Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(פוקוס 2008) משמעות של סימני חלודה על חלקי מתלה וציריות


student
שימו לב! השרשור הזה בן 5691 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יתכן גם שהמשטח בו אוחסנו המכוניות באוניה הוצף במי ים ומספר מכוניות נפגעו מחלודה.

 

חברים ראיתם גחון של מכונית מייבוא אישי ?....חלודה וגם איכולים בחלקי חמרן.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שימו לב לכתמי הצבע שסימנתי !

 

בד"כ, סימנים כאלה מופיעים על חלקים

שנקנו מפרוקיה (חלקים מפירוק)

 

משהו פה נראה לי מסריח..

אלו לא סימנים של פרוקייה אלא של פס יצור. מעיין צ'ק שמסמן בוחן יעודי שהחלק/מכלול נבדק ונמצא מחובר, ישנו ותקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד , למען המין האנושי כולו ומדינת ישראל בפרט אנא כתוב "אלומיניום".

"חמרן" זה מושג שדי עבר מהעולם.

 

חלודה כזאת היא לא נורמלית ולא מקובלת ברכב חדש, אמנם מצד שני גם לא תפגע בתפקוד חלקים אלו לאורך זמן.

 

לא נכון! לא מדובר בחלקי פח אלא בחלקי יציקת ברזל. חלקים אלו נוטים לצבור מעטפת חלודה קלה שלא חודרת פנימה.

אותה תהליך קורה בבלוק מנוע מברזל יציקה, הוא מחליד חיצונית אבל לא נגרם לו נזק לעולם עקב כך.

 

בתמונה מעורבבים לא רק חלקי יצקת ברזל אלה גם חלקי יציקת פלדה* , השונים משמעותית ביכולתם להתנגד ולהתמודד עם חלודה (עם יתרון ברור ליצקת ברזל ).

ביצקת ברזל השכבה הנ"ל לא משמעותית ולהפך , היא אפילו "תסגור" באחידות את המתכת , כמו שכבת "פטינה" או השחמה בסכינים( שהן בעצם שיטות להחלדה עדינה ומבוקרת ,לעיתים בתוספת טיפול הגנה נוסף - במטרה "לסגור" את המתכת ולמנוע המשך האיכול שלה ).

אך גם בחלקים העשויים מיצקת פלדה (הרגישה יותר) יקח לחלודה המון המון זמן ליצור נזק מבני בעל משמעות כלשהי ( פשוט כי הם עבים יחסית).

 

*למען האמת אני לא חושב שבחלקי המתלה המרכזיים משתמשים בכלל ביצקות ברזל, אלה רק ביציקות פלדה.

אבל מעולם לא בחנתי את זה לעומק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבטחתי תשובות והנה הם לפניכם ישר מהמפעל.

 

חלודה זו אינה תוקפנית, לא משפיעה על עמידות החלק ותיפקודו ומוגדרת כחלודה קוסמטית בלבד, אבל וזה אבל גדול, יצרני רכב מקפידים מאוד שמרכב הרכב יהי מוגן מפני מכות של אבנים וחלודה וזה כולל חלקי מתלה והנעה.

אז כפי שדוד ציין נכונה, החלק התחתון של הרכב עובר ציפוי שעווה יעודית למניעת חלודה, אך השכבה היא די דקה והאם הרכב עמד הרבה זמן בתנאי לחות ומליחות חלודה תצליח לתפוס על מתכות.

יתכן כי הרכב עמד הרבה זמן בנמל או תקוע על אונייה אך בשום פנים ואופן לא טבל במי ים, שמשאירים סימני מליחות לבנים וברורים (וגם מלוחים למי שרוצה לטעום) ותיכן כי מדובר בפגם הרכבה, הרובוט "התעייף" או משהו כזה, בדרך גלל זה קורה לאחר תיקונים מחוץ לפס היצור, נניח החליפו בשנית את כל מערכת המתלים עם הצירייות עקב תקלה ולקחו חלקים מסטוק שלא עברו מיגון.

 

תלונתך לגבי הנושא מוצדקת ועל המוסך לבצע ניקוי וציפוי המכלולים בחומר מונע חלודה יעודי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבטחתי תשובות והנה הם לפניכם ישר מהמפעל.

חלודה זו אינה תוקפנית, לא משפיעה על עמידות החלק ותיפקודו ומוגדרת כחלודה קוסמטית בלבד..........

תלונתך לגבי הנושא מוצדקת ועל המוסך לבצע ניקוי וציפוי המכלולים בחומר מונע חלודה יעודי.

 

יתכן כי הרכב עמד הרבה זמן בנמל או תקוע על אונייה אך בשום פנים ואופן לא טבל במי ים, שמשאירים סימני מליחות לבנים וברורים (וגם מלוחים למי שרוצה לטעום).

 

 

וואו, המון תודה. אני ממש מופתע (לטובה) מהמסירות שלך לעניין.

 

היום בדקתי את תחתית הרכב (לשמחת שכני שחשב שאני מחפש מטען מתחת לרכב...). המצב מבחינת החלודה די זהה בשני הצדדים. אין שום סימן אפילו קלוש שתחתית הרכב נרטבה. יש רק סימני טיפות מים על המשולשים שנשארו כנראה לאחר הגשם השבוע. כל השאר ממש מבריק ונקי. שום עדות למי-ים שהתייבשו.

 

 

 

כפי שכתבתי - למיטב הבנתי, עבר חודש בין תאריך הייצור של הרכב לבין מסירתו אליי כאן בישראל.

 

 

 

 

תלונתך לגבי הנושא מוצדקת ועל המוסך לבצע ניקוי וציפוי המכלולים בחומר מונע חלודה יעודי.

 

 

יש אפשרות לקבל הסבר על התהליך - מה הם אמורים טכנית לעשות ובמה זה כרוך ?

 

בימים הקרובים הרכב יבדק במוסך מורשה.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפרק , לנקות בחול ולצפות/לצבוע לפי הוראות היצרן.

למרות שזה מגיע לך ללא עוררין - קשה לי לדמיין את היבואן עושה זאת מבלי שתצטרך להרים את הקול ולעשות קצת בלאגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הוראות יצרן לטיפול במקרים כאלו וממש לא צריך להפריז ולפרק מכלולים לניקוי חול, רכב חדש, חראם.

מכוון שזהו פגם קוסמטי יש לטפל בזה קוסמטית. ניתו לשפשף חלקים עד לניקיון לצפות בשכבת מגן מונעת חלודה.

יש גם תרסיסים מסירי חלודה מסויימים שהטיפול בהם יכול להועיל אך יש לבדוק את ההשפעה שלהם על חלקי גומי שונים הנמצאים באיזור (גומיה לציריה, פקקים לקליפרים וכו').

שורה תחתונה, מכוון שמדובר רק בעניין חזותי וגם כך האיזור אינו גלוי במיוחד, אם המוסך ידאג שהחלקים הגלויים יראו נקיים זה יספק אותם, השאלה אם זה יספק גם אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שגם אני לא רוצה שיתחילו לפרק את כל המתלה הקדמי, להוציא ציריות וכו'. זה רק מתכון לצרות אמיתיות.

מצד שני גם הרעיון שינקו את העסק ויצבעו באיזשהו אופן לא מלהיב אותי כי אני חושש שכל תחתית הרכב והמנוע יתכסו בטיפות הצבע.

 

אני אבהיר במוסך שהעניין לא תקין מבחינתי אבל את הפיתרון אני אתן להם להציע. נשמע מה יש להם לומר (או אם לא למוסך אז נפנה ליבואן עצמו) ואחזור לכאן להתייעץ. מממילא אין לי זמן להשאיר להם את הרכב ליותר משעה.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הוראות יצרן כיצד לצבוע חלקי מתלה , הרי הוא עושה את זה !

כל שימוש בממירי חלודה למיניהם הוא טוב כמו פשוט להשאיר את החלקים כך וזהו , משום שהחלודה תחזור תוך זמן קצר יחסית.

לשפשף את החלקים יקח יותר זמן מלהסיר אותם ולנקותם כמו שצריך( ואני לא נתקלתי בממיר חלודה כל כך אפקטיבי וידידותי לשאר החלקים באזור, שיעשה את העבודה ) וכמובן שהתוצאה תהיה בינונית משום שלא ניתן להגיע בצורה מלאה לכל שטחי המתכת ( בלי לפגוע בחלקים אחרים בסביבה או להשקיע בניקוי 20 שעות), מה גם שזה רעיון דבילי כי לא ניתן לצבוע אותם כמו שצריך לאחר מכן( ללא צביעה החלודה תחזור מיד ).

 

או פירוק וניקוי "כמו שכתוב בספר" או כלום , אין תחום אפור כשמתעסקים עם חלודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיק לקשקש, אין הוראות יצרן לצביעה או ניקוי חלקי מתלה ולא כל מה שהיצרן עושה או מרכיב במפעל הוא מפרסם לזה נוהל או הוראה, יש דברים שהם פשוט כמו שהם.

חלקי מתלה מחליפים אם הם פגועים ולא צובעים ובכלל החלקים הנגועים בחלודה בפורד המדוברת אינם צבועים במקור אז למה לצבוע אותם?

 

לאחר שימוש בממיר חלודה מטפלים עם מגן נגד חלודה, מה זה לא היה ברור?

 

אגב, שיפשוף של כל החלקים הנגועים זה עניין של שעתיים עבודה לכל היותר לנער שולייה במוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שהיצרן צריך לפרסם נהלים כאלו או אחרים בקשר לצביעת המתלים , אפשר לבקש אותם( אפשר לחשוב איזה סוד...) ?

פשוט אם החלקים צבועים אז יש הוראות באיזה חומרים להשתמש וכיצד לעשות זאת,

אפשר לעבוד לפיהם( כלומר להשיג אותם מהיצרן כדי לעמוד בסטנדרט שלו ) , אפשר לצבוע בצבעי גועש - השאלה מי לוקח אחריות אחרי זה על אותה העבודה.

 

אם החלקים הנ"ל אינם צבועים במקור אז אין מה לטפל בהם , ובטח שלא להתלונן על עצם היותם חלודים.

אם מותז ווקס כלשהו על החלקים האלו זה עניין של זמן קצר מאוד עד שהמתלים בכל המכוניות יחלידו כך.

ברוב המכוניות החדשות חלקי המתלה האלו צבועים או לפחות באלו שאני ראיתי.

אם לא מתכוונים לצבוע לאחר שימוש בממיר חלודה , למה בכלל להשתמש בו?

הוא בקושי עוזר כאשר הוא מיושם מתחת לצבע מאיכות מעולה , אז מתחת לשכבת הגנה כלשהי שתאבד מיעילותה מהר יותר?

התסכל שוב על התמונות , הזרועות החלודות בעלות כל מיני צורות שהופכות את הניקוי הידני שלהם לארוך ומייגע ( חלודה כזאת כפול 4 צדדים בניקוי יסודי... יקח יותר משעתיים להערכתי)

 

או שצובעים ,ועושים את זה כמו שצריך או שפשוט משאירים את זה כך.

אם היצרן בחר שלא לצבוע את החלקים הללו אז הוא לקח בחשבון שהן יחלידו מאוד מהר.

כל חצי טיפול שמוצע פה הוא חאפרי , בזבוז זמן ומיותר.

או שתצבע לגמרי את חלקי המתלה ( כי ניקוי יחזיר בדיוק את אותה החלודה ) או שתשאיר את זה כמו שזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מפספס את הנקודה ואת כל השרשור בנסיון להוכיח ידע שנראה שחסר לך.

יש מתלים ברכב שכלל לא צבועים ואם הם פגומים מחליפים אותם ולא צובעים אותם. גם בחלקי מתלה שכן צבועים ונתקפו בחלודה, לא נורא, זוהי חלודה שטחית, לא חודרת ולא מזיקה לאורך זמן רב מאוד.

נסה לבקש מיצרן כלשהו נוהל או פירוט לעבודה מסויימת שלא מפורסמת בספרות הסדירה, תשובה או התייחסות אפילו לא תקבל, אני מבטיח לך.

 

שוב, מדובר בפגם קוסמטי בלבד, בשלב כלשהו החלקים האלו האלו כן יחלידו ביחסיות לטיב ומידת המיגון המיושמת, אך מכוון שמדובר ברכב חדש, היצרן במטרה לשביעות רצון לקוח מישם מיגון נגד חלודה בתחתית הרכב.

כל מה שצריך זה לשפשף ולמגן, אם זה יחזיק מספר שנים כולם יהיו מרוצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

KD2, לא קיימות הוראות ייצרן כיצד לטפל בחלודה בחלקים כמו ציריות,ברגי מתלה ועוד חלקים רבים.

 

הבעיה היא כפי שציינתי בהתחלת האשכול החלודה על הציריות מוגזמת ולפי דעתי זו פאשלה של הייצרן.

 

אם היו הוראות כאלה מזמן הייתי מפרסם אותם עבור פותח האשכול.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לפני שזה יהפוך למכוער נמתין לתגובת המוסך. אין טעם להמשיך להסיט את הדיון. טיפולי שטח למתכת הם תורה מרתקת בפני עצמה.

 

סטודנט- אנא פנה אל אחד ממנהלי הפורום הטכני ואנו נפתח את השרשור כשיהיו דברים חדשים בפיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נבדק במוסך מורשה של פורד - מבחינתם הכל תקין ולא חריג.

 

הסיפור בכלל לא הפתיע אותם. הבוחן סובב את הגלגלים והתכופף מתחת לרכב (לא היו ליפטים פנויים). "ככה זה בכל הפוקוסים האלה". זו לא חלודה חודרת, אין לזה משמעות ומבחינתם כמוסך מורשה זו לא בעיה שדורשת תיקון משום סוג.

החלודה מופיעה בדיוק באזורים האלה ולא באחרים בשום אופן. כך נאמר.

התשובה מבחינתם סופית ומן הסתם ברור להם שהרכב באחריות מלאה.

 

 

משם הלכתי לאולם התצוגה של פורד. היה די קשה לראות אבל על הציריות של הרכב בתצוגה בפירוש הייתה חלודה. לא הצלחתי לראות את זרועות המתלה ושכחתי שהייתה לי מצלמה.

 

 

הדבר היחיד שעולה לי בראש הוא לקבל מכתב רשמי מהיבואן שמדובר בעניין ידוע אשר לא מהווה בעיה.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5691 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...