Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לימונית 1:4 - פרוייקט גדול, אבל בקטן


רם מילון
שימו לב! השרשור הזה בן 1078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי התעלית על כל מה שהדימיון היה מעלה מבחינת התכנון, הביצוע והתוצאה!

 

אקנה כובע, רק כדי לומר שאני מוריד בפניך את הכובע.

 

כל מילה בסלע!

רם, המנוע שלך מדהים!

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו נשאר האוטו P:

Bel Paese, Brutta Gente - mica sono pazzo, sono pazzi gli altri che accettano tutto! io almeno dico 'questo e' sano, questo e' malato, qui c'e' il bene, qui c'e' il male'... a voi tutto questo dolore sembra giusto. a me no. io mi devo difendere...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אחרי שהמנוע כבר "עובד", חוזרים למרכב.

מסתבר שאחרי למעלה משנה של המתנה ישנם כמה תקלות שצריך לטפל כמו: שברים בשסי אחרי שהחתול קפץ עליו :twisted:

ומוטות פיתול שאיבדו קצת גמישות (בסופו של דבר הם עשויים מעץ ולא מפלדה).

 

אז מתחילים שוב מלמטה למעלה - חוזרים אל הגלגלים.

 

לפני שנתיים:

את הגלגלים בניתי סביב גלגלי עגלה שהצלחתי להשיג, בעלי מידות צמיג מתאימות ליחס 1:4.

את החישוקים (ג'אנטים) שאינם תואמים, תכננתי לכסות בחלקים שיידמו לג'אנט המקורי.

ניסיון כושל עם חומר לא מתאים (סוג של חימר סינטטי), עובד בעזרת שבלונה סיבובית לצורת החישוק.

אבל התוצאה לא מרשימה במיוחד, נגנזה עד היום.

 

00.jpg 01.jpg 02.jpg 03.jpg

עריכה אחרונה על ידי רם מילון

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה:

 

הגלגל, חלק לא מסובך במיוחד אבל קיים ברכב בכמות 5. וליצר מספר חלקים זהים ידנית יהיה בלתי אפשרי.

אני יודע שמיד יקום מישהו ויגיד שאפשר להדפיס בתלת מימד, נכון (ורעיון כזה כבר עבר במוחי) אבל אני מנסה לשמור על קו של יצור עצמי ידני לכל החלקים ולהמנע עד כמה שאפשר מאופציה זו.

 

לכן החלטתי לנסות ולבנות חלק אחד ידנית כמו שאני יודע ואחר כך נראה.

 

לקחתי פרוסות של PVC מוקצף בעוביים שונים שהדבקתי זה על זה. על ידי גילוף ושיוף על מברגה.

 

11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg

 

הגעתי אט אט אל הפרופיל הרצוי:

 

15.jpg 16.jpg

 

לאחר צביעה בצבע יסוד, ניתן לראות בברור את החריצים והפגמים שיש לתקן. אחרי מילוי ושיוף שוב צבע יסוד וחוזר חלילה עד לקבלת תוצאה מספקת. אז נקדחים חורים עבור בית הברגים, הדבקת צינוריות בולטות ושוב מילוי, שיוף וצבע יסוד:

 

17.jpg 18.jpg

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כעת שהחלק הפנימי של הג'אנט מוכן ננסה לשכפלו !!!???:idea::confused:

 

לצורך השכפול יש ליצר תבנית לתוכה אפשר יהיה ליצוק מספר פעמים חומר נוזלי שכשיתקשה יהפוך לחלק המשוכפל.

 

התבנית מיוצרת מגבס באופן הבא:

בתוך קופסה (שימורים במקרה הזה) מניחים את הדגם צמוד לקרקעית.

מרססים בספרי סיליקון את הדגם והקופסה, כך שהגבס לא ידבק.

 

מכינים את הגבס בכלי נפרד על-ידי הוספת האבקה למים וערבוב עד לקבלת משחה נוזלית ללא גושים.

יש להוציא ע"י דפיקות קלות את בועות האויר ולמזוג את הגבס אל הדגם עד לכיסוי מלא.

לאחר כשעתים מתקשה הגבס וניתן להוציאו מהקופסה:

 

21.jpg 22.jpg

 

 

אחרי יבוש נוסף, שולפים את הדגם מהתבנית וזו מוכנה לשלבים הבאים לפני יציקת השיכפולים:

 

23.jpg

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כעת שהחלק הפנימי של הג'אנט מוכן ננסה לשכפלו !!!???:idea::confused:

 

לצורך השכפול יש ליצר תבנית לתוכה אפשר יהיה ליצוק מספר פעמים חומר נוזלי שכשיתקשה יהפוך לחלק המשוכפל.

 

התבנית מיוצרת מגבס באופן הבא:

בתוך קופסה (שימורים במקרה הזה) מניחים את הדגם צמוד לקרקעית.

מרססים בספרי סיליקון את הדגם והקופסה, כך שהגבס לא ידבק.

 

מכינים את הגבס בכלי נפרד על-ידי הוספת האבקה למים וערבוב עד לקבלת משחה נוזלית ללא גושים.

יש להוציא ע"י דפיקות קלות את בועות האויר ולמזוג את הגבס אל הדגם עד לכיסוי מלא.

לאחר כשעתים מתקשה הגבס וניתן להוציאו מהקופסה:

 

[ATTACH=CONFIG]428675[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]428676[/ATTACH]

 

 

אחרי יבוש נוסף, שולפים את הדגם מהתבנית וזו מוכנה לשלבים הבאים לפני יציקת השיכפולים:

 

[ATTACH=CONFIG]428677[/ATTACH]

 

אין מילים. אלוף!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב רם,

מתנצל מראש במידה וכבר העלו את האפשרות הזו וזה נעלם מעיני.

לאחרונה נחשפתי למוצר שנקרא INSTAMORPH ואני מאמין שהוא יכול להיות לך לעזר רב.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה ארז, חומר מעניין, אכן ראיתי סרטונים דומים.

אבל שם ראיתי גם שאם מכניסים את חומר שוב למים חמים הוא שוב נעשה גמיש.

אנסה לבדוק היכן ניתן להשיג Instamorph

תודה

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את תבנית הגבס יש לאטום בעזרת לקה כדי שחומר היציקה הנוזלי לא יחדור לגבס ויתפס.

לפני היציקה מרססים את התבנית בספרי סיליקון (חומר הפרדה) שניתן יהיה לחלץ את הדגם היצוק בקלות.

 

ליציקה נבחר חומר שנקרא פלסטיק קשיח, מורכב משני חומרים נוזליים - A ו- B.

לאחר מדידת נפח מדוייקת של כל חומר, מעורבבים החומרים היטב (זמן עבודה 4 דקות מקסימום לפני התקשות החומר)

 

הנוזל השקוף נמזג אל התבנית ותוך דקות מתקשה והופך ללבן.

 

DSCF9860.jpg

 

אחרי כ 30 דקות ניתן להוציא את הדגם מהתבנית.

 

ניסיון היציקה הראשון שלי עבר בהצלחה חלקית,

הדגם שיצא מהתבנית יצא מצויין :lol:

אבל התבנית לא עמדה בעומס ונשברה בחילוץ הדגם :-(

 

DSCF9863.jpg

 

כעת ישנן מספר אפשרויות ליצירת 4 הג'אנטים הנותרים:

- יצירת 4 תבניות נוספות שכנראה ישברו גם הם בחילוץ.

- יצירת תבנית מגבס דנטלי, קשיח יותר בתקווה שיעמוד בעומס.

- ניסיון יצירת תבנית סיליקון גמישה שממנה אין בעיה לחלץ כל חומר.

 

מבולבלים? כל זאת ועוד... בפרק הבא...:mm_wink:

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון ביניים,

אחרי ניסיון נוסף בתבנית בגבס, הצלחתי לקבל שאריות חומר להכנת תבנית סיליקון.

את הסיליקון לתבנית מכינים גם כן משני חומרים: בסיס ומקשה.

כיוון שקיבלתי מעט מאוד מקשה, הסיליקון נשאר דביק גם אחרי שבוע.

אבל לא היתה לי ברירה, השתמשתי בתבנית כמו שהיא. אחרי מספר ניסיונות התקבלו תוצאות טובות.

 

היציקה מתקשה תוך דקות ונשלפת בקלות מהתבנית, כך שניתן בזמן קצר להכין מספר יציקות טובות.

 

DSCF9864.jpg

 

כעת נשאר לעבד קלות את החלקים, היציקות הפחות טובות יעברו תיקון.

ולבסוף הרכבה בגלגלים וצבע.

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

רמי, יש מי שמאתגר אותך.

 

סרטון פרסום מדהים של סינגפור איירליינס, בו אמן חיתוכי הנייר לוקה לאקוני סטיוארט בנה מטוס מנייר והוא מציג בו את כל אופציות הישיבה/הטייה/שכיבה שהחברה יודעת להציע.

 

 

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...