Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6648 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים.

 

אני רוצה לקנות מחו"ל בולמים של בילשטיין, וצריך עזרה בבחירת הדגם.

הבנתי שיש שלוש דגמים: B4, B2, ו- B8.

אני מבין ש הכי כדאי B8, אבל רוצה לדעת האם אפשר להסתפק ב B. אני לא רוצה לקפוץ מעל הראש יותר מדי.

 

הרכב שברשותי הוא פונטו HGT '01,

ואני כנראה אשדך לבילשטיין קפיצי הנמכה של אייבך (גם בזה, איזה דגם לקחת?)

פורסם

B4 הוא בולם "תחליפי".

 

B6 (ספורטליין) הוא בולם ספורטיבי שמיועד לקפיצים מקוריים או למשודרגים עד הנמכות של 30 מ"מ.

 

B8 (ספרינטליין) הוא בולם ספורטיבי מקוצר שמיועד לקפיצים משודרגים המנמיכים יותר מ-30 מ"מ.

 

 

פורסם

לא יודע לגבי ה B4, אבל עד כמה שאני יודע המחיר של ה B6 וה B8 זהה.

בילשטיין+אייבך זה שילוב מנצח, לא תתאכזב ממנו 8)

פורסם

אם קיבלת הצעה לגבי קפיצי אייבך, תבדוק שהם דגם הפרו-קיט ולא דגם הספורטליין.

 

הספורטליין הוא הדגם ה"קיצוני" יותר שלהם, אבל הוא פשוט מבצע לא טוב.

 

הפרו-קיט מאוד רכים, אבל טובים מאוד. אם תרצה קפיצים קשיחים יותר מהפרו-קיט, תנסה לראות אם H&R מייצרים את דגם ה-Race שלהם לרכב שלך.

 

בכל אופן, אל תנעל רק על בילשטיין, הקוני הצהובים הם בולמים מעולים וההפרש מחירים בארץ לא מצדיק (לדעתי) קנית בילשטיינים.

 

 

פורסם

ואם בקוני עסקינן,

 

איזה סדרה שלהם מומלצת, איזו מומלצת פחות, ובאיזה תצורה היא מגיעה (סט שלם עם קפיצים, או שילוב אחר)?

פורסם
אם קיבלת הצעה לגבי קפיצי אייבך, תבדוק שהם דגם הפרו-קיט ולא דגם הספורטליין.

 

הספורטליין הוא הדגם ה"קיצוני" יותר שלהם, אבל הוא פשוט מבצע לא טוב.

 

הפרו-קיט מאוד רכים, אבל טובים מאוד. אם תרצה קפיצים קשיחים יותר מהפרו-קיט, תנסה לראות אם H&R מייצרים את דגם ה-Race שלהם לרכב שלך.

 

בכל אופן, אל תנעל רק על בילשטיין, הקוני הצהובים הם בולמים מעולים וההפרש מחירים בארץ לא מצדיק (לדעתי) קנית בילשטיינים.

 

מתעלק קצת על השרשור

בזמנו קיבלתי הצעה על שילוב של הפרו קיט של אייבך עם הB8- למה הכוונה שהם מאוד רכים. ומה לגבי נוחות נסיעה?

הרכב הוא איביזה FR 2005

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

הקוני הצהוב (והמתכוונן) הוא הדגם עליו דיברתי.

 

הדגם השני שנמכר ע"י היבואן, האדום, הוא תחליפי בדיוק כמו הבילשטיין B4.

 

לגבי הפרו-קיט, קבוע הקפיץ שלהם לא גבוה בהרבה מהמקור על כל רכב נתון לו הם מיוצרים.

 

לגבי שימוש בבילשטיינים עם הפרו-קיט, אני חושב שה-B8 לא נחוץ וה-B6 יתאים יותר היות והפרו-קיט מנמיכים בד"כ 15-30 מ"מ בלבד.

 

בנוגע לנוחות, הבולמים הם האחראים. ככל שהקפיץ קשיח יותר, כך הבולם צריך Valving אגרסיבי יותר כדי לעמוד בקשיחות ומכאן מתקבלת חוסר הנוחות. הבילשטיינים שהם בעלי Valving לא אגרסיבי במיוחד וגם מונו-טיוב'ס, יסתדרו עם קבוע הקפיץ הנמוך של הפרו-קיט ויפגינו נוחות מרשימה.

 

 

פורסם

Avia,

כתבת "B6 (ספורטליין) הוא בולם ספורטיבי שמיועד לקפיצים .."

ואח"כ כתבת "הספורטליין הוא הדגם ה"קיצוני" יותר שלהם, אבל הוא פשוט מבצע לא טוב."

ואח"כ כתבת "...וה-B6 יתאים יותר היות והפרו-קיט מנמיכים... "

 

אז לחפש B6, או משהו אחר?

 

ועוד שאלה, ההגדרה של בולם תחליפי (כמו הB4), היא שהוא מבצע די אותו דבר כמו המקורי (ואז אין למה לקחת אותו)?

 

ועוד שאלה, הקוני הצהוב (והמתכוונן), אני מבין שניתן לכוון לו את הגובה.

השאלה שלי היא איך זה מתבצע (עם סט כלים לפני הנסיעה, או באמצעות כפתור או מדיד כשהמנוע עובד)?

 

ועוד שאלה, ראיתי בחו"ל כמה דגמים צהובים (Sport kit ו FSD) לאיזה אתה מתכוון, ואיזה כדאי לקחת?

 

עד כמה שאני רואה, העלות בחול של קוני או של שילוב של בילשטיין ואייבך עולה די זהה.

 

>תודה

פורסם

בילשטיין תקח את הדגם שמתאים לרמת ההנמכה שאתה רוצה, כל דגם מיועד להנמכה אחרת ולכן אין פה שיקול של מה כדאי אלא של מה אתה רוצה.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
Avia,

כתבת "B6 (ספורטליין) הוא בולם ספורטיבי שמיועד לקפיצים .."

ואח"כ כתבת "הספורטליין הוא הדגם ה"קיצוני" יותר שלהם, אבל הוא פשוט מבצע לא טוב."

ואח"כ כתבת "...וה-B6 יתאים יותר היות והפרו-קיט מנמיכים... "

 

אז לחפש B6, או משהו אחר?

 

ועוד שאלה, ההגדרה של בולם תחליפי (כמו הB4), היא שהוא מבצע די אותו דבר כמו המקורי (ואז אין למה לקחת אותו)?

 

ועוד שאלה, הקוני הצהוב (והמתכוונן), אני מבין שניתן לכוון לו את הגובה.

השאלה שלי היא איך זה מתבצע (עם סט כלים לפני הנסיעה, או באמצעות כפתור או מדיד כשהמנוע עובד)?

 

ועוד שאלה, ראיתי בחו"ל כמה דגמים צהובים (Sport kit ו FSD) לאיזה אתה מתכוון, ואיזה כדאי לקחת?

 

עד כמה שאני רואה, העלות בחול של קוני או של שילוב של בילשטיין ואייבך עולה די זהה.

 

>תודה

 

קודם כל, התבלבלת בין שני ספורטליינים:

 

הראשון הוא דגם קפיץ של אייבך שנקרא ספורטליין והוא אחיו הקשיח יותר של הפרו-קיט, עליו ורק עליו נכתב שהוא מבצע לא טוב.

 

השני הוא שם אחר לבילשטיין B6.

 

לגבי התחליפי אתה צודק. הקוני האדום והבילשטיין B4 נמצאים באותה הליגה של המקוריים.

 

הקוני הצהוב מתכוונן בקשיחותו (ריבאונד למעשה), והכיוונון נעשה ע"י ברז בקצה הבולם.

 

לגבי הסוגים השונים של הקוני, הצהוב עליו אני מדבר הוא בעצם ה-Sport וה-FSD היקר יותר הוא בולם פרוגרסיבי (כמו הבילשטיינים).

 

בולם פרוגרסיבי הוא בולם שמתרכך או מתקשח לפי אופן הנסיעה. הקוני Sport מתכוונן מראש ע"י הברז ולא משנה את תכונותיו במהלך הנסיעה.

 

 

פורסם

סחתיין, אני לא חושב שמישהו יכול להעמיד את הדברים יותר טוב.

 

אז שוב תודה,

ותוכל לפרט יותר על בולם פרוגרסיבי (איך הוא עובד, למה הוא טוב)?

פורסם

בקוני FSD יש מעין מערכת שמעכבת את בנית הלחץ, הלחץ גובר ליניארית עם העומסים.

 

למה זה טוב? נוח בנסיעה רגועה ואז מתאים את עצמו לנסיעה אגרסיבית.

 

 

פורסם

סידרי גודל:

 

אייבך פרו קיט - יד שניה 40 יורו, חדש 140 (אני חושב שהייתי שוקל את משומש, קפיץ זה לא חלק שנשחק כל כך מהר)

בילשטיין B6 -י 140~180 יורו.

 

קוני Sport Kit -י 2100 שקל.

 

הכל לפני מיסים ומשלוח.

מיסים אפשר "להעביר",

משלוח צריך לעלות עד 100 יורו להכל.

 

זה מגלח איזה 1000 שקל (מינימום) מהעלות בארץ.

פורסם

לאחר נסיון רע עם קוני,

זה לא פרקטי הברז בקצה הבולם כי ברוב הדגמים את הברז ניתן לסובב רק שהבולם מפורק על השולחן ככה שלא נראה לי שלפני נסיעה בין עירונית תעבור במוסך להקשחת בולמים....

-קניתי 4 בולמים דרך וורטהים לספרינט ולאחר שנה וחודשיים אחד מהם החל לדלוף....:evil:

לאחר פנייה אליהם הם אמרו לי במילים יפות : "לך חפש מי ינענע אותך, אם אתה לא מרוצה אל תקנה קוני"

התשובה שקיבלתי מייבואן של בילשטיין לאחר הזמנה של 4 ל GTV זה "אל תדאג יש אחריות לכל החיים, משהו קורה ואנחנו מחליפים לך את הבולם באחריות, מבלד מקרה של פגיעה פיזית בבולם" (עקב תאונה שלא נדע, טפוטפוטפו)

 

-לפי דעתי האישית, אני מעדיף שהמהנדסים של בילשטיין יכיילו לי את הבולמים מאשר קוני ישימיו לי ברז ויגידו לי תנסה לבד אחרי 18 נסיונות אולי תגיע למה שאתה מחפש, אני התבאסתי קצת...

 

-הבילשטיין אמורים להגיע עוד שבוע-עשרה ימים, אתן התרשמויות לאחר הרכבה.... (אגב הזמנתי B6-הרכב מונמך ב 30ממ)

×
×
  • תוכן חדש...