Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מברגה / מקדחה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4987 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי חבר'ה

 

אני מחפש לקנות מברגה, אבל על הדרך חשבתי על אחת שגם יכול להיות מקדחה.

אם מברגה, אני בהחלט בכיוון של הקומפקטית והקטנה BOSCH IXO.

אבל יש גם מברגות חזקות יותר, כמו זו למשל, http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=716462, שיכולה להיות גם מקדחה, והשאלה שלי היא מה המגבלות שלה אם מישהו מכיר?

 

אני כמובן צריך את זה רק לעבודות ביתיות (הכי מסובך שעשיתי עם מקדחה זה לקדוח באמבטיה עם ראש מיוחד לקרקמיקה)

פורסם

תתרחק מהקופקטיות.

הן מצויינות לאנשי מקצוע של מחשבים וכו. עבודות עדינות מעוד.

עריכה...

קראתי שוב את ההודעה שלך.

אתה יכול לחפש לך מברגות של 9.6V עד -12V. רגילות עם פוטר. (עיגול שנסגר.) ולא משושה קבוע.

 

גם בוש ירוק יכולה להתאים. (אבל הן עדינות יותר.)

חשוב!! לשמור על הסוללה. להטין ולפרוק מדיי פעם. אחרת היא תמות.

 

התשובה הבאה מיודעת למי שרוצה כלי יותר טוב. וישתמש בוא יותר מפעם בחצי שנה. אחרת הסוללות פשוט ימותו לו.

 

תחפש רק מברגות של 12V וה14.4V. הן מצויינות.

 

המברגות של ה9.6V. חלשות.

וה18V. הן לעבודות מאומצות. ואנשי מקצוע. וחבל על הכסף.

 

חברות ממולצות. מקיטה / בוש כחולה!! (לא ירוקה). / היטצ'י / AEG. יש עוד אבל המחירים בהתאם.

וולף זה זבל. (המיץ של התחתית של השקית. )

 

אתה צריך לעשות הערכת שימוש.

כי במידה וזה לשימוש מועט.

הייתי שוקל לקנות משומשת! ולדעת שבעתיד תקנה לה סוללה נוספת חדשה. ולכל אלו שרוצים להרוג אותי תקראו תהמשך.

 

ולמה משומשת.

מחיר לרוב בין שליש לחצי מחדשה. (מי שרוצה יותר מזה רק על כלי חדש בלבד!.) אחרת לא לקנות.

ואת ההפרש אתה תקנה סוללה עוד שנתיים. בכל מקרה. כי גם חדשה תמות לך אחרי כשנתיים.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

אלי,

אני קצת יסתור אותך אבל,לי יש מברגת אימפקט של RAYOBI עם סוללה 14.4V(יותר נכון שני סוללות)המברגה והסוללות בנות כבר 4 בערך ועדיין מחזיקות מעמד מאוד יפה.

ב-4 שנים האלה המברגה+סוללות עברו טרור,עבודות גבס,ריצפת דק(מעץ איפאה) ועוד שלל עבודות קשות.

 

לפי דעתי כלי נורמאלי מחברה ידועה יכול להחזיק שנים,אבל הכל תלוי בשימוש של פותח השרשור.יכול להיות שמברגת 12V של WOLF תספיק לו.

בשיפוצים...

פורסם

למברגה של מותג מדבקה יש גם סוללות של מותג מדבקה, שמתפגרות תוך שבוע. בדוק...

אני כבר הבנתי שאני לא עשיר מספיק בשביל לקנות זבל זול בתחום המברגות.

 

ה-IXO של בוש היא חלשה לשימוש כללי ומיועדת להתעסקות עם מוצרי חשמל וזהו (פתיחה וסגירה מחדש של ברגים במארז מחשב, מכונת כביסה ודברים כאלה). מברגה 12V מספיקה לרוב השימושים שאפשר להעלות על הדעת, שוב- גם זה מניסיוני עם מברגה בוש ירוקה שעדיין חיה אחרי 5 פלוס שנים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תודה רבה לכם

 

כפי שהבנתם, אני "חובבן" שרק רוצה פעם בכמה חודשים להשתמש בה, לא יותר מזה.

 

יש לי רק עוד שאלה לגבי נושא המקדחה, כי מדי פעם אני בכל זאת גם קודח בבית, והיום יש לי מקדחה מאד פשוטה (Wolf 700W, שבתכלס עושה את העבודה כשאני צריך). חשבתי שאם אני אקנה מברגה טובה (14.4 למשל) אז אני אוכל להפטר גם מהמקדחה הזו, וזאת בעצם השאלה שלי.

אני עושה עבודות קידוח בבית (שאם אני מבין, זה אומר שגם קודחים עמוק עד הבטון..)

 

האם יש מברגה שיכולה להחליף גם מקדחה ביתית, או שאין מה לדבר על זה?

 

אם התשובה היא לא, אז אני כנראה אסתפק במברגה חלשה יותר IXO, 9.6 או 12.

פורסם

אני סבור שאין כלי אחד שיבצע את כל העבודות הביתיות. לקידוח בביטון צריך מקדחת פטיש (רוטטת). כאן יש חשיבות מכרעת לעצמת המנוע.מברגה לא תוכל להחליף את המקדחה.

אני משתמש במקדחה של wolf שאינה נחשבת איכותית כמו bosch או Black and Decker אבל עושה את העבודה.

כמו בבחירת כלי עבודה לרכב, חשוב להשתמש במקדחים איכותיים ומתאימים למשימה. יש לי מקדח מיוחד לחרסינה, מקדחי ביטון , מקדחי עץ ומקדחים למתכת, כולם מאיכות טובה.

אם יש צורך בקדיחות מסיביות ובקטרים גדולים בביטון עדיף לשכור מקדח תעשייתי ולא להסתפק במקדחה ביתית.

אני משתמש במברגה של bosch ירוקה 12V והיא בהחלט מספקת לעבודות ביתיות קלות.

 

קראתי פעם שמנוע של מקדחה ביתית עובד בממוצע פחות משעה בכל ימי חייו.

פורסם

האם לארגז הציוד הבייתי הפשוט , כלומר תיקונים בבית וכו' הWOLF יספיק?

כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

פורסם

לפני כחודש סיימתי שיפוץ נרחב בביתי שכלל הרבה אנשי מקצוע. עם כולם דברתי על כלים.

המקצוענים קונים היום סט של מברגות כאשר אחת עם אימפקט לקידוח והשניה בלי.

מקיטה עם אימפקט כמעט מחליפה פטישון. אבל היא גסה מדי לעבודות נגרות, למשל. לכן יש צורך בכלי נוסף שהוא מברגה קלאסית.

אני אישית משמתמש במברגת ליטיום ממותג מדבקה (יונדאי).

באותם 400 שקל אפשר לקנות כבר AEG עם סוללת ליטיום שזה הכי חשוב למשתמש הביתי.

פורסם

אי אפשר להחליף מקדחה עם מברגה. למקדחה חשמלית אין תחליף. מקדחה ומברגה מיועדות ל-2 דברים שונים. נכון, אפשר לקדוח בעץ עם מברגה, אבל פה הדימיון נגמר. לקדיחה בקירות הכי נכון לעבוד עם מקדחה חשמלית, וגם אחת של 100 ש"ח תעשה את העבודה- אם כי אני לא ממליץ על זה מניסיון עם מקדחה תוצרת יונדאי שהפוטר (=החלק שמחזיק את המקדח) נפתח כל הזמן מעצמו תוך כדי עבודה ומהווה סכנת בטיחות... יש כאלה (WOLF למשל) עם פוטר רגיל (לא אוטומטי), שזה הרבה יותר בטיחותי לעבודה.

 

שורה תחתונה: הכל תלוי בכמה אתה עובד עם הכלי לחלק בכמה אתה מוכן להשקיע במשהו.

בעיניים שלי מברגה היא כלי חיוני, ואין לי בעייה להשקיע (כבר עשיתי את זה) במשהו טוב (בוש ירוקה 12V). אני מאד אוהב DIY, ואני עובד איתה המון. אחרת לא הייתי חושב על לקנות אחת.

אם אתה לא צריך לעבוד המון עם מברגה, מקדחה חשמלית עם היפוך כיוון וכיוונון עצמה (כמו אותה יונדאי שדיברתי עליה) תעשה את אותה עבודה בשליש עלות, פלוס היתרון של קדיחה בקירות, אבל יהיה פחות נוח- פשרה הגיונית אם אתה משתמש פעמיים בשנה בערך.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברווז, יקירי.

אתה נורא מזכיר לי אנשי אקדמיה. כל מה שאתה אומר הוא נכון. אבל רק ברמת העיקרון.

בחיים יש כמה חריגות.

אני מדבר מתוך תצפית על זגג שהרכיב לי מקלחונים וקדח באריחי גרניט-פורצלן עם מברגת אימפקט של מקיטה.

מתוך צפיה בנגר שתלה ארונות עם מברגת אימפקט של דיוואלט. מתוך צפיה באיש הדלתות שקדח בלטות ומשקופים עם מברגת אימפקט של בוש. נכון. היה גם פטישון של הילטי בארגז האדום, אבל הוציאו אותו רק פעם אחד כדי לחצוב בבטון.

חוץ מזה. ניסית פעם לשים ביט על מקדחה עם כיוון עוצמה אבל בלי קלאטץ' ולהבריג?

אני גם חולק עליך לגבי טיב הכלים הזולים לשימוש ביתי.

יש לי מקדחה של בוש עם פוטר אוטומטי ופשוטה וישנה של B&D. דווקא הבוש משתחרר לי.

פורסם

proxima אכן נחמד לעבודות עץ כפי שהוצג .

 

EL בכל כלי רב שימושי יש פשרות.

כמובן שלעבודת קידוח רצינית בבטון הוא לא מתאים (וגם לא מיועד).

 

למי שעושה הרבה עבודות הברגה עדינות עדיף לרכוש מברגה קטנה כמו ה- IXO של בוש או המתקפלת של מקיטה.

לשימושים ביתיים וקדיחה קלה בעץ ופלסטיק - מברגה/מקדחה 12V

לקידוחים בקירות - מקדחה רוטטת.

×
×
  • תוכן חדש...