Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת גאנט וההשפעה על המהירות והטורים...


רז לוי
שימו לב! השרשור הזה בן 6126 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

וויכוח עם חבר הוביל לשאלה הבאה:

 

נגיד וכרגע על הרכב יש גאנטים מידה 14 ואני עובר למידה 17

1. שהמחוג מראה 100 קמש מה המירות האמיתית (לפי הבנתי חייב לביות שינוי)

2. במהירות 100 קמש נגיד הטורים היו 3 סלד לאחר המעבר מ 14 ל 17 מה מד הטורים יראה ?

2. עד כמה זה משפיע על הסחיבה של הרכב המעבר מ 14 ל 17 ? האם זה משמעותי בכלל ?

סליחה על הבורות ותודה לעונים...

רז...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מגדיל ג'אנטים אתה מקטין את פרופיל הצמיגים (כדי לשנות כמה שפחות את הקוטר הכולל של הגלגל)- לא אמור להיות הבדל משמעותי בין המהירות שהוצגה עם 14 למהירות שתוצג עם 17. אם קיים שינוי הוא של אחוזים בודדים (נגיד במקום 100 יראה 102-103). בכל מקרה, ההפרש דומה להפרש בין צמיג חדש לצמיג שחוק שכבר צריך להחליפו.

(כמובן שניתן גם להגדיל את הקוטר הכולל של הגלגל ע"י כך שמגדילים את הג'אנט ולא מקטינים את פרופיל הצמיג, ואז ההבדל יהיה קיים, אבל למיטב ידיעתי עושים את זה רק במקרים מסוימים, כגון בג'יפים)

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מגדיל מ 14 ל 17 יש הפרש משמעותי בין קוטר הגלגלים ולכן תהיה לך סטייה גדולה בלוח השעונים.

 

עד כמה זה משפיע על הסחיבה של הרכב? רכב שבא במקור עם ג'אנט 14, יזוז הרבה הרבה הרבה פחות טוב עם ג'אנט 17.

 

למה לעשות כזה דבר מלכתחילה ?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נגיד וכרגע על הרכב יש גאנטים מידה 14 ואני עובר למידה 17

1. שהמחוג מראה 100 קמש מה המירות האמיתית (לפי הבנתי חייב לביות שינוי) תכניס את הנתונים לכאן ולמטה יהיה רשום לך את שינוי המהירות באחוזים

2. במהירות 100 קמש נגיד הטורים היו 3 סלד לאחר המעבר מ 14 ל 17 מה מד הטורים יראה ? מד הטורים יראה אותו דבר, הספידומטר מחובר לגיר לא לגלגל

3. עד כמה זה משפיע על הסחיבה של הרכב המעבר מ 14 ל 17 ? האם זה משמעותי בכלל ? אם הקוטר הכללי של כל הגלגל יהיה שונה ב מעל 2 סנטימט ההבדל יהיה ממש מורגש, 1.5-2 סמ - בדרך כלל מכוניות של 7 וחצי/8 שניות למאה עושות 9 אחרי הפרשים כאלו

תגובה במוגדש

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה בקשר ל 2, לא הבנת למה הוא התכוון.

תחשוב שב 100 קמ"ש הרכב עובד על 3000 סל"ד כרגע.

הוא מחליף ג'אנטים ל 17' במקום ה 14' שהיו לו.

עכשיו, המנוע מתאמץ יותר עקב העלייה הגדולה במשקל הבלתי מוקפץ שהוא צריך להזיז.

אחרי השינוי, כדי ליסוע ב 100 קמ"ש הוא יצטרך ללחוץ יותר על הגז, מכיוון שהמנוע צריך להתאמץ יותר כדי להביא לאותה תוצאה עקב השינוי.

לכן, אחרי ההרכבה כשהוא יסע ב 100 קמ"ש זה יהיה צריך להיות כרוך ביותר מאמץ וסף הטורים שהיה אופייני בעבר למהירות כזו יהיה גבוה יותר.

אמנם הספידומטר לא מחובר לגלגל, אך קיימת השפעה בעקיפין וכן יהיה הבדל.

בן.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אם ב 100 קמש על השעון הוא היה ב 3000 סלד, גם אם תשים גלגל של סקייטבורד או גלגל של שופל זה יראה אותו דבר

 

אני יחדד : שני השעונים יראו אותו דבר בשני המקרים , בפועל (100 קמש לא על השעון של האוטו אלא 100 קמש מדודים אחרי החלפת הגלגלים) ב 3000 סלד המהירויות יהיו שונות בין הגלגלים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלאבי, סל"ד ומהירות קשורים אחד לשני.

תמיד מד המהירות ומד הסל"ד יראו את אותו הדבר - אלא אם כן תבצע שינוי ביחסי ההעברה בגיר.

 

מה המהירות לוקח את הנתונים של ההילוך ומהירות סיבבוב הגלג"ש והופך את זה לתצוגה בדש.

מהירות הרכב בפועל עלולה להשתנות כמובן - כי הגלגל מסתובב באותה מהירות אבל גלגל גדול יותר עושה יותר דרך.

ההבדל יהיה בכמות הגז שתצטרך לתת בשביל לשמור על הסל"ד.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מגדיל מ 14 ל 17 יש הפרש משמעותי בין קוטר הגלגלים ולכן תהיה לך סטייה גדולה בלוח השעונים.

 

עד כמה זה משפיע על הסחיבה של הרכב? רכב שבא במקור עם ג'אנט 14, יזוז הרבה הרבה הרבה פחות טוב עם ג'אנט 17.

 

למה לעשות כזה דבר מלכתחילה ?

 

ממש לא מדוייק ולא נכון.

 

למעשה הכל שאלה של שני פרמטרים:

 

1. ההבדל בהיקף של הגלגל החדש מול הישן

 

2 המשקל של הגאנט + הגלגל החדשים לעומת הסט הקודם

 

אם נגיד לקחת צמיג 185/75/14 ועברת לצמיג 215/40/17 אתה למעשה נשאר באותו הקוטר (למעשה אפילו יורד סנטימטר בקוטר) ככה שהכוח נשמר ואפילו עולה ברמה זניחה. באופן כזה הספידומטר יראה על תוצאה דומה לעבר, הגיר יהיה אותו דבר וכנ"ל הכוח.

 

הבעיה השניה זה המשקל - ככל שעולה המשקל הבלתי מוקפץ ככה לרכב יהיה קשה יותר לסחוב, הוא יסתובב פחות טוב והבלאי יהיה מואץ. אם השקעת בגאנט קל במיוחד (צריך לפצות גם על המשקל הגדול יותר של הצמיג) והתוצאה היא שמשקל הצמיג + הגאנט יהיה זהה לקודם או יירד, אז הרכב יתנהג בערך אותו דבר, כוח, מהירות וכו.

 

והשאלה הענקית היא: למה להכניס גאנט כזה? הרי אם אני רואה את התמונה נכון אז אתה לא תשקיע 5000 ש"ח בגאנט קל במיוחד. בסוף יהיה לך יותר פוזה אבל יותר שחיקה לרכב, פחות סחיבה, צמיגים יקרים ויותר צריכת דלק. זה כדאי :?:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

gsi16v, מה לגבי חיישני ה ABS, שהרי הם לא מותקנים על הגיר אלא ממש קרוב לגלגלים? האם זה לא יכניס נתונים שגויים למחשב ה ABS ואז המערכת תפעל לא נכון בעת בלימה? :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמת, אבל אני לא חושב שחישן ABS מודד מהירות, ואם כן תיארת סיטואציה נכונה

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6126 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...