Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8097 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עם כל החיבה הרבה שיש לי לחברי הפורום שמסרבים להתייחס למכוניתם כאל "מנייה", ולא עושים חשבון בכל מה שקשור לאוטו, ויש המון חיבה, והערכה, ואפילו כבוד, אני חושב שהאליטיזם הזה לא תורם שום דבר לאף אחד.

 

מה החשיבות של דו"חות שנתיים כאלה? נורא פשוט. מחר יבוא בחור/ה צעיר/ה שרוצה לקנות אוטו, ומהסס האם להיכנס להרפתקה צרפתית או לא. בין אם הנתונים האלה ורבים כמותם ישכנעו אותו או אותה בעד או נגד זה לא משנה (אתם יודעים מה הבחירה שלי), אבל העיקר הוא שהם ידעו למה לצפות.

 

אני לא אומר את זה מתוך פטרוניות. אני אומר את זה בתור מישהו שבאמת לא ידע למה הוא נכנס, ושמצבו הכספי הרעוע להפליא הוא במידה לא קטנה תוצאה של אי ידיעה זו. לא לכולם יש הרבה כסף זמין לשפוך על התחביב, ולא כל אחד מחליט על האוטו הראשון שמוטוריקה הולכת להיות תחביב שלו. זה בסדר להסתכל על הרכב הראשון (במידה ואין לך הורים עשירים) גם כמעמסה כלכלית.

 

אני מקווה שיפורסמו רבים כאלה.

 

חלי, תודה על הפירוט המועיל, והמון הצלחה בשנה השנייה! :D

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
עם כל החיבה הרבה שיש לי לחברי הפורום שמסרבים להתייחס למכוניתם כאל "מנייה", ולא עושים חשבון בכל מה שקשור לאוטו, ויש המון חיבה, והערכה, ואפילו כבוד, אני חושב שהאליטיזם הזה לא תורם שום דבר לאף אחד.

 

מה החשיבות של דו"חות שנתיים כאלה? נורא פשוט. מחר יבוא בחור/ה צעיר/ה שרוצה לקנות אוטו, ומהסס האם להיכנס להרפתקה צרפתית או לא. בין אם הנתונים האלה ורבים כמותם ישכנעו אותו או אותה בעד או נגד זה לא משנה (אתם יודעים מה הבחירה שלי), אבל העיקר הוא שהם ידעו למה לצפות.

 

אני לא אומר את זה מתוך פטרוניות. אני אומר את זה בתור מישהו שבאמת לא ידע למה הוא נכנס, ושמצבו הכספי הרעוע להפליא הוא במידה לא קטנה תוצאה של אי ידיעה זו. לא לכולם יש הרבה כסף זמין לשפוך על התחביב, ולא כל אחד מחליט על האוטו הראשון שמוטוריקה הולכת להיות תחביב שלו. זה בסדר להסתכל על הרכב הראשון (במידה ואין לך הורים עשירים) גם כמעמסה כלכלית.

 

אני מקווה שיפורסמו רבים כאלה.

 

חלי, תודה על הפירוט המועיל, והמון הצלחה בשנה השנייה! :D

 

בפעם השלישית, אולי עכשיו זה יקלט...

 

בחור שנכנס לפורום פה כדי לקבל מושג כללי ויותר מכללי על אחזקת רכב לא צריך כחלק מהחישוב הזה את מחיר הסטריאו באוטו של רחלי, את העלות הכוללת של דלק ל-26K ק"מ (צריכת דלק ממוצעת דווקא כן חשוב, אבל רק זה), עלות פינוקים.

 

עלות הביטוח/רישוי צריכים להיות בפרק נפרד כי לא מדובר בהוצאה שוטפת של האוטו והוצאה זו תהיה דומה מאוד בכל רכב שיבחר.

 

אני לא נגד הפירוטים האלו, מובן שלא כל אחד כאן מונע מ"אלטיזם" (מילה עם ניחוח לא נעים) כמו שאני מונע, אבל עדיין יש צורה להציג דברים נכונה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
בחור שנכנס לפורום פה כדי לקבל מושג כללי ויותר מכללי על אחזקת רכב לא צריך כחלק מהחישוב הזה את מחיר הסטריאו באוטו של רחלי, את העלות הכוללת של דלק ל-26K ק"מ (צריכת דלק ממוצעת דווקא כן חשוב, אבל רק זה), עלות פינוקים.

 

עלות הביטוח/רישוי צריכים להיות בפרק נפרד כי לא מדובר בהוצאה שוטפת של האוטו והוצאה זו תהיה דומה מאוד בכל רכב שיבחר.

אני מסכים איתך. אבל אני באופן אישי חושב שזה לא לעניין להיכנס לקטנות כאלה כשמישהו טורח ומעלה פירוט כזה. ובכל אופן, כל מי שקורא את הטבלה הזו מסוגל לעשות הפרדה משמעותית של ההוצאות ולגזור מהם משהו מועיל. זה לא גורע, רק מוסיף.

 

אני לא נגד הפירוטים האלו, מובן שלא כל אחד כאן מונע מ"אלטיזם" (מילה עם ניחוח לא נעים) כמו שאני מונע, אבל עדיין יש צורה להציג דברים נכונה.

השתמשתי במילה חריפה מכיוון שלעיתים נדמה לי שהרבה אנשים כאן, שאותם ואת תרומתם אני מעריך מאוד, שוכחים שעל אף התשוקה היוקדת בקרבם והרצון להעביר את כל מי שנקרה על דרכם לדרך המוטוריקה, לפעמים אנשים באים ל-CF פשוט בשביל לדעת כמה יעלה לעשות טיפול 10K ללנטיס. ולפעמים גם אם כדאי להם לקנות פיג'ו 106.

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

פורסם
מה החשיבות של דו"חות שנתיים כאלה? נורא פשוט. מחר יבוא בחור/ה צעיר/ה שרוצה לקנות אוטו, ומהסס האם להיכנס להרפתקה צרפתית או לא. בין אם הנתונים האלה ורבים כמותם ישכנעו אותו או אותה בעד או נגד זה לא משנה (אתם יודעים מה הבחירה שלי), אבל העיקר הוא שהם ידעו למה לצפות.

וזה באמת משנה אם זה עלה 26,582¤ או 27,342¤ ? הרישום הקפדני הזה, עם כל הכבוד, מתאים יותר לייקים מאשר לצרפתים ... וגם להם לא, לדעתי.

לעשות חישוב גס של עלות אחזקה לרכב זה די פשוט. ההבדל בין הנדסה למתמטיקה הוא בזה שבהנדסה, ¶ זה בערך שלוש, ובמתמטיקה הוא 3.1415926536.

 

תקלות של חלי זה לא אינדיקציה לאיזה תקלות אני צריך לצפות כשאני קונה צרפתיה, כי אולי יתמזל מזלי ואני אקנה את הצרפתיה של רוני.

המערכת שהיא קנתה גם לא משנה לגביי, כי אני מעדיף מערכת ב-40K שקל (NOT).

ירידת ערך זה עניין די צפוי באחוזים. כנ"ל ביטוח ורישוי, וטיפולים שוטפים.

צריכת דלק טיפוסית אפשר לברר בדקה ממישהו או באינטרנט, וממילא אנחנו יודעים כמה זה באמת מדוייק מנהג לנהג ומרכב לרכב.

 

סה"כ בחמש דקות חישוב אפשר לקבל מושג בפלוס-מינוס אלף-אלפיים שקל כמה יעלה לך האוטו בשנה כפונקציה של כמה תיסע איתו. מכיוון שתקלות זה יד הגורל (ורמת האחזקה), צריך להכניס לחישוב איזה סכום בתור 'ביטוח' תקלות, כמו שחברת הביטוח מחשבת את הפרמיה שלך בלי לדעת מראש אם יגנבו לך את האוטו או באיזה עמוד חשמל בדיוק תיכנס.

אם רמת הדיוק של חישוב כזה לא מספקת מישהו, והוא צריך משהו יותר מדוייק, אז אנא, שלא ייכנס לסיכון של רכישת רכב. לתחבורה ציבורית יש עלויות יותר צפויות. חופשי חודשי * 12 לשנה, + מדד.

 

אז כל הפדנטיות הזו אולי מספקת צורך של מישהו להיות בשליטה ובקרה מוחלטת על משהו, אבל אח"כ שלא יאשימו אותי בשרשורים 'טרחניים'.

 

נ.ב. גילוי נאות: גם אני ניהלתי רישום קילומטראז', ליטרים ועלות בכל תדלוק בפינקס ברכב הראשון שלי (פולו). אחרי 3 שנים מכרתי אותו והפנקס הלך ישר לפח. סיכום תועלת: 0. נגמלתי.

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם
והוא צריכת הדלק של האוטו שלך - כתבת 6000 ש"ח עבור

נסיעה של 30000 ק"מ. זה פשוט לא הגיוני.

ז"א 20 אגורות לקילומטר. ז"א 24 ק"מ ללילטר (ליטר = 4.8 ש"ח).

אני לא מכיר אוטו שמסוגל לנסוע 24 ק"מ לליטר דלק.

 

אם זה המצב אצלך - אז לא משנה איזה טיפולים הוא דורש - זה האוטו הכי טוב בעולם

 

 

הצריכה הממוצעת כפי שציינתי היא 14 ולא 24, אז אני אבדוק שנית את הסיכום השנתי של הוצאות הדלק ואעדכן.

 

כפי ששיערת, יש טעות בסכום עלות הדלק השנתית. הסכום הנכון הוא 9612, וזה מעלה את העלות השנתית ל- 29460.

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

פורסם

חלי ,בתור אדם פדנט שמעריך דיוק עד לפרטים הקטנים ממש נהנתי לקרוא את הדוח שלך.

הטבלה עונה על השאלה ,כמה עלה לחלי להחזיק את האוטו הזה במשך שנה ?

כל אלו שמצביעים על פרט זה או אחר כעל קטנוני פשוט משקפים את דעתם על העניין אבל לא משנים את העובדה שגם הפרט הזה קטנוני ככל שיראה להם הוא חלק מעלות התחזוקה הכוללת של הרכב.

חוץ מזה כל אחד יכול להשמיט את הנתון שלא מעניין אותו מהחישוב הכולל ,עודף נתונים עדיף על חוסר נתונים.

גם אני עורך טבלה כזו לרכב שלי (וולוו 740) ולוקח בחשבון את אותם מרכיבים שאת לקחת למעט איבוד ערך.

בניגוד לחלק מהדוברים שאמרו שעלות דלק לא צריכה להלקח בחשבון אני חושב בדיוק הפוך כי באוטו שלי שעושה 1:7 בערך עלות הדלק היא המרכיב הדומיננטי בתחשיב ולעשות את המרחק שאת עשית ברכב שלי היה עולה 18 עד 20 אלף שקל לדלק בלבד.

ולסיכום ,כל הכבוד חלי והלוואי שהיינו רואים יותר טבלאות כאלו ליותר רכבים בפורום.

כל הטבלאות עם הערכות מקורבות מרשימות אותי הרבה פחות.

פורסם

גם אני עורך טבלה כזו לרכב שלי (וולוו 740)

 

אה.

 

 

 

 

 

 

 

 

אבל ברצינות - לא לכולנו יש את אותם שיקולים.אני בספק אם השיקולים של אדם מבוגר שמחזיק וולבו למטרת שינוע משפחה זהים לאלה של בחורה שמחזיקה 106 למטרות פאן.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

פורסם
כי אולי יתמזל מזלי ואני אקנה את הצרפתיה של רוני.

 

הצרפתיה של רוני עכשיו במוסך - THE JOKE IS ON YOU!!

 

או שבעצם... :oops:

 

:wink:

 

וברצינות (למרות שהיא באמת במוסך...) - יש משהו בדבריך, אני מסכים שלא צריך להיות כל כך פדנטים, אבל זה נחמד לבדוק. אני נהנה מכאלו סקירות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

מי כאן עושה חישוב שנתי של כמה כסף עולה לו מסעדות , בארים, טיולים , סרטים ותחביבים אחרים ?

 

אתם באמת רואים את עצמכם יושבים ומחשבים :

 

וודקה סמירנוף : 54 כוסיות * 32 שקל לכוסית

רד בול : 32 פחיות * 12 שקל לפחית

צ'יפס גדול 15 * 25 שקל

צ'יפס קטן 10 * 20 שקל

קונדומים - 39 * 25 שקל לחבילה

הפלה - 1 * 4500 שקל לרופא פרטי

פסיכולוג (בגלל ההפלה) 1 * 300 שקל * 7 (שבועי) * 4 (חודשי) * 12 (כי צריך טיפול שנתי) .

.

.

.

 

לי זה נראה מיותר .

אני אקדים תרופה למכה ...

בשבילי רכב הוא סוג של הנאה , בדיוק כמו טיול לחו"ל, מסעדה או מסז' .

הבונוס הגדול זה שאני נהנה ממנו יום יום. אני מכיר את הקונטרה לתזה הזו שרכב הוא כלי שנועד להובלה בלה בלה ... ולא לכולם יש כסף לתחזק בלה בלה בלה ... . התזה הזו לא תופסת כאן כי כאן נמצאים (הייתי רוצה לחשוב) אלו שכן אוהבים את הרכבים שלהם, בשביל זה המקום קיים.

פורסם
מי כאן עושה חישוב שנתי של כמה כסף עולה לו

 

 

 

 

 

 

 

קונדומים - 39 * 25 שקל לחבילה

 

.

.

.

 

 

39 ?

 

יש כמה אפשרויות:

1. אלה חבילות של 3 , חייך המיניים סבירים בהתחשב בגילך , אבל קורעים אותך בכסף , אחשלו.

2. אלה חבילות של 6 , עדיין קורעים אותך בכסף , ואתה גם נהנה למלא אותם במים. ...

3. אלה חבילות של 12 , אתה מדמיין לעצמך (אפילו בני 16 לא זוכים לתדירות כזו) , וחוץ מזה אתה חוסך וקונה את ההכי זולים (מה שמסביר את ההפלה)

 

:twisted::twisted::twisted: :twisted:

פורסם

או ש.....

אני פשוט ממלא אותם במים וזורק על אנשים מהחלון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אחרי שאני משתמש בהם :twisted:

פורסם
תזכיר לי לספר לך על הדבורים הציפורים, והגרבילים בפעם הבאה שניפגש. זה קשור איכשהו... :twisted:

אל תאמינו לו! אנשים! אל תאמינו לו!

אני הכנסתי פעם דבורה לקונדום לפני שהלבשתי אותו וזה כאב רצח!

טוב, נו - לפחות הנפיחות הייתה כמו שהוא הבטיח. אבל זה כאב!

את הקטע עם הציפור והגרביל אני מפחד לנסות.

 

ולעניינינו -

אכן, רכב הוא לא רק מוצר צריכה. ואני אחד האחרונים שירגיש כך. למעשה, לא רק שאיני מנהל רישום של ההוצאות על הרכב שלי, אני אפילו לא רוצה לשבת ולהעריך אותן. ולא שאני מוציא כל כך הרבה (המממ.. נראה לי). כי לדעתי, זה פשוט יבעס אותי.

אבל אסייג את דברי ואומר - שבהחלט יש מקום להערכה כל שהיא על עלויות אחזקה (אולי לא ברמת פירוט של 6X4.5 ש"ח עצי ריח) לטובת הציבור הרחב.

אז הצעתי היא כזאת - פשוט לרכז הודעות המסכמות אחזקה שנתית בשרשור דביק בפורום ייעוץ ברכישת רכב. כי סיכומים כאלו הם פחות עניין טכני (המתאים לפורום הזה) ויותר עניין של שיקולי קניה, והציבור שמידע כזה יועיל לו יותר מכל נכנס לפורום הייעוץ דווקא.

פורסם
מי כאן עושה חישוב שנתי של כמה כסף עולה לו מסעדות , בארים, טיולים , סרטים ותחביבים אחרים ?

 

אתם באמת רואים את עצמכם יושבים ומחשבים :

 

וודקה סמירנוף : 54 כוסיות * 32 שקל לכוסית

רד בול : 32 פחיות * 12 שקל לפחית

צ'יפס גדול 15 * 25 שקל

צ'יפס קטן 10 * 20 שקל

קונדומים - 39 * 25 שקל לחבילה

הפלה - 1 * 4500 שקל לרופא פרטי

פסיכולוג (בגלל ההפלה) 1 * 300 שקל * 7 (שבועי) * 4 (חודשי) * 12 (כי צריך טיפול שנתי) .

.

.

.

 

לי זה נראה מיותר .

אני אקדים תרופה למכה ...

בשבילי רכב הוא סוג של הנאה , בדיוק כמו טיול לחו"ל, מסעדה או מסז' .

הבונוס הגדול זה שאני נהנה ממנו יום יום. אני מכיר את הקונטרה לתזה הזו שרכב הוא כלי שנועד להובלה בלה בלה ... ולא לכולם יש כסף לתחזק בלה בלה בלה ... . התזה הזו לא תופסת כאן כי כאן נמצאים (הייתי רוצה לחשוב) אלו שכן אוהבים את הרכבים שלהם, בשביל זה המקום קיים.

 

אי אפשר היה לנסח את זה טוב יותר :) פשוט צודק בכל מילה שלך!.


×
×
  • תוכן חדש...