Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם זה מסתדר לך אז בתחנת "דלק" ניות בירושלים - רח' הרצוג - כל יום שלישי בשעות 10-22 דלק 95 נמכר ב - 50 א"ג

הנחה מהמחיר המלא. נכון לחודש זה המחיר הוא 7.09 ש"ח/ליטר.

 

בעבר המבצע היה לשירות עצמי בלבד באשראי , עקב הלחץ הרב כעת המחיר גם בשירות מלא בכל צורת תשלום.

 

יום רביעי האחרון נסעתי לתדלק שם כשראיתי ששיש הנחה משמעותית, והמבצע היה תקף רק באשראי.

אתה מדבר מניסיון אחרי יום רביעי ה-8.6?

 

תודה

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ראשית כל, נאמרו כאן דברים חצי נכונים.

 

איך השיטה עובדת:

מנוע מקבל תערובת של אויר ודלק. היחס בינהם משתנה כאשר ישנם כמה משתנים:

א. גיר - הילוך, חייב להיות מותאם למהירות ולדרך (במהירות נמוכה הילוך נמוך ובמהירויות גבוהות יותר הילוך גבוה יותר) עד כאן לא חידשתי כלום.

ב. מנוע - סיבובי מנוע - ככל שסיבובי המנוע (סל"ד - סיבובים לדקה) גבוהים יותר כך מתבצעים יותר מחזורים.

ג. מצערת - דוושת הגז - ככל שנלחץ יותר כך "נשחרר" יותר דלק למנוע.

 

על מנת להבין:

המנוע מבצע כמות מחזורים בהתאם למהירות הסיבובים לדקה (סל"ד) שבכל סיבוב מתבצעים 4 פעולות:

1. ינקה - יניקת אויר בתערובת על דלק אשר יחס התערובת נקבע בעיקר ע"פ הלחיצה על דוושת הגז.

2. דחיסה - דחיסת התערובת שגורמת לאויר להיות "לחוץ", ובטמפ' עבודה שבה הדלק יהיה אפקטיבי יותר.

3. עבודה - המצת (הפלג) מצית ניצוץ אשר גורם לתערובת להתפוצץ ולהזיז את הצילנדר מנק' עליונה לנק' תחתונה.

4. פליטה - ברגע שהצילנדר מגיעה לנק' מתה תחתונה ומתחיל לעלות נפתח שסתום הפליטה ודרכו יוצאים הגזים שכבר "נוצלו" להזזת גל הארכובה (זה בעצם ציר שמסתובב מעלית וירידת הצלינדר - בסופו של הציר הוא מתחבר לגיר)

 

זה הסבר בסיסי ביותר, ניתן לראות כאן יותר המחשה:

http://www.rechev.biz/content/?ArticleId=2

 

ולעניניו:

כמו שאמר החבר עם המולטיפלה שאצלו הטווח היעיל ביותר הוא בין 2000 ל 4000 סל"ד, מה הכוונה?

 

לכל מנוע יש מפרט שע"פ ניתן לדעת איזה מנוע טוב יותר / חזק יותר וכו'...

 

מה אומר כל רכיב במפרט:

 

נפח מנוע 1197 סמ"ק

מנוע טורבו בנזין הזרקה ישירה

הספק/סל"ד 5000/105 ההספק הוא בעצם הכוח שיש למנוע (לא מה שמועבר לגלגלים)

משקל 1200 ק"ג

מומנט/סל"ד 1550-4100/17.5 המומנט זהו המרכיב שלדעתי הכי חשוב במפרט- הממונט אומר באיזה סל"ד מתקבל הכוח הפיזי (הסחיבה) המיטבית - בדוגמה שלנו הרכב הזה מקבל 17.5 קלוגרם X מטר בטווח הסל"ד של 1550 - 4100,

כלומר אם תסע בטווח הזה לא תרגיש רעידות וחוסר כוח בגלגלים.

ואם תסע בהילוך הכי גבוה ועם לחיצה הכי עדינה על המצערת תקבל את צריכת הדלק הנמוכה ביותר.

 

בנוסף חשוב לציין שבירידה רצוי מאוד לרדת בהילוך נמוך (נניח שהמד סל"ד יהיה בערך ב 4000 סל"ד) מבלי לגעת בדוושת הגז ובכך אתה גורם לכמה דברים חשובים להתרחש:

1. במקום שהמנוע יניע את הגלגלים, הגלגלים מניעים את המנוע.

2. המנוע לא צורך דלק כלל וכלל.

3. אתה משתמש פחות בברקסים, שומר עליהם ואף דואג שלא יתחממו יתר על המידה ויהיה יעילים בזמן שבאמת תצתרך אותם!

4. המנוע מתקרר ובכך נשמר טוב יותר.

5. חסכת דלק בכך שאתה בסוך הירידה מחזיר להילוך גבוה יותר ומגיע במהירות גבוהה יותר לפי תנאי הכביש ובכך נותן למנוע "פתיחה" קלה יותר.

 

לסיכום:

*צריך לדעת מה הטווח היעיל של המנוע שלך,

*צריך לא ללחוץ על הדוושה חזק אם לא מרגישים שינוי משמעותי (כלומר אתה לא נמצא בהילוך הנכון ואתה מכניס תערובת עשירה

יותר משצריך והיא אינה יעילה)

*צריך תמיד להשתדל לנהוג רציף ככל שניתן (להמעיט בעצירות והאצות) ובהילוך מתאים וגבוה ככל שניתן.

 

 

מקווה עזרתי

רוני נ.

AUDI A3 2.0t FSI DSG

פורסם

תגובה טובה ועניינית אך בירידות (במיוחד גדולות וארוכות) השיטה הטובה ביותר היא ניוטרל ולא הורדה להילוך נמוך

הורדה להילוך נמוך תגביל את תנועת הגלגלים ,המטרה בניוטרל לשחרר את המומנט והדחיפה של הרכב בהתאם לתנאי הכביש

סל"ד נמוך=צריכה נמוכה!!!!

פורסם
ראשית כל, נאמרו כאן דברים חצי נכונים.

 

לכל מנוע יש מפרט שע"פ ניתן לדעת איזה מנוע טוב יותר / חזק יותר וכו'...

 

מה אומר כל רכיב במפרט:

 

נפח מנוע 1197 סמ"ק

מנוע טורבו בנזין הזרקה ישירה

הספק/סל"ד 5000/105 ההספק הוא בעצם הכוח שיש למנוע (לא מה שמועבר לגלגלים)

משקל 1200 ק"ג

מומנט/סל"ד 1550-4100/17.5 המומנט זהו המרכיב שלדעתי הכי חשוב במפרט- הממונט אומר באיזה סל"ד מתקבל הכוח הפיזי (הסחיבה) המיטבית - בדוגמה שלנו הרכב הזה מקבל 17.5 קלוגרם X מטר בטווח הסל"ד של 1550 - 4100,

כלומר אם תסע בטווח הזה לא תרגיש רעידות וחוסר כוח בגלגלים.

מקווה עזרתי

רוני נ.

איזה הסבר מצוין.

אם ביונדאי I10 כתוב מומנט 4500/10.1. לא כתוב סל"ד נמוך. איך אדע למה להתיחס?

יחסי העברה זה סל"ד מותאם להילוך?

במפרט כתוב סופי 4600. מה זה סופי?

תודה מראש.

פורסם
תגובה טובה ועניינית אך בירידות (במיוחד גדולות וארוכות) השיטה הטובה ביותר היא ניוטרל ולא הורדה להילוך נמוך

הורדה להילוך נמוך תגביל את תנועת הגלגלים ,המטרה בניוטרל לשחרר את המומנט והדחיפה של הרכב בהתאם לתנאי הכביש

סל"ד נמוך=צריכה נמוכה!!!!

 

לא מדויק או לא מושלם-

בירידות ארוכות, עדיף למשל לשייט בהילוך יתר (או חמישי - שישי בידניות) המנוע מסתובב בכוח הגלגלים ומערכת ההזרקה לא עובדת זאת אומר לא צורכים דלק כלל, לעומת ניוטרל שאז יש הזרמה אומנם קטנה אבל יש מעבר של דלק למנוע ע"מ לגרום להמשך עבודה של המנוע.

דבר נוסף בטיחותית לא כדי לרדת ירידות בניוטרל.

פורסם
איזה הסבר מצוין.

אם ביונדאי I10 כתוב מומנט 4500/10.1. לא כתוב סל"ד נמוך. איך אדע למה להתיחס?

יחסי העברה זה סל"ד מותאם להילוך?

במפרט כתוב סופי 4600. מה זה סופי?

תודה מראש.

 

קודם כל תודה,

שנית ביונדאי I10 את המומנט המירבי הוא מקבל רק בסל"ד מאוד גבוה אך זה לא אומר שכל הזמן יחסר לך כוח,

יכול להיות שכבר ב 2.5K יש מספיק כוח אך זה לא שיא הכוח.

רק במקרי קיצון תזדקק לשיא המומנט, מקרים כגון: עקיפה, עליה קשה, עומס מלא וכד'...

 

יחס העברה זהו נתון שמדבר על היחס שבין הכוח שיוצא מהמנוע לבין הגלגלים דרך התמסורת (הגיר)

והסבר מפורט ויפה תוכל לקרוא כאן:

http://www.fullgaz.co.il/tech/short-ones/gear_ratios.html

 

* כאן מדברים על אופנוע אך זה בדיוק אותו הדבר ברכב.

 

 

תגובה טובה ועניינית אך בירידות (במיוחד גדולות וארוכות) השיטה הטובה ביותר היא ניוטרל ולא הורדה להילוך נמוך

הורדה להילוך נמוך תגביל את תנועת הגלגלים ,המטרה בניוטרל לשחרר את המומנט והדחיפה של הרכב בהתאם לתנאי הכביש

סל"ד נמוך=צריכה נמוכה!!!!

 

זה ממש לא נכון, (כפי שכתב לך llaavvii)

 

בנויוטרל המנוע מנותק מהגיר ומהגלגלים, משמע בניוטרל הצריכה הינה צריכה מינימלית אך לא אפסית מאחר וכל זאת בכדי לשמור על כך שהמנוע לא יכבה הוא צריך להשאיר יחס אויר דלק מינימלי בדרך כלל 750-900 סל"ד .

 

בנוסף במקרה כזה אתה מאבד את הקשר שלך מהכביש , הרכב פשוט צף על הכביש ואחיזה מינימלית!

פשוט אסון לנהוג כך ולא הייתי ממליץ לאוהבי לנסוע כך בשום אופן, מה גם שחיבור הגיר בסיום הירידה הוא בעייתי מאחר ולא תדע לאיזה הילוך (המתאים ביותר) לשלב, דבר שיכול לדפוק את הגיר ואת המנוע. (סל"ד גבוה ועומס אטומי על הגיר והמצמד ברגע השילוב).

 

אם תרצה טיפים לשליטה טובה ברכב וניצולו (נהיגה ספורטיבית ובטוחה) אוכל לתת לך כמה.

 

ולעניינו,

כאשר אתה נוסע בהילוך נמוך בירידה ולא לוחץ על דוושת הגז הצריכה היא 0 או שואפת ל0 מאחר והמנוע מקבל את האנרגיה שלו מהכביש דרך הגלגלים.

משמע יש לך קשר עם הכביש, הרכב לא יצוף ויתן לך להרגיש את השליטה בהגה.

 

ערב טוב

רוני נ.

AUDI A3 2.0t FSI DSG

פורסם

ולעניינו,

כאשר אתה נוסע בהילוך נמוך בירידה ולא לוחץ על דוושת הגז הצריכה היא 0 או שואפת ל0 מאחר והמנוע מקבל את האנרגיה שלו מהכביש דרך הגלגלים.

משמע יש לך קשר עם הכביש, הרכב לא יצוף ויתן לך להרגיש את השליטה בהגה.

ערב טוב

רוני נ.

תודה. בינתיים לא הבנתי. אקרא אולי את זה מחר.

לנושא השני:

ברכב קודם שלי עם נפח 1600 בירידה חדה , נגיד במכתש מצפה רמון, בשילוב הילוך נמוך (משהו כמו הילוך שני , שלישי ) מנוע היה נשמע מאוד מתאמץ( סימן שיש צריכת דלק ?) .עדיין היה צריך לבלום מדי פעם.

פורסם

המנוע לא מתאמץ.

פשוט בגלל שאתה בהילוך נמוך ובמהירות יחסית גבוהה להילוך ,אז הטורים עולים כי הגלגלים מסובבים את הגיר שמסובב את המנוע ,ולכן הצריכת דלק ,כמו שרוני אמר ,כמעט אפסית.

פורסם
המנוע לא מתאמץ.

פשוט בגלל שאתה בהילוך נמוך ובמהירות יחסית גבוהה להילוך ,אז הטורים עולים כי הגלגלים מסובבים את הגיר שמסובב את המנוע ,ולכן הצריכת דלק ,כמו שרוני אמר ,כמעט אפסית.

לא כמעט אפסית, אלא אפסית.

אין הזרקת דלק כשהרכב בירידה והמנוע בסל"ד שאיננו נמוך מידי.

טוב אם כך, מה ההילוך מתאים בזמן ירידה. הילוך מתאים למהירות או אחד פחות? כי אם זה מתאים למהירות אז אין בלימה עם מנוע?

פורסם

כפי שכבר כתבתי אם הירידה ארוכה ולא נדרשת התערבות בלמים עדיף בחמישי\שיוט במידה ואתה זקוק לבלמים תשאר ברביעי ותהנה מבלימת המנוע שים לב שוב למרות שהסל"ד יהיה יותר גבוה הרכב לא יצרוך דלק כלל ותחסוך שימוש יקר בברקסים (שגם עלולים להתחמם במצבים מסוימים ולאבד מעט מהיעילות.

  • שנתיים מאוחר יותר...
פורסם

שאלה לגבי הילוכים:

ישנו קטע של כמה קילומטרים בכביש 443 שנמצא בעלייה מתונה. יש לי פולקסוגן פולו 1.4 שנת 2001.

בקטע הזה יש לי שתי אפשרויות:

להיות בהילוך רביעי, פול גז, סל"ד בערך 27-30, מהירות יציבה של 90-95

להיות בהילוך חמישי, פול גז, סל"ד בערך 20, מהירות 80-85 קמ"ש.

 

איזו אופציה עדיפה מבחינת חסכון בדלק, בריאות מנוע, וכו'?

 

תודה!

פורסם

עדיף בהילוך 4 למנוע עדיף לעבוד בסלד גבוהה יותר מאשר ב 2 ועוד בחמישי בעליות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אם החמישי אתה לא מצליח לעלות מהירות עדיף שתישאר ברביעי, תוריד טיפה גז, גם תיסע במהירות החוקית וגם תחסוך הרבה דלק


×
×
  • תוכן חדש...