Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6032 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מבקש את עזרתכם המומחים (אין לי ידע בכלל בנושא)

יש לי גולף 99 ואני מעוניין להתקין רמקולים אחוריים 6/9 (יש חור מוכן),

אין לי מגבר ברכב, (אולי בעתיד)

המליצו לי על פיוניר 450w או 330w

ממה שהבנתי כאן בחלק מהדברים שקראתי שיש חברה יותר טובה בשם מורל משהו? (סליחה מראש)

מהי המלצתכם 330 ? 450w ? או מורל איזה דגם או כמה w?

יש לי רדיו דיסק של פיוניר עם הדולפינים :oops:

התקציב נע בין 400 ל 500 ש'ח

בנוסף רציתי לשאול

יש המלצה למתקין מומלץ בירושלים ?

פורסם

קודם כל ברוך הבא לתחום האודיו.

 

הרמקולים של פיוניר ממש לא מומלצים,האיכות שלהם ברצפה וכמו הטוויטרים שהם דוחפים ברמקול אחד מוגזמת.

אחת החברות שמומלצות הרבה בפורום היא "מורל morel" חברה ישראלית בעלת שם עולמי,סאונד רך ונעים,רמקולים עם חומרים באיכות טובה שנותנים הגנה לאורך שנה וכו'.

 

שקונים רמקול לא מסתכלים על WATT,כן מסתכלים על ההספק האקטיבי שזה בעצם הWATT שאליו באמת מגיע הרמקול,אם תשים לב ההספק האקטיבי[באנגלית RMS] של פיוניר הוא 80 או 40 בד"כ.

 

ה6X9 שמומלץ בסכום של 400-500 ש"ח הוא מורל פולס שעולה 420 ש"ח,אבל שווה להשקיע עוד 80 ש"ח ולקנות את ה6X9 מורל טמפו,סדרה אחת מעל הפולס והוא מגיע עם קרוס אובר[חלוקה נכונה של תדרים-קרא FAQ].

 

בשביל להתקין 6X9 אין לך מה לשלם למתקין,אתה אומר שיש כבר חורים מוכנים ל6X9 ככה מה שנשאר זה לשים את הרמקול נכון על המגש האחורי,ולחבר לרדיו דיסק,עבודה ממש פשוטה שלא דורשת מתקין,אני אין לי בעיה לעשות את זה בשבילך בחינם.

 

בנוסף אני ממליץ לך לקרוא בנעוץ את הFAQ יש שם הרבה דברים שאתה צריך לדעת,כמו למשל שעדיף להשקיע על במה קדמית[רמקולים מקדימה] ולא מאחורה.

פורסם
מחזק את גולן, לדעתי אם אין לך סאב עדיף 6X9 של jbl.

 

מה ההבדל בין המורל ל jbl ?

איזה דגם של jbl כמה w או rms יש ל jbl..?

אם אחליט להוסיף מגבר איזה מהרמקולים עדיף..?

פורסם

ההבדל בין המורל לJBL זה קודם כל צליל שונה,לטמפו יש 140RMS לJBL שאני ימליץ לך אם תרצה יש 100RMS,אם זה יחובר לרדיו דיסק החשיבות של הRMS יורדת כי ההגברה של רדיו דיסק היא כ20RMS.

הטוויטר של המורל הרבה נעים ורך יותר מהJBL,אתה צריך לשמוע את שני הרמקולים בשביל להחליט מה אתה מעדיף,אני אישית מתחבר יותר למורל.

מצד שני הJBL נצילים יותר מהמורל,והבאס שהמורל מפיקים ללא מגבר הם לא משהו.

אם תחליט להוסיף מגבר לפי דעתי עדיף בהרבה את המורל.

 

איזה מוסיקה אתה שומע?

פורסם

כן יש לי

נראה לי של חב' פיוניר

למה ה jbl עדיפים על המורל.?

יש קשר בין הקופונט מקדימה לרמקולים מאחורה

ושוב סליחה על הבורות..

פורסם

עדיף שתקנה קומפוננט טובים יותר מאשר הפיוניר שיש לך , הרמקולים שיש להם בארץ לא ממש מומלצים .

ולמה הjbl טובים על המורל במקרה הזה? בדיוק בגלל הסיבות שגולן מעליי רשם.

פורסם

הJBL עדיפים על המורל בX דברים והמורל עדיפים על הJBL בY דברים.

X=הג' בי אל נצילים יותר,נותנים באס טוב יותר שאין מגבר.

Y=המורל חזקים יותר,טוויטר רך ונעים,שיש מגבר הם יודעים לתת באס כמו שצריך.

 

יש קשר בין הקומפוננט מקדימה לרמקולים מאחורה,הנהג יושב מקדימה ולכן יש עדיפות להשקיע על קומפוננט משום שהאוזן שלנו קרובה יותר לרמקולים מקדימה,שאתה משקיע רק ברמקולים מאחורה אתה תרגיש שהסאונד בא מאחורה ומקדימה יהיה חסר,לא יהיה איזון של סאונד דבר שמורגש מאוד ואותי אישית מעצבן.

פורסם
ההבדל בין המורל לJBL זה קודם כל צליל שונה,לטמפו יש 140RMS לJBL שאני ימליץ לך אם תרצה יש 100RMS,אם זה יחובר לרדיו דיסק החשיבות של הRMS יורדת כי ההגברה של רדיו דיסק היא כ20RMS.

הטוויטר של המורל הרבה נעים ורך יותר מהJBL,אתה צריך לשמוע את שני הרמקולים בשביל להחליט מה אתה מעדיף,אני אישית מתחבר יותר למורל.

מצד שני הJBL נצילים יותר מהמורל,והבאס שהמורל מפיקים ללא מגבר הם לא משהו.

אם תחליט להוסיף מגבר לפי דעתי עדיף בהרבה את המורל.

 

איזה מוסיקה אתה שומע?

 

היכן ניתן בירושלים לשמוע את סוגי הרמקולים?

מה העלות של ה jbl לעומת המורל.?

אני שומע מוסיקה מגוונת בעיקר פופ..

פורסם

לא נראה לי שבירושלים מוכרים מורל-עדיין לא מצאתי חנות כזאת,זה גם מאפיין את החנויות בירושלים-אין איכות,בגלל זה גם הרמקולים של מורל לא ממש מוכרים בירושלים.

אם אתה בעתיד מתכנן לשים מגבר תקנה את המורל,אם אתה לא מתכנן תקנה את הJBL,זו לפי דעתי השורה התחתונה.

 

אם אתה מעוניין להשכיל קצת אז תקרא את הדיונים הבאים:

קומפוננט/קואקסיילים/ 2-3WAY:

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...406#post179406

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...3388#post93388

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...401#post114401

 

וואטים/RMS:

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...399#post845399 - מאמר מתורגם

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...1209#post81209

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...194#post281194

 

מתי רמקול נשרף:

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...400#post275400

 

שיעורים בסיסיים בהבנת חשיבות מקום התקנה ומבנה מערכת השמע בגוף האדם:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=215054 - מאמר מתורגם

 

מגבר:

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...260#post918260 - מאמר מתורגם

 

חשיבות והשפעת החומר ממנו עשוייה ממברנת הרמקול:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=160798

 

זה ככה חלקים מהFAQ בנעוץ שכרגע חשובים שתדע.

פורסם

תודה מוטי1616

לגבי הקומפוננט נראה לי שהמידות אצלי זה 6.5

ולא כמו באתר שהפנת אותי

אגב צריך גם להחליף את הטוויטרים שיש לי בדלת

או שזה בא הכל ביחד?

×
×
  • תוכן חדש...