Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה עם אוטובוס


שימו לב! השרשור הזה בן 4431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ולעניין, נהגי אוטובוס לא לחוצים על זמנים לכל תחנה. אחת הנחיות היותר ידועות בחברות האוטובוסים היא להניח את השעון בצד בתחילת נסיעה. שום תירוץ של "מיהרתי כדי להספיק לנסיעה הבאה" לא יהווה הקלה בעונש במקרה של תאונה.

הסיבה הפשוטה שנהגי אוטובוס יוצאים מתחנה בחוסר התחשבות כביכול, היא שאפשר לספור על יד אחת את נהגי הפרטיות שמרצון יאפשרו לאוטובוס להשתלב בתנועה.

 

אני לא נהג אוטובוס, אבל אוהב לשבת ליד נהגים. (מרגיש כמו מונית, הם מתחילים לספר לי את כל קורות החיים שלהם וככה שנינו מעבירים את הנסיעה בכייף... :-))

לא פעם (וגם לא פעמיים...) הם קיבלו טלפון מהסדרן לשאול היכן הם, כי יש להם עוד נסיעה. לא נאמר להם בפירוש למהר, אבל אפשר להבין מבין השורות. ראוי לציין, שרב הנהגים אמרו לו שיקח להם עוד זמן ושהוא יאלץ להתסדר...

בנוסף, הסידור מראש לא מאפשר להם מנוחה קצרה בין נסיעות.

האמת פעם פעם פעם פעם כשאני למדתי נהיגה לימדו אותנו כי אוטובוס שמאותת לצאת מהתחנה תן לו זכות קדימה.

אני עושה זאת בד"כ ומקבל חן חן מהנהג של האוטובוס בד"כ.

אבל מאז שקדימה זה לא משהו אז החוק השתנה.

 

אני נתקל בבעיה אחרת. נהג האוטובוס יוצא ואז נזכר שצריך לאותת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ארז, בבקשה תבדיל בין נחמדות לבין לשון החוק.

אם כל הנהגים היו נוהגים לפי חוקי ארז, אז אני עם ההאמר שיש לי בדימיון הייתי יכול לחתוך את כל הרכבי מיני והפחיות הקטנות האלה שנוסעות על הכביש רק בגלל שיש לי רכב גדול לתמרן איתו.

או במילים אחרות, זה שאתה נוהג ברכב גדול שקשה לתמרן איתו לא אומר שחוקי התנועה לא חלים עלייך.

אומנם אין לי רישיון למשאית/אוטובוס אבל כן נסעתי המון על מגוון מסחריות ואני מודע לקשיי הראות/תמרון של רכב מגודל לעומת רכב פרטי. עדיין לא תראה אותי חותך/עובר על חוקי התנועה רק בגלל שלי יש יותר גדול.

נהג מקצועי/זהיר אמור לדעת את המגבלות של הרכב שלו ולנהוג בהתאם ולא להפעיל מניפולציות על הסביבה כדי להרוויח זמן.

 

אני מסכים אתך שצריך להתחשב בנהגי אוטובוס ולהשתדל לתת להם להשתלב בבטיחות אבל לצערי המגזר השני הוא גם לא תלית שכולה תכלת.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, בבקשה תבדיל בין נחמדות לבין לשון החוק.

אם כל הנהגים היו נוהגים לפי חוקי ארז, אז אני עם ההאמר שיש לי בדימיון הייתי יכול לחתוך את כל הרכבי מיני והפחיות הקטנות האלה שנוסעות על הכביש רק בגלל שיש לי רכב גדול לתמרן איתו.

או במילים אחרות, זה שאתה נוהג ברכב גדול שקשה לתמרן איתו לא אומר שחוקי התנועה לא חלים עלייך.

אומנם אין לי רישיון למשאית/אוטובוס אבל כן נסעתי המון על מגוון מסחריות ואני מודע לקשיי הראות/תמרון של רכב מגודל לעומת רכב פרטי. עדיין לא תראה אותי חותך/עובר על חוקי התנועה רק בגלל שלי יש יותר גדול.

נהג מקצועי/זהיר אמור לדעת את המגבלות של הרכב שלו ולנהוג בהתאם ולא להפעיל מניפולציות על הסביבה כדי להרוויח זמן.

 

אני מסכים אתך שצריך להתחשב בנהגי אוטובוס ולהשתדל לתת להם להשתלב בבטיחות אבל לצערי המגזר השני הוא גם לא תלית שכולה תכלת.

 

אלעד, איפה מצאת בשרשור הזה או בכל שרשור אחר שאני מצדיק אי ציות לחוק? כל מה שכתבתי זה שמקצועיותו של הנהג האוטובוס מאפשרת לו לזהות הזדמנויות להשתלב בתנועה, (ואוסיף בבטחה והרי לא קראנו שרשור על רכב שנפגע מאוטובוס היוצא מתחנה). מאחר ואנחנו מכירים את אופיו של הנהג הישראלי, נדיבות זו לא אחת מתכונותיו הנעלות.

אם אני לא טועה, בארה"ב ובקנדה, איתות של אוטובוס היוצא מתחנה הנו כרמזור לשאר הרכבים הנוסעים באותו נתיב והם מחוייבים לאפשר לאוטובוס להשתלב. בארץ זה עדיין לא הופנם ולכן נהגי אוטובוס נאלצים להשתמש בכישוריהם כדי לבצעה פעולה פשוטה זאת.

.......................................

ברשותך ולא כדאי להצדיק אף אחד נעשה תרגיל קטן במתמטיקה כדי להמחיש את העניין. בקו "עירוני" מספר 029 בין כפר סבא לנוף ים יש 73 תחנות לכל כיוון. משך הנסיעה כשעה ועשרים מתחנת המוצא לתחנת הסופית. נניח שנהג "שומר חוק" ימתין לרכב שיאפשר לו להשתלב בנדיבות בין 20 שניות לשלושים שניות בכל תחנה. יוצא שלתחנה הסופית האוטובוס יגיע בממוצע חצי שעה יותר מאוחר. במקום שעה ועשרים, שעה חמישים.

נהג "פורע חוק" ירגיז מקסימום 72 נהגים.

נהג "שומר חוק" ירגיז כמאתיים וחמישים נוסעים (מתחלפים).

 

החלק המופרד בנקודות נכתב בבדיחותא וכחומר מעורר מחשבה, אין צורך להשתלח.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא קשר למקרה,

 

אם יש משהו שאני לא סובל אצל נהגי אוטובוס זה החוסר סבלנות שלהם שהם יוצאים בפראות אחרי שהעלו/הורידו נוסעים ונכנסים בכוח לתוך הנתיב חזרה ומכריחים אותך לעצור.

 

אני יודע שהם לחוצים על זמנים לכל תחנה, אך לפעמים זה פשוט מעלה את הסעיף.

 

 

יום אחד נסעתי בכביש של 70, אוטובוס עצר לעלות ולהוריד נוסעים בתחנה, כאשר סיים, הייתי כבר דיי קרוב אליו (כמובן הוא בנתיב להורדה והעלאה של נוסעים ואני בנתיב ליד), ללא שום הסתכלות על הכביש, הוא פשוט אותת ונכנס לנתיב שלי כאשר אני ממש צמוד אליו. כמעט נכנסתי בו מאחורה.

 

לדעתי, הוא פשוט ראה את שורת המכוניות שמגיעה לעברו ואמר "עכשיו או לעולם לא" ופשוט נכנס בפראות לנתיב תוך סיכון האוטובוס והנוסעים, וכמובן מהמכוניות האחרות.

 

אין לי בעיה עם אוטובוסים או רכבים שיוצאים ומאותתים, אם זה בזמן אני מאט ונותן להם להשתלב, אבל בצורה בה אותו נהג עשה זאת, כאשר הוא ראה (או לא ראה ופשוט יצא) שהמרווח בנינו קטן מאוד ואף מסוכן, זה היה פשוט חוסר אחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני באוסטרליה זכות הקדימה ניתנת בחוק לאוטובוס שיוצא מהתחנה.

 

מבחינתי, חוק או לא חוק, אוטובוס שיוצא מהתחנה יקבל זכות קדימה תמיד. זה מתוך ההנחה ש-50 איש מנסים להשתלב, לא נהג אוטובוס.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני באוסטרליה זכות הקדימה ניתנת בחוק לאוטובוס שיוצא מהתחנה.

 

מבחינתי, חוק או לא חוק, אוטובוס שיוצא מהתחנה יקבל זכות קדימה תמיד. זה מתוך ההנחה ש-50 איש מנסים להשתלב, לא נהג אוטובוס.

 

אתה צריך לכתוב יותר בפורום... :mm_yeah:

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת ראיתי אוטובוס עם נוסעים יורד מהכביש ונוסע במהירות בשדות כאילו שד רודף אחריו.

 

אתה מגיב כשאתה על אדמת ארץ ישראל או כמה אלפי ק"מ מפה?

זה פעם ראשונה שאתה שומע על נהג אוטובוס שמשתולל?

 

מניסיוני,

אחרי כלבה שנדרסה ע"י נהג אוטובוס, שעצר רק בשביל להציץ בחלון האחורי שזה "רק" הכלבה, ואז פשוט חזר למושב הנהג ונתן גז כמו מטורף

ואחרי אלפי פעמים שחוויתי נהגי אוטובוס נדחפו ב"עדינות" בין מכוניות / נדחפו בראש הפקק / יצאו כמו מטורפים ממפרצי העלאת נוסעים / נעצרו על נתיב נסיעה כי "לא היה להם כח" או "לא להפסיד את התור" במקום להכנס למפרץ ריק לחלוטין

 

הרשה לי להאמין לפותחת השירשור ולא לנהג האוטובוס...

אחרי כל הנ"ל, אתה יכול להאשים אותי או מישהו אחר שרואים נהג אוטובוס / הסעות יודעים בוודאות שמדובר על רוצח פוטנציאלי על הכביש ושמחים להתבדות ב-1 מתוך 100 מקרים (בערך...)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מגיב כשאתה על אדמת ארץ ישראל או כמה אלפי ק"מ מפה?

זה פעם ראשונה שאתה שומע על נהג אוטובוס שמשתולל?

 

מניסיוני,

אחרי כלבה שנדרסה ע"י נהג אוטובוס, שעצר רק בשביל להציץ בחלון האחורי שזה "רק" הכלבה, ואז פשוט חזר למושב הנהג ונתן גז כמו מטורף

ואחרי אלפי פעמים שחוויתי נהגי אוטובוס נדחפו ב"עדינות" בין מכוניות / נדחפו בראש הפקק / יצאו כמו מטורפים ממפרצי העלאת נוסעים / נעצרו על נתיב נסיעה כי "לא היה להם כח" או "לא להפסיד את התור" במקום להכנס למפרץ ריק לחלוטין

 

הרשה לי להאמין לפותחת השירשור ולא לנהג האוטובוס...

אחרי כל הנ"ל, אתה יכול להאשים אותי או מישהו אחר שרואים נהג אוטובוס / הסעות יודעים בוודאות שמדובר על רוצח פוטנציאלי על הכביש ושמחים להתבדות ב-1 מתוך 100 מקרים (בערך...)?

 

מאחר ואני לא מכיר אותך, אעדיף לענות לגופו של עניין ולא לגופו של אדם (למרות שלפי התגובה שלך די שכנעת אותי שבאלפי המקרים שחווית, הבעיה אצלך ולא אצל נהגי האוטובוס).

כנהג אוטובוס, מזה עשרים וחמש שנה, אני יכול להתחיל את ההרצאה שלי, בבית הספר לנהיגה של אגד למשל, שהינו בית הספר לנהיגה הטוב בעולם להכשרת נהגי אוטובוס. שמקפיד על לימוד נהיגה ולא מתמקד בהוצאת רשיון הנהיגה, בית הספר שגם נהגים בעלי רשיון נהיגה שנרכש באופן פרטי חייבים לעבור בו הכשרה נוספת לפני קבלת היתר הסעת הנוסעים. בית ספר שמכשיר נהגים גם עבור חברות אחרות וממש לא בגלל שכר לימוד נהיגה זול. בית ספר שמלמד בנוסף ללימוד הנהיגה גם עזרה ראשונה, אנגלית בסיסית, גאוגרפיה, יחסי ציבור ועוד. (גם בחברות פרטיות). בנוסף, השתלמויות בנהיגה במגרשי החלקה על אוטובוסים שונים בעלי אופי שונה. כל נהג חייב לעבור השתלמות על כל אוטובוס לפני שיכול להתחיל ולעבוד עליו, (נמוך ריצפה, עירוני, בין עירוני, מפרקי וכד'), (גם בחברות פרטיות), המשך ההרצאה על הביקורת והבקרה שכל נהג נבחן כל זמן, כל הזמן, בעזרת מערכת גי.פי.אס המותקנת באוטובוסים ומספקת נתונים מרגע שהנהג מניח את ישבנו על כיסא הנהג באוטובוס ועד ירידתו ממנו, דרך דיסקט הטכוגרף שרושם כל חריגה גדולה כקטנה בהתנהלותו של הנהג. (גם בחברות פרטיות). מבקרים גלויים וסמויים שעולים לאוטובוסים כדי לבקר את הנוסעים אבל בעיקר את הנהג, פקחים של משרד התחבורה "ריבה", גלויים וסמויים שמנהלים רישום מדוייק על דרך נהיגתו של נהג האוטובוס ורושמים דוחות בהתאם (גם בחברות פרטיות) ואולי אסיים בדבר החשוב ביותר שהוא נסיונו האדיר ומקצועיותו הבלתי מתפשרת של נהג האוטובוס שעובר מאות אלפי קלומטרים בשנה וכשסטטיסטית, מעורבותו בתאונות דרכים קטנה לאין שעור משאר משתמשי הדרך.(גם בחברות פרטיות).

להגיד שלמרות מה שכתבתי אי אפשר למצוא נהגים סוציומאטים, ברוטליים, חסרי התחשבות זו תהיה הגזמה אבל אני מבטיח לך שהבקרה עושה את העבודה והם הולכים ומתמעטים. לעומת זה, איזה הכשרה אתה ושכמותך עברתם כדי שתהיה לכם הזכות להשתמש במילים קשות כמו שהשתמשת? האם חמישים הקילומטרים שאתה עובר כל יום מקנים לך את הזכות הזאת?

(רק אל תתחיל לספר לי כמה אתה מנוסה וחכם ומוכשר. מאוחר מידי, הרושם כבר נוצר, אתה כבר לא יכול למחוק את מה שכתבת בתגובה לשרשור. אני חושב שמבין שנינו, אתה הוא זה שנמצא הרחק מכאן.)

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז כל מילה בסלע אבל...

 

עדיין לא חסרים עשבים שוטים והם לא מעטים .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז כל מילה בסלע אבל...

 

עדיין לא חסרים עשבים שוטים והם לא מעטים .

 

גם אליהם התייחסתי...

 

להגיד שלמרות מה שכתבתי אי אפשר למצוא נהגים סוציומאטים, ברוטליים, חסרי התחשבות זו תהיה הגזמה אבל אני מבטיח לך שהבקרה עושה את העבודה והם הולכים ומתמעטים.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני באוסטרליה זכות הקדימה ניתנת בחוק לאוטובוס שיוצא מהתחנה.

 

מבחינתי, חוק או לא חוק, אוטובוס שיוצא מהתחנה יקבל זכות קדימה תמיד. זה מתוך ההנחה ש-50 איש מנסים להשתלב, לא נהג אוטובוס.

 

אתה צריך לכתוב יותר בפורום... :mm_yeah:

 

 

גם בעד - אבל לא בכל מחיר.

יש מקרים בהם אפשר להאט ולתת לאוטובוס לצאת בבטחה - ואני מניח שרוב הנהגים עושים את זה.

ויש מקרים שבהם אין אפשרות כזאת. אסור שנהג אוטובוס יהיה רובוט ויחשוב שהוא יכול לצאת "בלי להסתכל במראה כי מותר" - כמו בדוגמא שהבנתי כאן קודם, שנהג יצא באיחור תוך חוסר התחשבות בתנועה שנמצאת לידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בעד - אבל לא בכל מחיר.

יש מקרים בהם אפשר להאט ולתת לאוטובוס לצאת בבטחה - ואני מניח שרוב הנהגים עושים את זה.

ויש מקרים שבהם אין אפשרות כזאת. אסור שנהג אוטובוס יהיה רובוט ויחשוב שהוא יכול לצאת "בלי להסתכל במראה כי מותר" - כמו בדוגמא שהבנתי כאן קודם, שנהג יצא באיחור תוך חוסר התחשבות בתנועה שנמצאת לידו.

 

רוב הנהגים לא נותנים לאוטובוס להשתלב בתנועה. אקצין ואומר שהפעלת איתות האוטובוס גורמת לנהגי הרכבים הפרטיים להגביר את מהירותם. רק אם נהג האוטובוס ישחרר במקביל לאיתות את הבלמים ויתחיל להתקדם באיטיות לכיוון מרכז הכביש, הנהג הפחדן ביותר יעצור תוך כדי עמידה על הצופר ובלת ברירה "יתן" לו להשתלב.

נקודה שנייה, האם בעומדך ראשון ברמזור אדום, כשהרמזור מתחלף לכתום וירוק, אתה פורץ לכביש מבלי להסתכל לצדדים, לראות אולי רכב אחר גונב רמזור? ואתה לא נהג מקצועי. אז למה שנהג מקצועי ינהג כך?

אתה באמת מאמין שאני, או כל נהג אוטובוס אחר, יוצאים מתחנה מבלי להיות משוכנעים לחלוטין שאכן יש לנו יכולת להשתלב בביטחה?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר ואני לא מכיר אותך, אעדיף לענות לגופו של עניין ולא לגופו של אדם (למרות שלפי התגובה שלך די שכנעת אותי שבאלפי המקרים שחווית, הבעיה אצלך ולא אצל נהגי האוטובוס).

כנהג אוטובוס, מזה עשרים וחמש שנה, אני יכול להתחיל את ההרצאה שלי, בבית הספר לנהיגה של אגד למשל, שהינו בית הספר לנהיגה הטוב בעולם להכשרת נהגי אוטובוס. שמקפיד על לימוד נהיגה ולא מתמקד בהוצאת רשיון הנהיגה, בית הספר שגם נהגים בעלי רשיון נהיגה שנרכש באופן פרטי חייבים לעבור בו הכשרה נוספת לפני קבלת היתר הסעת הנוסעים. בית ספר שמכשיר נהגים גם עבור חברות אחרות וממש לא בגלל שכר לימוד נהיגה זול. בית ספר שמלמד בנוסף ללימוד הנהיגה גם עזרה ראשונה, אנגלית בסיסית, גאוגרפיה, יחסי ציבור ועוד. (גם בחברות פרטיות). בנוסף, השתלמויות בנהיגה במגרשי החלקה על אוטובוסים שונים בעלי אופי שונה. כל נהג חייב לעבור השתלמות על כל אוטובוס לפני שיכול להתחיל ולעבוד עליו, (נמוך ריצפה, עירוני, בין עירוני, מפרקי וכד'), (גם בחברות פרטיות), המשך ההרצאה על הביקורת והבקרה שכל נהג נבחן כל זמן, כל הזמן, בעזרת מערכת גי.פי.אס המותקנת באוטובוסים ומספקת נתונים מרגע שהנהג מניח את ישבנו על כיסא הנהג באוטובוס ועד ירידתו ממנו, דרך דיסקט הטכוגרף שרושם כל חריגה גדולה כקטנה בהתנהלותו של הנהג. (גם בחברות פרטיות). מבקרים גלויים וסמויים שעולים לאוטובוסים כדי לבקר את הנוסעים אבל בעיקר את הנהג, פקחים של משרד התחבורה "ריבה", גלויים וסמויים שמנהלים רישום מדוייק על דרך נהיגתו של נהג האוטובוס ורושמים דוחות בהתאם (גם בחברות פרטיות) ואולי אסיים בדבר החשוב ביותר שהוא נסיונו האדיר ומקצועיותו הבלתי מתפשרת של נהג האוטובוס שעובר מאות אלפי קלומטרים בשנה וכשסטטיסטית, מעורבותו בתאונות דרכים קטנה לאין שעור משאר משתמשי הדרך.(גם בחברות פרטיות).

להגיד שלמרות מה שכתבתי אי אפשר למצוא נהגים סוציומאטים, ברוטליים, חסרי התחשבות זו תהיה הגזמה אבל אני מבטיח לך שהבקרה עושה את העבודה והם הולכים ומתמעטים. לעומת זה, איזה הכשרה אתה ושכמותך עברתם כדי שתהיה לכם הזכות להשתמש במילים קשות כמו שהשתמשת? האם חמישים הקילומטרים שאתה עובר כל יום מקנים לך את הזכות הזאת?

(רק אל תתחיל לספר לי כמה אתה מנוסה וחכם ומוכשר. מאוחר מידי, הרושם כבר נוצר, אתה כבר לא יכול למחוק את מה שכתבת בתגובה לשרשור. אני חושב שמבין שנינו, אתה הוא זה שנמצא הרחק מכאן.)

 

אני לא מרגיש שום צורך לשכנע אותך כי אני יודע כמה אני מוכשר.

 

מבחינה עובדתית, רוב נהגי האוטובוס שאני פוגש על הכביש הם בהמות, ולא תוכל לשכנע ההפך, פשוט כי זו עובדה קיימת.

פשוט רק צריך לצאת החוצה (גם בתור הולך רגל) ולראות את צורת ההתנהגות והנהיגה שלהם.

זה שאתה נוהג טוב ובצורה מתחשבת זה טוב, וזה שיש נהגי אוטובוס (מעטים ככל שיהיו) שמתנהגים ונוהגים כמו שצריך זה גם טוב.

 

אני נותן לעצמי לשפוט לפי שאני כבר בעל רישיון ברכב פרטי 20 שנה ורישיון באופנוע לא מוגבל כבר כ-10 שנים ולא גרמתי לאף תאונה בשניהם.

מספיק אכפת לי מנהיגה נכונה ומתרבות נהיגה שעברתי כמה קורסי רכיבה מתקדמת עם האופנוע שלי.

אפילו חוויתי כתם שמן עם האופנוע והצלחתי לייצב אותו ללא החלקה (זה תוצאה ישירה מהקורסים).

הייתי גם נהג בצבא ובמילואים (למרות שהייתי חריג כי לא השתוללתי כמו השאר) ועברתי די הרבה ק"מ.

 

אז אני חושב שאתה צודק - אני באמת נמצא הרחק מכאן, כי אני עדיין חושב שאפשר ללמד את נהגי האוטובוסים שהם אחראיים להרבה מאוד אנשים שסומכים עליהם.

אבל אתה נמצא גם הרחק מכאן אם אתה באמת מאמין שנהגי אוטובוסים כיום מתנהגים כפי שהם אמורים ובאחריות מספיקה על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מרגיש שום צורך לשכנע אותך כי אני יודע כמה אני מוכשר.

 

לפי התגובה שלך אני חושב שאפילו לא טרחת לקרוא את מה שכתבתי.

אבל אם אתה חושב שוותק בנהיגה, "קורס מתקדם על אופנוע" וכתם שמן, הופכים נהג לטוב יותר, אז גם לפי התאוריה הזאת 95 אחוזים מנהגי האוטובוס יש להם וותק רב משלך, מספר רב של קורסים והשתלמויות בנהיגה מקצועיות ומתקדמת ומאות אלפי קילומטרים יותר מאשר לך, מה שהופך אותך ל...לא רלוונטי.

(תשתדל לשמור על לשון נקייה, כינויים וקללות לא מוסיפים לך כבוד)

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, צר לי, אבל נהגי האוטובוס שבהם אני נתקל מדי יום עושים על הכביש ככל העולה על רוחם.

עוצרים בנתיב נסיעה ולא נכנסים למפרץ התחנה גם כאשר הוא פנוי, חוסמים את התנועה.

נוסעים על שני נתיבים.

מחליפים נתיבים בלי להתחשב במכוניות שלידם (אני לא מדבר על על יציה מתחנה אלא על רכב עוקף שנמצא באיזור אמצע האוטובוס או אף לפנים מכך).

יוצאים מנת"צ אדום לנתיב רגיל בלי לודא שהנתיב פנוי.

איתות? לא מוכר לנהגי האוטובוס. או שמופעל ללא צורך. נהג אוטובוס שמפעיל איתות שמאלה כאשר הוא צריך להעלות עוד 20 נוסעים הממתינים בתחנה גורם לנהים אחרים לזלזל בזכות הקדימה שלו ביציאה מתחנה.

 

אז אל תספר לי על "בית הספר לנהיגה הטוב בעולם" - אני לא יודע אים מודדים את טיב בית הספר, אבל התוצר שלו ירוד בדיוק כמו של בתי הספר לנהיגה ברכב פרטי במדינת ישראל. וזה שהנהג מקבל קורס בע"ר או באנגלית זה טוב מאוד, אבל זה לא משפר את התנהגותו על הכביש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...