Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני נוהג על אלפא 156 עם מנוע 2.0.

 

בניסוי העברתי הילוכים כמעט במנתק, פשוט שני ההילוכים הראשונים שלי די קצרים אז זה מגיע למנתק לפני שאתה מספיק בכלל ללחוץ עד הסוף.

אם פשוט תשתול את הרגל ברצפה הגלגלים יתחילו להסתחרר במקום.

 

זה לא שאי אפשר לשים פול גז, פשוט אלא אם זה חירום, אין באמת סיבה לעשות את זה.

לרכב שלי יש 155 כ"ס כשהוא חדש, אז זה לא פחות מ120 כרגע (בהנחה שיש באמת איבוד כוח).

זה עדיין מספיק לגמרי בשביל לעשות טעויות.

 

ברכב הבא שלי (קליאו 2013 שתגיע אלי עוד שבוע-שבועיים) ייקח קצת זמן עד שאסיים הרצה ואוכל לדווח.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ערב טוב וחג שמח חברי הפורום!

בזמן האחרון עלתה בי שאלה בכנהג צעיר .... אני בעל רנו מגאן קופה 2001 ידנית . עכשיו השאלה היא כזאת :

אני נוסע בעיר נגיד 60 , בהילוך 3 והסלד שלי עומד על בערך 23K-25K. אך יש לי גם אפשרות גם לשים רביעי ולהיות על פחות מ20.

מה נחשב ליותר חיסכון?

אני יודע שכשהסלד נמוך ואני פותח מצערת מלאה אז הדלק סתם נשרף ומתבזבז.

אז אשמח אם תוכלו לעזור לי לפתוח את הבעיה ולדון.

תודה וחג שמח

פורסם

חסכון בדלק מושג בהילוך הגבוה ביותר האפשרי ולחיצה מינימלית על הדוושה הימנית.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בוא נתחיל מזה שבעיר המהירות המותרת בד״כ היא 50 קמ״ש.

 

למה אתה נופל עליו? להראות לו שהוא "נהג חדש שאין לו מושג בכלום?"

חבל שככה אתה מתנשא מעליו.

יש מקומות, בתוך העיר גם, שהמהירות המותרת בהם היא 70 קמ"ש.

Honda Civic 93' Manual Transmission

פורסם
למה אתה נופל עליו? להראות לו שהוא "נהג חדש שאין לו מושג בכלום?"

חבל שככה אתה מתנשא מעליו.

יש מקומות, בתוך העיר גם, שהמהירות המותרת בהם היא 70 קמ"ש.

 

אף אחד לא נופל עליו ושים לב שהוספתי את המילה בד״כ. אין לי שום כוונה להתנשא עליו. יש מספיק מדריכים לחיסכון בדלק ולפני השאלה הזו, צריך לקרוא אותם.

פורסם

במהירות קבועה של 60 קמ"ש מומלץ לנסוע בהילוך רביעי.

בהילוך גבוה ובסל"ד נמוך ממש לא טוב ללחוץ חזק על הדוושה , בשביל "תאוצה חדה" צריך להוריד הילוך.

פורסם

החסכון המקסימלי מושג כאמור בשילוב בין מינימום סל"ד ומינימום לחץ על דוושת הדלק כלומר בהילוך הגבוה ביותר שאינו גורר לחיצה מיותרת על הדוושה.

 

עם זאת, לעתים - ובעיקר בעיר, כמו בדוגמה שהובאה כאן - יש לבחור בהילוך נמוך יותר מכיון שהילוך זה נותן שליטה גבוהה יותר. כשאתה נוהג בהילוך נמוך יותר בלחיצה חזקה יותר על דוושת הדלק ובסל"ד גבוה יותר, יש לך שליטה גדולה יותר על האטת המנוע הנוצרת על ידי מודולציה של דוושת הדלק.

 

בכל מצב שבו נדרשת שליטה מוגברת על הרכב (רחובות צרים, נסיעה בתנועה ערה, עיקולים, ירידה מפותלת) מומלץ לבחור בהילוך נמוך יותר לטובת חידוד השליטה ברכב. לפחות בחלק ממצבים אלו יש לבחור הילוך ידנית גם ברכב אוטומטי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

במצב נורמלי בתוך העיר, אני לא מוצא צורך לשחק בהילוכים האוטומטיים. רוב התיבות בנויות לחיסכון מירבי, אם צריך לעצור פתאום - יש ברקס, ואם צריך להאיץ פתאום (מצב בלתי שכיח בעליל ברחובות צרים בתוך עיר) אז לוחצים על הגז ומחכים בסבלנות לקיק (שנייה או שתיים). להוציא מכלל זה שיפועים חדים מאוד, אם רוצים לגלוש ירידה מאוד חדה במהירות איטית, כדאי להגביל את התיבה להילוך הראשון. גם במעלה מאוד תלול הגיוני להגביל להילוך ראשון.

פורסם

מסכים. קביעת הילוך במכונית אוטומטית מתאימה בעליות וירידות חדות, וכן בכבישי הרים מפותלים או בעומסי תנועה כדי למנוע "שיטוט" מיותר בין ההילוכים.

 

התיבה מכוונת לחסכון אבל היא לא יודעת למשל שעוד רגע אתה תאלץ להאט ולכן עלולה להעלות הילוך רגע לפני שצריך להוריד שוב. התוצאה היא בזבוז הן של דלק והן של בלימת מנוע.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בטווח של 2000 סל"ד זה הכי חסכוני לכל רכב ובמהירות כל עוד היא לא מעל 80-90 במרבית הרכבים אמורה להיות סופר חסכונית, דהיינו בהילוך רביעי-חמישי בהתאם

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם

קרוב משפחה שלי קנה לא מזמן את הקורולה החדשה (אוטומטית GLI) שד"א יש שיפור ניכר לדעתי מהגרסא של 2010, בכל מקרה יש אפשרות להעביר הילוכים (טיפטרוניק זה נקרא?), האם שימוש בזה במקום באוטומט המלא יביא להפחתה בצריכת הדלק? זה שווה את המאמץ?

ולמישהו יש טיפים בנושא?

שבת שלום :)


×
×
  • תוכן חדש...