Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5894 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בסימן טוב ובמזל טוב !

 

כל שדרוש עכשיו זה המלצות לאופני הכנה לבשרים על האש ובקבוק יין טוב!

 

אני אשמח :-D

 

הלכת רחוק....

למה בכלל לעשות "על האש" על גז?

 

זה לא בדיוק "על האש", סתם שתהיה דרך לעשות בשר בצורה מהירה מבלי הרבה בלאגן מסביב.

פורסם
הלכת רחוק....

למה בכלל לעשות "על האש" על גז?

 

זה שאלה שלא שואלים:-D.

 

תראה, גחלים זה נחמד מאד, אבל...לוקח זמן. למי יש כוח.

זה ממש תהליך.

אני למשל, ממש לא מתנגד לבשר טוב על האש, אבל אני ממש לא מאלה שיש להם כוח

להתעסק עם הגריל או לעמוד לידו לבד כשכולם יושבים ואוכלים.

יש לי חברים שנוררררא אוהבים את זה.

 

לכן אני קניתי בזמנו גריל גז. מדליק תוך שנייה, נותן להתחמם טיפה וזהו.

אבל אני בהחלט מסכים שגחלים זה בהחלט כיף בפני עצמו.

 

אבל אנשים כמוך יכולים לבנות לעצמם גריל טוב. לא כן ?

פורסם

ובעניין אופני הכנה.

אני מבין שBAGIRA הוא סמכות בעניין, אבל אתן דרך שאני אוהב להכין חזה עוף למשל על האש:

 

כף גדושה חרדל.

כף לא גדושה דבש

רבע כוס רוטב סויה (פה דווקא אציין את קיקומן)

שום כתוש

אם אתה אוהב פיקנטיות - צילי יבש גרוס.

ערבב את הכל, השרה בו חזות עוף ללילה וזהו.

 

הכמות הזו מספיקה לחצי קילו חזה עוף.

מה שטוב בעוף, זמן ההכנה הוא ממש קצר.

 

ולהלן עוד מרינדה מעניינת שמצאתי לך ממש עכשיו לבשר יותר אמיתי:

מתכון לספייריבס במרינדה פיקנטית של יין לבן, דבש וצ'ילי



 

מרכיבים:

3 ק"ג צלעות ספייריבס לבן (אם מישהו יודע מה זה, הוא מוזמן)

 

 

חומרים למרינדה:

200 גרם סוכר חום

300 גרם דבש

5 שיני שום כתושות

1 בצל חתוך לקוביות

3/4 בקבוק יין לבן לבישול ("יין לבישול" זה יין טוב ששותים, ולא איזה דרעק)

60 מ"ל רוטב צ'ילי חריף

100 מ"ל רוטב צ'ילי מתוק

 

אופן ההכנה:

1. מערבבים את כל החומרים.

2. משרים את הספייריבס בין שבוע לשבועיים(:shock:) במקרר במרינדה בכלי מכוסה. האלכוהול והסוכר מונעים מהבשר להתקלקל.

3. צולים את הצלעות על הגריל בטמפרטורה נמוכה עד למידת העשייה הרצויה.

 

המתכונים באדיבות מסעדת NG- בר בשר בנווה צדק. אחד העם 6 תל אביב.

פורסם

ספיירריבס אם אני לא טועה, הם החלק בצלעות שמתחבר לסטרנום (העצם שמחברת את הצלעות בחזה). לבן, ובכן הכוונה לחזיר. מדובר בנתח מ-א-ו-ד שומני ברמה שכמעט לא ניתן להפריד את הבשר מהשמון ולרוב אם תפריד תאבד משקל נכבד מהנתח. ב90% אנשים אוכלים את הנתח ביחד עם השומן.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

אם כבר אז כבר.

 

שעמם לי אז הכנתי חלוקה של נתחי גריל עקרייםעם הסברים קצרים על כל נתח (הקיצוב מתייחס לקיצוב הצרפתי או האמריקאי, תקראו לו איך שתרצו)

 

moz-screenshot-3.png400px-Beef_cuts.svg.png

 

round, ידןע גם כראמפ סטייק או שייטל - נתח דל מאוד בשומן, יותר מפילה. עשיר בטעמי "דם" או "כבד" נחשב להיכ סיבי בנתחים ועל ראוי לציין שצריך "ללעוס" אותו לא מעט. מי שרגיל לפילה או אנטריקוט הרבה פעמים טוען שהוא קשה מדי, לא מומלץ לעשייה מעל . M מיושן 18-21 ימים.

 

sirloin - הסינטה לסוגיה (עליון, תחתון וקצר) בשר שעיקר השומן שלו נמצא בהיקף הנתח. סטייק יחסית סיבי אבל לא כמו השייטל, טעמים מעורבים של שומן ו"דם"/"כבד", לא מומלץ מעל M, למרות שנתחים שומניים משויישים יותר ניתן ל"סחוב" לMW.

ישון של מינ' 14 ימים עד 21 ימים (יותר לכיוון ה21, פחות לכיוון ה14, אבל תלוי מאוד ברכות הראשונית של הנתח).

 

*לסינטה מספר נגזרות. בינהן הטיבון - נתח שיושב על חצי מהחולייה ודומה לאותT, הסינטה פחות שומנית באיזור זה, ולצידו השני מתלווה נתח פילה קטן שגודלו כמטבע דולר (לא יודע מה הגודל, אבל זה הכלל), הפורטרהאוס - דומה לטיבון רק נתח פילה גדול יותר (כ2/3 מסך הנתח בערך) כמו כן הסטייק לרוב שומני יותר ומגיע מאיזור יותר קרוב לאנטריקוט, ניו יורד סטייק - נתח סינטה אמצעי ללא פילה אשר כמו הפורטר והטיבון יושב על עצם, הדלמוניקו (ע"ש המסעדן אשר ניכס לעצמו את הנתח אי שם באיזור 1800 נדמה לי בברוקלין) הוא נתח אשר יושב על הגבול המדויק שבו הסינטה הופך לאנטריקוט, הנתח מהווה שילוב של אנטרקוט וסינטה ומהווה עירוב של שניהם לרוב מקוצב במשקל של כ500ג' ונית להוציא מפרה אחת כ4 נתחים. כל נתחי הסינטה לא מומלץ לעבור מידה מעבר לM.

 

ribs - יותר מוכר לנו כאיזור האנטריקוט, נתחים שומניים באופן משמעותי מהסינטה. נתח רך שמתעפיין בשיוש (נימי שומן שעוברים בבשר ומתפרקים לתוך הבשר בזמן הצלייה) גבוה (אומרים שבאנט' טוב יש מינ' 25% שומן). נתח סלחני יחסית שניתן להגיש גם בMW ואפילו, ירחם השם בWD. מתחלק למספר תתי נתחים, בינהם הריבאיי (ורד הצלע), פריים ריב והאנט' הקלאסי. הריבאיי נחשב למובחר מבינהם, רך מאוד ועסיסי, נוטה לאחוזי שומן גבוהים מאוד. הפריים פחות שומני עקב קרבתו לסינטה (שריר עובד), ומיושן, כמו הTBONE הניו יורד והפורטרהאוס עם העצם (עמשיר את הבשר בטעמים שונים מאשר ישון ללא עצם). מיושן בין 14 ל21 ימים, תלוי ברכות הנתח, לרוב 14-18.

 

tenderloin - פילה, נתח יקר, והחשב לאחד המובחרים (ללא הצדקה לטעמי), נתח רח מאוד, שני רק לאונגלה (נתח קצבים) מכיל מעט שומן, עקב היותו שריר שלא עובד נחשב לנתח עם יחסית מעט טעם ולא פעם נאכל עם עם רוטב/מרינדה בצד. נתח סלחן מאוד, רך גם בWD.

 

זהו להיום

 

אם מישהו מוצא טעויות, אשמח לשמוע.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

תראה, גחלים זה נחמד מאד, אבל...לוקח זמן. למי יש כוח.

זה ממש תהליך.

אני למשל, ממש לא מתנגד לבשר טוב על האש, אבל אני ממש לא מאלה שיש להם כוח

להתעסק עם הגריל או לעמוד לידו לבד כשכולם יושבים ואוכלים.

קונים ברנר גז בכמה עשרות שקלים ומדליקים איתו את הפחמים. זה לוקח 5 דקות בלי חומרים ובלי לנפנף.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
ספיירריבס אם אני לא טועה, הם החלק בצלעות שמתחבר לסטרנום (העצם שמחברת את הצלעות בחזה). לבן, ובכן הכוונה לחזיר. מדובר בנתח מ-א-ו-ד שומני ברמה שכמעט לא ניתן להפריד את הבשר מהשמון ולרוב אם תפריד תאבד משקל נכבד מהנתח. ב90% אנשים אוכלים את הנתח ביחד עם השומן.

חזיר :shock: ?!

 

לא לא. שומר דת משה אנוכי.

טוב, לא נורא. תמיר את זה לבשר בקר...או כבשה מצידי.

 

אם כבר אז כבר.

 

שעמם לי אז הכנתי חלוקה של נתחי גריל עקרייםעם הסברים קצרים על כל נתח (הקיצוב מתייחס לקיצוב הצרפתי)

נו, ואיפה החלוקה ?

או שהכנת לעצמך את ההסברים ורק רצית ליידע אותנו בכך ?!:lol:

פורסם

תוקן.

 

לך על ספריבס כבש. הספריבס הכי טוב שאכלתי עד היום, למרות שהוא קטן מאוד, הוא רך בצורה יוצאת דופן ואני לא חשב שיש תחרות לטעם של שומן כבש.

 

יש מרינדה של חרדל פסטיס וברולה שהולכת מדהים עם הנתח. אם תרצה אני אוכל לארגן את המתכון.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

נתח ה ROUND -

עושה רושם שזה החלקים האחוריים שעד לאחרונה לא ניתן היה להשיגם כשרים בארץ.

חלקים אלו דורשים משהו שנקרא ניקור וכנראה שלא היו אנשים שיודעים את המלאכה או משהו כזה.

זה גם מייקר עוד את הבשר.

 

בכל אופן, "אדום אדום" דואגים לעניין וניתן להשיג נתחים אלו כשרים כיום.

 

נתח אהוב עלי במיוחד הינו ה וויסברטאן.

נתח סיבי מאד שלדעתי בכלל לא מתאים לעשייה על האש, אלא לבישול טוב.

אם זה מעניין מישהו, אביא עוד פרטים ומתכונים.

 

ולגבי המרינדה שהצעת, נשמע טוב, אשמח למתכון !

 

שי, בהחלט רעיון לגבי הברנר.

אחשוב על כך:roll:.

×
×
  • תוכן חדש...