150 קמ״ש?

מצויין, תלחץ על בורר מצבי הגיר, תעביר למצב ידני, כבה את בקרת האחיזה ו....זה הכל.

 

עושה לי רושם שיותר מדי אנשים פה לא מבינים את מהות הגירים האלה ומתייחסים אליהם כאל גירים אוטומטיים שזה שגוי מהיסוד.

 

פרארי 458 לא נוחה? למבורגיני גאיירדו\אוונטדור לא נוחות?

אני התרשמתי אחרת לגמרי.

 

נהגתי ב-458 וגאיירדו בכבישים לא פחות משבורים, המכוניות האלה יותר נוחות מרוב תוצרת יפן.....כן, פרארי 458 יותר נוחה על הכביש מטויוטה קורולה.

פשוט נוח להסתכל על המכונית כמכונת נהיגה מושחזת ולשכוח שיש לה כפתור שבו אתה משנה את כיול המתלים ממצב קומפורט (שהוא מאוד רך ונוח) למצב RACE שהופך את הרכב לקרש גיהוץ.

הרכבים של למבורגיני מדור המורצ׳אלגו מרגישים כמו Audi על הכביש, הגאיירדו נוחה לא פחות מ-A3 או A4.

הטענה היחידה שיכולת להשמיע עליהם בהקשר השימוש היומיומי זה שהם לא פרקטיים, אין מספיק מקום לשים בהן קניות של שבוע בסופר, למשל.

מעבר לזה- הרכבים נוחים, שקטים בהתנהלות יומיומית, אני מכיר לא מעט אנשים שמתניידים ברכבים האלה יומיומית.

f430 לא ממש נוחה ביומיום, על זה הייתי מסכים איתך.

 

כותבים פה הרבה יותר מדי אינפורמציה שמבוססת על השערות ואיתה מנסים לבסס טיעונים שגויים.

כתבתי מקודם ל-bubens, נכון יותר לכתוב על מכוניות שיש איתן נסיון מאשר לכתוב על סמך השערות כי לפעמים מתקבל מזה מידע שגוי.

 

לא נהגתי או נסעתי על פורשה GT2 או GT3 אז אני באמת לא יודע עם איזה מדגמי ה-911 הייתי מהיר יותר, אני רק יודע דבר אחד:

כל הרכבים האלה בידיים לא מיומנות וללא בקרות זה מתכון לאסון.

עכשיו בהקשר למה שכתבת על לנסוע 80 קמ״ש ומצב ידני בכביש מפותל, זה אתה יכול לעשות גם עם מאזדה 3 ידידי, לא צריך פורשה בשביל זה.

הרי אם לקחת פרמטר כל כך חשוב כמו מהירות ואמרת ״אני מעדיף 80 קמ״ש בלי בקרות מאשר 150 קמ״ש עם״ אז בשביל מה אתה צריך מלכתחילה רכב חזק?...

 

אני כבר אומר לך, 80 קמ״ש לא ידגדגו לפרשה את הונטיל בגלגל, עם או בלי בקרות, מה ההנאה בכך?

לעומת זאת, אותה פורשה, תדליק בקרות, אתה מדבר על קונצרט אחר- האצות מאוד חזקות ביציאה מפניה, ירידה חזקה על בלמים לפני פניה והורדת הילוך או שתיים דרך המנוף מאחורי ההגה, אתה לוקח את הפניה במהירות גבוהה יותר וגם ככה יש לך בגוף אנדרנלין כי טסת בישורת (במקום לעכב מאזדה 3 כי נסעת רק 80 קמ״ש...), יציאה מהפניה שוב מדביק גז לרצפה והמנוע ברצועת כח אז אתה מקבל את הבעיטה של הכח והתחת יוצא מעט החוצה לישר את הרכב לתוך הישורת (ותודות לבקרה זה מסתיים בלי שר את הרכב לתוך הפניה במקום לישר את הרכב על המעקה בטיחות בנתיב הנגדי).

 

כל זה עם רכב ״אוטומט״ ובקרות דולקות.......

 

תודה שזה לא רע.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן, תן לי לדייק טיפה.

אני מבין מה שאתה אומר על PDK ושאר הגירים הרובוטיים ואני מסכים, הטענה שלי היא שונה ואני אסביר.

גיר ידני (והדגש פה על הקלאץ בעיקר) הוא מעט יותר מסובך לתפעול, למשל אם אתה עשית טעות ואתה צריך להוריד/להעלות הילוך בפניה (קורה, אף אחד לא מושלם), גיר רובוטי יעשה את זה מושלם ללא איבוד איזון כמעט, לעומת גיר ידני שאתה "תסבול" בו - תשחרר קלאץ' לאט מדי--> האף יורד. תשחרר מהר מדי --> אולי לא תספיק לשלב (רעש הגריסה הידוע).

מה שאני אומר, אם עשית טעות, אתה צריך ללמוד לצאת ממנה, אף אחד לא יעזור לך.

 

לגבי הטענה של 80 מול 150, מה שהתכוונתי זה שרכב עם עודף עזרה (צמיגי ענק, אלקטרוניקה, גיר רובוטי וכו') יגרום לך לנסוע ב-150, למרות שהיכולת שלך היא 80.

לצורך הדוגמה, בוא נגיד שהמגבלה של הרכב היא 160 (אני יודע שהתיאור הבא קצת מוקצן, אבל זרום איתי).

אם תתחיל לנסוע ה-80, תלמד את האוטו, ולאט לאט תעלה ביכולות, ב-160 כש"תאבד" את הרכב, תדע לתפוס אותו יותר מהר.

לעומת נהג שהבקרות עוזרות לו להגיע ל-150 וב-160 הוא יקבל התקף לב כשהזנב או האף יברח לו (שוב פעם, הדוגמה שלי די מחורבנת, אבל תנסה לרדת לסוף דעתי).

 

היחס שלי לגירים האלה, הוא כמו היחס שלי לצמיגי הענק ברכבים החדשים, כמו GTI, אנא עארף מה יש שם, 285/30/19 :) - סע על צמיגים ספורטיביים במידות נורמליות, תאבד אחיזה ב-50, תלמד להשתלט על הרכב, תעלה ל-70.. 100 וכו'.

בגדול, אותו הרעיון של בתי ספר לנהיגה, תתחיל בקטנה.

 

ד"א, היתה ברשותי 911 רגילה למשך כמה שנים ואני כל פעם פוזל שוב ל-997 C4S. והנה אנקדוטה.

רציתי משהו יותר קיצוני והלכתי שוב לסוכנות לבדוק GT3, הסוכן שקניתי ממנו את ה-911 אמר לי, רד מזה, (מוזר, למה שלא ירצה למכור ולעשות עמלה) לקחתי את הרכב - אני לא יודע איפה נסעת איתו, אבל אני שברתי את הגב וממש לא נהנתי מהנסיעה היומיומית איתו (באופן יחסי) - בדקתי אותו "תחת לחץ" אבל רציתי לראות איך זה לשייט על 90, פחית קולה במתקן ורדיו פועל - אתה מרגיש את תיקוני הכביש, בכבישי B אתה לא ממש שמח לשתות (אם לא בא לך לשפוך קולה על החולצה) וכו' - ממש לא רכב ליומיום - הסוכן צדק, אם הייתי לוקח אותו, הייתי מחליף שוב תוך מקסימום שנה.

לגבי פרארי, יש לי נסיון קצר על F360 - קקה של אוטו (מהניסיון הקצר עליו) + כמו שאמרת, אפס פרקטיות, כבר עדיף F150 ECOBOOST.

 

ולגבי הטענות על רכבי שנות ה-70-80? רציתי לקנות 911 מהמודל הזה (שם לב למוטיב החוזר אצלי :) ) - בחייאת ראבאק, אני מעדיף Z4 חדשה יותר - מעבר לאפקט הפסיכולוגי של להיות בעלים של כזה אוטו, די התאכזבתי (כוח, איכות, שליטה וכו').

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי , מסכים איתך על כל מילה !!!

גם אני חסיד של גיר ידני !

ובכלל עם כל האלקטרוניקה והגירים האוט׳

כל ״ילד״ הוא נהג מרוצים.

זה כבר הופך להיות מעיין משחק מחשב על הכביש

אפשר להגיע למהירות מטורפת בלי לדעת כלום בנהיגה

וביציאה ממצבי קיצון.

 

סתם כדוגמא היתה לי בעברי הרחוק סיטרואן AX Sport.

גם במהירות עירונית הייתי יורד מסיישן נהיגה מזיעה ומלא אנדרנלין.

 

חבל !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יורד לסוף דעתך אבל יחד עם זאת אני חושב שזה מפספס את העניין ואני אסביר לך למה.

 

יש רכבים בהם צמיגים רחבים מדי יסרסו את הרכב לחלוטין, למשל מיני קופר החדשות- שים לב שהן מגיעות עם צמיגים לא רחבים במיוחד והתוצאה היא רכב מאוד מהנה לנהיגה שאפשר גם לשחק איתו למרות שהוא לא חזק במיוחד.

 

שים על רכב כזה צמיגים רחבים יותר ואתה בהחלט תגרע מההנאה בו כי הוא יהפך להיות צפוי מדי, מה שנקרא- הרגת את הרכב (אחת הסיבות שאני לא מתלהב מלשים צמיגים רחבים על רכבים מתנהגים וצנועי הספק).

 

יחד עם זאת, אתה לא יכול לקחת פורשה\פרארי או אפילו את אותה Z4 עם מנוע 3 ליטר מוגדש ולשים צמיגים פחות רחבים כי אתה שוב תהרוג את הרכב- הוא יהיה עם צמיגים שלא תואמים את היכולות.

 

הרכב שלי נועל מישילין פיילוט סופר ספורט חדשים, 275 מאחור ו-265 מקדימה, אתמול נסעתי עם האישה ונתתי האצה עם חצי מצערת, האישה שאלה אותי ״איך זה ששמת צמיגים כל כך טובים ועדיין מפרפר?״.

עזוב את זה שהכביש עוד היה לח מגשם שירד מוקדם יותר, גם ביבש הרכב היה מפרפר אותו דבר, ושוב, אלא צמיגים מהרמה הגבוהה ביותר.

אני מאוד נגד שינוי מידת צמיגים, ברוב המקרים זה גורע יותר מאשר מוסיף.

 

אבל אני זורם איתך ברעיון שלך, כל עוד אתה נוסע עם בקרות אתה לא הולך לאבד את הרכב אלא אם תנהג כמו אדיוט גמור עם אפס הבנה בפיזיקה של התנהגות הרכב, הרי שום בקרה לא תציל אותך כשתכנס לפניית 90 מעלות על 160 קמ״ש.

 

הדרך ללמוד התנהגות רכב היא לא לסרס אותו כי אז הרכב לא מתנהג כמו שהוא אמור להתנהג.

הדרך ללמוד רכב היא באמצעות קורסי נהיגה וכן באמצעות למידה איטית של התגובות שלו כמו שהוא.

 

כשקניתי את הרכב לקח לי זמן ללמוד את התגובות מצערת שלו כי הוא מפתיע בהתחלה- הסופרצ׳ארג׳ר שלו מחובר לקלאץ׳ כדי למנוע כניסה לא רצויה לפעולה, מה שגורם לכך שהוא בעצם נכנס לפעולה בהתאם ללחיצה שלך על הדוושה ולא בהתאם לסל״ד קבוע.

 

אז בהתחלה הוא מפתיע אותך ומראה לך כמה חשובה בקרת האחיזה, אבל אחרי זמן מסויים אתה לומד את אופי התגובה, מתי הוא הולך ״להכנס״ והתגובות שלך משתנות בהתאם.

היום אני יודע מתי אני יכול לצאת מרמזור אדום בפנייה שמאלה ובאיזו נקודה אני יכול להדביק את הדוושה לרצפה בדיוק כדי לישר את הרכב עם התחת ולבעוט אותו קדימה עם הבקרת אחיזה פועלת וכן הלאה.

 

כל רכב מצריך למידה, לא צריך לסרס את הרכב כדי ללמוד אותו, רק להיות סבלני.

 

על GT3 כאמור לא נהגתי אבל הרכב ידוע כקרש גיהוץ אבל אני בטוח שתסכים איתי שעם ה-997 C4S יכולת לשתות את אותה פחית בלי לחשוש שהיא תעוף עלייך.

ה-F360 כמו ה-F430 שייכות לדור ה״ישן״ של פרארי, לדור בהן פרארי באמת לא היו נוחות והיו מוכוונות התגרענות בלבד.

 

ה-458 תפתיע אותך מאוד, היא מתנהלת בעיר כמו כל רכב עממי מן המניין.

 

על ה-360 לא נהגתי, רק נסעתי בה כנוסע, כנ״ל 430, על ה-458 יש לי במצטבר מעל שעה נהיגה, אין לי חצי תלונה לנוחות שלה.

 

האמת שאין לי שום תלונה אליה בשום פרמטר, לדעתי זו מכונית העל הטובה בעולם.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכאן ההבדל בינינו כנראה.

אתה קורא לזה גורע, אני קורא לזה סטנדרט. גישות שונות.

שינוי מידות צמיגים, במיוחד ברכבים של היום הוא די מתחייב לדעתי.

ב-911 היו לי, אם אני לא טועה 285/40/18 ו-265/משהו/18 - לדעתי, הגזמה (אלה המידות של הטורבו, יכלתי בכיף להיות עם המידות של ה-911 הרגילות).

מהניסיון שלי (כמובן כל רכב שונה) על BMW, למרות שמגיע עם 245/40, בכיף הייתי שם 225/45 - וכדומה בהרבה רכבים, מידות גדולות הגיעו לצורך היופי והביטחון (GTI עם צמיגי 245 תאבד אחיזה מאוחר יותר, רוב הנהגים הרגילים לא יעיפו את הרכב ולא ייצא לרכב שם של רכב מסוכן [כדוגמה תנסה להזכר בשם שיצא לפורד אקספלורר בשנות ה-90, רכב מתהפך]).

סיימנו עם צמיגים להיום.

 

עוד הבדל בינינו, אתה טוען שבשביל לאבד את הרכב אתה צריך להיות אידיוט עם אפס הבנה בפיזיקה - אני טוען ההפך, כשאתה כ"כ סומך על בקרות אתה תהיה מופתע, אתה לא יודע איך הרכב מרגיש באיבוד אחיזה, מספק כפל כביש שלא ראית, חצץ, שקע וכו' ואתה מאבד את הרכב.

תתחיל בקטנה (כן, רוב נהגי הפורשה הם לא שומאכר או ואטל, גם אם הם לקחו עשרים שיעורים ועולים על המסלול).

לגבי הפיזיקה שהזכרת - האלקטרוניקה שוברת את חוקי הפיזיקה, אתה לא יודע מה היה אמור לקרות אם לא היית מעביר הילוך ב0.0006 שניה, אלא כמו אדם נורמלי היה לוקח לך 4 שניות, ואז היית נכנס להיגוי יתר, עכשיו לך תתפוס את הבת כלבה (ניסיון רע שהיה לי).

אנחנו מדברים קצת באויר וברמה הפילוסופית, אבל הרעיון הזה חשוב לי, בעיקר אצל חברות כמו פורשה - זאת תמיד היתה חברה של יכולות מכאניות ולא אלקטרוניקה, רכב על ליומיום.

כשפרארי היתה עם גיר F1 פורשה עוד הריצה מנועים מקוררי אויר.

זה תמיד היה "אתה צריך לשלוט במכונה, אם אתה נהג טוב" - למשל ה-930.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם כדוגמא היתה לי בעברי הרחוק סיטרואן AX Sport.

גם במהירות עירונית הייתי יורד מסיישן נהיגה מזיעה ומלא אנדרנלין.

 

זה בגלל שלרכב אין מזגן ואתה מת מפחד שהוא יתקע...

גם אני הייתי מזיע כל פעם שנסעתי על 205 של חברים. :)

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי אתה מעלה לי חיוך .

 

לעניינו (וכן כן היה מזגן) אני בעד רכבים

כמה שיותר ״טיפשים״ ושבאמת נותנים לנהג את

מלא האחריות על הטעויות !!

ועדיף שיקרו במהירות שפויה ולא על 160 קמ״ש

המרוץ של תעשית הרכב אחרי כוח ועוד כוח חייבה אותה

לתת פתרונות שמורידים את האחריות ואת מלאכת הנהיגה מהנהג למחשבים שברכב !

 

כבר לא סומכים עלינו :-)

 

גילוי נאות כיום אני עם MX5 2011 כמובן ידני !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...