Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטומוטור 2010


smcboy
שימו לב! השרשור הזה בן 5191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בפרנקפורט מ2001 ועד היום, בפריז 2006 ו2008.

 

במחיר של מרצדס, במוו או אודי בארץ אתה יכול לקנות מאזארטי או פרארי בחו"ל.

הR8 הייתה מגודרת וכל פעם נתנו לבנאדם אחד בלבד להכנס למתחם, אחרי שהתייבש כמה עשרות דקות בתור - וגם זה בליווי של "דוגמנית" או נציג כלשהו.

 

ההשקעה הכספית בתערוכות בחו"ל גבוהה בעשרות מונים מאשר ההשקעה בתצוגה בארץ. וגם החשיפה שהמותגים מקבלים.

אז אל תתפלא אם לא כל אחד יכול להכנס לשבת בפנאמרה החדשה או בSLS שמרצדס כנראה יביאו לתצוגה.

 

התערוכות, לפחות מבחינתי, הן בשביל הדברים היותר מיוחדים שלא רואים בסוכנויות בארץ (לדוגמא SLR, מייבאך, גאיירדו וכו' שהגיעו בעבר) או בשביל קונספטים שלפעמים יבואן או 2 טורחים להביא.

ללכת לתערוכה ולעמוד מול סוזוקי או סובארו, עם כל הכבוד למותגים הללו, לא בדיוק מעניין אותי.

לשבת במרצדס או במוו? תיגש לסוכנות - כל המכוניות פתוחות.

ובכלל, אני לא מבין את הרצון העז כלכך לשבת במכונית בתערוכה. בשביל מה זה טוב?!

 

אז אם היית בתערוכות הללו, נוכחת לראות שרוב המכוניות היו פתוחות. וזה בדיוק ההבדל הדק.

 

אז נכון, ביקרתי את אוטומוטור ואני עדיין מתכוון לבוא. למה? ראשית, אני כנראה אשיג כרטיסים בחינם. וגם אם לא, אני אתגבר על ההוצאה הכספית הענקית הזאת, באותה מידה שאני אשלם על בילוי אחר בפסח. זה עדיין יום שאפשר להנות ממנו, ועם כל הכבוד למה שאמרת ברחוב המסגר - סיור סוכנויות הוא easier said than done. הרבה יותר קל ומעניין כשכל המכוניות מרוכזות בנוחות באותו אולם, שלא לדבר על זה שאתה לא תמיד יכול לשבת בכל הדגמים שיוצגו בתערוכה (הרי חלק מהדגמים רק יושקו בישראל בתערוכה או בכלל יגיעו בשלב מאוחר יותר).

 

כל הקטע של התערוכה הזאת שהיא לא נועדה לחדש משהו. הגודל של השוק הישראלי לא מאפשר לתערוכה הזאת להיות תערוכה משמעותית בסדר גודל עולמי, אז ברור שלא יהיו שם השקות עולמיות של מכוניות. אין מה לעשות, אנחנו רגילים לזה - אבל תמיד נחמד וכיף לראות מכוניות כאלה בהקשר ישראלי. באותה מידה שלראות R8 בלונדון לא ילהיב אותי כמו לראות R8 בישראל.

 

חוץ מזה, אם לא נגיע לתערוכה, איך נוכל לשאוף שהיא תתפתח למשהו בסדר גודל עולמי או לפחות תערוכה לא מביישת? נכון שאנחנו מקטרים, אבל בסופו של דבר הביקורת היא ביקורת טובה. יחסית לגודל של השוק הישראלי, ההשקעה בתערוכה לא קטנה. ונכון שההתנהגות של הקהל הישראלי מביכה, אבל זה old news. אנחנו כבר רגילים לזה :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז אם היית בתערוכות הללו, נוכחת לראות שרוב המכוניות היו פתוחות. וזה בדיוק ההבדל הדק.

 

דבר ראשון, מה כלכך מסובך בלעשות "יום טיול" בסוכנויות? הרי רובן הגדול גם ככה די מרוכז פחות-או-יותר באותו איזור.

 

דבר שני, המכוניות שבארץ מוגדרות כ"יוקרה" מוגדרות באירופה/ארה"ב כ"פרימיום" וככאלה הן נגישות לחלק לא קטן מציבור הקונים.

לכן יש ליבואנים/יצרנים אינטרס לפתוח את המכוניות הללו לקהל הלקוחות כדי שיתרשם ואולי יחליט ששווה להוסיף עוד כמה אלפי אירו כדי להשתדרג.

בארץ לא כך המצב, וכאשר נגרמים למכוניות נזקים באלפי ועשרות אלפי שקלים - היבואן חושב פעמיים אם זה באמת משתלם לו לפתוח את המכונית.

ברוב המקרים המכוניות הללו ישארו סגורות ויפתחו ללקוחות פוטנציאליים בלבד.

 

ולמרות שבאירופה הקהל נאור ומתורבת - עובדה שגם שם לא מכניסים אנשים למכוניות של 100 אלף אירו.

המאזארטי לא פתוחה לכולם, אל הפרארי תוכל להגיע רק אם תצליח להדחס בין עשרות או מאות האנשים שנלחצים על מול החומת-זכוכית במרחק של 5 מטר מהמכונית,

ואני בכלל לא מדבר על למבורגיני או בנטלי שאתה צריך משקפת כדי להסתכל..

 

אפילו כשהציגו את הפיית'ון לפני כמה שנים בפרנקפורט או את הסדרה 7 אינדיוידואל - היה צריך לבקש מאחד הנציגים שיפתח את הרכב והוא התלווה איתך לתוך הרכב (וחפר וחפר וחפר ובסוף גם לקח כרטיס ביקור, שאחרי כמה חודשים פתאום התקשרו מהסוכנות בארץ כדי לבדוק אם אתה מעוניין ברכב).

היחידים שאני יכול להגיד משהו לטובתם היו אסטון מרטין, שאמנם המתחם שלהם היה מגודר, אך כל כמה דקות נתנו לכ10 אנשים להכנס למתחם, לשבת במכוניות, לצלם ולהצטלם.

אצל כל האחרים הסיכוי היחיד להכנס היה להכיר דילר שדאג להעביר את השם שלך מראש או להגיע עם לקוח שאחד המציגים מכיר.

 

בנוסף, אל לך לשכוח שS CLASS או 911 שהצגת בתערוכה לא יהיה פשוט למכור אח"כ - ואלו מלכתחילה רכבים שהשוק שלהם די מצומצם.

עכשיו תחשוב כמה קשה יהיה למכור רכב שעברו על ריפודי העור שלו כמה מאות ישבנים.

ואני בכלל לא מתייחס לכל ג'ינסים עם ניטים בולטים שישענו על הרכב בשביל תמונה או בחורות במשקל עודף שיחליטו לשבת על מכסה המנוע ויעקמו אותו (קרה ב2008).

 

 

-

 

גם אני מתכוון לבוא בדיוק מאותה סיבה שאתה ציינת.

אבל האמת? אם לא היו לי הזמנות אני לא מאמין שהייתי מוציא 90 שקל על כרטיס.

 

כן השאלה היא אחרת,אני מכיר מישהי בקבע שאין לה בעיה לקנות לי כרטיס, השאלה היא אם כשאני יילך עם הכרטיס הזה לא תהיה שום בעיה ?

 

שום בעיה.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"יום טיול" בסוכנויות יותר קשה מביקור בתערוכה. ראשית, לא כל הסוכנויות מרוכזות ברחוב המסגר. שנית, הביקור שלך בכל סוכנות ובכל מכונית בדרך כלל יתלווה בנציג מכירות (או כמה נציגי מכירות) מציקים - לא שאני מאשים אותם, זאת העבודה שלהם. אני מסכים שגדוד ערסים שמנסה ליצור תור כדי לשבת במאזדה 6 לא טוב בהרבה, אבל עדיין, נעים בהרבה להסתובב באולם ולהחשף לכל המכוניות החדשות בישראל באופן פסיבי ובלי שתצטרך לנבור בכל אולם תצוגה.

 

אני לא חושב שהמכוניות בתערוכות בחו"ל פתוחות בגלל שהיצרנים מנסים לגרום לצרכנים "לקפוץ כיתה" ברכישה הבאה שלהם. זה יותר עיניין של גישה פונדמנטלית, ושוב - אני לא יכול להאשים את היבואנים הישראלים. אכן, יהיה קשה למכור S קלאס שעברו עליה אלפי ערסים ומפתחותיהם.

 

אלא שה-S65 שהיתה פתוחה בפרנקפורט היא לא בדיוק "מכונית פרימיום" - בארה"ב היא עולה יותר מ-200,000 דולר, עלות שהיא בהחלט בטריטוריה של מכוניות על שאכן היו בתצוגות נפרדות וסגורות (כמובן שאם אתה ישראלי, אין דבר כזה תצוגה נפרדת וסגורה ;-)). הפלא ופלא, גם אחרי כמה וכמה ימי תערוכה, המכונית היתה במצב תצוגה. המושבים היו נקיים, דבר לא נלקח או נשרט. במצב כזה, אין סיבה שהיא לא תצליח להמכר אחרי התערוכה. אחרי הכל, במנוע לא נגעו, והייתי מעדיף מכונית כזאת על פני רכב מבחן של יבואן.

 

העובדה שביתני מותגי העל היו סגורים לאו דווקא מעידה על העלות של המכוניות אלא על האקסקלוסיביות של המותג. נניח שיש לך F430 ואתה מעוניין לשדרג ל-F458. אתה מגיע לתערוכת פרנקפורט כדי להתרשם לראשונה מהמכונית העתידית שלך. איך היית מרגיש אם הביתן היה פתוח לכולם? לאן היה נעלם האגו שלך בלפתוח את הדלת ולהתיישב בתוך המכונית, כשכל הקהל מנסה לשרבב את ראשו כדי להציץ בתא הנוסעים? פלצני כמובן, אבל נכון :roll:

 

גם אם מה שאמרת נכון - ואני דווקא מסכים איתך בצורה חלקית - אין סיבה שבארץ היבואנים לא ישאפו לפתוח את המכוניות. באותה מידה, פורד מונדיאו יכולה לקרוץ לליסינגאי-קבוצה-2 לשעבר, שבוחר כרגע מכונית חדשה ולא צריך להתפשר על קבוצה 2 בהכרח. המונדיאו יכולה להרשים אותו, והיבואן מרוויח, לא? אז כן, לצורך העיניין המונדיאו כן היתה פתוחה באוטומוטור הקודמת ואני מניח שתהיה פתוחה גם עכשיו, אבל בעקרון ליבואנים המקומיים יש אותו אינטרס. הסיבה שהמכוניות סגורות היא בגלל הקהל, לא בגלל שליבואנים אין מטרה כלשהי. אחרת, הם בכלל לא היו מציגים.

 

תופעת הנציגים החופרים בתערוכות הבינלאומיות מוכרת, ובפרנקפורט היא נחקקה במוחי דווקא במאזדה 5 :-) הנציגה שם היתה חמודה מאוד, אבל קצת יותר מדי מתלהבת. ובכל הכנות, אני לא יכול להגיד שזה רע שנציג בא אליך, מתייחס אליך ברצינות (למרות שברור לו שאתה תייר) ומסביר לך על הרכב. זה משהו שחסר לי באוטומוטור, שם היבואנים לוקחים הכל for granted.

 

ואגב, יש עוד דרכים להכנס לביתנים סגורים :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שקורה זה שבמדינות אחרות הקהל הוא גדול יותר והיבואנים מתעסקים עם סכומים שונים לחלוטין.

מרצדס בצרפת מוכנים להקריב רכב אחד שלהם בשביל למכור הרבה רכבים אחרים.

 

בארץ היבואנים לא מוכנים לספוג את העלויות של הנזקים, בין השאר כי השוק שלהם הרבה יותר קטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי הצליח לתמצת את רוב ההודעה שלי ל3 שורות. כבוד! ;)

רק דבר קטן להוסיף...

התערוכות הגדולות בעולם נערכות ע"י היצרנים עצמם והרבה פעמים קיים ליין רכביםספציפי אשר כל ייעודם הוא תצוגה בתערוכות (ובחלק מהמקרים אפילו אין ברכבים הללו מנוע, תיבת הילוכים וכו').

 

בארץ 99 אחוז מהרכבים המוצגים בתערוכה אלו רכבים מהסטוק של היבואן. אלו רכבים שהוא יצטרך למכור אח"כ וכל נזק שיגרם להם הוא יצטרך להשקיע מכספו בתיקון שלהם.

התצוגה בתערוכה עולה גם ככה לא מעט כסף. אתה באמת חושב שהיבואן רוצה להתחיל לשפוך אלפי ועשרות אלפי שקלים על תיקוני פחחות, צבע, חלקים שבורים, ריפודים שנקרעו ואביזרים שנגנבו?

 

 

לגבי דוגמאת הפרארי, בדיוק מהסיבה הזו יש מותגים שלתצוגה שלהם יש "קומה שנייה" או חדר אחורי סגור.

כדי שלקוחות קיימים או בעלי פוטנציאל קנייה גבוה יוכלו להכנס למתחמים הסגורים הללו ולהתרשם בנוחות ובשקט מהרכב.

גם למבורגיני, בנטלי, פרארי, מאזארטי וכו' היו יכולים לעשות אותו דבר.

בפרנקפורט האחרונה לפרארי היה חדר פרטי שכזה מאחורי התצוגה. אז למה לא לאפשר כל כמה דקות לקבוצות קטנות של אנשים להכנס לתוך המתחם הסגור?

 

ישראלי בחו"ל ימצא את הבנאדם הנכון עם הקומבינה המתאימה כדי להכנס לתצוגה של פרארי :)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד סיבה לא להגיע: מס' יבואנים ביטלו את השתתפותם בתערוכה ואחרים יסתפקו בתצוגה מצומצמת - כלי הרכב שלא יוצגו השנה בתערוכה:

 

פולקסווגן

סקודה

אוודי

סיאט

סוזוקי

קרייזלר

ג'יפ

דודג'

פורשה

טויוטה

 

המותגים שיערכו תצוגה מצומצמת בלבד:

לקסוס

מרצדס

 

הקישור לכתבה: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ds20100225_65997

 

ובנימה אישית: לא נראה את הפולקסווגן שירוקו החדשה, לא נראה את הפולקסווגן פולו החדשה, לא נראה את האיביזה החדשה, לא נראה את פאביה מתוחת הפנים, לא נראה את הסופרב והאוקטביה החדשות, לא נראה את הגיר האוטומט שהותקן סוף סוף בקורולה, לא נראה את הסוזוקי אלטו החדשה... להמשיך? כי יש עוד :shock:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל... אין טעם ללכת. עד שיש תערוכה(אפשר להגיד היחידה) שנחשבת 'נורמלית' בארצנו גם אותה הורסים. מתי יתקדמו פה.. מתי...

 

אמרתי לעצמי בהתחלה - טוב נו הסיכויים באמת קלושים שיביאו את פרארי ומזארטי לתערוכה, אז לא לפתח ציפיות. אבל עכשיו מורידים עוד כמה יצרנים שממש רציתי לראות..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד סיבה לא להגיע: מס' יבואנים ביטלו את השתתפותם בתערוכה ואחרים יסתפקו בתצוגה מצומצמת - כלי הרכב שלא יוצגו השנה בתערוכה:

 

פולקסווגן

סקודה

אוודי

סיאט

סוזוקי

קרייזלר

ג'יפ

דודג'

פורשה

טויוטה

 

המותגים שיערכו תצוגה מצומצמת בלבד:

לקסוס

מרצדס

 

הקישור לכתבה: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ds20100225_65997

 

ובנימה אישית: לא נראה את הפולקסווגן שירוקו החדשה, לא נראה את הפולקסווגן פולו החדשה, לא נראה את האיביזה החדשה, לא נראה את פאביה מתוחת הפנים, לא נראה את הסופרב והאוקטביה החדשות, לא נראה את הגיר האוטומט שהותקן סוף סוף בקורולה, לא נראה את הסוזוקי אלטו החדשה... להמשיך? כי יש עוד :shock:.

 

 

עכשיו, אם היה ספק, תמורת 89 ש"ח אני מעדיף לבקר באוטודיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובת מארגני התערוכה לפניכם:

 

גיא היקר, כתבים לפעמים כותבים לא מעט שטויות. בניגוד לכתוב, תראה בתערוכה את לקסוס בעוצמה גדולה מתמיד ואת מרצדס שלא השתתפו לפני שנתיים משתתפים עם רעיון מדליק. תמיד שניים או שלושה יבואני לא משתתפים והתערוכה רק גדלה והחוויה מתעצמת בזכות המבחר או עוצמת וכמות המופעים שהפעם כפולה מתמיד כולל אלוף עולם. בילוי מהנה לך.

 

אם צריך לנתח את התגובה, ניתן להבין כי מארגני התערוכה לא מסכימים עם כתב הרכב הטוען כי "לקסוס" תציג באופן מצומצם, אך מאידך לא שוללים את הטענה כי "מרצדס" תעשה זאת. נוסף על זאת ניתן להבין כי אכן צ'מפיון מוטורס, יוניון מוטורס ומכשירי תנועה לא יציגו שום מכוניות - בחישוב פשוט מדובר על 10 מותגים שונים.

 

אם מסתכלים על הצד של היבואן עולה תמונה מעניינת: ניקח לדוגמא את "לקסוס" - מהו קהל היעד של החברה מבחינת מכירות? ניחשתם נכון: אנשים בעלי אמצעים כלכליים רבים, או במילים פשוטות: העשירון העליון. כעת בואו נשאל את עצמנו מה הסיכוי שאנשים אלו יגיעו לתערוכה? לדעתי הסיכויים שואפים לאפס - במידה ואנשים אלו יהיו מעוניינים לרכוש את הרכב הם יגשו לסוכנות ישירות. מכאן ניתן להבין שדווקא ליבואן לקסוס לא משתלם להציג.

 

מצד שני ניקח את מכשירי תנועה, יבואנית "סוזוקי": לסוזוקי יש מס' מכוניות מעניינות, שקהל היעד שלהם הם אנשים מהמעמד הבינוני, שרוב הסיכויים יגיעו לתערוכה. סוזוקי מייצרת את האלטו החדשה - שעולה כ- 60K ש"ח לגיר הידני, ולפיכך הסיכויים שלקוחות פוטנצייאלים יגיעו לתערוכה, יתאהבו ברכב וירכשו אותו גבוהים מאוד - ודווקא הנ"ל ביטלו הגעה. לכו תבינו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד סיבה לא להגיע: מס' יבואנים ביטלו את השתתפותם בתערוכה ואחרים יסתפקו בתצוגה מצומצמת - כלי הרכב שלא יוצגו השנה בתערוכה:

 

פולקסווגן

סקודה

אוודי

סיאט

סוזוקי

קרייזלר

ג'יפ

דודג'

פורשה

טויוטה

 

המותגים שיערכו תצוגה מצומצמת בלבד:

לקסוס

מרצדס

 

הקישור לכתבה: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ds20100225_65997

 

ובנימה אישית: לא נראה את הפולקסווגן שירוקו החדשה, לא נראה את הפולקסווגן פולו החדשה, לא נראה את האיביזה החדשה, לא נראה את פאביה מתוחת הפנים, לא נראה את הסופרב והאוקטביה החדשות, לא נראה את הגיר האוטומט שהותקן סוף סוף בקורולה, לא נראה את הסוזוקי אלטו החדשה... להמשיך? כי יש עוד :shock:.

 

מה??????? ואי איזה מבאסססס אני בניתי על אאודי, פולקסווגן פורשה... שיו איזה באסההה!

10 יבואנים ביטלו את השתתפותם! זה מלא! מזל שעדיין לא קניתי כרטיסים אולי באמת לא שווה ללכת בסופו של דבר...

תנצל את היום כאילו זה יומך האחרון ותבנה את עתידך כאילו תחייה ל נ צ ח :wink:

זמן הוא ההון היחידי שיש לאדם, והדבר היחידי שאדם אינו יכול להרשות לעצמו לאבד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה כבר אנשים קונים כרטיס במחיר המלא? לכל אחד יש איזה חבר בקבע, או מישהו שיכול לקנות כרטיסים בהנחה מהמועדונים השונים, ואפילו ישראכרט נותנים כרטיס ב-50 ש"ח (אאל"ט) תמורת נקודות. מי שבאמת רוצה, ידע איפה להשיג כרטיס בהנחה\חינם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...