Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6611 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

תמיד עניין אותי לדעת מה אומרים מושגים בנהיגה וברכב ואיך הם מתבטאים תכל'ס בנהיגה עצמה.

1. מה זה היגוי יתר ותת היגוי ואיך זה מורגש בזמן הנסיעה ?

2. אני יודע שמומנט קשור לכוח של האוטו להאיץ אבל איך בא לידי ביטוי מומנט גבוה בנהיגה ובהאצה

ובמה הוא שונה מכ"ס גבוה למשל ?

 

תודה מראש.

פורסם

לגבי 1: תת היגוי הוא מצב שבו אתה מפנה את ההגה, הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה, והרכב ממשיך לנסוע ישר (למען הדיוק, יכול להיות שהרכב יפנה, אבל פחות ממה שהיה אמור). מצב זה נפוץ במכוניות שבהן המנוע ממוקם לפני הגלגלים הקדמיים, כמו רוב (אם לא כל) המכוניות המשפחתיות. היגוי יתר הוא מצב שבו אתה מפנה את ההגה והגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה, מה שגורם לרכב "לזרוק" זנב (כלומר, הזנב יחליק והרכב ינסה להסתחרר). מצב זה נפוץ במיוחד ברכבים בעלי הנעה אחורית, אבל קיימים גם רכבי הנעה קדמית שנוטים להיגוי יתר (כגון הפז'ו הספורטיביות הישנות, לדוגמא 205 GTI). בנסיעה רגועה, לא אמורים להיות מורגשים היגוי יתר או תת היגוי.

 

לגבי 2, אני מעדיף לא להטעות, למרות שיש לי תשובה, נחכה לתגובות של חכמים ממני.

"ai motoare capul doare"

פורסם

אכן רכבים היום (בכוונה) בעלי נטייה לתת היגוי, אבל עם זאת יש רכבים משפחתיים עדיין שנוטים להיגוי יתר, לדוגמא הונדה אקורד הבריטית (יוצרה בין 2001-2002) פגו 406, פגו 206, פגו 106, דייטסו סיריאון מעט, מיצובישי לאנסר מעט, פורד פוקוס גם אפשר לשחק לה עם התחת.

פורסם

1- תת היגוי = מצב בו הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה והרכב אינו פונה בכיוון הרצוי (לרוב קורה ברכב בעל הנעה קדמית)

היגוי יתר = מצב בו הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה והרכב "זורק תחת" (קורה לרב ברכב בעל הנעה אחורית )

2- http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=12376&highlight=%D7%9E%D7%94%D7%95+%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%A0%D7%98 :)

What's the first rule when into a man's car ?

RESPECT a man's car the man RESPECT you !

פורסם
2. אני יודע שמומנט קשור לכוח של האוטו להאיץ אבל איך בא לידי ביטוי מומנט גבוה בנהיגה ובהאצה

ובמה הוא שונה מכ"ס גבוה למשל ?

רגע לפני שהתחלתי לכתוב לך משהו באורך מגילת העצמאות, נכנסתי לויקי כדי להיזכר בכמה נוסחאות פיזיקליות שלא ראיתי מאז התיכון. מה שלא היה צפוי היה למצא את הקישור הזה בדף המסביר נוסחאות שרק מלראות אותם מתחשק לקפוץ מקומה שישית. טוב, הגזמתי.

מצורף גם הקישור לויקי בנושא מומנטים מהפן הפיזיקלי ההגדרתי הבסיסי. אם תרצה לרדת לעומק אתה מוזמן לפנות בה"פ.

פורסם
אכן רכבים היום (בכוונה) בעלי נטייה לתת היגוי, אבל עם זאת יש רכבים משפחתיים עדיין שנוטים להיגוי יתר, לדוגמא הונדה אקורד הבריטית (יוצרה בין 2001-2002) פגו 406, פגו 206, פגו 106, דייטסו סיריאון מעט, מיצובישי לאנסר מעט, פורד פוקוס גם אפשר לשחק לה עם התחת.

 

יש המון בין "אפשר לשחק עם התחת" לבין רכב שנוטה להיגוי יתר. פיג'ו 406 ופורד פוקוס בוודאי שלא נוטות להיגוי יתר. אדרבא, הפורד פוקוס, למשל, נוטה לתת היגוי טרמינאלי ברגע שחוצים את המגבלות שלה (הגבוהות לכשעצמן). לגבי יתר המכוניות שצויינו אין לי ניסיון של ממש.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

פורד פוקוס מתון יותר בהחלט אבל עדיין זה לא כמו טויוטה קורולה, באלנו לדוגמא.

 

פגו 406 בהחלט יחסית נוטה להיגוי יתר.

פורסם
2. אני יודע שמומנט קשור לכוח של האוטו להאיץ
הערה ששכחתי לציין: המנועים בעלי המומנטים הגבוהים ביותר לרוב שייכים לרכב איטי להחריד. :lol:
פורסם

באתר NETCAR של רוני אהרונוביץ' יש מגזין מונחים נרחב עם תצלומים ואיורים (נדמה לי שזה נמצא באגף המגזין של האתר). איורים של OVERSTEER U ו UNDERSTEER ועוד המון דברים.

 

בנושא מומנט # הספק יש שם הסבר מפורט וממצא.

פורסם
פורד פוקוס מתון יותר בהחלט אבל עדיין זה לא כמו טויוטה קורולה, באלנו לדוגמא.

 

פגו 406 בהחלט יחסית נוטה להיגוי יתר.

 

 

בהחלט יחסית? בהחלט או יחסית?

 

הבאלנו והקורולה נבנו ללא התחשבות בתכונות דינאמיות מעבר לשינוע בסיסי ועל כן מאופיינות בתת היגוי בולט שימנע מנהג טיפוסי אפילו את הרצון להיכנס לצרות. הפוקוס תוכננה להתנהגות כביש טובה ועל כן נייטרלית לרוב, כששוב, אורב לו אותו תת היגוי טרמינאלי מעבר למגבלות.

 

רכב שנוטה להיגוי יתר הוא, לדוגמא, אלפא ספיידר, סדרת הברטונה של אלפא ("ג'וניור") וכדומה. דהיינו, רכבים בהם חוסר זהירות בכניסה לפניה יגרום קרוב לוודאי לאיבוד אחיזה בציר האחורי. הפג'ו 406 לחלוטין לא נופלת תחת ההגדרה. זה שיחסית קל לשחק עם הרכב והוא נשמע היטב לפקודות הנהג ולהעברות משקל יזומות עדיין לא מגדיר אותו כרכב שנוטה להיגוי יתר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

עזוב, תוותר כבר עכשיו.

 

ytzhak הוא אותו אחד שניסה לשכנע את חברי הפורום לא מזמן שטויוטה קורולה היא רכב ספורטיבי שמהנה לנהיגה... :puzzled:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

על פי פרסומים זרים, הטויוטה קורולה AE86 היא אכן רכב ספורטיבי שמהנה לנהיגה חזקה :wink:

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
עזוב, תוותר כבר עכשיו.

 

ytzhak הוא אותו אחד שניסה לשכנע את חברי הפורום לא מזמן שטויוטה קורולה היא רכב ספורטיבי שמהנה לנהיגה... :puzzled:

 

בשרשוש שהיה אז, לא כתבתי בקורולה מהנה לנהיגה, גם לא כתבתי שהיא ספורטיסית, כתבתי שיש לה אחזיה דיי גבוהה והיא סלחנית, אשמח אם תראה לי שכתבתי שהיא מהנה לנהיגה, ועוד שהיא ספורטיבית, יש לך דמיון פורה.

 

לעניין השני, כאשר כתבתי יחסית הכוונה הייתה שהרכב נוטה יחסית הרבה יותר ממשפחתית סטנדרטית להיגוי יתר, זאת הייתה כוונה, לא התכוונתי לרגע שהיא מתנהגת כמו קארטינג.

פורסם

:brickwall:

 

אם כבר 406, אזי הרכב, אם כי מתנהג טוב ובטוח, די מרדים ובוודאי לא מעודד נהיגה חזקה (אם כי הוא טוב בה) אלא נהיגה רגועה ומדודה, מה גם שהוא נוח בצורה יוצאת דופן. מכאן ועד לנטייה להיגוי יתר הדרך מאד ארוכה. אבל אין צורך לתת לעובדות לבלבל אותנו...

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

×
×
  • תוכן חדש...