Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כללית, הייתי בוחר במהלך הנמוך יותר, אך זה תלוי גם במצב התנועה והדרך.

 

יש לזכור שההילוך הנמוך יותר מספק שליטה מוגברת ברכב. זאת כיון שכל מודולציה שאתה מבצע עם דוושת הדלק משפיעה באופן חד יותר על האצת או האטת הרכב, ומתאפשרת שליטה טובה יותר בעזרת דוושת הדלק בלבד. לכן, במצב של תנועה ערה שגוררת האצות והאטות בדרך, הייתי בוחר במהלך הנמוך יותר.

 

מצד שני, חידוד השליטה משמעותו גם הגדלת הסיכוי לטעות אנוש. ההאצה הופכת לחדה יותר, ולכן רצוי לרסן את יכולת ההאטה או את בלימת המנוע, בעיקר במצבים שבהם הדרך חלקה, ולכן אילו הייתי נוסע על אותו הכביש כשהוא רטוב, הייתי בוחר דווקא במהלך הגבוה יותר.

 

כללית, בנהיגה רגילה יש לבחור בהילוך שיאפשר תנועה רציפה בלחיצה עדינה ככל הניתן על דוושת הדלק, ואילו בכל מצב שבו נדרשת שליטה מוגברת יש לבחור בהילוך שבו תידרש לשם כך לחיצה של רבע עד שליש ממהלך הדוושה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה חייב לשנות מייד את הרגלי הנהיגה שלך. גם מסוכן, גם מבזבז המון דלק. ורצוי גם למסור מידע נכון יותר.

אם בעליה מתונה, פול גז ומהירות יציבה הרכב מגיע למהירות כזו ונשאר בסל"ד כזה - משהו לא תקין ברכב.

אם העליה ארוכה ובשיפוע חזק - התאם את ההילוך בכל קטע, צריך לשים לב לירידת סל"ד ומצב של סחיבה נחלשת - ואז להוריד הילוך. עם קצת תירגול תכיר את נקודת ההחלפה ברכב שלך.

 

אין שום סיבה ללחוץ פול גז בתנאי נהיגה כאלו. חן נתן לך הסבר מצויין, נסה אותו.

 

__________________

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

התשובה הנכונה היא הילוך רביעי ומהירות טיפה יותר נמוכה.

צריך שהרכב "ירגיש בנוח", כלומר שלא יישאר בלי כוח בגלל הילוך גבוה מדי ולא להרוג אותו בגלל סל"ד גבוה מדי.

 

סע על 80-85 ונסה להרגיש איפה באיזה הילוך האוטו פחות מתאמץ.

פורסם

הבהרה - "עלייה מתונה" זה כמובן דבר יחסי, ולכן ציינתי את הכביש (לא יכול להיות יותר ספציפי לצערי) ואת המכונית (לא מנוע גדול). המכונית תקינה לחלוטין והמנוע במצב מצויין.

הקטע המדובר באורך 1.5-2 ק"מ, המהירות המותרת היא 90, ללא עיקולים חדים, בד"כ דליל בתנועה, הכביש טוב, וכדי להגיע ל80-90 קמ"ש *חייבים* להיות בפול גז. לכן לשיקולי שליטה, מודולציה, בטיחות וכו' אין חשיבות מוגברת כאן.

 

לכן, השאלה שלי היא בעצם (בהינתן פול גז או כמעט פול גז), האם עדיף לנהוג בהילוך חמישי ולכן הסל"ד נמוך יותר, או ברביעי עם סל"ד גבוה יותר אבל עם תחושה שהרכב מתאמץ פחות.

פורסם

אתה אמור לנסוע שם בהילוך רביעי.

 

ואם זה מצריך פול גז, יכול להיות שיש לך משהו לא תקין ברכב.

 

לי כבר שנים לא יצא ללחוץ על דוושת הגז עד הסוף, ואני לא נוהג ממש עדין. לא הייתי שולל בעיה ברכב.

פורסם

נוסע ב5 על 90-95 עם לחיצה עדינה על דוושת הגז, אם אני רואה שהאוטו דורש יותר גז והטורים נמוכים אז מוריד לרביעי, אבל חמישי על 90-95 אמור להיות בהחלט מצב טוב לשיוט..

פורסם

זה תלוי ברכב ובמומנט. יש רכבים שיכולים לשייט ב5 על 100 קמ"ש בעליה, ויש כאלה שכדי להיות ב90 צריכים מצערת פתוחה עד הסוף.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

זה מעניין שאתה רושם שיוט ופולגז באותו משפט, כי הם הפכים.

להבדיל מהפרנקוס לי כן יוצא ללחוץ גז עד הסוף, אבל שיהיה לך ברור, לא ממש משנה ההילוך כאשר הדוושה ברצפה, אם הסל"ד נמוך מדי המנוע עדיין יקבל ים דלק, רק שהפעם לא כולו ישרף.

רוצה לחסוך? סע יעיל, לא יקרה כלום אם תוריד כמה קמ"שים ותסע ברביעי או אולי אפילו שלישי אם צריך..

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
זה תלוי ברכב ובמומנט. יש רכבים שיכולים לשייט ב5 על 100 קמ"ש בעליה, ויש כאלה שכדי להיות ב90 צריכים מצערת פתוחה עד הסוף.

 

באמת תלוי ברכב.

הפאביה 1.9 TDI של אבא שלי עולה את העליות לירושלים עם 4 אנשים ומזגן על הילוך 5 ב100-110 קמ״ש בלי להתאמץ.

 

הריו 1.2 שלי עושה את זה על 70 קמ״ש בהילוך 3, או 90-100 קמ״ש ברביעי.

 

תקבע את ההילוך לפי התחושה והתגובה של הרכב.

פורסם

ההילוך החמישי (הגבוה ביותר) משמש לנסיעת 'שיוט' שמשמעה נסיעה עם מעט גז מבלי לאמץ את המנוע ועם יכולת להאיץ לצורך עקיפה רגועה (עקיפה בכביש דו נתיבי).

פורסם

מפתיע אותי עניין ה"פול גז" - מעולם לא הגעתי לגז עד הסוף ברכב עם מנוע בנזין , אפילו לא בפונטו S60 שנת 97 שהיתה לי פעם.

לדעתי הכי טוב למשוך את ההילוך הרביעי עד ה95-90 קמ"ש ואז בזריזות לשים חמישי , ואם החמישי לא סוחב אפשר גם להוריד לרביעי , לא ייקרה לרכב כלום גם ב100 קמ"ש בהילוך רביעי , פעם לא היה בכלל הילוך חמישי.

פורסם

אורי - פעם לא היה הילוך חמישי, אבל הרביעי מילא את תפקידו (אם לא overdrive אז קרוב ל-1:1). השפוט כל חלוקת יחסי ההעברה נמתח יותר. מצד שני - כיום תיבות ידניות עם 6 הילוכים לא נדירות וכמובן חלוקת יחסי ההעברה בהתאם.

בכל מקרה - על פות"ש לחוש את רכבו, קר לודאי שהטוב ביותר יהיה לנהוג ברביעי בסל"ד בינוני. החמישי יתאים רק אם העליה מתונה מאד, או בקטעים אופקיים. חוץ מזה - בשביל מה יש הילוכים? שיחליף לפי תנאי הדרך ותכונות הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

להבדיל מהפרנקוס לי כן יוצא ללחוץ גז עד הסוף, אבל שיהיה לך ברור, לא ממש משנה ההילוך כאשר הדוושה ברצפה, אם הסל"ד נמוך מדי המנוע עדיין יקבל ים דלק, רק שהפעם לא כולו ישרף.

 

אתמול עשיתי ניסוי קטן (עם האלפא).

 

בראשון ושני אי אפשר לשים גז עד הסוף כי לא מספיקים. עד שאתה לוחץ עד הסוף אתה צריך לעזוב ולהעביר הילוך.

בשלישי אפשר אם אתה בסל"ד נמוך אבל כמו שאמרת, הדלק לא נשרף כולו כי זה לא סל"ד יעיל (למרות שחשבתי שהמחשב מתקן את זה) גם פה זה יהיה ל5 שניות מקסימום ואתה חייב לעזוב כי אתה על 130-140 בשלישי.

ברביעי וחמישי אי אפשר כבר כי זה בכל מקרה במהירות הרבה יותר מדי לא חוקית.

פורסם

יוסי מדבריך נשמע שאתה נוהג באיזה בהמה עם V8...

בכל רכב אפשר ללחוץ פולגז בכל הילוך, חלקם לא יצליחו להוריד את הכח לכביש ויאבדו אחיזה.

לא יודע על מה אתה נוהג בימינו אבל אני די בטוח שיש מנתק הצתה, ללחוץ פול גז בשביל להעביר ב4000 סל"ד זה קצת :roll: ...

 

 

באופן אישי, נהג שלא מכיר את מלוא מעטפת הביצועים של הרכב שלו הוא אינו נהג, הוא מכסימום 'מפעיל'.

הידע הזה הוא רכיב מאד חשוב בבטיחות שלכם, דעו כמה מהר הרכב מסוגל להאיץ ואיך הוא מתנהג בבלימת חירום, דעו מה מגבלותיו באחיזה צידית. אנשים יוצאים לשדה הקרב הזה כל יום מבלי לדעת לתפעל מעצורים... כל כך בסיסי.

כשהמשאית בלי הבלמים תדהר לכיוון שלך - אתה בטוח שאתה רוצה שזו תהיה הפעם הראשונה שבה דוושת התאוצה תפגוש את הרצפה? כי לא נראה לי שזו סיטואציה שחסר בה משתנים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG


×
×
  • תוכן חדש...