Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6719 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היציאת "בננה" זו יציאת RCA. שמיועדת לחיבור לסאב מוגבר!

למגבר היה יש יציאה לחיבור לסאב שמגיע עם מגבר פנימי. ולכן יש סיכוי שיש לו קרוס פנימי! מה שצריך זה לחבר מגבר ליציאה הזו ואת הסאב למגבר. (באופן כללי!)

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

אתה רוצה להגיד,אם לחבר יש מגבר בבית,לחבר את המגבר לרסיבר ביציאת RCA ואת הסאב למגבר של הרכב?!

איזה מבין היציאות של המגבר לחבר לרסיבר?

Got To love It

פורסם

אצלי מחוברים K2P למגבר בייתי של פיוניר, ב4 אום בכיף

 

אם אתה רוצה לחבר סאב של רכב לבית זה לא בעיה

 

אתה צריך מגבר בייתי סטראו (אפילו מהישנים מעץ) לחבר מהיציאת RCA ברסיבר למגבר

את המגבר לסאב וזהו

 

היציאה לסאב ברסיבר היא יציאה פאסיבית לחיבור סאב מוגבר, לרוב, במגברים יש אפשרות לתחום את היציאה הזאת ,תבדוק בחוברת עם חבר שלך

תדאג שהמגבר לסאב יכול לפעול ב 4 אום

פורסם
1. ברגע שהעכבה עולה זה לא מפריע למגבר, מכיוון שאז המגבר מספק פחות זרם ולמעשה לא נחשף לשום סכנה. מהבחינה הזאת אתה יכול לתת למגבר התגדות מאוד גבוהה ובאמת לא יקרה לו כלום.

מה שאנחנו כן מדברים עליו היא ההתנגדות הנמוכה שגורמת למגבר לתת זרם מעל למה שהמגבר בנוי לתת.

 

 

אם תחבר לסוללה פשוטה 10 נורות בטור, הנורות יעבדו חלקית (יאירו באופן חלש) וזה לא יפריע לסוללה (מגבר לעניינו). במידה ותחבר 10 נורות במקביל לסוללה. הסוללה תתחמם ואפילו תפסיק לעבוד מכיוון שע"י העמסה במקביל אתה שואף למצב של קצר.

 

2. לגבי מתח ההספקה של המגברים: לכל מגבר קיים מייצב מתח למתח ההזנה, ברגע שמתחי ההזנה משתנים המגבר "מנסה" להחזיר אותם למצב רגיל (אני מאמין שזה בין 12 ל-14.4 וולט). מכיוון שרכיבי אלקטרוניים לא מושלמים, המייצב לא מצליח להביא את מתחי ההזנה למה שבאמת צריך להיות ואז הדבר משפיע על רכיבי ההגברה במתן הגבר נוסף.

הכול טוב ויפה מבחינת להגיד, נו אז למה שאני לא אתן מתח הזנה יותר גבוה (כמו 16-18 וולט) הרי אני אקבל הגבר יותר גבוה בהתאמה?! הבעיה נעוצה בעובדה שברגע שמתח ההזנה יותר גבוה מהנדרש רכיבי ההגברה עדיין מגבירים, אך נכנסים לעיוות ולהגברה לא ליניארית. במילים יפות... נתת יותר מתח הזנה מהמותר -> עיוותת את הצליל שהמגבר מפיק.

המטרה שלנו היא להגביר את כל הרכיבים, אך לשמור עדיין על איכות צליל שתואמת כמה שיותר את המקור (הדיסק שאנחנו מנגנים) ובגלל זה יש לנו קבלים שעוזרים לנו לייצב את המתח של ההזנה למגברים בעקבות שינויים של המצבר.

 

1.ההתנגדות המוצהרת של האלמנט היא נומינלית, היא כמעט ולא רלוונטית , ההתנגדות הזאת היא במצב סטטי של האלמנט.

בשניה שאתה מתחיל לעלות הספק, ההתנגדות רק עולה, בנוסף על זה כתלות בתדרים ההתנגדות ממש מרקיעה שחקים , זה בעיקר ניכר בטוויטרים.

 

2.מגבר זה לא סוללה, אין בו מתח והוא לא פורק אותו, מגבר מייצר מתח או יותר נכון לוקח אות נמוך ומגברי אותו.

יש לא מעט מגברים שיכולים לעבוד העכבות מטורפות כמו 0.33 או 0.25 אוהם שזה ממש על גבול הקצר, ועדיין, בתכנון נכון ועם רכיבים מתאימים זה יכול לעבוד ככה שעות וללא כל בעייה.

אגב, כל מגבר ברגע שהוא מתחיל לעבוד הוא מתחמם, זה חלק מפיזור האנרגיה שלו.

הרי לכל מגבר יש את היעילות שלו, וחלק גדול ממה נובע מהיכולת לקחת את האמפרז' ולהפוך אותו להספק, בפועל רוב האמפרז' מתבזבז על פיזור החום של המגבר.

לא סתם משקיעים בתכנון המגבר בצורות מיטביות לפיזור חום.

פיזור חום טוב יותר= יעיל יותר.

 

3.יש מגברים שלא יודעים לעבוד עם מתח כניסה של למעלה מ14.4, כלומר הם יכולים לעבוד אבל יש להם מנגנון הגנה שמגן על המגבר ויש כאלו שיכולים לעבוד גם ב18V לא כי הם בנויים בצורה שונה אלא בגלל שאין להם מנגנון הגנה כזה והרכיבים מותאמים לעבודה גם עד 18V ויותר, זה הכל תלוי בתכנון.

ככלל גורף, מגבר שמוצהר ב13.8V תמיד אבל תמיד יפיק הספק גבוה יותר ב14.4V בלי עיוותים ובלי כלום.

עבודה במתח הזנה גבוה יותר מספק אפשרות למתן הספק גבוה יותר מבלי בכלל לפגוע בכלום.

העיוות אינו קשור כלל למתח ההזנה, אלא בכלל על סף רגישות וגם פה זה שהמגבר מוצהר בסף רגישות של לדוגמא: 0.2-5V לא אומר שאם תיתן לו סיגנאל של 8V הוא רק יוציא עיוות.

גם ככה מדובר על אות לא קבוע על 8V אלא זה נתון מקסימום, אבל גם פה המגבר מסתדר עם העוצמת סיגנאל הזו.

 

3.1 ולשורה האחרונה שלך, הדבר היחידי שקבל מייצב הוא את הכיס של המוכר שלו.

אין שום צורך בקבל בכניסה למגבר כדי לייצב את מתח ההזנה, זה שטות, גם ככה מתח ההזנה ירד ויעלה בהתאם לדרישת המערכת לאמפרז' אין שום מצב שבעולם שמערכת בעולם מלא לא משפיעה על המתח ברכב.

אם יש ירידה דרסטית של מעל 2V אז זה אומר שיש בעיה במערכת החשמל והבסיס שלה אינו מספק את צורך המערכת.

קבל אגב, רק מחמיר את הבעיה הזו כי הוא בעצמו עוד צרכן.(כל הזמן נטען ופורק).

הרי אם מתח ההזנה עומד על 12.5V לדוגמא, איך הוספת קבל תייצב אותו ל14.4V כאשר קבל הוא צרכן נוסף בעצמו??.

under construction..

×
×
  • תוכן חדש...