Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5088 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פספסת את העניין שהציבו שלטים קבועים שאומרים :

"הכביש מקורצף למניעת החלקה של רכבים ואופנועים". ממש ככה..

מכאן אפשר להסיק שלא מדובר במצב זמני אלא בכוונה להשאיר את זה כמו שזה לשם 'מניעת החלקה'.

מחר אני אעלה צילום של השלט.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

מצטער, לא נסעתי לאחרונה בפרויד אבל כל חיפה מוצפת בשלטים כחולים המכריזים על ריבוד מחדש של כבישים. אני מצפה בכליון עיניים לשיפוצם של כמה כבישים - כגון רחוב הלל (נראה לי שדרך רומאית שמיועדת לכרכרות עדיפה עליו) או הנתיבים הימניים של דרך ההסתדרות בואכה גשר מוטה גור, שלא לדבר על ההמשך שסובל קשות מבנית המטרונית - אבל אולי זה יסתדר בחודשים הקרובים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לא הצלחתי למצוא מאמר רלוונטי כנראה משום שזה כל כך הזוי לחשוב שזה טוב - שאף אחד לא טרח להסביר את זה בכלל.

ברור לכל שכביש מקורצף זה מצב זמני לפני סלילה, שצריך לשלט כדי שהנהגים ייסעו בזהירות *בגלל* שהאחיזה נמוכה.

רק בישראל יכולים להמציא שטות כזאת כפתרון קבוע.

הכביש שם לא מקורצף כפי שמקרצפים לפני סלילה (לפחות כשנסעתי שם), אלא יש חריצים עדינים הרבה יותר. לי זה דווקא נראה הגיוני לחשוב שבזמן של גשם זה גורם לכביש להיות פחות חלק. אני מסכים שמצב מקורצף "אמיתי" הוא גרוע.

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

פורסם

שימו לב שהשיטה הזו מיושמת רק בירידות, בזכרון יש ירידה עם אותו שלט בדיוק והוא שם מעל שנתיים.

 

בשיחה עם המועצה התגלה לי הרציונל המופרך הבא:

 

הכביש נמצא בירידה עם שיפוע חיצוני ולכן בחורף נוצרת שם זרימה אשר זורקת רכבים החוצה מהסיבוב, כיוון הקירצוף גורם למים לנזול לאורך הכביש וכך נמנעת הסחיפה החוצה של רכבים.

 

צריך לסגור לאלתר את האוניברסיטה שבה למד המהנדס שנתן לי את ההסבר ההזוי הזה.

 

 

עריכה - הנה השרשור והנה השלט:

 

 

attachment.php?attachmentid=195303&d=1270391999

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

צריך לסגור לאלתר את האוניברסיטה שבה למד המהנדס שנתן לי את ההסבר ההזוי הזה.

 

אם יקשיבו לך בסוף עוד יסגרו את הטכניון :|

 

ההסבר, כמו שכתבתי, לא משנה. מה שמשנה זו ההרתעה. אתה יודע שאם תסע מהר בכביש מקורצף אתה מסתכן, מן הסתם אתה תסע יותר לאט. אם בדרך תהרוס לעצמך את הצמיגים, מה טוב, פרנסה לפנצ'רמכער שהוא בטח קרוב משפחה של ה"מהנדס".

 

מה שהזוי - הרי כביש אמור לנקז מים, שיורדים עם שאר הזבל שבכביש, כולל ברגים מסמרים ושאר הפתעות. המים מחלחלים להם החוצה והמפגעים נשארים, לא ככה?

פורסם

הכביש אמור להרחיק את המים - אם על ידי ניקוז (לכן הסלילה אינה אופקית אלא באלכסון קל לצדדים - לעבר תעלות הניקוז או המרזבים) או על ידי חלחול (מצריך אספלט ייעודי, אני חושב שמשמש בעיקר למשטחים גדולים כמו מגרשי חניה).

והנדסים עשוים דברים טובים, אבל גם ממצאים את ה"פל-קל".

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מצטער, לא נסעתי לאחרונה בפרויד אבל כל חיפה מוצפת בשלטים כחולים המכריזים על ריבוד מחדש של כבישים. אני מצפה בכליון עיניים לשיפוצם של כמה כבישים - כגון רחוב הלל (נראה לי שדרך רומאית שמיועדת לכרכרות עדיפה עליו) או הנתיבים הימניים של דרך ההסתדרות בואכה גשר מוטה גור, שלא לדבר על ההמשך שסובל קשות מבנית המטרונית - אבל אולי זה יסתדר בחודשים הקרובים.

 

גרתי בעבר בהלל. לא כיף. הכביש לא רובד מחדש מאז שאני בחיפה.

ולגבי המטרונית... נראה לך שזה יסתיים מתישהו?! באמת?!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
אם יקשיבו לך בסוף עוד יסגרו את הטכניון :|

 

ההסבר, כמו שכתבתי, לא משנה. מה שמשנה זו ההרתעה. אתה יודע שאם תסע מהר בכביש מקורצף אתה מסתכן, מן הסתם אתה תסע יותר לאט. אם בדרך תהרוס לעצמך את הצמיגים, מה טוב, פרנסה לפנצ'רמכער שהוא בטח קרוב משפחה של ה"מהנדס".

 

מה שהזוי - הרי כביש אמור לנקז מים, שיורדים עם שאר הזבל שבכביש, כולל ברגים מסמרים ושאר הפתעות. המים מחלחלים להם החוצה והמפגעים נשארים, לא ככה?

בוודאי שההסבר משנה, משני טעמים עקריים:

1. מי שרואה את השלט הזה עלול להאמין לשטויות שכתובות בו.

2. אם מי שהסביר את ההסבר הזה עדיין מחזיק בתפקיד כלשהוא שקשור לבטיחות שלנו כאזרחים אז זה משנה שבעתיים.

האיש הזה צריך ללכת למקום שבו הוא לא יוכל להזיק לנו יותר.

פורסם

לא מבין מה הבעיה לסלול קטעים בעייתיים באספלט איכותי עם אחוזי גומי וזכוכית גבוהים יותר?

 

לא צריך לסלול כך כביש שלם, רק קטעים בסוף ירידה ארוכה\מהירה או עיקולים מסוכנים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

ברווז - יש לי חשד שהלל לא רובד מאז שאני בחיפה. וזה מאז שנולדתי (לפני למעלה מ-50 שנה).

מטרונית? הבטיחו שתתחיל לפעול באוגוסט. או ספטמבר. או אוקטובר. או נובמבר. כנראה שהיו צריכים להביא כמה סינים מהמנהרות כדי לסדר את הלו"ז (למי שלא זוכר - פתיחת מנהרות הכרמל הוקדמה ב-3-4 חודשים לפני הלו"ז המקורי).

ובאותו איזור - להזכירכם כי לפני כחודשיים הופיעו שלטים על פתיחת קטע כביש 22 מוולקן עד כביש דשנים. אז היו שלטים, אבל הכביש לא שיתף פעולה ועדיין לא נפתח. אני ממתין לו בכליון עינים, במיוחד כאשר יחובר, סוף סוף, לכביש 23. יחסוך לי איזה 10-15 דקות בבוקר ובעיקר את מחסום הרכבת במטורף ליד בתי הזיקוק.

עידן - יש בחיפה וסביבתה קטעים שנסללו באספלט משולב זכוכית משובח, למשל כביש 705 שמאז שנפתח לפני כ-10 שנים מאפשר לנהגים מהירויות בלתי חוקיות בעליל בקטע משופע ומפותל. אבל איני יודע אם מי שאחראי עליו הוא העיריה, או, יותר סביר, מע"צ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

והנה צילום של השלט כמו שהבטחתי. הזוי.. והם עוד מדגישים שזה לטובת האופנועים גם :shock:

pic.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

×
×
  • תוכן חדש...