Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5220 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ומצד שני, יש אנשים שמעדיפים את המצלמה כמה שיותר כבדה 8)

 

בכל מקרה, הייתי בהתלבטות דומה - כאשר לי היה 1000D ומלאי העדשות שלי היה - עדשת הקיט (18-55), 50MM 1.8,

Tamron 28-75 F2.8, Sigma 70-300. בנוסף יש לי גם פלאש כמו שלך (430EXII)

בעדשת הקיט לא מצאתי שימוש בכלל, גם בסיגמא, ובעצם השימוש העיקרי שלי

היה ה-50 והטמרון שסיפקה תמונות מעולות (יחסית לגוף המצלמה המיושן והלא מקצועי).

לאחרונה מכרתי את הגוף בלבד, וההחלטה שלקחתי לעצמי היא לעלות טיפה במעלה הסולם - לא לקפוץ ישר ל-60D/50D שעולות

כ-4,000-5,000 , אלא להמשיך להתמקצע במצלמות ה"כניסה" - 600D (שמחירה אגב 2450 ש"ח).

 

הצעד הבא יהיה להרחיב את מלאי העדשות (אולי להחליף את ה-50 1.8 ב-50 1.4, עדשה רחבה בדמות 10-22 וכו')

ורק אחר כך לעלות לליגה של הגדולות (7D או 5D MARK II).

 

בכל מקרה, מאחל לך הצלחה בתחביב, שנחשב ליקר מאוד אך מספק ברמות שאי אפשר לתאר :-P

פורסם

תודה שמח לראות שיש עוד חובבים כמוני :)

התחביב הזה הוא לא העיקרי שלי, העיקרי שלי הוא אופניים ושזה משתלב בייחד מנהל הבנק מתעצבן :-P

פורסם

תשמע,

ההתלבטות שלך היא של כל צלם חובב ממוצע, ונפתחו אינספור שרשורים ודיונים על כך על גבי כל פורום צילום אפשרי.

כמו שאנשים אמרו לך - ההחלטה מה מבין השניים לקנות - נובעת מרצף השיקולים והדרישות המאוד ספציפיות שלך - ושלך בלבד!

 

אולי יצא לך לראות צילומים שלי כאן - בפורום האספנות,

ואני יכול להגיד לך שאני התחלתי עם ה450D והרבה מאוד זמן צילמתי עם עדשת הקיט 18-55, והחלטתי לא להשקיע כלל בציוד למשך תקופה ארוכה - עד שאלמד לצלם, ולהסתדר עם הציוד הבסיסי.

 

אחרי תקופה ארוכה יחסית של מעל שנתיים עם ה450D, הבנתי שהמגבלה העיקרית שלי כיום היא בISO נמוך, וביכולת לכוון באופן מפורט את איזון הלבן של התמונה.

העניין נבע בעיקר מהצורך המתמשך לצלם בחושך/תאורת רחוב - אל מול חוסר היכולת לנצל מפתח צמצם גדול (2.8).

כשמצלמים רכבים - לרוב צריך לעשות שימוש במפתח צמצם של 5.6-7.1 לפחות כדי שכל הרכב יהיה בפוקוס.

לכן הייתי חייב ISO גבוה ככל הניתן.

 

כשעלה השיקול בין עדשת 17-55 2.8, לבין מצלמה מקצועית - הלכתי על הכי גבוה בליגת הקרופ - ה7D.

ומה אני אגיד לך - זה עולם אחר לגמרי!

 

הכיף שבלהחזיק מצלמה גדולה, מאסיבית ועם אינספור אפשרויות - פשוט עושה חשק לצלם עוד ועוד!

 

מה גם שגיליתי - שאפילו עם עדשת הקיט המסכנה שלי - הצלחתי להוציא תוצאות מעולות!

כרגע אני עובד עם עדשת 15-85, שקיבלתי מאמא (לאור חוסר שימוש במצלמה שלה), והיא אומנם לא 2.8, אבל יצא לי לצלם איתה אירועים ומסיבות וגם צילומים בחושך - ובשילוב עם ה7D - התוצאות פשוט מעולות!

 

 

לגבי עדשות - שים לב שאם אתה קונה מצלמת קרופ, לרוב עדשות ה-L של קנון פחות יתאימו לך, כי הגדלים שלהם פחות מתאימים לחיישני קרופ (X1.6).

כלומר - עדשת 17-55 על חיישן קרופ, תהיה שוות ערך ל24-70 על חיישן בגודל מלא (FULL FRAME). אבל אם תשים 24-70 על חיישן קרופ - אז תקבל עדשה שמתחילה "מאוחר מדי" בהגדלה - ויהיה לך יותר קשה לתפוס תמונות מקרוב (לדוגמא קבוצות אנשים באירוע צפוף).

 

ומי שיציע לך עדשת 17-40L - יש לקחת בחשבון שהיא לא מיוצבת, בעלת מפתח צמצם קטן (4.0), ומסתיימת ב40מ"מ קטנים למדי.

בברכה!

יונתן.

פורסם

ומי שיציע לך עדשת 17-40L - יש לקחת בחשבון שהיא לא מיוצבת, בעלת מפתח צמצם קטן (4.0), ומסתיימת ב40מ"מ קטנים למדי.

 

אבל מספקת איכות תמונה ברמה גבוהה כמתבקש מעדשת L, בנויה מעולה ומתפקדת נהדר.

 

(הכותב מסתדר מצויין עם 17-40, 50 1.8 ו 70-200 2.8, גם היא לא מיוצבת. על 7D ועל 1Dmkii).

 

לגבי צילום חתונות: בניגוד למחשבה הרווחת דווקא הציוד אינו החשוב ביותר. מדובר על אירוע מרגש מלא ברגעים חד פעמיים. אם לא עובדים לפי תבנית מוגדרת מוכוונת אלבום דיגיטלי "כמו של כולם", ניתן לייצר גוף עבודה מאוד מרגש וייחודי בלי שום קשר לסוג הציוד (הכותב מצלם חתונות של חברים חינם אין כסף במצלמת הפנטקס העתיקה והידנית שלו עם פילם שחור לבן וארבע עדשות 28, 35, 50, 135, עוד לא נשמעו תלונות).

 

לדעתי, בסדר חשיבות יורד, תשקיע בפרמטרים הבאים: אישיות לבבית הנוטעת תחושת ביטחון בסובבים אותך, עין רגישה ויד שיודעת לתרגם את זה לתמונה, ציוד גיבוי מלא (גוף, עדשות ופלאשים, וכן מלאי כפול ומשולש של סוללות ושאר ציוד מתכלה). אחרי שכל אלה במקומם, ציוד מקצועי ואיכותי ייקל עליך להביע את רגשותיך בצילום וייתן תוצאות נהדרות טכנית, אבל לא ישנה את איכות עבודתך מן הקצה. כמובן שתמיד עדיף ציוד מקצועי, הן בקלות העבודה והן כסוג של תמורה לכספם של הלקוחות. זה גם מצמצם מאוד את הסיכוי לתקלות במהלך האירוע.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
תמיד מתחילים מהעדשות ואחר כך מחליפים גוף.

 

וכבודו מוכן לפרט מדוע חרצת כך את גורלם של כל הצלמים?

ומכמה עדשות מתחילים?

וכמה עדשות זה מספיק?

 

לא הייתי ממהר לזרוק לאוויר אמירה מוחלטת כל כך.

הכל תלוי בצרכים של הצלם.

 

אני אישית מאוד שמח שלא הקשבתי לעצה דומה בעבר ודווקא רכשתי תחילה גוף טוב.

בברכה!

יונתן.

פורסם

כי עדשות מגבילות הרבה יותר מהגוף, בהנחה שאתה יודע מה אתה עושה. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בעבודה בתשלום. במיוחד בעידן הפוטושופ שמאפשר להחליק פאדיחה טכנית של הגוף. קשה לתקן פאדיחה של פוקוס או זוית לא מספיק רחבה.

פורסם
כי עדשות מגבילות הרבה יותר מהגוף, בהנחה שאתה יודע מה אתה עושה. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בעבודה בתשלום. במיוחד בעידן הפוטושופ שמאפשר להחליק פאדיחה טכנית של הגוף. קשה לתקן פאדיחה של פוקוס או זוית לא מספיק רחבה.

 

אם אתה יודע מה אתה עושה, גם עדשת קיט 18-55 תעשה את העבודה (מנסיון),

ואם אתה לא יודע לצלם - גם ציוד ב50 אלף שקל לא יעזור לך (וגם כאלה כבר פגשתי).

 

זווית לא מספיק רחבה קשורה לבחירת העדשה בכלל - אין קשר לאיכות אלא להתאמת העדשה הנכונה לאירוע הנכון.

כיום יש לי 7D, עדשת 70-300 מיוצבת, 15-85 10-22, ו50 מ"מ מאקרו (האחרונה של סיגמה).

 

למרות ההתלהבות הראשונית, בפועל רוב הזמן ה15-85 מחוברת למצלמה ובקושי יוצא לי להחליף אותה.

 

כשקניתי את ה7D, כל מה שהיה לי היה ה18-55 קיט וה70-300.

ואני מאוד שמח שלא עשיתי את הקניה הפוך (כי גוף קונים פעם אחת לכמה שנים, ועדשות מוסיפים ומוסיפים).

 

כמו שאמרתי - הכל תלוי בדרישות הצלם.

מסכים שצלמים רבים ימליצו תחילה לרכוש עדשה טובה, אבל זה ממש לא אומר שזה חוק ברזל.

בברכה!

יונתן.

פורסם

כנראה לא צילמת אירועים. לא תמיד אתה יכול לעבוד עם הרגלים. לפעמים אין לך לאן ללכת אחורה כי יש אנשים שיכנסו לך לפריים.

בלי להיעלב או לקחת אישית אבל 15-85 זכורה לי דווקא כעדשה בינונית ביותר. חשוכה, לא חדה ובעלת עיוותי חבית מטורפים בצד הרחב. ניתן היה לצלם איתה רק בחוץ באורך מוקד החל מ24 וצמצם 9 לפחות כדי לקבל חדות. אולי זה האקזמפלר שנפל לי לידים.

אבל היא גם לא זולה.

אני לא יודע איך הגוף מפצה על חסרונות אלה.

פורסם

אז ככה חברים תודה רבה לכולם על העזרה, כנראה אני אקנה בשלב הראשון עדשות יותר איכותיות נקרא לזה.

חזרתי מהאירוע אתמול ב12 בלילה (חתונה של טונסאי אם שווצרית והיה חבל על הזמן), הנה מספר תמונות שעוד לא ערכתי.

הרוב צולמו עם ה50 ממ, העדשה הזאת פשוט מדהימה אותי כל פעם מחדש.

יש עוד המון תמונות בסביבות ה900 :twisted: אבל עכשיו אני חייב לעוף לעבודה :lol:

IMG_2152.jpg

IMG_2204.jpg

IMG_2220.jpg

IMG_2267.jpg

IMG_2401.jpg

IMG_2465.jpg

פורסם

זה משעשע איך שעדשה מסוימת גורמת לך לצלם בסגנון מסוים,

או שבעצם ההפך - בעצם אתה מצלם כל הזמן בעדשת 80 מ"מ,

שנוטה להתקבע על מעט פרטים ולשים אותם במרכז, בשיא החדות.

 

יופי של צילום עם המראה - החווה/טירה המעוותת פשוט נהדרת.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
זה משעשע איך שעדשה מסוימת גורמת לך לצלם בסגנון מסוים,

או שבעצם ההפך - בעצם אתה מצלם כל הזמן בעדשת 80 מ"מ,

שנוטה להתקבע על מעט פרטים ולשים אותם במרכז, בשיא החדות.

 

גם וגם וגם וגם.

 

לכן השאלה איזו עדשה לקנות והאם לקנות גוף או עדשה, אין לה תשובה, בדיוק כמו שאין תשובה לגבי איזה רכב לקנות. זו שאלה צרכים, העדפות ותקציב (וכן, גם מה שתקנה ייקבע איך תשתמש לפעמים, ולא ההפך).

 

מה שקורה לרב כשאנשים מבקשים עזרה, זה שהעוזרים מייעצים להם מה הם (העוזרים) היו קונים, לא מה מבקשי העזרה צריכים לקנות...

 

אבל יש דברים שצריך לשים לב אליהם, שמוכתבים ע"י צרכים (בניגוד לרצונות). למשל, עיוותי עדשה רחבה ייצרו אנשים מאוד שמנים (בקצוות) וגרוטסקים מקרוב. בהחלט לא משהו שאתה רוצה בצילומים מהאירוע שלך...

 

נ.ב. תופעה שמפריעה לי בחלק מהצילומים שהובאו זה חוסר תשומת לקווים בתמונה, שחלקם עקומים/משופעים. אולי זו מופרעות אישית שלי, אבל בימינו אין בעיה ליישר גם בדיעבד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מכך שאתה מעלה לכאן את התמונות אני מסיק שאתה כן רוצה פידבק, לדעתי התמונות שהעליתה חלקן מחוץ לפוקוס, וכמו"כ יש כאן עניין של קומפוזיציה שלא מובנת לי כמו בעניין המראה שהיא עקומה ומשתקף בפנים הדברים זרוקים על הכביש שם קצת צורמים לי...

 

אישית, אני הייתי הולך על עדשות שיתאימו לך יותר כרגע אם אתה לא צריך להתמודד עם בעיות של איזו גבוהה שחסר לך כרגע כמו שכתבתי, ועובד על קומפוזיציה בעיקר עם אותן עדשות שמתאימות לסגנון, אח"כ שתצטרך תמונות להגדלה וכו תוכל לשדרג גוף

פורסם

הייי תדוה לכולם על התשובות, אני זה עוזר לי המון.

גיל לגבי הקטע אם המראה, אכן העלתי את התמונה אם הדברים הזרוקים בצד, אבל יש עוד תמונות בלי דברים זרוקים.

המארה זה היה קטע שבמקרה שמתי לב אליו ברחוב, ורציתי לצלם משהו מיוחד, זאת המראות שמראות איזה רכבים באים.

אני בכל זאת עדין לומד :lol: ועל הדרך מרוויח גם קצת כסף, אני מעלה פה את מה שאני מצלם כדי שאני אדע איך להשתפר לפעמים

הבאות, הייכן יש לתקן ועוד.

אם ה50 ממ אני עדין יחסית טרי, ולהגיד את האמת זאת היתה יריה בערפל, עדשה חדשה שעוד אין לי כל כך נסיון איתה.

למזלי בני הזוג קיבלו את התמונות, והתלהבו מאוד, מתוכם הם יצתרכו לבחור מספר תמונות ומשם למקצה שיפורים. אני אשמח

לעלות עוד תמונות מהחתונה אם אתם מעוניינים

פורסם

לא שיש לי משהו מקצועי לתרום לדיון אבל אשמח לראות עוד תמונות - לטעמי הן נהדרות ולא שגרתיות.

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

×
×
  • תוכן חדש...