Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4762 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם יש חוק שמאפשר לי לקנות את הרכב שהיה לי שהוכרז כאובדן גמור אחרי תאונה

או שהביטוח יכול לסרב למכור לי????

האוטו שהיה לי היו לו מלא חלקים טובים וקניתי עכשיו את אותו אוטו!!!

פורסם

זאת שאלה קצת בעייתית.

בעקרון, אין מניעה שחברת הביטוח תמכור לך את שאריות הרכב.

אבל... חברת הביטוח יכולה להודיע כי מאחר והרכב מיועד לפירוק בלבד, הוא ימכר אך ורק לפירוקיות (יש להם רשיון מאת משרד התחבורה).

במקרה כזה הם יכולים (ואפילו חיייבים) לסרב למכור לך את הרכב.

 

זה נובע מחוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים (מניעת גניבות), תשנ"ח-1998

 

 

תסתכל סעיף 3 לחוק :

http://www.nevo.co.il/law_html/law01/326_001.htm

פורסם

האוטו כן הולך לפירוק השאלה שלי אם אני יכול לדרוש מהם למכור לי הבנתי שלבעל הרכב אחרי תאונה יש זכות לקנות את הרכב ב8-10 אחוז ממחירו?

פורסם

אתה יכול לדרוש מהם הכל.

מה תקבל - זאת כבר שאלה אחרת.

החוק מחייב אותם למכור רכב המיועד לפירוש רק לבעלי רשיון פירוק (=פירוקיות).

הם אינם רשאים למכור לך את הרכב.

לגבי 8 עד 10 אחוז - לא יודע מאיפה זה הגיע. לא נכון בכלל.

פורסם

יש נוהג של חברות הביטוח לאפשר למבוטח לקנות את השרידים של הרכב שלו (אחרי הורדת הרכב מהכביש - כלומר לא יהיה ניתן לנסוע יותר ברכב - הוא לחלקים בלבד. ניתן יהיה בהחלט להשתיל את המנוע ברכב אחר ולאשר ברשיונות כחוק)

 

לגבי 8-10% - נדמה לי ששמעתי על 12% אבל אני לא בטוח.

 

ועוד משהו - אני חושב שחברות הביטוח יותר פתוחות לעסקה כזו אם מדובר בתביעת צד ג', כלומר לא באשמתך אלא ההתנהלות מול חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

אבל זה ברמת השמועה, אני לא יודע עד כמה זה נכון.

 

בכל מקרה זכותם לסרב וזכותך להיות נודניק ולנסות להבין למה הסירוב ומה יגרום להם להסכים (אלף שקל מעבר למה שהמגרש משלם להם?)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

לפני קבלת הכספים בשל מקרה הביטוח, אתה יכול לבקש להשאיר את הרכב אצלך, בערך השרידים שלו.

ערך השרידים הוא מושג שמאי וביטוחי, והוא משתנה מרכב לרכב.

בעקרון - זהו ערך הרכב לפני קרות מקרה הביטוח, בניכוי עלות התיקון המוערכת בשמאות. זה לא אחוז מערך הרכב, אלא סכום ספציפי לרכב הספציפי עם הנזק הספציפי.

 

כלומר, תקבל את שווי עלות התיקון שהעריך השמאי, ולא את כל שווי הרכב.

אם אם עלות התיקון מוערכת ביותר משווי הרכב, לא תקבל כמובן יותר משווי הרכב.

 

אם כבר קבלת את כספי הביטוח וחתמת להם שהרכב עובר לרשותם, הם כבר לא חייבים לך שום דבר.

ויליס 53

ויליס 58

פורסם

לא נשמע כל כך הגיוני מה שאתה אומר.

 

אם הרכב שווה 50000 שקל ועלות התיקון היא 90% אז ערך השרידים 5000 שקל?

ואם הרכב שווה 50000 שקל ועלות התיקון היא 60000 שקל? אז יתנו את השרידים בחינם? אין מצב.

ואם הרכב שווה 50000 ועלות התיקון 30000, ברור שמדובר באבדן מוחלט (=הורדה מהכביש), מה, ירצו 20000 על השרידים? מוגזם.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

חתמתי להם לדעתי על מסמך העברה בתוספת רשיון רכב וביטוח חובה והמפתחות רזרבה....

את הכסף עדיין לא קיבלתי אפשר עדיין לקבל את הרכב בניכוי ערך השרידים שלו או זכותם לא להסכים?

לא אני אשם בתאונה ואני רוצה את האוטו לחלקים כי יש לי בדיוק את אותו אוטו והרכב שהיה לי היו בו מלא חלקים מקוריים חדשים וטובים!

×
×
  • תוכן חדש...