Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4925 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן לכולם,

אבא הסב את הקאוואליר שלו לגז, הכל עבד יפה עד שהרכב התחיל לקרטע והסל"ד עלה ל1000.

קוד התקלה שמופיע P0108 והפירוש Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor. Circuit High Voltage

תופעה נוספת שהופיעה בהתחלה היו רעשים מהממיר הקטליטי, ותערובת עשירה במיוחד.

השאלה היא למה גם על דלק וגם על גז?

 

יש לציין שכבר יש לנו קאווליר אחת מוסבת לגפ"מ והכל עובד נהדר מנוע OHV .

בקאוואליר שהותקן בה כרגע מנוע ECOTEC DOHC .

אגב,המתקין של מערכת הגז טוען שאין לו אפשרות דרך המחשב שלו לגעת בהגדרות של המחשב שלי.

 

השעה הייתה מאוחרת והעדפתי ליסוע הביתה, ולחזור אליו כבר בשביל הביקורת של הטכניון ואז נראה מה הלאה...

 

כרגע אני מעדיף לנסות להבין מה יכולה להיות הבעיה?

 

אגב! בצינוריות הואקום של המנוע לא מורגש ואקום לפחות לא ביד! ובנוסף המאוורר עובד קבוע! ללא הפסקה.

 

יש למישהו רעיונות?

כל החיבורים תקינים.

 

אגב 2!

גם במצב "גז" וגם במצב דלק התופעה זהה.

פורסם

היות והמחשב מזהה תקלה בקריאת חיישן MAP ייתכן שהמערכת נשארת בחוג פתוח (open loop) כלומר תערובת עשירה באופן קבוע ללא התייחסות לחיישן חמצן וכו'.

 

תקלה של MAP high voltage לדעתי יכולה להעיד על כך שלא מגיע ואקום לחיישן, צריך לבדוק את צינורית הואקום שמוליכה אל החיישן, וצינוריות ואקום אחרות שאולי נותקו ומורידות את הואקום בסעפת.

 

החיישן עצמו כנראה בסדר גמור, ומדובר רק בבעיית ואקום. לא הייתי הולך בכיוון של החלפת חיישן.

פורסם

תודה קודם כל,

אין ואקום בצינוריות.

 

מרגע הנעת הרכב אחרי הנעה לגז תוך מספר דקות נדלקה נורית "בדוק מנוע" ומאותו רגע המנוע לא עבד עגול.

 

תושבות שסתומים נשחקות ב4 דקות? קשה לי להאמין.

 

האם יש דרך טובה לבדוק דליפות ואקום?

חוץ מלרסס על הצינורות?

פורסם

היי

לפי מה שהבנתי ממך המצערכת היא הולנדית ואף פעם לא התעסקתי איתה אבל אני מניח שהעיקרון דומה.

תבדוק אם המתקין "התעלק" על אחד החוטים של ה-MAP כדי לקבל פולס של סל"ד בטעות.

יש לי שאלה אם תנתק את מערכת הגז (תוציא את הפיוז) האם התופעה עדיין מופיעה?

אם לא אז המתקין כנראה קיצר איזה חוט יכול להיות של המזרקים או משהו אחר

אם היא התקלה מופיעה גם לאחר ניתוק יכול להיות צירוף מיקרים ויש תקלה ב MAP.

לגבי וואקום לא יתכן שאין לך וואקום במנוע (גם אם הלכו תושבות השסתומים, נו באמת) רוב הסיכויים שבורח לך וואקום פשוט לבדוק טוב.

פורסם

תודה על התגובה מוטי,

הכל עבד יפה,עד שבפעם השניה הוא התחיל לשחק עם החיבורים של המזרקים.

 

אם אני מנתק את המערכת גז על ידי הוצאת הפיוז, הרכב עדיין לא עובד עגול ומקרטע.

 

מזכיר מאוד אינג'קטור דולף,כאשר הרכב עובד על גז - יש ריח של ממיר קטליטי שנשרף :shock:.

 

אין סימנים לבריחת ואקום מצד שני.

×
×
  • תוכן חדש...