Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

לפני 2 שעות, sperial כתב:

@m3x7r3m3 גם אני הייתי עוקף את האופניים בנתיב השמאלי, מעדיף לשמור מרחק ככל האפשר.

 

אלא שלא הייתי נוסע בקטע הזה 95 קמ"ש אלא הרבה פחות - דרך עירונית, צרה, ללא שוליים וחשוכה למדי.

 

למה? יש לו סירה בלתי נראית מצד שמאל שלו?

כולה אופניים, רבאק מה הרוחב שהאופניים תופסות כולל המרווח ביטחון שהוא שומר מהמדרכה וכולל את הבנאדם עצמו? 60 ס"מ? 80 אם הוא שמן?

מה הסיבה ללכת 2 וחצי מטרים הצידה? מה גם שמבחינה בטיחותית זה פחות טוב, כי הרכב שהגיע מאחורה, אם היה מקדים ב-10 שניות, היה יכול לחשוב שאתה סתם מתעלק על הנתיב השמאלי, ומנסה לעקוף אותך מימין.

 

תגיד מה שאתה רוצה, מכל כיוון הדרך הכי בטוחה זה לנסוע במהירות סבירה לתנאי הדרך, לצאת לעקיפה זריזה של האופניים ולחזור ימינה, מבלי להגיע לקצה השמאלי של הנתיב השמאלי, מיותר ומסוכן עוד יותר.

מאותה סיבה שבכביש עם 3 נתיבים שיש רכב בימני אתה לא תעקוף אותו בשמאלי אלא באמצעי.

 

לפני 53 דקות, yor2 כתב:

ואני יוסיף שאני לא לוקח סיכונים בחיים שהיה מקום גם למשאית מספיק שרוכב האופניים ישבור שמולאה 

יתקע במדרכה וחולי 

אל תצפה שמשהו ייתן לך לשבור במצב חרום פה מר ישראל ישראל יראה מרחוק שרוכב האופנים נופל ייתן גז ויעקוף

 

ישבור 2 וחצי מטר שמאלה? נו באמת.

ראיתי יותר מרוכב אופניים אחד שנתקע במדרכה, ואף אחד מהם משום מה לא עשה תנועה שעבר עד לנתיב השמאלי.

 

לפני 43 דקות, חן ג. כתב:

לא חושב שלמישהו ממשתמשי השרשור יש מחלוקת על התאמת מהירות לנסיבות. בניכר אגב גם יש הרבה אזורים עם מגבלות של 40 ו-30 קילומטרים לשעה בעיר, מה שכמעט ואין בישראל.

 

אני מכיר את קטע הכביש המדובר די טוב. הוא יחסית מהיר, אבל לעניות דעתי לא למאה קילומטרים לשעה, במיוחד לא כשהצומת כבר מתקרב וכמו שאמרתי שדה הראיה בצומת הזה יחסית מוגבל.

 

אני לא חושב שאני חוצה צמתים מרומזרים, גם מחוץ לעיר, במהירות של 90-100. צומת זה מקום מועד לפורענות וכשמתקרבים אליו במהירות, שווה להאט קצת.

 

אז על מה הויכוח? אנחנו הרי מדברים במפורש על מהירות ביחס לתנאי הדרך ולא ביחס לחוק.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, m3x7r3m3 כתב:

ממתי אינדיקציה למהירות סבירה לתנאי הדרך זה ששינית את תנאי הדרך?

אני לא טוען זה ששינוי הדרך הוא אינדיקציה למהירות סבירה.

אני טוען שעצם השינוי (מעבר הנתיב), גרם לדרך להיות מתאימה למהירות גבוהה יותר (כלומר לגרום למהירות להיות סבירה יותר ביחס לדרך).

 

לפני 13 שעות, m3x7r3m3 כתב:

ואם היה רכב בנתיב השמאלי באותו זמן?

אני מניח שאפשר... לבלום?

 

לפני 10 שעות, חן ג. כתב:

אני לא חושב שאני חוצה צמתים מרומזרים, גם מחוץ לעיר, במהירות של 90-100. צומת זה מקום מועד לפורענות וכשמתקרבים אליו במהירות, שווה להאט קצת.

אציין שאני לגמרי עם חן כאן. משתדל לעבור בצמתים בין עירוניים שאחרים נוסעים בהם 100 באזור 80. קרה פעם שבזמן שנכנסתי לצומת, רכב מהכיוון הנגדי ביצע פרסה אל הצומת כשהיה לי ירוק (צומת T, אין לו שמאלה, אפילו זה לא שהוא עבר באדום).

מה שכן בהקשר למה שכתבתי, התיחסתי רק לקטע בו הוא נסע, ולא לתרחיש היפוטתי שבו היה ירוק והוא נסע 100 גם בצומת.

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, היו זמני בומבה כתב:

אני לא טוען זה ששינוי הדרך הוא אינדיקציה למהירות סבירה.

אני טוען שעצם השינוי (מעבר הנתיב), גרם לדרך להיות מתאימה למהירות גבוהה יותר (כלומר לגרום למהירות להיות סבירה יותר ביחס לדרך).

 

זה נכון, אבל זה בדיוק התפיסה של מי שחוצה קו לבן בנס הרים.

 

לפני 10 שעות, היו זמני בומבה כתב:

אני מניח שאפשר... לבלום?

 

או סתם להאט ולבצע עקיפה הגיונית ומסודרת של האופניים 🤷‍♂️

 

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, m3x7r3m3 כתב:
ציטוט

אני לא טוען זה ששינוי הדרך הוא אינדיקציה למהירות סבירה.

אני טוען שעצם השינוי (מעבר הנתיב), גרם לדרך להיות מתאימה למהירות גבוהה יותר (כלומר לגרום למהירות להיות סבירה יותר ביחס לדרך).

 

זה נכון, אבל זה בדיוק התפיסה של מי שחוצה קו לבן בנס הרים.

 

בהדרכות נהיגה מתקדמת באנגליה מקובל לומר שלעבור נתיב בפניה (קו מקווקו) זה מקובל כדי להרחיב שדה ראיה, לא כדי להשיג שדה ראיה; שזה אותו רעיון כמו הדיון שאתם מקיימים כאן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.9.2020 בשעה 07:20, m3x7r3m3 כתב:

 

למה? יש לו סירה בלתי נראית מצד שמאל שלו?

כולה אופניים, רבאק מה הרוחב שהאופניים תופסות כולל המרווח ביטחון שהוא שומר מהמדרכה וכולל את הבנאדם עצמו? 60 ס"מ? 80 אם הוא שמן?

מה הסיבה ללכת 2 וחצי מטרים הצידה? מה גם שמבחינה בטיחותית זה פחות טוב, כי הרכב שהגיע מאחורה, אם היה מקדים ב-10 שניות, היה יכול לחשוב שאתה סתם מתעלק על הנתיב השמאלי, ומנסה לעקוף אותך מימין.

 

לפי החוק בישראל אם אין נתיב נפרד לאופניים אז רוכב אופניים אמור להשתמש במלוא רוחב הנתיב. יש לעקוף אותו בדיוק כמו שעוקפים רכב אחר, בנתיב השמאלי.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, eladts כתב:

לפי החוק בישראל אם אין נתיב נפרד לאופניים אז רוכב אופניים אמור להשתמש במלוא רוחב הנתיב. יש לעקוף אותו בדיוק כמו שעוקפים רכב אחר, בנתיב השמאלי.

 

Say what now?

 

ציטוט

נסיעה בצד ימין תק' (מס' 3) תש"ל-1970

128. הרוכב על אופניים ירכב קרוב ככל האפשר לשפתו הימנית של הכביש וינהג בזהירות ובמיוחד בעברו רכב העומד או בעקפו רכב הנע באותו כיוון.

 

  • מצחיק 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי קשר לחוק, זה לא רעיון רע לרוכב אופניים לבסס "נוכחות כביש" כדי למנוע מרכבים לעקוף אותו בתוך הנתיב.

 

לא יודע.

  • רעיון גרוע 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רעיון רע, זה רעיון רע מאוד. ממש גרוע.

לא סתם הצמידו את האופניים לשפה הימנית, זה גם כדי לאפשר להם נתיב בריחה למדרכה, גם שאם תהיה פגיעה היא תהיה כמה שיותר קטנה, במהירות נמוכה, ושתהיה פחות סבירה.

 

מה גם שזה יגרום לרכבים לעקוף אותו בלי לחצות את קו הנתיבים, אלא פשוט דרך השמאלי, ואז יבוא החכם התורן שינסה לעקוף את הרכבים העוקפים, אבל מימין.

בנוסף זה יגרום לעקיפות הללו להיות הרבה יותר ארוכות, שזה פחות טוב.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו תמיד.

הרעיון של הצמדות הדו"ג לימין הוא בהזרמת התנועה תוך מיעוט בסטיות מהנתיב.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שבדו-גלגלי ממונע מקובל לנסות למנוע מנהגים אחרים לעקוף אותך בתוך הנתיב על ידי התמקמות קרוב יותר למרכז הנתיב.

 

לא יודע לגזור מזה לאופניים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום בבוקר משהו קצת שונה.. לא תאונה ומזל שלא.

בעבר גם רכבתי כמה שנים, וזה חוק אצלי שלא רוכבים ממושכות מאחורי/בצד משאיות ורכבים גדולים אחרים.

יש לרוכב הזה הרבה מזל - ועוד מלמלתי לעצמי "מי רוכב ליד משאית ככה" (ואני לבד ברכב..)

עברה בדיוק שנייה מהרגע שסיימתי למלמל וזה מה שקרה:

 

בעבר יכולתי להטמיע את הסרטון, במערכת החדשה באתר אני לא מצליח למצוא את זה.

מנהל יכול לעזור? ולהסביר איך..

 

עריכה אחרונה על ידי Nissan Skyline GTR
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

כשאני מבצע זאת, הוא מוטמע אוטמטית.

יתכן והנך מבטל את האפשרות בסרגל שמופיע עם הדבקת הקישור?

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Nissan

 

זה לא מוזר, אני סידרתי לך את הקישור ישירות לאתר, משום מה ביצעת עריכה נוספת, וזה נעלם שוב.

 

היום דווקא זה יותר פשוט מבעבר, תעתיק את הקישור למעלה ((לא שיתוף) ותדביק ישירות למלל שאתה כותב

זה עולה אוטומט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Nissan Skyline GTR כתב:

זה חוק אצלי שלא רוכבים ממושכות מאחורי/בצד משאיות ורכבים גדולים אחרים.

 

כלל מאוד טוב לחיים, גם ברכב.

 

אגב, "בצד משאית" זה כולל גם את הכמה מטרים שמעבר לפינה הקדמית של המשאית. זה אזור מאוד מסוכן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...