Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע לא מייצרים מנועי V4 יותר?


SlowRide
שימו לב! השרשור הזה בן 4465 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא בטוח ש 180 מעלות עדיין נחשב V :lol:

 

לכן כתבתי לחן "בהנחה שמוסכם " ...

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנים ארוכות השתמשו היצרנים האמריקאיים בתצורת גל זיזים תחתון בודד עבור מנועי ה V6 שלהם, שליוו אותם עד השנים האחרונות ממש.

 

גם כעת מה שכתבת הוא נכון ואפשר לכתוב שנים ארוכות מאוד מאוד .

ניקח לשם הדוגמא רכב אמריקאי אחד שנולד עם כמה מנועים יחדיו וכך גם שווק ,עם מנועים אמריקאיים ויפנים באותו רכב ,משנת 96 ומעלה חובר לו מנוע אם קאמשאפטים עליונים שנקראו מנועי דורטק .

 

הרכב הוא פורד טאורוס שיצא בשנת 86 עם :

4 צילינדר

6 צילינדר מנוע אסאקס 3.8 בנפחו

6 צילינדר מנוע וולקן 3.0 בנפחו

6 צילינדר ימאהה

8 צילינדר ימהה

6 צילינדר דורטק משנת 96 עד לא מזמן

6 צילינדר עם מנוע ציקלון

 

ועד 2007 המשיכו להשתיל בתוכו במקביל למנועים מודרניים את הוולקן הקשיש והאמין ,6 צילינדר קאמשאפט תחתון בודד .

 

לאמריקאי ניתנה אפשרות לבחור ,הוא תמיד נטה לבחור במנועי הוולקן .עם קאמשאפט בודד .

 

בדורטק ובציקלון היו ליפטרים הדרוליים ושני קאמשאטים ,אחד לכל ראש .

גם באסאקס ימאהה וולקן היו ליפטרים הדראוליים .

 

משנת 86 הם גם שיווקו את ה SHO שהפיק 235 כס בימים ההם ...

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה שום יתרון למנוע V4 ברכב. הוא תופס יותר מקום, משתמש ביותר חלקים, וכנראה גם יקר יותר לייצור. בעצם יש יתרון אחד. הוא מורכב בכוון הנכון, עם הפנים קדימה ולא הצידה כמו רוב ה4 צילינדרים במכוניות הפרטיות. זה מאפשר הנעה לכל הגלגלים בצורה פשוטה. כנראה שזאת הסיבה שכלכך הרבה סוברואים הם 4X4.

 

אני בכלל חושב שמנוע טורי עדיף גם ב6 צילינדר. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה שום יתרון למנוע V4 ברכב. הוא תופס יותר מקום, משתמש ביותר חלקים, וכנראה גם יקר יותר לייצור. בעצם יש יתרון אחד. הוא מורכב בכוון הנכון, עם הפנים קדימה ולא הצידה כמו רוב ה4 צילינדרים במכוניות הפרטיות. זה מאפשר הנעה לכל הגלגלים בצורה פשוטה. כנראה שזאת הסיבה שכלכך הרבה סוברואים הם 4X4.

 

אני בכלל חושב שמנוע טורי עדיף גם ב6 צילינדר. 8)

 

המנוע של הטרנזיט והסאאב בתצורת V4 היה קצר מאוד ,מה שהותיר המון מקום בתא ,או איפשר קיצור האף של הרכב.

 

המנועים היעילים ביותר היום הם מנועי V6 .

 

אגב לוולבו שיש לאבי יש 6 צילינדר רוחבי ,בנוי מדהים .ויש לו הנעה כפולה עם כל החידושים .

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי מנוע טורי אפשר למקם לרוחב, וכך לקצר את הרכב/להקצות יותר מקום לתא הנוסעים.



 

הוא גם זול יותר לייצור, וגם יותר מתאים לרכב עם הנעה קדמית (90 אחוז מהרכבים היום)

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל הוולבו לא התקצרה נשארה ענקית כפי שהיתה ,רק שסוחבת טוב יותר \הרבה טוב יותר

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע V בעל גל זיזים עליון חייב זוג גלי זיזים, אחד לכל ראש.

מנועי ה V4 האחרונים שעדיין נותרו בייצור הם מנועי סובארו.

 

"מנוע V בעל גל זיזים עליון חייב זוג גלי זיזים, אחד לכל ראש."

 

חן ,מנועי V יכול להגיע עם זוג קמשאפטים בכל ראש ,דהיינו 4 קאמשאפטים בכל המנוע .

מנוע הדורטק של פורד הוא כזה ,ויש לעניות דעתי מנוע כזה גם ביגואר החדשים יותר .

 

במנוע 3.0 ליטר ההספק עלה מ148 כס ל220 בשל מבנה זה של הראשים .

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסובארו חדשה יש 4 קאמשפטים

 

נכון מאוד !

השאלה אם מוסכם שזה מנוע V

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כעת מה שכתבת הוא נכון ואפשר לכתוב שנים ארוכות מאוד מאוד .

ניקח לשם הדוגמא רכב אמריקאי אחד שנולד עם כמה מנועים יחדיו וכך גם שווק ,עם מנועים אמריקאיים ויפנים באותו רכב ,משנת 96 ומעלה חובר לו מנוע אם קאמשאפטים עליונים שנקראו מנועי דורטק .

 

הרכב הוא פורד טאורוס שיצא בשנת 86 עם :

4 צילינדר

6 צילינדר מנוע אסאקס 3.8 בנפחו

6 צילינדר מנוע וולקן 3.0 בנפחו

6 צילינדר ימאהה

8 צילינדר ימהה

6 צילינדר דורטק משנת 96 עד לא מזמן

6 צילינדר עם מנוע ציקלון

 

ועד 2007 המשיכו להשתיל בתוכו במקביל למנועים מודרניים את הוולקן הקשיש והאמין ,6 צילינדר קאמשאפט תחתון בודד .

 

לאמריקאי ניתנה אפשרות לבחור ,הוא תמיד נטה לבחור במנועי הוולקן .עם קאמשאפט בודד .

 

בדורטק ובציקלון היו ליפטרים הדרוליים ושני קאמשאטים ,אחד לכל ראש .

גם באסאקס ימאהה וולקן היו ליפטרים הדראוליים .

 

משנת 86 הם גם שיווקו את ה SHO שהפיק 235 כס בימים ההם ...

 

תיקון

בדורטק ובציקלון ליפטרים הדרוליים ושני קמשפטים לכל ראש .

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו הרוסי המפורסם וה"מהולל" זאפורוז'ץ צוייד במנוע V4 אחורי עם 90 מעלות בין הצילינדרים וכמובן קירור אוויר, בשני הדגמים שלו. גם בגירסה מוקדמת שהועתקה מפיאט 600, וגם בחדשה יותר, שדומה ל NSU פרינץ. זו האחרונה יוצרה עד שנת 1994.

 

 

אני כבר לא זוכר את כל הסיפור שמאחורי זה, זוכר רק שבהתחלה רצו לאמץ מנוע בוקסר שני צילינדרים של של BMW 700, וגם בוקסר 4 צילנדר של חיפושית.

בסוף משהוא לא הסתדר,והלכו על התצורה הנדירה הזו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4465 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...