Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5514 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

טוב אני משער שזה לא הפוסט הראשון בנושא ושעלו הרבה כאלה ושזה נושא שיכול להיות עם מיליון ואחד פתרונות

אני אנסה לצמצם ולפרט את זה כמה שיותר.

פשוט אני כבר מיואש, אני עם סיפור של 4 חודשים, עם רכב סקודה אוקטביה דיזל שנת 2000,

מבחינת רכב על הכביש אני מבסוט ממנו מאוד, הבעיה היא שלפני כ 4 חודשים התחילה לי בעיה שהמצבר כל הזמן מתרוקן,

אם המבצר חדש או טעון לגמרי, בשגרה שלי לוקח לו בערך שבועיים שלושה להתרוקן לגמרי ולהגיע למצב שאני לא יכול להניע.

ויש לציין שאני נוסע כל יום באוטו באופן קבוע.

כמובן שלאורך כל התקופה הזו כל פעם שאני נתקע אני נעזר בחילוץ שמגיע לי מהביטוח, (בערך 10 פעמים זה קרה כבר)

ולפעמים צריך גם 2 מצברים להניע את האוטו,

וכל פעם נוסע לחשמלאי שלי, החשמלאי שלי כבר החליף לי כמה מצברים, כבר בדקנו זליגה חשבנו כמה פעמים שמצאנו את הבעיה בכך שהוצאנו את הפיוז שחשבנו שגורם לזליגה אבל כל פעם התבדנו שגילינו שגם שהפיוז הזה היה בחוץ עדיין פתאום אחרי שבועיים אני קם בבוקר לעבודה והאוטו לא מניע, ככה שכרגע אם בודקים זליגה היא כמעט אפסית עד לא קיימת, אם בודקים הטענה היא תקינה.

היא תקינה גם לפי זה שאימצתי לי שיגרה של לצאת כל 7-8 שעות באופן קבוע להתניע ולתת קצת גז, וכשאני שומר על ה"משמרות" האלה זה מחזיק לי מעמד.

אני כבר נואש ומתוסכל ניתקנו כל דבר אפשרי, החלפנו כמה מצברים, הוצאנו כל פיוז אפשרי, אין זליגה, הטענה תמיד נראית תקינה ומטעינה ב 14 אמפר.

 

אני חושב שדיי פירטתי כמה שיכולתי, אני יותר מאשמח אם למישהו יש עוד רעיונות לתת לי, כמובן אם צריך עוד מידע או אם פספסתי משהו חשוב אני אענה לכם.

 

תודה מראש.

פורסם

לדעתי - יש ברכבך אחת משתי הבעיות :

1. זליגה (צרכן "סמוי" שצורך זרם מהמצבר, גם כשהרכב כבוי). יש אולי איזשהו חיבור ללא פיוז ישירות למצבר (דיבורית ישנה...?)

2. בעיית טעינה (אלטרנטור אינו טוען מסיבה כלשהי את המצבר) - אפשרות קלושה יותר (אתה מציין כי אם אתה מתניע כל כמה שעות - הרכב כן יניע אח"כ).

 

ממליץ לך לציין מהיכן אתה, ולקבל אולי המלצה לחשמלאי מקצוען אחר ("אורח לרגע רואה כל פגע" - כמו שנאמר...)

alfa 156 2.5.

פורסם

תודה על ההתייחסות הזריזה,

 

לגבי הזליגה, הממ כמו שציינתי בכל פעם מתוך 10 הפעמים שהייתי אצל החשמלאי (יצא לי להיות אצל 2 שונים במהלך כל התקופה הזו) אחרי כל פעם שהתרוקן המצבר, בדקנו זליגה היא כל הזמן היתה אפסית, חוץ מפעמיים, שהיה נראה שיש זליגה של בערך כחצי אמפר,

פעם אחת זה היה פיוז של המנורה הפנימית של תא היושבים שהוא גם הפיוז של החלונות החשמליים, אז לא רצינו להוציא את הפיוז לגמרי וגם ראינו שברגע שאנחנו מנתקים את הכבל שמתחבר למנורה הזליגה נעלמת. אך גם כעבור שבועיים שוב המצבר התרוקן

והפעם השנייה היתה שחשבנו שזה האעזקה אז ניתקנו אותה גם והגענו למצב שאחרי כמה בדיקות באמת אין שום זליגה, אבל שוב אחרי כשבועיים המצבר התרוקן. איפשהו בדרך ניתקנו גם את הנעילה המרכזית.

וכיום כל הדברים כמו דיבורית רדיו וכו' לא עובדים ללא סוויצ'

 

השאלה אם יש מצב כזה שכשאנחנו מסתכלים כמה דקות אין זליגה, אבל פאתום משהו באמצע הלילה מתחיל לזלול חשמל?

 

והשאלה השנייה האם יש מצב שהאלטרנטור מזייף, כלומר פעם מטעין פעם לא?

 

ואני יותר מאשמח ללכת לעוד איזה מקצוע שאתם סומכים עליו,

אני גר ברמת גן, אבל מרוב הייאוש אם יש מישהו שאתם ממש סומכים עליו ... אין לי בעיה לקפוץ למישהו מאזור אשדוד עד נתניה

פורסם

אם יש לך את הכוח והסבלנות, תנתק את המצבר לגמרי בסוף כל יום, ותחבר אותו חזרה בבוקר למחרת.

אם בצורה כזאת הוא יחזיק מעמד זמן רב משמעותית - סימן שבאמת ישנו צרכן סמוי.

פורסם

Sergo לנקת ולחבר את המצבר כל בוקר/ אחרי נסיעה זה לא פיתרון, זה "מעקף".

 

בעבר היה לי מקרה של זליגה ברכב, היו לי שני מגברים כאשר, אחד מהם היה ממשיך לפעול כאשר הרכב היה כבוי.

ניגשתי לחשמלאי רכב, שקבע כי המצבר לא תקין, לא היה לי על כך עוררין מכיוון שהמצבר היה כבר דיי ישן, וחשבתי שכנראה הגיע זמנו.

לאחר החלפת המצבר הזליגה לא נפסקה.

טיפול לא מקצועי של החשמלאי, הביאו אותי להתייעץ עם חברי הפורום של פורום אודיו, כך שבאחד המפגשים בדקו לי רכיב רכיב ברכב, עד אשר הגיעו אל המגבר הסורר ומציאת התקלה.

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

יש כנראה איפשהו מגע רופף, הגורם לזליגה, וכנראה שזה מתעתע.

הייתי חוזר ובודק שוב את אותו הגורם/צרכן שנמצא (בזמנו) שצורך חצי אמפר.

alfa 156 2.5.

פורסם

זה אפילו לא מעקף. זה נועד אך ורק על מנת לבודד את הבעיה.

כמובן שחשמלאי רכב מקצועי, אשר מכיר את הרכב הספציפי הנ"ל, צריך לבדוק את כל מערכת החשמל ברכב על מנת להגיע לרכיב הסורר.

פורסם

הבעיה היא בזליגה, רק שהחשמלאי שפנית אליו כנראה לא עלה עליה.

יש דרכים הרבה יותר מדוייקות למציאת זליגה, לכן אני מציע לך לחפש המלצות על חשמלאי רכב מומלץ באיזורך.

בשירשור כאן מדברים על דרכים לבדיקת זרם פרזיטי ברכבים חדשים

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=361102

קובי

פורסם

בדקת את הסטרטר? יכול להיות שהוא ה"צרכן". מתוך ניסיון עם טראנו ששילם והחליף מצבר ללא צורך ,החליף סלילי הצתה (מנוע דיזל) ועשה בדיוק מה שאתה עושה,הקפדה על התנעות תכופות. בהצלחה

פורסם

יכול להיות מצב שהאלטרנטור טוען את המצבר במתח הנכון, אבל הזרם שלו מאוד חלש - ולכן המצבר נחלש לאט לאט (טעינה קיימת, אבל מאוד חלשה - למרות המתח התקין לכעורה).

 

בקש מהחשמלאי שלך שיבדוק את צריכת הזרם מהאלטרנטור כאשר כל הצרכנים באוטו עובדים (מזגן, אורות, מפשיר אדים וכו').

אם הצריכה נמוכה מידי, האלטרנטור חלש. אם הצריכה משקפת את העומס המופעל עליו (כמה עשרות אמפרים) אז כנראה שהוא תקין. בכל מקרה יש לוודא שהטעינה היא רציפה (אולי כדאי להתקין מד טעינה - אם יש ספקות) ושאין מפלי מתח בין המצבר לאלטרנטור (לוודא שאין מפלי מתח ב (-) וב (+) ).

אם קיים מרים חלונות ברכב - כדאי לנתקו לצורך בדיקה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לא סביר, איציק.

אם האלטרנטור טוען את המצבר במתח הנכון הזרם שלו לא יכול להיות חלש, זרם חלש משמעו התנגדות פנימית גבוהה של האלטרנטור ואז מתח המוצא שלו ירד.

 

בקש מהחשמלאי שלך שיבדוק את צריכת הזרם כאשר כל הצרכנים באוטו עובדים (מזגן, אורות, מפשיר אדים וכו').
זה באמת משהו שיכול לקרות, אם אספקת הזרם מהאלטרנטור היא גבולית תחת עומס אז יווצר מצב בו המצבר נפרק לאיטו לאורך הזמן.

 

brownr9, שים לב לנקודה חשובה, בדרך כלל שמצבר נפרק יותר מדי הקיבולת וזרם ההתנעה שלו יורדים והזליגה הפנימית עולה. זאת כנראה הסיבה שאתה מצליח לשרוד עם המצבר רק על ידי הטענה כל מספר שעות.

 

הפיתרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא חיבור רב מודד עם יכולת אגירת נתונים (Data logger) במצב של מדידת זרם בזמן שהרכב כבוי כדי לזהות זליגה בזמן הלא ידוע ולחברו במצב של מדידת מתח בזמן נסיעה כדי לגלות נפילות מתח כתוצאה מבעייה באלטרנטור/ווסת טעינה.

פורסם
שלום לכולם,

 

טוב אני משער שזה לא הפוסט הראשון בנושא ושעלו הרבה כאלה ושזה נושא שיכול להיות עם מיליון ואחד פתרונות

אני אנסה לצמצם ולפרט את זה כמה שיותר.

פשוט אני כבר מיואש, אני עם סיפור של 4 חודשים, עם רכב סקודה אוקטביה דיזל שנת 2000,

מבחינת רכב על הכביש אני מבסוט ממנו מאוד, הבעיה היא שלפני כ 4 חודשים התחילה לי בעיה שהמצבר כל הזמן מתרוקן,

אם המבצר חדש או טעון לגמרי, בשגרה שלי לוקח לו בערך שבועיים שלושה להתרוקן לגמרי ולהגיע למצב שאני לא יכול להניע.

ויש לציין שאני נוסע כל יום באוטו באופן קבוע.

כמובן שלאורך כל התקופה הזו כל פעם שאני נתקע אני נעזר בחילוץ שמגיע לי מהביטוח, (בערך 10 פעמים זה קרה כבר)

ולפעמים צריך גם 2 מצברים להניע את האוטו,

וכל פעם נוסע לחשמלאי שלי, החשמלאי שלי כבר החליף לי כמה מצברים, כבר בדקנו זליגה חשבנו כמה פעמים שמצאנו את הבעיה בכך שהוצאנו את הפיוז שחשבנו שגורם לזליגה אבל כל פעם התבדנו שגילינו שגם שהפיוז הזה היה בחוץ עדיין פתאום אחרי שבועיים אני קם בבוקר לעבודה והאוטו לא מניע, ככה שכרגע אם בודקים זליגה היא כמעט אפסית עד לא קיימת, אם בודקים הטענה היא תקינה.

היא תקינה גם לפי זה שאימצתי לי שיגרה של לצאת כל 7-8 שעות באופן קבוע להתניע ולתת קצת גז, וכשאני שומר על ה"משמרות" האלה זה מחזיק לי מעמד.

אני כבר נואש ומתוסכל ניתקנו כל דבר אפשרי, החלפנו כמה מצברים, הוצאנו כל פיוז אפשרי, אין זליגה, הטענה תמיד נראית תקינה ומטעינה ב 14 אמפר.

 

אני חושב שדיי פירטתי כמה שיכולתי, אני יותר מאשמח אם למישהו יש עוד רעיונות לתת לי, כמובן אם צריך עוד מידע או אם פספסתי משהו חשוב אני אענה לכם.

 

תודה מראש.

 

לדעתי היית אמור קודם לציין מה סוג מצבר שאתה מרכיב ברכב,(יצרן,AH).

האם בכל הפעמים שהחלפת מצברים הם היו באותו AH?

אין דבר כזה טעינה של 14AH,התכוונת בטח ל V.בזמן טעינה תקינה אתה אמור להיות באזור של 14V,לאחר שאתה מדליק אורות ומזגן זה יורד לממוצע 13.3-13.6.בזמן שהרכב מונע המצבר מקבל טעינה של 2-5AH לשעה ברכב שבו נניח קיים מצבר של 55AH,במידה והרכב היה מכובה ונגיד ישבת והקשבת לרדיו במשך שעה,לאחר ההנעה אתה תראה טעינה יותר גבוהה שמפיק אלטרנטור,משהו באזור 5-7AH,

לאחר שמצבר יקבל מעט טעינה הזרם ירד משמעותית.

האם אתה מתקין מצברים חדשים או משומשים?(זה מאוד חשוב)

מהו זרם התנעה שמפיק המצבר שלך לאחר פול טעינה מחוץ לרכב?

ניתן לבצע בדיקה באמצעות מכשיר של מידרוניקס.

האם מצבר עומד בעומס לאחר טעינה מלאה, בלחיצה על הכפתור לפחות למשך 5 שניות,כאשר המכשיר מכוון ל 300 CCA?

תספק מעט יותר פרטים מעניינים.

''הדרך הטובה ביותר לקיים הבטחות היא לא להבטיח !!!''

×
×
  • תוכן חדש...