Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע אסור לרכב אספנות לנוע בדרך בין השעות 7 - 9 בבוקר


No Nick.inc
שימו לב! השרשור הזה בן 2303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תקנת "רכב אספנות" היא תקנה מבורכת אשר נקבעה ונשארה כמעט ללא שינוי מזה 20 שנה !

 

במהלך זמן זה כל שוק הרכב השתנה - חוץ מפחד לא מוסבר של חלק מהאספנים מכל שינוי - כתוצאה מפחד זה לא מנוהל דו שיח מול הרשויות למתן הקלות נוספות וביצוע שינויים. זאת על פי שרוב השינויים בתקנות היו לטובת האספנים.

 

חבל. היה יכול להיות יותר טוב לו לא היו נותנים לפחדים לשלוט במקום בו ההגיון כל כך ברור. חבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בפעם המי יודע כמה.

אספני הרכב בארץ לא מהווים קבוצת לחץ פוליטית, אלא נתפסים כאנשים להם תחביב נחמד ובלתי מזיק.

כל ההטבות הושגו בשיטת "עוד דונם ועוד עז", והכל כמובן נעשה בנועם הליכות.

יש סיכוי למעלה מסביר שאם נבקש עוד ועוד, סופנו שנזרק מכל המדרגות, על משל הדייג ודג הזהב.

עם השנים התרחבו התקנות, וכללו הכנסת משאיות עד 12 טון, מבחן רישוי אחד בשנה ואפילו הכללת רכבי חילוץ והצלה תחת קטגוריית רכבי אספנות.

כרגע מצבנו טוב מאד, ועלינו לדאוג שזה ישאר כך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיכוי למעלה מסביר שאם נבקש עוד ועוד, סופנו שנזרק מכל המדרגות, על משל הדייג ודג הזהב.

עם השנים התרחבו התקנות, וכללו הכנסת משאיות עד 12 טון, מבחן רישוי אחד בשנה ואפילו הכללת רכבי חילוץ והצלה תחת קטגוריית רכבי אספנות.

 

כלומר ידענו לבקש וגם לקבל - אז למה לגבי לדוגמה מגבלת השלושים שנה שהיתה מאוד הגיונית לפני 20 שנה לא נבקש שינוי ? לדוגמה לרדת ל-25 שנה ? מה ההבדל בין שאר הבקשות שאושרו ושאר הבקשות שלא אושרו ובקשת התקופה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר ידענו לבקש וגם לקבל - אז למה לגבי לדוגמה מגבלת השלושים שנה שהיתה מאוד הגיונית לפני 20 שנה לא נבקש שינוי ? לדוגמה לרדת ל-25 שנה ? מה ההבדל בין שאר הבקשות שאושרו ושאר הבקשות שלא אושרו ובקשת התקופה ?

 

Because a diaspora state of mind is not something that can be eliminated by 70 yrs of independence

 

Hevante et ze baruch

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן בגלל שרכב אספנות עלול לגרום פקקים

הסיכוי שרכב אספנות יתקע בגלל תקלה-גבוה.

גם שרייד 92 וגם אקסנט 2001 עלולים להיתקע ולגרום פקקים, בעיקר בגלל שהם מתוחזקים בתחזוקת שבר האהובה על הנהג הישראלי הממוצע

יש אפשרות לבטל סטטוס אספנות ולעשות 2 טסטים בשנה וביטוח רגיל כברכב מיושן?

שלילי. ההליך הוא חד כיווני, וטוב שכך, ע"ע תגובתו של ישראל. זה עלול להביא למצב בו רכב שכב 10 שנים וצבר אגרות, בעליו ישנה סטטוס לאספנות, הופל'ה כל החובות יימחקו ומיד לאחר מכן יוחלף הרישיון שוב...

על אותו משקל צריך לאסור על אנשים מטומטמים להסתובב ברחוב בשעות העומס. הסיכוי שהם יעשו שטויות ויפריעו לעוברים והשבים גבוה.

כל המכוניות שראיתי בימים האחרונים תקועות בגלל הגשם היו משנתון 2012 ומעלה.

:mm_yeah::mm_yeah::mm_yeah:

לדוגמה לרדת ל-25 שנה ?
האינטרס של המדינה הוא להוריד כמה שיותר רכבים ישנים, מזהמים ולא בטיחותיים מהכביש, לכן היא לא מורידה את גיל הזכאות לאספנות. כך נוצר מצב שרק מספר מסויים של מכוניות מגיע לגיל האספנות ולא נגרט קודם לכן, לעומת מצב שבו יותר מכוניות היו מגיעות למעמד האספנות, אם הוא היה נגיד, בגיל 25. הבנת?

 

סופית- חוק השעות האסורות לרכב אספנות נקבע כדי שרכב המוגדר אספנות ישמש כתחביב בלבד, ולא כדי שכל תפרן ירשום את הגרוטאה שלו כאספנות, ייהנה מטסט וביטוח מוזלים, וימשיך להתנייע כרגיל במכוניתו כרכב יום יום.

זה שלצערינו הרבה ממשיכים לנהוג בשעות האסורות זו בעיה אחרת, וחבל שזה קורה.

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סופית- חוק השעות האסורות לרכב אספנות נקבע כדי שרכב המוגדר אספנות ישמש

כתחביב בלבד

, ולא כדי שכל תפרן ירשום את הגרוטאה שלו כאספנות, ייהנה מטסט וביטוח מוזלים, וימשיך להתנייע כרגיל במכוניתו כרכב יום יום.



זה שלצערינו הרבה ממשיכים לנהוג בשעות האסורות זו בעיה אחרת, וחבל שזה קורה.

 

יכול מאוד להיות שזאת הסיבה וזהו ההגיון שעומד מאחרי התקנה (אני חושב שלא)

 

אבל עוד עולה ממה שאתה כותב שהתקנה הזו תכל'ס אינה עובדת כי גם עם התקנה אנשים מתניידים עם גרוטאות..

אזי יוצא מצב, שאגב אופייני למדינתנו - התקנה פוגעת בשומרי החוק קרי מי שהוא אספן אמיתי שמחזיק מכוניות ראויות ובטוחות, ומי שאיננו כזה ממילא שם ז**ן על החוק.

 

אם היו יושבים אנשי הגיון בצד המתקין את התקנות אולי היו לומדים את המציאות ומשנים אותה באופן שמטיב עם הציבור שומר החוק ולא ההיפך.

 

דוגמא טובה לאיך מונעים מתפרנים לנוע עם גרוטאות זה לא לחייב מס של 120% על מכוניות חדשות...

או לא לחייב לרכוש ביטוח חובה מחברת ביטוח עם אינטרסים כלכליים (לדוגמא מה שקורה בענף הדו"ג)

 

לכן אני סבור שהסיבות שאתה מציג שגויות - ואני תמיד מסתכל על מה קורה במדינות " נורמליות", ושם אין כאלו חוקים דרקוניים של מקל וגזר-וכולם חיים שם יופי עם זה.

ככל שאתה אוסר דברים כך אתה גורם ליותר אנשים לעבור על החוק.

עריכה אחרונה על ידי orenuchx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכאמור - זה סימפטום של low trust society. בחברה בה יש אמון אין צורך לעשות חוקים שמטרתם להתחכם למפירי חוק. וכמו שאורן אומר, מפירי החוק מפירים אותו בלאו הכי...

ואם תעיינו בפורום הזה עצמו, תראו כמה אנשים מנסים להתחכם, למצוא דרכים לעקוף את החוק, ואיך הם אפילו זוכים לאהדה מצד המשתתפים.

רק לדוגמה מה קורה במדינה בה הערכים שונים (מדינת מרילנד בארה"ב בה שהיתי עם הרובר): אין שום מגבלה או מס על יבוא רכב בן 25 שנה ומעלה - כולל הגה ימני... אין טסט, דמי רשיון מופחתים - 25 דולר לשנתיים, אין שום מגבלה על שעות השימוש.

צריך לזכור גם כי זה מקום בו אתה יכול לרכוש רכב אמריקאי בן עשר ב 500 דולר ואין שמץ הגיון ביבוא רכב בן 25 למטרות חיסכון. זה צד שני של הסיפור - הממשלה שלנו מתייחסת לענף הרכב כמכרה הזהב שלה. על מה היא מוציאה את הכסף - זה כבר נושא לרשימה שונה.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, סידרת לי פה משהו בהבנה.

כבר מזמן אני מתקשה להבין את ההחמרה הנמשכת ברגולציה במקצוע שלי שמטרתה כמו שאמרת - גיבוב חוקים למתחכמים.

מי שישר קיבל תוספת עול ביורוקרטי ומי שגנב נשאר גנב.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפשרות לבטל סטטוס אספנות ולעשות 2 טסטים בשנה וביטוח רגיל כברכב מיושן?

לא, זה בלתי הפיך.

 

לנושא הדיון.

 

איסור נסיעה בין 7 ל9 ביום חול זה חלק מכסת"ח חוקי שמאפשר לבעל רכב אספנות להנות מהנחות בביטוח ואגרת רישוי.

אם זה מפריע לך - אל תרשום את רכבך כאספנות. אם רכבך רשום כאספנות - אל תסע בו בין 7 ל-9 בימים א-ה (אאל"ט יום שישי/ערב חג זה בסדר).

 

dura lex sed lex

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי היה אפשר לקוות לכמה שינויים קטנים ולא מוגזמים בניהול של הסטטוס "רכב אספנות":

1. להגביל בק"מ לשנה במקום מגבלת השעות הקיימת. הרי את הרכב בודקים פעם בשנה בטסט ורושמים את הנתון הזה.

2. לאפשר שינוי מרכב אספנות לרשיון רגיל, אבל רק אחרי תקופת צינון, וכמובן תשלום כל הקנסות/אגרות שבוטלו כשהרכב הועבר לסטטוס אספנות.

3. רכב שעובר מסטטוס אספנות לרגיל צריך לעבור טסט מיוחד/עמדה1 לפני שמאשרים רישוי רגיל.

4. בעליו של רכב יוכל לעשות בו שינוי פעם אחת בלבד. ז"א או לשנות לאספנות, או לכיוון ההפוך, וזהוא. אם ימכור את הרכב, לבעלם החדש תהיה הזכות להחליט מה הוא רוצה.

5. אני בטח שיש עוד. הבעיה היא שאני רק בנאדם אחד.

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

למה להגביל ק"מ? זה יותר גרוע ממגבלת שעות. אם בכל זאת בא לי לנסוע ברכב אספנות לעבודה אני יכול לצאת מוקדם ולהגיע לפני 7.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה להגביל ק"מ? זה יותר גרוע ממגבלת שעות. אם בכל זאת בא לי לנסוע ברכב אספנות לעבודה אני יכול לצאת מוקדם ולהגיע לפני 7.

 

 

ואני שואל:

למה להגביל?

 

למה בכלל להגביל?

 

מישהו יכול לתת לי סיבה אמיתית להטלת המגבלות שאינה ניתנת לפתרון באופן שונה כך ש:

תועיל לכלל הציבור,

תשחרר אותו מכבלים ומגבלות,

יעמוד מאחריה הגיון?

 

לא רואה שום סיבה הגיונית לתקנת מגבלת התנועה מעבר ל: "נתנו לכם הקלות - עכשיו נדפוק לכם את החשק".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

גם אני לא מבין למה מגבילים אותי בשימוש ברכוש שלי.

נוצר פה מצב מכוער של "אם זה עובד, אל תיגע" ובגלל זה לא מעוניינים לשנות כלום.

בפעם המי יודע כמה.

אספני הרכב בארץ לא מהווים קבוצת לחץ פוליטית, אלא נתפסים כאנשים להם תחביב נחמד ובלתי מזיק.

כל ההטבות הושגו בשיטת "עוד דונם ועוד עז", והכל כמובן נעשה בנועם הליכות.

יש סיכוי למעלה מסביר שאם נבקש עוד ועוד, סופנו שנזרק מכל המדרגות, על משל הדייג ודג הזהב.

עם השנים התרחבו התקנות, וכללו הכנסת משאיות עד 12 טון, מבחן רישוי אחד בשנה ואפילו הכללת רכבי חילוץ והצלה תחת קטגוריית רכבי אספנות.

כרגע מצבנו טוב מאד, ועלינו לדאוג שזה ישאר כך.

זה מאד עצוב מה שאתה כותב, שכאזרח שמשרת את המדינה בגופו ובכספו אתה צריך לומר תודה שהמדינה טורחת לירוק לכיוונך, גם אם מדובר בתחביב שלא מזיק לאף אחד. במדינה נורמלית זו זכות להנות מתחביב ולא חסד.

לאספנים באמת אין קבוצה שיכולה להפעיל כח מול השלטון ואי אפשר לבוא אליהם בתלונות על זה שהם מנסים לשמור על המצב הקיים בכל זאת זה עדיף מכלום. כל האשמה היא של המדינה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האינטרס של המדינה הוא להוריד כמה שיותר רכבים ישנים, מזהמים ולא בטיחותיים מהכביש

 

אני חושב שהאינטרס של המדינה הוא שיקנו כמה שיותר מכוניות חדשות, כי על זה נגבה מס גבוה.

 

אני חושב שהטענות של "לא בטיחותי" ו"מזהם" הן תירוצים בלבד. בנושא של זיהום זה שקוף - הרי מספר המכוניות הישנות זעום, כך שגם אם היו כולן פולטות עשן שחור בשפע, עדיין ההשפעה הכללית זניחה.

 

אני רואה גם את הדרישה לאישור בלמים לפני המבחן השנתי לרכב ישן כשוד במסווה דאגה לציבור - מה ההגיון במבחן לפני המבחן? מה הטעם באישור לקראת האישור? חוץ מיצירת תעסוקה רבה ומיותרת למכונאים?

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש לבטל ההגבלות לכל בעלי רכב אספנות למעט בעלי מותג פיאט מהדגמים פנדה ו 133

אספנים אלו יש להעביר בדיקות פסיכולוגיות (-:

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...