Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6066 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

ברשותי VW בורה דיזל קוד מנוע ATD רכב עשה 170000ק''מ

האם יש הוראה להחליף את גלגלת גל זיזים שזה גם משכך תנודות ?אם כן באיזה ק''מ

שאלה נשאלת סתם ,אין בעיות ברכב ועשו לו טיימינג.

תודה.

  • ספונסר פורום
פורסם

גלגלת גל הזיזים הינה גלגלת ברזל רגילה כמו בכל מנועי הדיזל

8 שסתומים של הקבוצה .

גלגלת המנוע התחתונה הינה מסוג משכך תנודות כדי להפחית את תנודות

רצועת האביזרים .

כמו כן האלטרנטור מצוייד בגלגלת בעלת מיסב חד כיווני לשיכוך תנודות הרצועה .

אף אחת מאלו אין צורך להחליף כטיפול מונע .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

במידה ואתה מתכוון לגלגלת סרק אזי יש להחליפה לאחר 120K.

 

צירפתי לך שרטוט של מבנה התמסורת בכדי שתוכל לציין לאיזה גלגלת אתה מתכוון.

untitled.JPG

איזה כייף לי :)

פורסם
במידה ואתה מתכוון לגלגלת סרק אזי יש להחליפה לאחר 120K.

 

צירפתי לך שרטוט של מבנה התמסורת בכדי שתוכל לציין לאיזה גלגלת אתה מתכוון.

 

גלגלת של גל זיזים .נראה לי זה הולך עם גומי.אולי אני טועה?

פורסם

כפי שרון רשם הגלגלת היא ממתכת ואינני יודע על איזה גומי אתה מדבר.

 

אולי אתה מתכוון לגלגל הנוסף שמותקן מאחורי גלגל הזיזים המשמש את חיישן HALL לקריאת מיקום הצילינדרים ?

איזה כייף לי :)

פורסם

יש גלגלות לגלי זיזים עם משכך תנודות, שתפקידם הוא למתן את המכות שעוברות מפיקות גל הזיזים לרצועת תיזמון ובכך מאריכות את חייה.

פורסם
כפי שרון רשם הגלגלת היא ממתכת ואינני יודע על איזה גומי אתה מדבר.

 

אולי אתה מתכוון לגלגל הנוסף שמותקן מאחורי גלגל הזיזים המשמש את חיישן HALL לקריאת מיקום הצילינדרים ?

 

דניאל צודק.במיוחד במנוע עם משאבות מזרק .כנראה לא מחליפים אותו אם רון ומרק לא נתקלו בזה

  • ספונסר פורום
פורסם

אני לא נתקלתי בדבר כזה .

דניאל אתה יכול לתת דוגמה למנוע שמצוייד במשכך תנודות שכזה ?

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

ברכב של פותח האשכול השיטה לשיכוך התנודות והמאמצים על רצועת התיזמון נעשה במספר דרכים אחרות (אני לא זוכר במדוייק האם הפיתרון שאני רושם בהמשך קיים רק במנוע בעל קוד AJM או/גם במנוע בעלל קוד ATD).

 

1. משכך התנודות הינו חלק אינטגרלי מהתמסורת של גלגל הזיזים.

 

2. מותחן הידראולי שתפקידו לשמור על מתיחות קבועה של הרצועה בעומסים שונים.

 

3. בכדי להוריד את העומס מהרצועה ואת רמת השחיקה של הרצועה בזמן מחזור ההזרקה שבו קיים עומס גבוה על הרצועה הייצרן תיכנן את גלגל השיניים של הקראנק עם 2 זוגות של שיניים בעלי מירווח גדול יותר משאר השיניים.

 

איך זה עובד ? אחרי ארוחת ערב :-D

איזה כייף לי :)

פורסם
אני לא נתקלתי בדבר כזה .

דניאל אתה יכול לתת דוגמה למנוע שמצוייד במשכך תנודות שכזה ?

 

רון, במנוע דיזל 1.4 בעל 3 בוכנות המותקן בפולו/לופו 9N1 קיים משכך תנודות המותקן על גל הזיזים ואליו מחוברת הגלגלת של רצועת התיזמון.

 

גם בגולף דור 5 קיים פטנט כזה.

איזה כייף לי :)

פורסם

אני חושב שגם לTDI 1.9 יש דמפר על גלגלת גל הזיזים, יחד עם 4 שיניים על גלגלת גל הארכובה בעלי מרווח גדול יותר, אתה מוכן לבדוק זאת?

פורסם

דניאל, בדקתי וחקרתי קצת את הנושא אתמול בערב וגיליתי שהייצרן משתמש בכמה שיטות לשיכוך התנודות והורדת העומס מרצועת התיזמון.

 

לאחר בדיקה נוספת לפי דעתי גם במנוע TDI 1.9 קיים מנגנון לשיכוח/הורדת התנודות המותקן על גל הזיזים.

 

בספרות האחזקה של הייצרן החלק נקרא HUB (חלק שמספרו שמונה) שלפי דעתי הינו המשכך.

 

ראה תמונה מצורפת של מנע 1.9 TDI.

 

הייצרן שמייצר את המשכך הינו LANXESS וניתן לראות הסבר כיצד המנגנון עובד בקובץ המצורף.

 

מה את אומר ?

Therban_vibration_damper.pdf

N13-0495.png

איזה כייף לי :)

פורסם

יופי! כמו שחשבתי, יש את זה גם במנועי TDI הקטנים יותר1.4 ו 1.2.

 

עכשיו לשאלת השאלות, שאותה שאל גם פותח השרשור. האם כאשר מחליפים רצועת תזמון היצרן מנחה להחליף גם את הדמפר?

×
×
  • תוכן חדש...