Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת מנוע/ או מנוע מייבוא לוולקן


goose
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4527 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ברשותי וולקן שנת 94 מנוע RFX ,כרגע אני בהתלבטות אם למכור את הרכב או להשאר איתו ולהחליף מנוע לחזק יותר במגבלות החוק כמובן.

 

השאלה היא מי בארץ מתמחה בייבוא מנועים לצרפתיות האלה

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לך (מנסיון).להשאר עם מנוע מקורי ,כי ה"חזקים" יותר במגבלות החוק .לא יתנו שינוי שיפור מהפכני . ובכדי שההשתלה תצא טוב . זה לא רק מנוע זה כולל צמה שונה + מחשב , חישנים שונים , תושבות מנוע שונות ,תוסיף מחיר עבודה,צינורות מים שונים לפעמים שנויים בצנרת הפליטה ועוד. בקיצור צא מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לך (מנסיון).להשאר עם מנוע מקורי ,כי ה"חזקים" יותר במגבלות החוק .לא יתנו שינוי שיפור מהפכני . ובכדי שההשתלה תצא טוב . זה לא רק מנוע זה כולל צמה שונה + מחשב , חישנים שונים , תושבות מנוע שונות ,תוסיף מחיר עבודה,צינורות מים שונים לפעמים שנויים בצנרת הפליטה ועוד. בקיצור צא מזה.

 

כן בהחלט ברור לי ,מבחינתי השקעה של 10-15K וברור שכל מה שציינת צריך להחליף, לגבי רצועת הכוח אני לא בהחלט מסכים איתך מאחר שיש בהחלט הבדל במומנט ובזמינות הכוח במנוע בעל הספק של 30+סוסים לעומת המקורי שלי.

 

השאלה הייתה האם שי מישהו בארץ שמייבא את המנועים האלה בארץ

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה שנים היתה לי וולקן. החלפתי מנוע לMI16 שזה כ40 סוסים+.המנוע שוקל נדמה לי כ80 קילו פחות .הבאתי גיר של 205 GTI .1.6 מודל 92 (יחסים קצרים יותר בלי בורות).ההבדל לא היה כל כך דרמטי .הונדה סיוויק VTI סטנדרטית פירקה לי את הצורה. גם אני חשבתי שיעלה כ10 15 אבל עברתי את ה25 ללא הגיר.מומנט לוולקן תקבל רק מטורבו (לא חוקי) אין מה לעשות הוולקן לא רכב קליל .אני ההיתי שם,לא שווה את ההשקעה ובטח לא את התוצאה . שמור את הכסף לרכב הבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יש הבדל גדול בין וולקן לGTI6 למשל מבחינת זריזות והרגשה.

אני מאמין שהבדלי המשקל בין הZX ל306 די זניחים אבל לגבי התאמת המנוע ב100% אני לא יודע.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסט אפ שהיה לי משקל+כ"ס שווה לGTI16 +גיר יותר קצר. בהתנהלות יומיומית המנוע המקורי עדיף .בגבוהות ה16 חזק יותר ונושם יותר טוב.אבל לא באופן ששווה להשקיע יותר מ5 6 אלף(לטעמי). רוב המנועים הקטנים המוגדשים (לא הספורטיבים) היום חזקים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים בהחלט שכנעתם אותי , נמשיך במתכונת הנוכחית הרכב יימכר.

 

בכל מקרה תודה על האינפורמציה, אכן יש לא מעט דברים לעשות.

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם איזה מנוע אתה כיום ברכב?

בכל מקרה עם מנוע GTI6, אתה בהחלט תרגיש שינוי.

אני עם מנוע RFX 8 V

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה לכמה כוח אתה מכוון, מה התקציב ומה הציפיות שלך מהרכב\הרכב הבא?

 

לבחור שאמר שMI16 לא יעשה שינוי משמעותי, אולי נפלת על אקזמפלר עייף או בעיות בהסבה כי הMI הוא עולם אחר במיוחד אחרי 2.0, והנסיון שיש לי הוא על MI הדגם החלש יותר עם 145 כ"ס ולא ה160 כ"ס, ויש לי נסיון גם עם ה2.0\1.9 המקוריים.

B16 מגיע עם 160 כ"ס, ואם זה היה במרכב האצבק אז היא גם קלה יותר כך שאני לא יודע מה ציפית, הגיוני שהVTI תקח.

 

אפשרויות נוספות שיש לך הן ה2.0 16V מהZX16V , הRGX 2.0 טורבו מה605\XM וכל מנוע 2.0 16V מ406 ודומיו.

לכל מנוע יש את היתרונות והחסרונות שלו, השאלה היא שוב, לאן אתה מכוון ומה היעדים שלך.

 

אני מציע לך לבחון את ההחלטה הזאת גם מהכיוון השני, לא קל למכור היום ZX וולקן והמחירים שלהן מצחיקים, לכן מחירי החלקים שלהן זולים יחסית כי אתה יכול להביא בכמה אלפים ואף פחות רכב שלם לפירוק.

 

ZX וולקן כיום זה התמורה הכי טובה לכסף, למי שמחפש הנאה מנהיגה. אוטו נוח ומפנק עם אחיזת כביש מדהימה והתנהגות שמזכירה מאוד הנעה אחורית.

BMW E30 325i Coupe

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי בעוד 2 וולקנים שעשו החלפה לMI16 .הההרגשה היתה מאוד דומה לשלי. מה שאי אפשר לחגיד על וולקנים שהושתלו להם מנועים של 605 (טורבו) .אומנם אותם כוחות סוס בערך 150,אבל המומנט הופך אותם לדבר אחר לגמרי.חבל שזה לא חוקי , כי ההשתלה של ה605 זולה יותר ומתגמלת הרבה יותר.אבל אני מכיר כמה שהורדו מהכביש ,גם אחרי כמה שנים שעברו טסטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה חושב שהשתלה של מנוע RGX כלומר המנוע שהיה נפוץ ב-605 תהיה זולה יותר? הרי מדובר במנוע טורבו שדורש אינטרקולר ולכן גם לבנות צנרת ובנוסף תצטרך להחליף את מערכת הפליטה לקוטר גדול יותר.

וגם רדיאטור גדול יותר שיצליח לקרר את המנוע וכנראה גם קפיצים שיחזיקו את המשקל של המנוע הכבד.

 

גם אני מדבר מניסיון :)

Peugeot 406 2L turbo 1998 Škoda Octavia RS 245 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי תשקול טוב טוב את העניין של החלפת מנוע ליותר חזק, זה לא מעט כסף, ולדעתי הגורם המכריע יהיה כמה זמן אתה מתכנן להישאר עם הרכב.

 

לא יודע איך ה8V נוסע, אבל אני כרגע נוסע ביום יום עם ZX שעברה הסבת מנוע לRFY 16V, נוסע מאוד יפה, מה שכן, צריך לדעת להשתמש בו, בגלל סעפת משתנה והכוח שמגיע בטווח סל''ד מסוים.

באחד הימים הגיע בחור לבדוק את הרכב, ועשה סיבוב, והרכב פשוט לא נסע. במנוע הזה צריך לדעת גם איך לתת גז :)

 

בכל מקרה, המנוע שיש אצלי כרגע הוא 153 כ''ס, נוסע נחמד (נבדק ליד טויוטה GT86), שאר הפרטים בפרטי ;)

 

אם לא הייתי רוצה לחזור לרכב הנעה אחורית, הייתי נשאר עם הZX ומשקיע במתלים משודרגים ושאר הירקות.

ההתנהגות של הרכב באמת מדהימה, הגה מדויק, שילדה מתקשרת וזה הרכב שהכי הזכיר לי הנעה אחורית.

 

JEP.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...