Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוציאים את הלמברטה מהחול בירושלים - יומן שיפוץ למברטה .


y9853
שימו לב! השרשור הזה בן 5104 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קח הכל בקלות, לפי צורת הכתיבה שלך אני שם לב שחוש ההומור שלך ירד.:wink:

 

 

כשאני חושב על זה שאני עלול לפרק את הלמברטה מחדש ע"מ להחליף את הצמה, אין ספק שיורד לי המצברוח, ואיתו חוש ההומור הלא מפותח שלי.

 

הסורק שלי החליט אף הוא לא לשתף פעולה עם היוזמה, ולכן אין באפשרותי להעלות את הדיאגרמה של החשמל, וגם חיפושים ברחבי הרשת העלו חרס בידי.

מי שמעוניין לעזור ולהעלות קישור ו/או תמונה של הדיאגרמה, אזי הלמברטה נקראת SX 6V ללא מצבר, ללא מכוונים (פנסי איתות), והצתה לא אלקטרונית.

 

הכי קרוב שמצאתי זה בקישור הזה, שם מראים את החיבורים האמורים להיות. מי שנכנס לקישור - יש לשים לב כי הדוגמא השניה שהם מראים (לא העליונה ביותר, אלא אחת מתחת), מתייחסת ללמברטה שלי (SX).

 

היות וישנה טעות בצמה - זה פשוט לא עובד....

למה אין כאן אייקון של דופק את הראש בקיר???????

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 507
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

למה אין כאן אייקון של דופק את הראש בקיר???????

 

 

צלם את עצמך עושה זאת ותעלה ביו טיוב....הכי טוב ראש בקיר! - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי הפעלת לחץ פיזי בלתי מתון בעליל, הצלחתי לשכנע את הסורק לעבוד.

אני מקווה שגם אצליח להעלות את התמונה הסרוקה, ושהיא באיכות סבירה.

Picture1.jpg

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הצמה הקודמת, וגם לפי התרשים, היו אמורים להגיע לקדמת הלמברטה החוטים הבאים:

סגול, שחור, חום וירוק.

בפועל, ולפי המילון, מגיעים: סגול, ירוק ושניים חומים.

כלומר, במקום שחור, מגיע חום.

 

עכשיו לך תדע איפה הם מתחלפים באמצע... לא פשוט...

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן יש מידע,

http://www.scooterhelp.com/serial/sx150.manual.html

 

(אשלח גם בפרטי)

 

 

הציור שיש שם, הרבה יותר ברור ממה שאני סרקתי.

 

תודה!

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי אז הירוק הוא של ההצתה, נתחיל מזה, לא חיברת אותו נכון ולכן שאתה מפעיל את האורות המנוע נכבה.

קשה להבין איך המנגנון של הדימום עובד מהדאגרמה שלו..

אתה יכול לזהות את החיבורים של המתג על פי הדיאגרמה??

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ממצאים ראשונים:

 

ירוק הוא של סליל ההצתה, כשהסוויץ במצב 0 הירוק מקוצר עם האדמה ואז אין ניצוץ.

מצב 1 יש ניצוץ אבל אין אורות

מצב 2 מקבל את המתח מהסליל (הסגול) ומעביר אותו לשחור שזה אחראי על האור בלוח השעונים ואור אחורי

מצב 3 כתום חום ושחור מקוצרים כשהכתום מגיע למפסק האורות ומקצר לאור גבוה\נמוך.

 

ROSE זה אדום?

 

עכשיו כמה שאלות נוספות, יש בפנס הקדמי אור "חניה"(אור קדמי חלש ואור אחורי) מצב 2?

לא מבין את הקטע של 3 סלילי התאורה.

 

לא הבנתי היכן זה קדמת הלמברטה? אתה מדבר על הסוויץ או על המפצל הקדמי?

לשניהם צריך להגיע גם כתום.

תבדוק איזה חוט מגיע לאור האחורי וללוח השעונים, זה החוט השחור שצריך להיות, כנראה שהוא אחד מהחומים או..

איזה צבע חוט נמצא בפנס האחורי? יכול להיות שהחשמלאי התבלבל שם והוא לא מגיע כלל למפצל.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי אז הירוק הוא של ההצתה, נתחיל מזה, לא חיברת אותו נכון ולכן שאתה מפעיל את האורות המנוע נכבה.

קשה להבין איך המנגנון של הדימום עובד מהדאגרמה שלו..

אתה יכול לזהות את החיבורים של המתג על פי הדיאגרמה??

 

טוב ממצאים ראשונים:

 

ירוק הוא של סליל ההצתה, כשהסוויץ במצב 0 הירוק מקוצר עם האדמה ואז אין ניצוץ.

מצב 1 יש ניצוץ אבל אין אורות

מצב 2 מקבל את המתח מהסליל (הסגול) ומעביר אותו לשחור שזה אחראי על האור בלוח השעונים ואור אחורי

מצב 3 כתום חום ושחור מקוצרים כשהכתום מגיע למפסק האורות ומקצר לאור גבוה\נמוך.

 

ROSE זה אדום?

 

עכשיו כמה שאלות נוספות, יש בפנס הקדמי אור "חניה"(אור קדמי חלש ואור אחורי) מצב 2?

לא מבין את הקטע של 3 סלילי התאורה.

 

לא הבנתי היכן זה קדמת הלמברטה? אתה מדבר על הסוויץ או על המפצל הקדמי?

לשניהם צריך להגיע גם כתום.

תבדוק איזה חוט מגיע לאור האחורי וללוח השעונים, זה החוט השחור שצריך להיות, כנראה שהוא אחד מהחומים או..

איזה צבע חוט נמצא בפנס האחורי? יכול להיות שהחשמלאי התבלבל שם והוא לא מגיע כלל למפצל.

 

 

כאשר אני מדבר על קדמת הלמברטה, אני מתכוון למפצל.

ROSE = ורוד.

 

תוך כדי זה שאני כותב ובודק את המילון, נופל לי האסימון למה החשמלאי התבלבל, או לפחות חלק מהטעות מתבהרת קמעא.

 

הוא השתמש בארבעה צבעים בלבד של חוט, לטובת חמישה צבעים שיש בצמה המקורית.

ולהלן המילון של הצמה שהוא השאיר לי:

חום = חום

ירוק / צהוב = ורוד

כחול = סגול

שחור = ירוק

הוא לא מצא חוט סגול או חוט ורוד. כלומר, החוט השחור שישנו בצמה, לא מופיע כלל, וזה לכשלעצמו חלק מהטעות.

 

אמשיך...

 

לפנס האחורי מגיע ורוד וירוק (למעשה מגיע חוט בצבע שחור (כפי שצריך להיות, אך לפי ה"מילון" שלו זה ירוק, ויש חוט בצבע שחור שמגיע למפצל הקדמי, אך שוב, לפי המילון זה צבע ירוק).

 

ללא הסוויץ', אין כל בעיה להתניע את הלמברטה.

אכן החוט הירוק שייך לסוויץ', וכאשר הסוויץ' במצב 0, אין אפשרות להתניע (או לחילופין - המנוע כבה).

הירוק שבא מהצמה, מתחבר לירוק שבא מהסוויץ'. עד כאן אין בעיה.

 

בפנס הקידמי, יש נורה עם שני סלילים (אור רגיל ואור גבוה), ועוד נורה קטנה (אור חניה).

 

מה שמוזר הוא שבשלב מסויים, היה לי אור אחורי, עם נורת 6V, אשר אותה הצלחתי לשרוף, ומאז אין אור אחורי כלל.

 

אני מרגיש כמו בחידון לחשמלאי המוסמך... וככל שאני הופך בזה יותר ויותר, אני מתחיל להבין (למרות שאני מדחיק זאת), שהדרך הנכונה תהיה לקנות צמה חדשה (אם אמצא כזאת), ולפרק (שוב) את הלמברטה. דיכאון אמיתי.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לקנות צמה, להכין אחת יותר פשוט משאתה חושב,

פשוט קונים שרוולים שרינקים חוטים מלחם ובדיל, אח"כ תקבל צמה חדשה בפחות מ100 שקל.

 

בלבלת אותי עם הירוק, מגיע ירוק שהוא למעשה שחור?

 

נראה לי שכדאי שתלך לחשמלאי שהכין לך את הצמה, שהוא ישבור את הראש עם השטויות שעשה.

במידה ויבין שעשה פדיחה ולא ניתן להשתמש בצמה, שיחזיר לך את מה ששילמת לו בעבור הצמה.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום בבוקר אמרתי לעצמי שזהו זה... זאת ההזדמנות האחרונה של הלמברטה, אם היא לא רוצה שאפרק לה את הצורה. בשביל להחליף צמה כמובן.

בדרך החוצה מהבית, עברתי במחסן, ואז אמרתי גם לה את זה. "חכי אחרי העבודה" אמרתי לה. "זאת ההזדמנות האחרונה שלך להתנהג יפה, אחרת יהיה לך מאוד לא נעים, אני אפרק לך ת'צורה".

 

את אשתי שלחתי לבדוק בסיום העבודה שלה, מה שעות פתיחת החנות של מוצרי החשמל, הרי ע"מ לבנות צמה חדשה, יש צורך בחוטים בחמישה צבעים שונים (כמובן שישנה עדיפות לצבעים המקוריים של החוטים, אבל גם אם אבנה לי מילון משל עצמי, אסתדר), שרינקים לתפוס את הצמה, סופיות ובדיל. הרבה בדיל.

 

בצהריים אשתי הודיעה לי כי החנות פתוחה עד השעה 6 בערב.

 

עם סיום יום העבודה, ירדתי למחסן, הוצאתי את הלמברטה אל מגרש החניה (הרי ע"מ לבדוק אם אכן החיבורים נכונים, יש צורך במנוע עובד, כי אין מצבר) והתחלתי להתעסק עם חוטי החשמל.

חיבור מימין, קיצור משמאל, מבט נוקב בכל הדיאגרמות שמצאתי, נסיונות מחודשים להבנת המילון... וכלום.... נאדה.... גורנישט...

מבט זריז אל השעון מגלה כי השעה 17:30.

עם הפקקים ומציאת החניה, ייקח לי להגיע אל החנות כעשרים דקות פלוס מינוס, כלומר אגיע מספר דקות לפני סגירתה, אם אתחיל לקפל עכשיו את הדברים, ולהכניס את הלמברטה הביתה.

 

רגע....

עוד לא עשיתי היום סיבוב במגרש החניה על הלמברטה. חובה עליי... הרי כבר התנעתי אותה, כבר נשמתי את העשן שלה. אי אפשר להחזיר אותה למחסן בלי סיבוב (צריך לתת למחלה לעבוד, גם אם זה בתוך מגרש החניה).

סיבוב ראשון הסתיים בהצלחה, אז חייבים עוד סיבוב, לא?

 

במשך למעלה מרבע שעה עשיתי סיבובים במגרש החניה, הרי אני הולך לפרק אותה, הרבה זמן לא אוכל לרכב עליה, וצריך להשאיר טעם טוב בפה. שתהיה סיבה גם להרכיב מחדש. צריך גם להראות ללמברטה מה היא הפסידה בגלל שהיא לא היתה מוכנה לגלות לי את סוד החיווט.

 

מבט נוסף אל השעון מגלה כי השעה כבר 17:50.

להגיע אל החנות אין כל טעם, הרי היא נסגרת עוד 10 דקות.

הילדים עם אשתי בבריכה, כך שהדרך הכי טובה להעביר את הזמן היא להמשיך לשחק עם החוטים, גם בקופסת המגעים האחורית.

 

אולי זה כך? התנעה, ואכזבה...

אולי זה אחרת? התנעה חוזרת ואכזבה מחודשת.

 

יאללה, עוד סיבוב בחניה לפני שכולם חוזרים מהבריכה, הרי הפעם הבאה שאני אראה את הלמברטה זה יהיה עם מברגים ביד לטובת הפירוק שלה. לפני הסיבוב, צריך לחבר את החוטים (בפעם המי יודע כמה)...

התנעה מחודשת, לחיצה קלה על כפתור הצפצף ויש רעש (נו, לא חוכמה, את זה ידעתי להפעיל כבר מההתחלה), אבל רגע... מה זה האור מקדימה? מה הוא עושה שם? זה חדש לי...

בדיקה חוזרת של האור, ואכן הוא קיים. לחיצה על מתג החלפת האורות - האורות מתחלפים. בטח אני הוזה...

אמרתי לעצמי שזאת בטח טעות, ולכן כיביתי את הלמברטה לראות אם זה יעבוד גם בהתנעה הבאה.

התנעתי את הלמברטה ו...

מסתבר שגם היא, כמו הילדים, מבינה רק איומים. זה עובד.

 

מבט מהיר אל האור האחורי - חושך. אולי הנורה שרופה? אולי מגע רופף?

בשלב הזה, אני כבר בכלל לא חושב על סיבוב על הלמברטה, אלא מנצל את המומנטום, ומייד רוכן אל עבר הפנס האחורי. פתיחת שני ברגים, סיבוב קל של הנורה, והיא אצלי ביד.

לא... הכל תקין...

אכזבה...

הכל תקין ואני מאוכזב. זה באמת לא משונה.

פירקתי את קופסת המגעים האחורית, והתחלתי לשחק גם בה.

 

בקופסא הזאת יש פחות חוטים, ולפיכך גם פחות חורים לדחוף אותם אליהם. מה גם ששם לא היתה אמורה להיות טעות בחוטים. בחיבורים אולי כן, אבל בחוטים לא.

 

קצת משחקים עם הקופסא האחורית, והנה יש אור ברקס.

לחיצה על מתג אור הברקס, והאור כבה לחלוטין (גם כשהאורות דולקים)....

זה מראה על כשל מסויים במערכת. במבט יותר קרוב, ניתן לראות כי הבעיה היא בבית המנורה, שם הפלוס של אחד מהסלילים נוגע במינוס. זה בהחלט דורש פירוק, אך רק של הרפלקטור. בקטנטנה.

יצאתי לסיבובי נצחון מחודשים במגרש החניה, הפעם עם אורות.... אחרי הסיבוב הראשון, אשתי הגיע עם הילדים מהבריכה, מה שאומר שנגמרו הסיבובים.

את הנצחון ואת אי פירוק הלמברטה הלכנו לחגוג בהעפת עפיפונים בגן הוורדים. מומלץ.

 

למרות זאת, יש לי הרגשה שזה עדיין לא סוף הסיפור עם החשמל, אבל אני לא בטוח...

יש לי הרגשה כי בצורה הזאת של חיבור החוטים, הלמברטה עובדת על טורים הרבה יותר גבוהים ממה שהיא עבדה כאשר החוטים היו מחוברים בכל צורה אחרת, אך היות והלמברטה היתה מונעת זמן קצר בלבד, אני עדיין לא סגור על הנושא, ובכלל אני לא יודע אם יש, או עשוי להיות קשר בין הדברים. מחר (אם יהיה לי זמן) אתניע את הלמברטה ללא הסוויץ', ואראה מה קורה.

 

בערב, נעשה נסיון לפתור את בעיית המגעים של הפנס האחורי, אך ללא הצלחה. צריך שם לדאוג להפרדה מוחלטת בין הפלוס והמינוס, כאשר בשביל להגיע לזה, צריך לחתוך את החוטים (נחתכו) ולאחר ההפרדה להלחים אותם מחדש בהלחמה עדינה (עדיין לא הצלחתי לעשות זאת לשביעות רצוני המלאה).

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההתמדה.

רק באיומים :-)

 

הלמברטה עובדת על טורים הרבה יותר גבוהים .

 

הטורים כי מרוב סיבובים גמרת את הדלק במיכל.

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם היום, מייד אחרי העבודה, התיישבתי לי על הלמברטה. יותר נכון לצד הלמברטה, וניסיתי להבין מה לעזאזל קורה עם החשמל, ולמה זה לא עובד כראוי.

 

הבעיה היחידה שנשארה לא פתורה היא, שכאשר יש אורות מקדימה (אותם מפעילים באמצעות סיבוב הסוויץ'), אין לי אור אחורי, וכאשר האור הראשי מכובה, דווקא אז יש לי אור אחורי.

למען הסר ספק, אור הברקס עובד כשורה.

 

מי שהסתכל בדיאגרמות החשמל ובמה שעמית כתב לי, יכול לראות כי החוט השחור היוצא מהפנס האחורי, אמור להגיע ישירות למפצל, ולהתחבר יחד עם האור ללוח השעונים (ספידומטר), והוא אמור להתחבר עם החוט השחור היוצא מהסוויץ'.

 

מרוב נסיונות ותהיות, אני כבר לא זוכר מה קורה בכל אחד מהחיבורים השונים שעשיתי וניסיתי ע"מ לפתור את הבעיה הזאת.

רק אומר כי כאשר החוט השחור היוצא מהפנס האחורי, מתחבר לאן שהוא אמור להתחבר בשרטוט - אין אורות קדמיים כלל, ולמיטב זכרוני, האור האחורי עובד כשורה.

כאשר אני מחבר את החוט החום במקומו, אזי יש אורות קדמיים, אך אין אור אחורי. כאמור, זה למיטב זכרוני, ובהחלט יכול להיות שאני לא זוכר כבר טוב מה קרה בכל צורת חיבור החוטים.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק בסוויץ אתה כנראה לא מחבר את השחור למקום הנכון.

השחור צריךלהתחבר למצב שתקבל מתח גם במצב 2 וגם במצב 3.

זה מה שניתן לראות לפי הדיאגרמה של הסוויץ.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כצפוי, אחרי העבודה שוב ניגשתי לאיטלקיה שלי.

לא ילדים, לא אישה - איטלקיה!

 

הדבר הראשון לאחר ההתנעה והחימום הקצר למנוע, הוא כמובן סיבוב קצר במגרש החניה - איך אפשר בלי?

 

לאחר סיבוב (ועוד כעשרה אחריו, בשביל להרגיע קלות את המחלה), אפשר לגשת למלאכת פתירת בעיות החשמל האחרונות.

ניתוק חוט כאן, חיבור חוט שם, עוד מבט בציור שמשורטט בספר, עוד מבט במה שעמית כתב לי על גבי הפורום, החלפות חוטים זה בזה, שאיפת עשן המנוע (תענוג אמיתי), ובסופו של דבר הצלחה!

על פניו, הכל עובד כפי שאמור לעבוד.

כשיש אור קידמי, יש גם אור אחורי, וכשהאור הקידמי כבה, זה סימן שגם האחורי כבה.

הכל עובד כשורה.

 

אבל....

 

הרי אם הכל יילך כשורה, איך הסיפור יהיה מעניין?

לאחר ההצלחה עם החשמל, רציתי לעשות סיבוב נצחון (במגרש החניה, כמובן, אלא איפה?), ודווקא אז הלמברטה החליטה שהיא כבית.

לחיצה קלה על הקיק - אין תגובה.

לחיצה חוזרת על הקיק - עדיין אין תגובה.

קפיצה על הקיק - עדיין אין תגובה...

מתחילים להילחץ... מה לעזאזל קורה כאן...

קפיצה חוזרת על הקיק - אין תגובה...

ברז דלק פתוח...

סוויץ' פתוח...

קפיצה חוזרת על הקיק - אין תגובה...

ממשיכים להילחץ...

ניתוק של כל החשמל מהמנוע.

קפיצה חוזרת על הקיק - אין תגובה...

 

ואז נזכרתי בישי ובחתימה שלו... "בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק".

סיבוב של ברז הדלק רבע סיבוב שמאלה, אל הספייר, נגיעה בקיק והמנוע ניעור לחיים.

 

חמישה ליטר דלק ועוד 150 סמ"ק שמן, נשרפו במגרש החניה צר המידות...

עכשיו צריך שוב ללכת עם בקבוקים למלא דלק, שאוכל להרגיע את המחלה... עונג צרוף....

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5104 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...