Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8095 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למה אומרים שאם אתה קונה רכב דיזל אז זה משתלם לך רק אם אתה עושה X ק"מ??

אף פעם לא הבנתי את זה.

מישהו יכול להסביר לי??

 

תודה.

*להבא הודעה עם עשרות סימני קריאה\שאלה בכותרת תימחק, קרא את חוקי הפורום*

לכל מקום שנרצה, בכל דרך שנבחר!!!

פורסם
למה אומרים שאם אתה קונה רכב דיזל אז זה משתלם לך רק אם אתה עושה X ק"מ??

אף פעם לא הבנתי את זה.

מישהו יכול להסביר לי??

 

תודה.

 

הוצאות קבועות גבוהות יותר, בדרך כלל מחיר הרכב וכמובן עלות הרישוי

הוצאות לא קבועות זולות, דלק

 

שי

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

פורסם

רשיון רכב יקר.

דלק זול.

מעל 30K, שווה לך.

מתחת, אתה מפסיד כסף בגלל רשיון הרכב.

 

נראה לי שיש עוד פרמטרים, אבל אני לא זוכר... :?

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

פורסם
רשיון רכב יקר.

דלק זול.

מעל 30K, שווה לך.

מתחת, אתה מפסיד כסף בגלל רשיון הרכב.

 

נראה לי שיש עוד פרמטרים, אבל אני לא זוכר... :?

 

למה רק מעל 30K זה משתלם?

ניקח דוגמא שלי למשל: טולדו TDI מול טולדו 1.6. לשתיהן מיכל דלק של 55 ליטר.

עכשיו הדיזל עושה בממוצע כ-20 ק"מ לליטר סולר והבנזין בממוצע כ-10 ק"מ לליטר בנזין

(בנסיעה משולבת). ליטר סולר נניח 2.9 שקל וליטר בנזין נניח 4.8 שקל. עכשיו ניקח הרצה של 20 אלף ק"מ בשנה שהם כ-1666 ק"מ בחודש. אצל הבנזין זה אומר כ-800 שקל בחודש שהם כ-9600 שקל בשנה. אצל הדיזל זה אומר כ-300 שקל על סולר שהם 3600 שקל בשנה על סולר. עכשיו קיבלנו הפרש של 6 אלף שקל הפרש על דלקים. ההפרש בטסט הוא 1200 שקל בבנזין בערך מול 3800 שקל בדיזל פה יש הפרש של 2600 שקל.

בסופו של דבר יוצר שאתה חוסך בשנה כ-3500 שקל אחרי טסט והכל וגם סכום כזה לא בא ברגל.....

 

מקווה שלא טעיתי פה בחישובים....כעקרון הכל נראה בסדר.

פורסם
רשיון רכב יקר.

דלק זול.

מעל 30K, שווה לך.

מתחת, אתה מפסיד כסף בגלל רשיון הרכב.

 

נראה לי שיש עוד פרמטרים, אבל אני לא זוכר... :?

 

למה רק מעל 30K זה משתלם?

ניקח דוגמא שלי למשל: טולדו TDI מול טולדו 1.6. לשתיהן מיכל דלק של 55 ליטר.

עכשיו הדיזל עושה בממוצע כ-20 ק"מ לליטר סולר והבנזין בממוצע כ-10 ק"מ לליטר בנזין

(בנסיעה משולבת). ליטר סולר נניח 2.9 שקל וליטר בנזין נניח 4.8 שקל. עכשיו ניקח הרצה של 20 אלף ק"מ בשנה שהם כ-1666 ק"מ בחודש. אצל הבנזין זה אומר כ-800 שקל בחודש שהם כ-9600 שקל בשנה. אצל הדיזל זה אומר כ-300 שקל על סולר שהם 3600 שקל בשנה על סולר. עכשיו קיבלנו הפרש של 6 אלף שקל הפרש על דלקים. ההפרש בטסט הוא 1200 שקל בבנזין בערך מול 3800 שקל בדיזל פה יש הפרש של 2600 שקל.

בסופו של דבר יוצר שאתה חוסך בשנה כ-3500 שקל אחרי טסט והכל וגם סכום כזה לא בא ברגל.....

 

מקווה שלא טעיתי פה בחישובים....כעקרון הכל נראה בסדר.

אל תשכח שיש הוצאות נוספות כגון החלפת הטורבו אחרי כ-100,000 ק"מ. בנוסף, הטיפולים בדיזל יותר יקרים.

פורסם
רשיון רכב יקר.

דלק זול.

מעל 30K, שווה לך.

מתחת, אתה מפסיד כסף בגלל רשיון הרכב.

 

נראה לי שיש עוד פרמטרים, אבל אני לא זוכר... :?

 

למה רק מעל 30K זה משתלם?

ניקח דוגמא שלי למשל: טולדו TDI מול טולדו 1.6. לשתיהן מיכל דלק של 55 ליטר.

עכשיו הדיזל עושה בממוצע כ-20 ק"מ לליטר סולר והבנזין בממוצע כ-10 ק"מ לליטר בנזין

(בנסיעה משולבת). ליטר סולר נניח 2.9 שקל וליטר בנזין נניח 4.8 שקל. עכשיו ניקח הרצה של 20 אלף ק"מ בשנה שהם כ-1666 ק"מ בחודש. אצל הבנזין זה אומר כ-800 שקל בחודש שהם כ-9600 שקל בשנה. אצל הדיזל זה אומר כ-300 שקל על סולר שהם 3600 שקל בשנה על סולר. עכשיו קיבלנו הפרש של 6 אלף שקל הפרש על דלקים. ההפרש בטסט הוא 1200 שקל בבנזין בערך מול 3800 שקל בדיזל פה יש הפרש של 2600 שקל.

בסופו של דבר יוצר שאתה חוסך בשנה כ-3500 שקל אחרי טסט והכל וגם סכום כזה לא בא ברגל.....

 

מקווה שלא טעיתי פה בחישובים....כעקרון הכל נראה בסדר.

אל תשכח שיש הוצאות נוספות כגון החלפת הטורבו אחרי כ-100,000 ק"מ. בנוסף, הטיפולים בדיזל יותר יקרים.

 

הטיפולים יותר יקרים אבל ממש לא בהרבה, ובנוסף מנועי דיזל יותר אמינים.

 

אני לא חושב שרכב שלא ז**נו לו את הצורה יגמור טורבו אחרי 100K, כמו כן יש רכבים ללא טורבו, כמובן יש פשרה גדולה בביצועים :?

 

מה עוד שפה מדובר בחישוב של 20K ק"מ בשנה, וב40K בשנה או 60K כמו הפולו שלי בחיסכון הופך למשמעותי מאוד.

פורסם
רשיון רכב יקר.

דלק זול.

מעל 30K, שווה לך.

מתחת, אתה מפסיד כסף בגלל רשיון הרכב.

 

נראה לי שיש עוד פרמטרים, אבל אני לא זוכר... :?

 

למה רק מעל 30K זה משתלם?

ניקח דוגמא שלי למשל: טולדו TDI מול טולדו 1.6. לשתיהן מיכל דלק של 55 ליטר.

עכשיו הדיזל עושה בממוצע כ-20 ק"מ לליטר סולר והבנזין בממוצע כ-10 ק"מ לליטר בנזין

(בנסיעה משולבת). ליטר סולר נניח 2.9 שקל וליטר בנזין נניח 4.8 שקל. עכשיו ניקח הרצה של 20 אלף ק"מ בשנה שהם כ-1666 ק"מ בחודש. אצל הבנזין זה אומר כ-800 שקל בחודש שהם כ-9600 שקל בשנה. אצל הדיזל זה אומר כ-300 שקל על סולר שהם 3600 שקל בשנה על סולר. עכשיו קיבלנו הפרש של 6 אלף שקל הפרש על דלקים. ההפרש בטסט הוא 1200 שקל בבנזין בערך מול 3800 שקל בדיזל פה יש הפרש של 2600 שקל.

בסופו של דבר יוצר שאתה חוסך בשנה כ-3500 שקל אחרי טסט והכל וגם סכום כזה לא בא ברגל.....

 

מקווה שלא טעיתי פה בחישובים....כעקרון הכל נראה בסדר.

אל תשכח שיש הוצאות נוספות כגון החלפת הטורבו אחרי כ-100,000 ק"מ. בנוסף, הטיפולים בדיזל יותר יקרים.

 

קודם כל קיימים הרבה דיזלים שאינם טורבו ונוסעים יפה. החלפת טורבו, כמו שציינת, תמצא גם במנועי בנזין מוגדשים, כך שזה אינו פרמטר להשוואה.

לגבי הטיפולים, למה אתה חושב שהם יותר יקרים? בסך הכל העלות זהה. עושים טיפול כל 15 אלף ק"מ ומחליפים כמעט אותו דבר. להפך, בדיזל קיים יתרון שאינך צריך להחליף פלגים, ומנוע הדיזל נועד לחיות 600 אלף ק"מ במקום לשבוק אחרי 200 אלף ק"מ כמו הבנזין.

קיימות עוליות נוספות כמו טסט (הבדיקה עצמה), שיקר יותר ב-60 ש"ח ובדיקת עשן, אבל זהו. אם אתה מקזז את מחיר הטסט היקר, כמו שמישהו ציין פה לפני, אתה יכול לחסוך כסף בדיזל גם אם תסע פחות מ-30 אלף ק"מ לשנה.

 

דרך אגב, הרף הזה, של 30 אלף ק"מ לשנה, "נקבע" ע"י מישהו לפני 7-8 שנים ומאז אף אחד (כמעט) לא טרח לבדוק אם הוא עדיין נכון, לאור העדכון במחירי הדלקים ושינויי המחיר של אגרות הרישוי. פשוט כל מי שנוסע על בנזין ולא נסע על דיזל טוען כי "אם לא תסע 30 אלף ק"מ לשנה אל תקנה".

 

חישוב פשוט, כמו שערך פה GOLF, מראה שנקודת האיזון נמוכה הרבה יותר, אך דרוש לה תיקון.

 

רכב דיזל בנסיעה ממוצעת צורך ליטר ל-18 ק"מ. מחיר הסולר הוא 2.9 ש"ח לליטר. כך שלמעשה, המחיר לק"מ הוא 2.9/18 = 16.11 אג' לק"מ.

רכב בנזין צורך ליטר ל-12 ק"מ. מחיר הבנזין הוא 4.8 ש"ח לליטר. כך שמלעשה, המחיר לק"מ הוא 4.8/12 = 40 אג' לק"מ.

 

ההפרש בינהם הוא 23.8 אג' לק"מ. תוספת האגרה לדיזל היא 2323 ש"ח. כך שלמעשה, נקודת האיזון היא לאחר 2323/0.238 = 9760 ק"מ בלבד. לאחר מכן, כל ק"מ נוסף שתעשה יגרום לך לרווח משמעותי.

 

תקנו אותי אם אני טועה.

פורסם

מצטער להדחף כך בדיון,אני גם אומר מראש שלא קראתי את כולו

אבל מחיר של ליטר סולר הוא מזמן לא 2.9 ש"ח לליטר,אלא בסביבות ה4 ש"ח לליטר בפעם אחרונה שבדקתי - וזה לפני ההתייקרות הצפויה שבה מחיר הסולר צפוי לעלות בעוד כ8 אג' לליטר.

אני הייתי מחשב מחדש את עלויות התחזוקה.

פורסם
מצטער להדחף כך בדיון,אני גם אומר מראש שלא קראתי את כולו

אבל מחיר של ליטר סולר הוא מזמן לא 2.9 ש"ח לליטר,אלא בסביבות ה4 ש"ח לליטר בפעם אחרונה שבדקתי - וזה לפני ההתייקרות הצפויה שבה מחיר הסולר צפוי לעלות בעוד כ8 אג' לליטר.

אני הייתי מחשב מחדש את עלויות התחזוקה.

 

טעות בידך. ליטר סולר אכן עולה כ-4 ש"ח אבל כל תחנות הדלק מציעות הנחה של כ-105-125 אגורות לליטר מה שהופך למחיר של כ-2.83 (כמו שאני מתדלק למשל) תוסיף לזה עוד התייקרות של 8 אגורות ותקבל 2.9 שקל...

פורסם

אף אחד לא מחליף טורבו אחרי 100 אלף קילומטר, זה קשקוש. שמעתי על פאסאט (ישנה למדי, 97-98 ) שהלך לה הטורבו אחרי 100 אלף קילומטר, אבל זהו בערך.

אני מכיר לא מעט רכבי דיזל שעברו ממזמן את ה100 אלף קילומטר ואין להם שום בעיה.

 

לחישוב הדיזל יש להכניס את מחיר הרכישה הגבוה יותר (באופן משמעותי למדי).

 

מצד שני, לדיזל יש יתרונות שאינם דווקא כלכליים - בשביל מכונית בלי יומרות ספורטיביות מיוחדות, מנוע דיזל יציע ביצועים עדיפים (גמישות עדיפה, מומנט מירבי גבוה יותר) ואשליה של יותר כוח. רוב האנשים גם כך לא מושכים את מנועי המשפחומטיות שלהם עד שיא ההספק.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

זה נורא מעניין לדעת מה אנשים חושבים.

אבל מישהו מוכן להגיד לי "מי אמר לכם שטורבו הולך ב 100K?"?

טורבו לא הולך אחרי 100K! טורבו גם לא הולך אחרי 200 .. וגם אחרי 300 אם אתם יודעים לנהוג.

(יודעים לנהוג הכוונה היא:

1.לתת למנוע בין דקה לשתי דקות לפני כיבוי אחרי נסיעה ארוכה - שכן הטורבו חם ויתכן שעדין נמצא בסיבוב.

2.לתת בבוקר שימון טוב של הטורבו ע"י לחכות לפחות 5-7 דקות אחרי ההתנעה.

3.בטורבו דיזל מניעים ללא לחיצה על דוושת האצה בשום אופן. אם יש בעיה בהתנעה מחליפים פלאגי חימום/מוציאים אוויר מהמערכת/בודקים תפילטר/הכי גרוע - משאבה. אין משהו אחר.

4.להשתמש בשמן מאיכות טובה , עדיף סינטטי מלא - כדי שיוכל לעמוד בחום הרב.

)

וחברי - אם אתם לא יודעים אל תזרקו מילים לאוויר. ואני גם אוכיח את עצמי:

פולקסוואגן LT-35 יד ראשונה טבד'ז 500 אלף קילומטר,טורבו הוחלף לפני חודשים.

פולקסוואגן פאסאט TDI 90 כ"ס - טורבו הוחלף ב 330K. יד ראשונה הנהג קצת עצבני.

סיטרואן קסארה TD 99 - יד ראשונה- 410K נבדק לפני שלושה חודשים ב דיזל דרומית מכון לשיפוץ טורבו של VALEO ו BOSCH מצב מצוין.

פורסם

החישוב של דן-אברהם הרבה יותר קרוב למציאות מאשר החישוב שקדם לו, הרכב שהיה לאבי עד לא מזמן (ט"ד) עשה בתנאי נסיעה, בינעירונית בעיקר, 17-18:1, והרכב שיש לנו עכשיו (בנזין 1.6) עושה 11-12:1.

לאבי הייתה עד לפני חודש וחצי מגאן טורבו דיזל שהגיעה ל240 אלף ק"מ בשיבה מצויינת בלי שום בעיה מכאנית ואנחנו אף פעם לא חיכינו שהטורבו יאט לפני כיבוי המנוע וגם לא שהמנוע יתחמם לפני שנותנים לו בטורים, והרכב הזה ידע מזה קו-אדום.

תוסיף ליתרונות של הטורבו דיזלים, סחיבה מצויינת בתנאי יומיום, ותאמין לי עברנו עכשיו ממגאן טורבו דיזל למגאן 2 1.6 ואין מה להשוות המומנט של הטורבו דיזל עושה הבדל עצום!!!!

×
×
  • תוכן חדש...