Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6378 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יוסי אהלן.

לדעתי הרעיון של ה3sixty שהעלנו בזמנו אולי יוכל לפתור לך את העניין של כיוון הטוויטר וכמובן שינוי זוית הטוויטר אבל

כמו שדיברנו תצטרך לוותר על המורלים האחוריים שלך שגם ככה נשמעו לא טוב.

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אמרתי עוד לפני כמה דפים לפני שאתה רץ להחליף בדוק את ההגברה ואת הכיוונים ותנסה לעשות שינוי עם הסט אפ הקיים..

פורסם

אני לא רץ להחליף שום דבר עד שאגיע למסקנה שמיציתי את כל האופציות עם הסט הקיים.

איך ה 3Sixty יעזור לי פה, מדובר על הטויטרים שלא מספיק דומיננטים אצלי ולא מספיק חדים לטעמי, נראה איך יישמע אחרי שינוי זוית.

HU: Skoda Kodiaq OEM | Processor: Helix Ultra | AmpTw/Mid: Genesis S3 | AmpWoofer: Rockford Power1050S | AmpSub: Rockford 1501BD | Tw: GoldenEar Reference HVFR | Mid: HAT X3 | Woofer: CDT Audio ES6+ | Sub: IDMAX 12" X2

פורסם

אני פחות מבין מחלקכם בתחום הזה ולכן מה שכתבת לא אומר לי הרבה "ואם לפותח הת'רד משהו לא מסתדר באוזן עם הMT22, צריך קודם לבדוק את ההגברה והכוון. כוון של חיתוכים וכוון של אקססים. מדוע למשל אתה מגביר דרך הקרוס? אני יכול לומר לך שבחיתוך של 3.2KHZ אתה תתאהב בהם מחדש. מנסיון."

אהלן,

 

אני מציע שתעבור על הFAQ.

 

יש שם לא מעט אינפורמציה אודות המושגים הנ"ל. כוונים, נק' חיתוך, סלופים, אקססים [Off axis/On axis].

בי-אמפ, בי-וויר וכו'.

 

לאחר מכן, אתה תווכח לדעת, שבאמצעות זוויות של האלמנטים, הגברה נכונה שלהם, בחירת נקודות חיתוך טובות, סלופים מתאימים וכו', אתה יכול למקסם ולנצל היטב את האלמנטים שיש לך.

 

לא אחת, כשהדברים הנ"ל נעשים כפי שצריך, אתה תקבל תוצאה טובה יותר, ונעימה יותר לאוזניך, מאשר סתם להחליף אלמנט ולא לנצלו כראוי בהתקנה וכוון מוצלחים. עיין ערך סטאפים שבהם הציוד הוא בינוני - והתוצאה הסופית מעולה.

 

לשם הדוגמא:

 

הקרוס של המורל הייבריד חותך אותם בסביבות ה2KHZ [לא לגמרי ברור הענין, לאנוס ירק דם על תכתובות עם מורל בענין זה, בצע חיפוש.]

 

בפועל, מנסיון שלי, חיתוך של 3.2KHZ מפיק מהם תוצאה טובה יותר. למרות ההצהרות של מורל, הטוויטר הזה לא במיטבו בניגון תדרים נמוכים יותר. כשאתה מגביר את הסט אקטיבית, ונעזר בקרוס חיצוני כמו HU שמאפשר זאת, או כמו פרוססור/מעבד קול, יש לך גמישות רבה יותר להחליט היכן אתה בוחר את נק' החיתוך שלך. אזי אתה תבחר את נק' ה3.2KHZ - מה שלא מתאפשר לך כאמור באמצעות הקרוס המקורי של הסט.

 

אותו כנ"ל לגבי זוויות התקנה. זווית של הטוויטרים האחד מול השני, לא נשמעת טוב כפי שאיתמר ציין. היכן הם ממקומים אצלך? באיזה זווית הם ביחס לאוזניך?

 

בדוק זאת וחזור עם תגובות.

 

 

[כמובן שהכי טוב זה להחליף לטוב יותר ואז לנצל את הטוב יותר כמו שצריך..:wink:]

פורסם
בקשר לטוויטרים ולמה שניר אמר. הבחור חיפש משהו יותר חד ואמר שחסר לו משהו אני הצעתי משהו בכיוון להשוות את הטוויטרים שהצעתי לטוויטרים של מילניום זה לא בדיוק השוואה נכונה, כי מה שאני הצעתי ישיג שיפור וכן ניתן גם להשיג אותו בסופו של דבר. המילניום לא יתן לו כלום.

אמיר

 

אמיר,

 

מכיוון שאני רואה שעדיין לא הבנת את כוונתי, אני אסביר זאת פעם נוספת כנראה שהובנתי לא נכון.

 

המלצה על מוצר שלא מיוצר כבר קרוב ל3 שנים, מחברה שפשטה רגל לפני יותר משנתיים ובנוסף, אין לחברה הזאת יבואן בארץ ב4 שנים האחרונות זה המלצה שהיא לא רלוונטית ולא מתאימה.

ושקולה מפה בדיוק להמלצה למישהו לשדרג לטוויטרים של מורל מילניום שכבר לא משווקים כבר יותר מ4 שנים.

 

זה לא משנה כרגע השיפור או לא- זה הרעיון שלקנות מוצר שכבר לא קיים כמה שנים טובות.

 

הTN26 עולים בחול באיזור ה150 אירו +- וזה לפני משלוח ומיסים.

ועם כל הכבוד לטוויטרים הללו, במחיר הזה יש חלופות טובות יותר באופן משמעותי גם בארץ וגם בייבוא אישי מחו"ל.

 

150 אירו = 220 דולר = 830 ש"ח לפני משלוח ומיסים.

בתשלום עבור משלוח ומיסים המחיר שלהם יגיע לכ1200-1300 ש"ח ובמחיר הזה ניתן כבר לקנות בארץ טוויטרים כמו הסופרימו של מורל, או L1PRO של HAT ועוד רבים אחרים.

כנס לפה ותראה איזה זוג טוויטרים אתה קונה ב220 דולר לפני משלוח ותבין למה ההמלצה שלך היא לא רלוונטית.

 

אני מקווה שעכשיו הייתי יותר ברור.

under construction..

פורסם

+1 לצביקה.

כמו שאמרתי יוסי בבי אמפינג התוצאה תשתנה פלאים, הסט הזה מדהים בביאמפינג וקצת פחות טוב בשימוש בקרוס אבל

הנושא הוא לקנות 3sixty וכמובן לוותר על האחוריים מה שלא רצית.

פורסם

+1 לצביקה,

 

ועם זאת חשוב לדעת דבר אחד, יש לאלמנטים שונים אופי שונה ואם האופי לא קולע לטעם.

יש מצב טוב מאוד שאחרי כל השינויים עדיין הMT22 לא יהיה לטעמך

 

במידה וכזה המצב אז הפתרון היחיד הוא אלמנט אחר עם אופי שיותר מתאים לך, אבל כדי להגיע למסקנה הזאת חשוב שתמצה את כל האפשרויות עם הMT22,

פורסם

זה T26 ולא TN זה לא פוקאל, בכל אופן...

זה גם עניין של טעם בסופו של דבר, אברת שאני יכול לקנות סופרימו שהוא כביכול יותר טוב, ולפי הפרמטרים הוא כזה

אבל לי יש למשהו משהו מאוד חסר בטוויטר הזה ביחס לT26.

לסופרימו יש עומק ונפח אבל הוא קצת אנמי.

בכל אופן, זה כבר דיון אחר.

לא שמעתי את הטוויטרים של הלגאטיה אז אני לא יודע להגיד אם הם טובים יותר או פחות.

 

ולפותח השרשור, הטוויטרים אצלך ON AXSIS? כי אם כן יותר חדות מזה לא תקבל מהם, רק אם תחתוך אותם בנקודה גבוהה יותר.

 

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

פורסם
הוא לא יעבוד בחיים טוב על הקרוס של ההיבריד שחותך באיזה 2ומשהו

 

לפי הדברים שאתה כותב אף פעם לא ניסית את הטוויטר הנ"ל בתדרים האלו ובכלל.

אז או שאתה ממליץ וקובע דברים בצורה בלתי מקצועית מה שהוא פסול מהיסוד , או שעכשיו תגיד שכן שמעת אותו ואז בכלל הדעה המקצועית שלך תהיה תמוהה שכן התפקוד של הטוויטר הנ"ל ב 2K רחוק שנות אור מטענתך "לא יעבוד בחיים טוב" .

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

זה מיקום הטויטרים אצלי:

 

הטויטרים מורכבים אצלי אחד מול השני ולא מולי (שקועים איפה שיש ידיות בדר"כ לכיוון מראה).

HU: Skoda Kodiaq OEM | Processor: Helix Ultra | AmpTw/Mid: Genesis S3 | AmpWoofer: Rockford Power1050S | AmpSub: Rockford 1501BD | Tw: GoldenEar Reference HVFR | Mid: HAT X3 | Woofer: CDT Audio ES6+ | Sub: IDMAX 12" X2

פורסם

עופר, תרגע.

הנקודת חיתוך של הטוויטר בקרוס היא 5K-5.5K? אני לא זוכר בדיוק משהו גבוה.

עם כל מה שאנחנו מדברים על הרמת במה למעלה ולחתוך את הטוויטרים בתדרים יחסית נמוכים , ובעצם הרבה יותר נמוכים מ5.5K למה נראה לך שאת הטוויטר הזה החליטו לחתוך 5.5KHZ??!

כן, שמעתי את הקלארוס אם אתה כ"כ חושש ומפחד שההמלצות שלי "פגומות מהיסוד". נימה שפשוט מעצבנת ומרתיחה אותי! תרגע כבר.

אני נמנע ולהגיב עליהם בצורה באמת מקצועית כי למרות ששמעתי אותם אני לא שופט את הסט כי הוא היה מוגבר ע"י ר"ד אצל איתמר.

 

ולא, לא שמעתי את הטוויטרים האלה בתדר 2.5KHZ זה פשוט דיי תמוהה נראה לי לתכנן טוויטר ולקרוס שחותך ב5.5KHZ כשהוא מנגן נהדר ב2KHZ. לך לא נראה?

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

פורסם

עופר דיבר על מורל הייבריד, לא הקלארוס.

 

ולגבי הנקודת חיתוך של הקלארוס, היא כל כך גבוהה כי הרעיון היה ליצור רמקול שהוא source point.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

דווקא כן דיברתי על הטוויטרים של הקלאורוס .

 

נקודת החיתוך הגבוהה היא בדיוק לטובת יצירת במה ותמונה ואם אתה לא מבין איך עושים את זה עדיף פשוט שתלמד ותקרא תתנסה ותחכים במקום לקפוץ להגיב ולספר שזה מרתיח אותך. one source pointזה אחד הדברים היעילים ביותר להעלות את הבמה . תשאל את כל האנשים ששמעו אצלי ברכב רק מיד וחשבו שהטוויטרים פועלים וגילו שהם סגורים.

 

לא לעניין ובטח שלא מקצועי להגיד שרכיב כל שהוא יתפקד "רחוק שנות אור" כאשר לא שמעת אותו מתפקד בתצורה המדוברת ובכלל אתה עכשיו אומר שמה ששמעת אותו הוא על רדיו דיסק אז בכלל הייתי מאוד מאוד מאוד נזהר אם הייתי מדבר עליו אם בכלל. זה מקצועיות בסיסית.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

אמיר, אמנם לא שמעתי את הטוויטר של הקלארוס מנגן 2 קילו, אך אני חולק עליך בנוגע לפיסקה האחרונה שלך.

 

אכן כן, ייתכן מצב בו אלמנט ינגן טווח תדרים גדול יותר [או קטן יותר] מההצהרות. יש משתנים נוספים שנלקחים בחשבון, כמו למשל יכולת אותו מידבאס לעלות גבוה, ואם המהנדסים שם בחנו את הסט והסיקו כי יכולת שחזור/היענות התדרים של -נניח- 4.5KHZ טובה יותר במידבאס מאשר בטוויטר, הקרוס יחתוך אותם בהתאמה.

 

מעבר לכך, אחד מהרעיונות המרכזיים שמאחרי ההגברה האקטיבית היא הבריחה מהקביעה של הקרוס המקורי, ששיקולים נוספים ושונים קבעו זאת. והראיה שעל פי רוב, נקודות חיתוך שונות מהקרוס המקורי ייטיבו עם התוצאה. אני לא אומר שמ5KHZ ל2KHZ, אבל הרעיון מובן.

 

זוהי דוגמה כמובן.

 

לדעתי, זה איפשהו באמצע, אני מניח שגם עופר לא יחשוב שזה מנגן נהדר ב2KHZ [תקן אותי אם לא, עופר.], אבל לדעתי זה גם לא "לא יעבוד בחיים טוב".


×
×
  • תוכן חדש...