Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6246 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני גם יכול לדבר קצת מנסיון... (ולא מקריאת מבחנים)

ההלדקס מדהים. אני עם הרכב כבר שנה ואני נדהם ומתלהב כל פעם מחדש.

תשאל כל אחד שנסע על הרכב, או לפחות כל אחד שנסע איתי. הוא אוחז בצורה יוצאת דופן.

אנשים שנסעו על מספיק אימפרזות ואיבויים לא נשארו אדישים.

 

יצא לי לנהוג במספיק רכבים (הנעה אחורית, קדמית ומה שבניהן, כולל GTI) ואני אומר בפה מלא שההלדקס מדהים.

ה-GTI לא מתקרבת לאחיזה הזאת. עם ההלדקס כנס לסיבוב, תן פול גז ואתה יוצא ממנו בצורה חלקה.

צריך לנהוג בצורה מסויימת כמובן כדי לנצל אותו, אחרת כן אפשר להרגיש תת היגוי.

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ראשית, כפי שציינתי, הנסיון אינו רק מקריאת מבחנים.

 

שנית, אחיזה אינה התנהגות. ההבדל ברפרטואר של מה שהאוטו שלך עושה בכניסה, במהלך וביציאה מהפניה לעומת איבו/STI הוא מספיק מוחשי לכל נהג המיומן בנהיגה ספורטיבית. כמה G צידי האוטו מפתח ואם הוא יתחיל להחליק ב-89 או ב-91 קמ"ש, פחות מזיז לי.

 

ולעניין כתבות, שתי נקודות מענינות:

-בבחירת מכונית הביצועים של 2008 העדיפו בוחני CAR את שירוקו 2.0TSI על פני אודי TTS, גרסת הקופה של המכונית שלך. למרות נחיתות הביצועים בקו ישר, בזכות כל השאר.

-אוטו מוטור וספורט הגרמני ערך במהלך החורף האחרון מבחן על מסלול קרח, שכלל ניסויי משיכה(תאוצה והאצה), בלימה, התנהגות ושינויי כיוון תכופים. המתמודדות:ב.מ.וו 125I קופה, שירוקו 2.0TSI ואודי A3 2.0T קוואטרו. הב.מ.וו סיימה הרחק מאחור, השירוקו סיימה במקום שני קרוב מאד לאודי מבחינת ניקוד כולל, כאשר הבוחנים ציינו כי היא היתה מהנה יותר לנהיגה מהאודי ושמרה על זריזות(AGILITY) עדיפה בשינויי כיוון. בנוסף, היא הגיבה יותר למשחקי מצערת בתוך הפניה.

 

שנמשיך?

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

כן, זה נושא שמעניין אותי :)

ל-TTS אותה שילדה כמו לS3? זה נראה רכב עם התנהגות כביש שונה לגמרי.

דבר אחד שכחת לציין, "השירוקו סיימה במקום השני, קרוב מאוד לאודי מבחינת ניקוד".

אחרי הכל, סיימה במקום השני. למה? לא ציינת...

בנוסף לפי הציטוט שם, נשמע כאילו הטורבו לאג של השירוקו פחות מורגש. מישהו יודע?

 

בכל מקרה ההשוואה הזאת היא לגרסאות הרגילות של הרכבים.

גרסאות הספורט (S\R) אמורות להיות שונות בתכלית.

 

אני כמובן אשמח לנסיעת מבחן על השירוקו (בטח שעל הR...) על מנת להרגיש בעצמי.

פורסם

הפלטפורמה היא אותה הפלטפורמה, למעט בסיס גלגלים קצר יותר ב-TT. המנוע שבמכוניתך מפיק 265 כ"ס וב-TTS עוד 7. מערכת ההאלדקס זהה. צמיגי ה-TTS הינם במידה 245/40X18, רחבים מצמיגיך ב-20 מ"מ.

הבדל המשקל, תאמין או לא, זניח. אודי TTS קלה מ-S3 ב-60 ק"ג בסה"כ.

 

לענין המקום השני במבחן הקרח, הרי זה די ברור. הנעה כפולה תמיד תציע משיכה עדיפה.

 

בוא נסתכל רגע על מה שקורה בגזרת האחיות החמות לפלטפורמה, אוקטביה RS וליאון קופרה. גם להן הנעה קדמית בלבד, למרות שנעשה שימוש בהנעת האלדקס בגרסאות מתונות יותר. מדוע?

 

ומה קרה לגולף R32? לא תהיה יותר, מאחר וכל מי שניסה אותה מול GTI סימן 5 המקבילה העדיף את האחרונה. לפיכך, גם הגולף R תלך בכיוון של השירוקו R. קלה, חזקה, פחות מזהמת וללא הנעה כפולה.

 

מבחינתי, כל מכונית צריכה להיבחן לגופה מבחינת מדדי יכולת מחד ופאן מאידך, ללא קביעה דוגמטית ביחס לצורת ההנעה. בבימר שלי, דגם חדיש המצויד בבקרות יציבות ומשיכה, ניתן עדיין למצוא שגם להנעה האחורית ה"נחשקת" יש את המגרעות שלה.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

הS3 אוחזת. לא מתנהגת, לא מתקשרת, אוחזת. מי שרוצה לכוון ולתת גז - זה ה-אוטו בשבילו. אין סגידה לGTI, אלא העדפה כנה, כפי שהעדיף כל עיתון רציני שהשווה בין השתיים (CAR, EVO ועוד כמה). אני מסכים שהאפקט של הסמל של פולקסווגן לא מתקרב לזה של הסמל של אודי, ועדיין אין לי ספק שהGTI היא המכונית הטובה יותר. כנראה שלא המהירה יותר, בהחלט טובה יותר.

 

לשירוקו אין טורבו לאג מורגש כי מדובר על מנוע ה2.0TFSI כמו בGTI, ולו באמת הרבה פחות לאג מאשר בS3. אני מתאר לעצמי שבR המצב יהיה בערך כמו בS3.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

רועי, תגיד שאתה משווה GTI DSG ל S3 עם גיר רגיל, זה לא הוגן ;-)

על כביש יבש וסביר ה DSG עם המנוע ה"חלש" יותר יאכיל את ה S3 הרבה מרורים עקב החלפות מהירות כברק.

ה S3 אכן לדעתי לא מתנהגת כמו ה STI, ב STI יותר כיף על המגבלות אתה מרגיש יותר נהג, וזה לפני שהגענו להשוואה שתאכיל את ה S3 חצץ בהנאה, ה EVO 8. אבסולוטית ה S3 אוחזת כאילו אין מחר, על מסלול נתון היא תתן זמנים קרובים מאוד לנינגה יפנית אבל בעוד נהג היפנית יצא מתנשף, עם דופק גבוה ויגיד "יאללה עוד סיבוב", בעל ה S3 יצא מיד מהאוטו, יסדר את העניבה ויגיד, מה כבר נגמר ? טוב נו, הולכים לשתות קפה.

ה S3 מהירה בצורה מדהימה, בקו ישר או בפיתולים, אבל היא לא מכונית נהיגה מושלמת.

גם על ההלדקס הזה "אי אפשר לסמוך" ואני אומר במרכאות כי הוא עושה את העבודה שלו ביעילות גרמנית מעולה, הכוח תמיד עובר לאיפה שצריך אותו, אבל בגלל זה אתה לא יכול לדעת לאן הכוח הולך, אין מצב להיגוי יתר על פי בקשה למשל, זה לא יפה להתפרע ככה :-P

בתחילת נסיעה 90% הולך קדימה ואתה ממש יכול להרגיש את הסחרור ההתחלתי של הקדמיים עד שההלדקס מסדר את המחשבה לעצמו "האאאא אז תגיד שפוחתים חזק" וזורק כוח לאחוריים, לא קורה היפניות שם לפחות 60% הולך אחורה כברירת מחדל.

 

כמו שאמרתי יש הבדלים גימור ואבזור בהם דווקא יד השירוקו עליונה או לפחות שווה.

הזכרתי שני פריטים בהודעה הקודמת הנה עוד אחד - המערכת בשירוקו (/גולף) ממחישה את עליבות המערכת של ה A3

לא ברור למשל מדוע באודי הפנסים האחוריים לא לדים לעזזל.

או איך יבואן מרשה לעצמו למכור רכב ב 300K בלי חישני גשם אורות וחניה (אחוריים לפחות) מקוריים מהחברה, חיישני גשם ואורות היו לי באוטו בפחות מחצי מחיר (C2 או קליאו ספורט למשל)

מצד שני אני עוסק פה בדובדבן שעל הקצפת - שהרבה עשו חשבון שאפילו עם הפאקים הקטנים האלה באבזור ה S3 משתלמת (מאוד אפילו) ואני חושב בדיוק כמוהם.

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם

אף פעם לא אמרתי שS3 ברמה של STI\EVO, אבל היא בהחלט לא תבייש אותך לידן.

STI\EVO זאת נישה אחרת (גם יותר יקרה), כמו שאמרת, שמתאימה לאנשים אחרים ;)

כמו כן, אף פעם לא אמרתי שS3 מכונית הנהיגה המושלמת, אבל היא אחת התמורות הכי טובות שתוכל לקבל לכסף לפי דעתי.

 

הדוגמא שהבאת, בקשר לפתיחות, זה אחד המקרים הבודדים בהם ההלדקס באמת לא יכול לחזות מה הולך לקרות..

לכן הוא גם לא יכול להגיב בהתאם אלא רק אחרי שזה קורה. אבל תוך כדי נסיעה, הוא עושה בדיוק מה שצריך עוד לפני שאתה מבין מה צריך וזה מרגיש מצויין :)

 

חבל שה-RNS-E אכן לא מגיע בS3 כסטדנרט, אלא כתוספת של 30 אלף שקל...

אפשר לקנות אחד משומש ב6000 בארץ (או פחות באיביי), אם למישהו זה באמת חסר.

באיבזור אולי יהיה יתרון לשירוקו, אך לא בגימור (לפחות אם אני אשווה את הגימור לגולף, או לשירוקו הרגילה).


×
×
  • תוכן חדש...