Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5994 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בקיצור נראה ש 3WAY מקדימה לא יכנס בתקציב הזה. הדבר הכי טוב שאני כול לעשות זה לקחת את ה-ZED להוסיף מונו ובעתיד שיהיה כסף לפרוססור ולהתקנה להוסיף את המידים. (שזה כבר אני בספק אם יקרה).

 

בקשר ל-CARPC נראה לי שזה יצא 'קצת' יותר יקר מ- 4000 שקל.

 

תודה לכל העוזרים, אם יש עוד רעיונות אני אשמח לשמוע.

 

בהחלט ניתן להרים פרוייקט CARPC בסכום הזה. אפילו בפחות.. (אאל"ט אופיר בנה בפחות מ 3500 ש"ח @) ה

 

השאלה האמיתית היא האם אתה בנוי לפרוייקט שכזה ?

...CASKA for life

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למרות שנתתי לך דוגמאות לסוגים שונים של מערכות זה היה בשביל להראות לך שכן אפשר אבל אני מצטרף לדעה של ישראל, אני חושב שקודם תתחיל עם סט שתי חלקים , כי לקפוץ ישר למערכת שלושה חלקים לא יהיה נכון מכמה סיבות:

 

1. מערכת שלושה חלקים הרבה יותר קשה לכיוון, ולפעמים זה ממש מתסכל.

2. לא תהיה לך שום אינדיקציה לאיך המערכת שלך נשמעת ביחס לסט שתי חלקים שכיביכול היה לך.

3. חבל להוציא 15K ולהתאכזב.

 

יש עוד סיבות אבל אני חושב שהבנת את הרעיון.

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

פורסם
בהחלט ניתן להרים פרוייקט CARPC בסכום הזה. אפילו בפחות.. (אאל"ט אופיר בנה בפחות מ 3500 ש"ח @) ה

 

השאלה האמיתית היא האם אתה בנוי לפרוייקט שכזה ?

 

 

אני לא יודע אם אני בנוי לפרוייקט כזה מכיוון שאין לי מושג מה הפרוייקט הזה מצריך.

יש לי המון זמן פנוי כרגע ואין לי בעיה להשקיע אותו בדברים שאני אוהב. (אני במקביל משדרג את המערכת שלי לבית, אבל זה כבר משהו אחר).

בכל מקרה אני לא יודע מה צריך לעשות איפה ניתן לקנות את הדברים ממיר מתח וכ"ו. ובכלל אני לא יודע אם אלטרנטור של 90A ברכב משנת 2002 יחזיק כזה הדבר. אני מתכנן להחזיק את הרכב הזה במספר שנים הקרובות ובגלל זה אין לי בעיה להשקיע בו מה שצריך.

אני צריך לעבור פה על ת'רדים אחרים שקשורים בנושא ולראות מה זה מצריך הן מהבחינה הכלכלית הן מבחינת הזמן החופשי ומכל שאר הבחינות. מגבלה נוספת שיש לי בפרוייקט כזה הוא מקום באוטו ל-1DIN, דבר המחייב אותי למסך נשלף (וברגע שאני שם מהו כזה כל הפתחים של המזגן שלי נחסמים). בכל מקרה אני אבדוק את זה ואחשוב על כך. תודה על העצה.

 

שגיא, בקשר לעניין ה-2WAY וה-3WAY. אני לא חדש בתחום הסאונד באופן כללי ואני יודע מה ההבדלים. תקלטתי בהרבה מסיבות וסדרתי מערכות קולנוע ביתי להמון מכרים וחברים. יצא לי לתכנן רחבות ריקודים מההיבט של הרמקולים ועד ההיבט של התאורה ויש לי ניסיון עשיר יחסית בתחום של הגברה וסאונד ביתי. ככה שכיוונים ושאר ירקות זה לא בעיה מבחינתי. האתגר הרציני שלי הוא ההתקנה (אף פעם לא התעסקתי עם פיבר) ופרט לכך התקנתי מערכת בצורה מאד חובבנית ברכב הקודם שלי והיה סאונד סביר מינוס. אני מאמין שאני יוכל להתקין הכל לבד ולהגיע לתוצאות טובות, אבל אני לא חושב שזה יהיה מספיק מקצועי. אם ההתקנה לא היה ענין כ"כ מסובך הייתי כבר קונה אלמנטים ומכשירים ועושה את הכל לבד. בכל אופן אם התקציב שלי מאפשר את זה, ואני מבין סאונד ואני אוהב סאונד למה לא ללכת על 3WAY? אם הייתי חדש בתחום הסאונד בכללי הייתי מסכים איתך. אבל אני חדש רק בתחום הסאונד לרכב וזה משנה את התמונה לגמריי.

under construction...

פורסם

לא ממליץ לך לקנות רמקולים או כל רכיב נע אחר מיד שניה, הרבה פעמים זה מתכון לצרות.

גם רדיו ברדיו דיסק הרבה פעמים אפשר ליפול על עיינית שנדפקה ושאר תקלות בסגנון.

לגבי מגברים זה כבר משהו אחר.

SINFONI-FOR MUSIC LOVERS

פורסם

אני לעומת חגי ( nimikipod ) לא חושב שצריך לדחוף כל אחד לתחום הcar-pc

למרות כל ההייפ שנוצר סביב זה בזמן האחרון זה לא תחום שמתאים לכל אחד וחשוב לדעת את זה..

 

לגבי הסאונד

תחום הסאונד הביתי מאוד מאוד שונה מתחום הסאונד ברכב

יש כל כך הרבה מכשולים ובעיות בלשמוע סטיראו ברכב שלכוון מערכת 3 חלקים אקטיבית בלי ידע ונסיון נרחב היא לפעמים משימה בלתי אפשרית

לא אומר שאתה לא צריך ללכת על זה , רק שתדע את המגבלות והבעיות

 

יש המון דברים בסאונד ברכב שלא קורים ממש בסאונד ביתי מתוכנן היטב.

ברכב אין יותר מדי דרכים להתגבר על זה , ומי שכן מצליח להתגבר על המגבלות הפיזיות יוצר רכב שלא ניתן לנהוג בו באופן יומיומי ( רכבי show ותחרויות )

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

לי יש העדפה לשמוע את המערכת יותר מאשר לכוון אותה.

 

לגביי SQL אז לפתוח התר"ד אני ממליץ לחשוב בכיוון 2 WAY חזק וממש לא על 3 WAY שנועד לאיזון טונאלי ועבודה נכונה עם דרייברים וממש לא לקבלת עוצמה יותר גבוהה.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

פורסם

סט 3 חלקים לא נועד לעוצמה רבה יותר, או למי שהתקציב מאפשר לו.

לרועי "סקינים" המפורסם היה תקציב כפול או משולש משלך למערכת והוא לא הגיע איתה לתוצאה טובה, והבין שכדי להגיע לתוצאות טובות הוא צריך להתחיל מ- 2 חלקים.

ישנם עוד אנשים בפורום עם ניסיון וידע ל כמה שנים טובות בסטריאו לרכב שהתקינו 3 חלקים ולא התביישו לקחת צעד אחורה ל- 2 חלקים כדי להתחיל את ה- 3 חלקים באופן נכון.

שוב, כדי להגיע לתוצאה טובה ממערכת 3 חלקים צריך הרבה ידע וניסיון וגם לא מעט כסף.

הדוגמאות ששגיא נתן פה הן מאוד ספציפיות, מעבד H701 או חצי אקטיבי, מידים של HAT או מורל שלא ידרשו נפח, ובסוף אתה מתאים את הרכיבים כך שייכנסו בתקציב ולא שישמעו טוב (לא שהרכיבים האלה לא נשמעים טוב).

אפשר לבנות 3WAY ספציפי בתקציב שלך, אך לבנות זאת איך שאתה אוהב ובצורה נכונה ולא חסכנית, יידרוש לדעתי הרבה יותר, וזה יהיה קשה הרבה יותר ולא יוביל אותך דווקא לתוצאה הרצויה, או ישיג לך את ההישגים הנדרשים שלך מהמערכת.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

אני במקומך לא הייתי שם את התקציב על שלושה חלקים . הייתי הולך על סט 2 חלק פאסיבי אבל חלקים טובים ולא מסתבך בהתקנה , כך תקבל סט מצוין , סאב מצוין , מגבר משובח והכל טוב ויפה ונעים ונחמד.

פורסם

מצטרף לקודמי וממליץ לך ללכת לכיוון 2 WAY. בטוח שניסיון שלך יעזור, אבל זה שונה מאודיו ביתי ומקצועי. תחשוב שאתה יושב בין 4/6 דרייברים, טוויטר אחד במרחק של 60 סמ' ושני 160 סמ', מידבס שמולי צמוד לקרסול וימני במרחק של מטר וחצי + ובזווית שונה לחלוטין ובינם קונסולה מרכזית של רכב.

יש לך תקציב מכובד, אבל לא בלתי מוגבל. אתה יכול לרכוש סט יותר יקר ואיכותי, שמשאיר לך אופציה ל-3 WAY פתוחה (כמו מורל או מילה).

פורסם
לא ממליץ לך לקנות רמקולים או כל רכיב נע אחר מיד שניה, הרבה פעמים זה מתכון לצרות.

גם רדיו ברדיו דיסק הרבה פעמים אפשר ליפול על עיינית שנדפקה ושאר תקלות בסגנון.

לגבי מגברים זה כבר משהו אחר.

 

+1! מסכים מאוד מאוד!

הדבר הבטוח ביותר היום מיד שנייה זה מגברים,כל השאר כדאי להיזהר.

במידה ואתה קונה מחבר פורום שכולם מכירים ובעל נסיון ,ידע והתעסקות בתחום לאורך זמן לא חושב שתיהיה בעיה כזאת שהוא אחד שקורע את הרכיבים שלו כמו שכמעט רוב האנשים עושים.(טוב זאת לא דוגמא הכי טובה כי מי ירצה להרוס מערכת של אלפי שקלים)אבל לפחות ברמות הנמוכות יותר אנשים קונים מערכת נחמדה ומזלזלים.

אז אל תמהר,אם ההבדלים בין חדש ליד שנייה זניחים יחסית עדיף לקחת לפעמים עם אחריות ולישון טוב יותר בלילה,אז או שתחסוך מעט (ואני לא מאמין שכבר תחרוג מתקציב כה גבוהה) או שתילך איך שנקרא על LEVEL אחד מתחת,כי עדיף לקבל רמה אחת פחות עם רכיבים חדשים מאשר רכיבים יד שנייה שיהרסו לך (ואני באמת שלא מייחל לך) והלכו לפח 15K.

פורסם

אתה יכול גם לקנות רמקול מחבר פורום עם רפרטואר מאוד מבוסס

 

הרמקול יהיה יופי טופי אבל אחרי כמה חודשים עייפות החומר תכריע אותו ותפורר לו את הממברנה או שההדבקה של הסליל תימס ועוד ועוד...

 

זה תמיד הימור כשקונים מיד2 אבל ברוב המקרים כשיודעים ממי לקנות זה בסדר וגם משתלם.

 

אני למשל עשיתי החלפות על ציוד על מגבר קיקר KX600.4 שעבד לי שלושה חודשים ואז נאלצתי לתקן אותו - השקעתי 500 שקלים בתיקון שלו והוא עובד לי עד היום, על הדרך גם עשיתי בו שיפור אצל טכנאי שפיץ ויש לי מגבר שהוצאתי עליו סה"כ 650 שקלים והחלפתי בעבורו ציוד שלא היה לי מה לעשות איתו והמחיר של הציוד הזה ביחד היה שווה ערך למגבר הזה ביד 2.

 

סה"כ זו היתה עסקה טובה מאוד למרות העובדה שנאלצתי לתקן את המגבר ולספוג את היחס הנוראי של היבואן של אלפיין כאן בארץ.

 

המגבר הזה אצלי עד היום ועוד יש לי תכניות בשבילו...

 

אז מה שאני מנסה לאמר זה שגם אם אתה תקנה מגבר והוא יהיה זקוק לתיקון קטן - זה לא בהכרח לא משתלם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

שוב אני רוצה להודות לכל החברים שנותנים פה עצות והכוונות מניסיונם האישי בתחום.

 

רציתי לשאול את דעתכם על ניצול התקציב תוך כדי הכנה לשדרוג ל-3WAY בעתיד הכוונה: לקנות לדוגמא מגבר שישה ערוצים ועוד מגבר מונו לסאב.ולרכוש סט ברמה גבוהה (בסדר גודל של מילה). כמו כן אני לא לגמריי משוכנע בקשר ל-HU תוצרת ECLIPSE דגם 7200, אני מעוניין בהמלצות על עוד מכשירים אשר יתנו מענה הולם ל-2WAY מקדימה בהגברה אקטיבית.

 

לאחר כל התגובות שקראתי פה אני די בטוח שאקנה מגברים מיד 2 על מנת להשקיע את שאר הכסף בדברים חיוניים יותר. בקשר ל-HU הכי הגיוני שזה יהיה הדבר האחרון שאשדרג כי בנתיים יש לי פאנל של פיוניר אומנם מאד ישן ועתיק אבל אני מאמין שהוא יעשה את עבודה עד שאני אמצא ת ה-HU האידיאלי בשבילי.

 

בנוגע ל-ZED AUDIO מישהו יכול לתת את הדעת על הקרוסים המובנים שלו? אם הם טובים לחיתוכים וכ'ו?

under construction...

פורסם

הזד אודיו - במקרה הזה אתה מתייחס ספציפית ללווייתן הוא מגבר מעולה בטח ובטח שלמחירו ולתמורה שהוא נותן לך.

 

זה מגבר שיכול להציע 16 תצורות מערכת בתודות לגמישות של הקרוסים שלו.

 

ההגבלות הן שהוא עדיין חותך בסלופ קבוע לכל האלמנטים מה שיצריך אצלך יותר משחקי פאזות מאשר בפרוססור טוב אבל בצימות של המגבר הזה לHU גמיש מספיק אפשר להגיע לתוצאות מעניינות מאוד.

 

יש לו היי פאס לערוצים שמיועדים בעקרון לטוויטרים

יש לו בנדפאס גם לערוצים שמיועדים למידים\מידבאסים ול מידבאסים\סאבוופר(ים)

 

אני הצעתי כאן את הלוויתן כפתרון אחוד למערכת 3WAY או כמגבר לסט 3WAY במערכת 4WAY

 

אבל אפשר גם להשתמש בו כמגבר לסט 3WAY שמוגבר בתצורת 2.5WAY (כלומר מידבאסים ומידים ביחד על אותם ערוצי הגברה) + סאב...

 

זה פשוט מוצר שפורס בפניך אפשרויות רבות תוך כדי שמירה על רמת איכות מאוד גבוהה, צריכת אנרגיה נמוכה ביחס למגבר שמוציא קרוב ל190 וואט אמיתיים לערוץ בצריכת זרם גבוהה או 50 וואט אמיתיים לערוץ בצריכת זרם נמוכה.

 

וכמובן - תוספת של מונבלוק (שזו התצורה שקיימת אצלי) תמיד שומרת אצלי מקום של כבוד וגם העדפה טכנית.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אפשר להמליץ לך פה על הרבה דברים, השאלה היא לאיזה סט אתה מתחבר.

יש סטים שבאים גם 2 וגם 3 חלקים והוופר הוא שונה, ויש כאלה שהוופר הוא זהה וההבדל היחיד הוא הוספת מיד וקרוס שונה.

HU- אתה יכול לקנות HU תומך בסט 2 חלקים אקטיבי וסאב ואח"כ להוסיף את האודיסון BITONE למשל, וכך תנצל עכשיו את התקציב בצורה טובה יותר.

אבל אנחנו יכולים לדבר הרבה פה על מערכות 2 ו- 3 חלקים בתקציב של 15K, בסוף זה תלוי לאיזה סט אתה מתחבר, ועם איזה ר"ד/מעבד יותר נוח לך לעבוד, ואם בכלל אתה תאהב את הצליל של הלוויתן שהוא קלאס D על הסט שתבחר, ועוד המון דברים שיהפכו את כל השרשור ללא רלוונטי ואת השיעורי בית שיש לך לעשות להרבה יותר רלוונטיים.

תתחיל מלהיסגר על הסט שאתה רוצה, ואם מילה אז בתקציב שלך הייתי הולך על ה- MLK2 ולא על ה- MLK165.

תראה לאיזה ר"ד אתה הכי מתחבר, שמע מגברים שונים על אותה המערכת ותנסה לזהות מה אתה אוהב.

בקיצור- תמשיך להפעיל את האוזניים על טורבו :)

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

קובי, בסט 2 חלקים יהיה לך יותר קל להגיע לתוצאה טובה בלי עיבוד כלשהו מאשר בסט 3 חלקים ללא עיבוד.

ולא רק שיהיה קל יותר גם התוצאה תהיה טובה יותר.

 

בסטים 3 חלקים מאוד פשוט להבחין במלחמות פאזות בין רמקולים כאשר לא מכוונים אותם כמו שצריך וזה משתקף בהרבה אחוזים מחברי הפורום.

 

סט 2 חלקים טוב פאסיבי או אקטיבי יתן לך תוצאה טובה, ותמיד אפשר להוסיף חלק שלישי + עיבוד בעתיד.

 

אם אתה תקפוץ על שלושה מההתחלה בלי ההכנות הנכונות, אתה לא תגיע לשום תוצאה וגם תכנס להוצאות גדולות יותר בתקופה קצרה יותר ממה שתכננת בהתחלה.

 

בניגוד למה שאומרים, אני לא יגיד לך "בטח, שים 3 חלקים תביא פרוססור ותעשה טבילת אש" כי זה שיש לך פרוססור כלשהו לא אומר שהמערכת שלך נשמעת טוב, או זה שיש לך מגבר XYZWאבג לא אומר שהרמקולים ינגנו כמו קסם.

 

תעשה התקנת 2 חלקים כמו שרצית מההתחלה, ותתחיל צעד צעד.

 

3 חלקים אקטיבי + הגברה, עיבוד וסאב יעבור בקלות את איזור ה 20K אצל כל בעל מקצוע.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45


×
×
  • תוכן חדש...