Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5639 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

מישהוא מכיר את האפשרות לרכוש רכב מחברה (אני לא מדבר על חברות הליסינג, השכרה או הטרייד-אין) אלא על חברה רגילה שיש לה צי מכוניות גדול והיא מבצעת מכירה של הרכבים לעובדיה בלבד.

 

אני מניח כי הרכב יחשב כיד 2 אבל האם הוא יחשב כרכב יוצא ליסינג...?

מה שעור ההפחתה שיש לרכב כזה ?

כמה קשה יהיה למכור רכב כזה בעוד מספר שנים ?

 

חפרתי בפורום אבל לא מצאתי שום דיון בנושא.

 

 

תודה

פורסם

אני מחזיק רכב שכזה, יוצא חברה לשעבר.

בניגוד לרכבים יוצאי השכרה או רכבי ליסינג אחרי 2008, אין רישום ברישיון לגבי עברו של הרכב כרכב חברה.

 

את הרכב שרכשתי קניתי עם הנחה של 10% ממחיר המחירון.

 

אני מניח שאם אתה קונה רכב שערכו הוא סביבות 50K ומוכר אותו בסביבות 20K אחרי 3-4-5 שנים, אין הרבה משמעות להיותו רכב חברה לשעבר ולא נראה לי שזה אפילו משהו שיש לציין אותו כסיבה להפחתה, לפחות לא ברכב ישן כ"כ.

פורסם
היי,

 

מישהוא מכיר את האפשרות לרכוש רכב מחברה (אני לא מדבר על חברות הליסינג, השכרה או הטרייד-אין) אלא על חברה רגילה שיש לה צי מכוניות גדול והיא מבצעת מכירה של הרכבים לעובדיה בלבד.

 

אני מניח כי הרכב יחשב כיד 2 אבל האם הוא יחשב כרכב יוצא ליסינג...?

מה שעור ההפחתה שיש לרכב כזה ?

כמה קשה יהיה למכור רכב כזה בעוד מספר שנים ?

 

חפרתי בפורום אבל לא מצאתי שום דיון בנושא.

 

 

תודה

 

רכישת רכב מחברה (שהרכב היה בבעלותה) הייתה מאד נפוצה טרום עידן הליסינג – חברות רכשו כלי רכב עבור עובדיהם ומכרו אותם לאחר גמר השימוש. הרכב הנמכר היה בבעלות חברה (כך מצוין ברישיון שלו) ולכן גם מחירו יהיה נמוך יותר מרכב הנרכש מלקוח פרטי (במחירון לוי יצחק יש הגדרות של אחוזי ההפחתה). אם החברה אינה חברת ליסינג – הרכב לא יחשב כרכב ליסינג אלא כרכב בבעלות חברה. למכור אותו בעוד מספר שנים יהיה פחות קל מאשר רכב שהיה בבעלות פרטית. קניה מחברת ליסינג, לשם השוואה, מאפשרת לך לקבל רכב שהיה בבעלות חברה, בהפחתה משמעותית יחסית מהמחירון, אך לקבל גם התחייבות לרכישה בחזרה לאחר כמה שנים, מה שמסיר ממך את הדאגה לשוויו העתידי של הרכב.

 

מקווה שעזרתי,

גיל מאוויס

פורסם
הרכב הנמכר היה בבעלות חברה (כך מצוין ברישיון שלו)

 

אתה טועה ומטעה.

בבעלותי רכב שהיה בבעלות חברה בע"מ ואין שום רישום ברישיון. כלום. גורנישט.

 

אם אתה הולך למשרד הרישוי ומבקש רשימה של הבעלים הקודמים, תגלה שאחד מהם היה חברה בע"מ.

 

אם לא תלך - לא תדע!!!

פורסם

זה לא משנה, ברגע שתמכור תצטרך למסור שהרכב היה בחברה כבעלים קודמים, אחרת אתה פשוט מרמה ולא בתום לב.

עכשיו לעיניין, רכב חברה ישנה הפחתה מהמחירון תלוי בסוג החברה שבה היה פרטית/ציבורית וכ.. וסוג שימוש נהג יחיד וכו..

בגדול במצב שוק של היום אם מדובר לרכב יחסית מבוקש צריך להוריד בין 20%-30%, אם תרשום דגם ושנה נוכל העריך טוב יותר.

פורסם

גל, חברה פרטית מורידה לפי המחירון בין 10 ל 18% לפי השימוש. לא 20 ובטח לא 30%.

 

רכבים בבעלות חברה לרוב זוכים ליחס יותר טוב מרכבי ליסינג (זה שאמור לשלם על הנזקים רואה את הרכב יום יום ולא רק בסוף התקופה) ולרוב מטופלים לפי הספר במוסכים מורשים.

 

לדעתי זו קנייה מצויינת כי אתה קונה בזול ומוכר בזול ואז על היתרה אתה חוסך את הפחת ומקבל ריבית.

 

אחת הסיבות העיקריות אצלי בחברה שהרכבים נקנים ולא נלקחים בליסינג זה נושא הטיפולים ורמת האחזקה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אתה טועה ומטעה.

בבעלותי רכב שהיה בבעלות חברה בע"מ ואין שום רישום ברישיון. כלום. גורנישט.

 

אם אתה הולך למשרד הרישוי ומבקש רשימה של הבעלים הקודמים, תגלה שאחד מהם היה חברה בע"מ.

 

אם לא תלך - לא תדע!!!

 

אני אסביר שוב כי כנראה לא הייתי בהיר מספיק: כשאדם מבקש לרכוש רכב בבעלות חברה – כאשר הוא בוחן את רישיון הרכב (טרום הרכישה) הוא יראה את שם החברה כבעלים של הרכב.

וזו עילה עבור הרוכש להפחית ממחיר המחירון. בהנחה שקנינו רכב כזה, ובהנחה שכולנו אנשים טובים וישרים, גם בעת מכירת הרכב לאחר כמה שנים ישאלו אותנו לגבי עברו של הרכב, וכולנו נהיה ישרים ונציין שהרכב היה בבעלות חברה.

ואז, כנראה, ניתקל בדרישה להפחית סכום משמעותי מהמחיר בגלל העבר.

אגב, לדעתי חובה על כל מי שרוכש רכב כיד שלישית, רביעית וכו' (ולא ישירות מהיד הראשונה) לבדוק במשרד הרישוי מי היו הבעלים הקודמים של הרכב. וזאת כדי למנוע מפחי נפש או קניית "חתול בשק".

 

גיל מאוויס.

פורסם

ברוב המקרים יהיה רשום ברישיון הרכב בסעיף בעלויות קודמות "חברה לשעבר" וההורדה המחירון גבוהה משמעותית מהורדה על עבר ליסינג.

 

היו מקרים מעולם שבהם לא צוין ברישיון הרכב "חברה לשעבר" וזו עקב טעות ברישום במשרד הרישוי ובעיות ביוקרטיות כאשר הרכב נרשם על שם עוסק מורשה\שותפים וכדומה ולא על שם ח.פ של חברה.

פורסם
אני אסביר שוב כי כנראה לא הייתי בהיר מספיק: כשאדם מבקש לרכוש רכב בבעלות חברה – כאשר הוא בוחן את רישיון הרכב (טרום הרכישה) הוא יראה את שם החברה כבעלים של הרכב.

וזו עילה עבור הרוכש להפחית ממחיר המחירון. בהנחה שקנינו רכב כזה, ובהנחה שכולנו אנשים טובים וישרים, גם בעת מכירת הרכב לאחר כמה שנים ישאלו אותנו לגבי עברו של הרכב, וכולנו נהיה ישרים ונציין שהרכב היה בבעלות חברה.

ואז, כנראה, ניתקל בדרישה להפחית סכום משמעותי מהמחיר בגלל העבר.

אגב, לדעתי חובה על כל מי שרוכש רכב כיד שלישית, רביעית וכו' (ולא ישירות מהיד הראשונה) לבדוק במשרד הרישוי מי היו הבעלים הקודמים של הרכב. וזאת כדי למנוע מפחי נפש או קניית "חתול בשק".

 

גיל מאוויס.

 

אתה לא חייב לציין שהרכב היה בבעלות חברה ואין שום חוק שמחייב אותך לציין זאת. לא תמיד אתה עצמך יודע, אם קנית מהיד השנייה ולא ישירות מהחברה.

 

קרה לי, עם רכב ליסינג שקניתי בלי הפחתת ליסינג ומכרתי בלי הפחתת ליסינג. רק בדיעבד גיליתי.

פורסם

די מפתיע שעל רכב "יוצא" חברה יש שעור הפחתה גדול יותר מרכב "יוצא" ליסינג....

 

בכל מקרה "ההטבה"הניתנת על ידי החברה היא 25% כאשר יש מבחר של רכבים כמו מזדה 3, I 30 ועוד.

אבל יש להמתין עד ש"משתחרר" רכב.

 

סה"כ אם אני רוכש רכב היום ב-25% ממחיר מחירון ובעוד נניח 4 שנים מבצע עליו טרייד-אין ומוריד מהמחירון 25% זה עדיין יצא משתלם...

פורסם

בכלל לא מפתיע. אל תשכח שמי שמפרסם אצל אדון לוי הם חברות הליסינג ולא החברות שרוכשות רכבים לבד.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...