Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פילטר אוויר פתוח - ניפוץ כמה מיתוסים - ניסוי


שימו לב! השרשור הזה בן 5239 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במיאטה NB הפילטר יושב במקום חם וכנראה הצתוצאות יהיו דומות.

 

למיאטה NC יצא פילטר של מזדה ספיד שממוקם בפה של המיאטה - כלומר חשוף ישירות לאוויר שבחוץ. באופן כזה אין ספק שהפילטר משפר וזה אפילו מבוסס בבדיקות דיינו.

 

ולבסוף יש עוד שאלה חשובה. יכול להיות שאפילו אם האוויר יותר חם, המנוע יוציא יותר הספק פשוט בגלל שיש יכולת להכניס יותר אוויר???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מאד פשוט - קיט RAM AIR יעודי לרכב, מכניס אוויר טרי מבחוץ (פרט לדחיסתו) כך שהוא יהיה 26" במקרה הנדון

מי אמר שהמנוע יונק אויר בטמפ' החיצונית. אל תשכח שהאויר אכן מגיע מבחוץ, אבל קופסת הפילטר וכל הצינורות עדיין מתחממים מהחום של המנוע.

לקבלת תוצאות מדויקות צריך למקם את החיישן בתוך קופסת הפילטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שהמנוע יונק אויר בטמפ' החיצונית. אל תשכח שהאויר אכן מגיע מבחוץ, אבל קופסת הפילטר וכל הצינורות עדיין מתחממים מהחום של המנוע.

לקבלת תוצאות מדויקות צריך למקם את החיישן בתוך קופסת הפילטר.

אם הוא ימקם את החיישן בתוך הפילטר הרי שהסבירות היא שהטמפ' תרד דווקא, כי הרי הפילטר המקורי יונק אויר ממקור קר יותר שתוכנן לכך. לא?!

הפשרה של היום היא הנורמה של מחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון, הפילטר המקורי באמת לוקח אויר קר יותר. אבל אני מדבר על זה שטמפ' האויר הנכנס למנוע לא תהיה זהה לטמפ' בחוץ.

היא תהיה גבוה בהרבה.

חוץ מזה, למה לא למקם את הפילטר הפתוח בתוך הקופסה המקורית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה, למה לא למקם את הפילטר הפתוח בתוך הקופסה המקורית?

 

 

מה שכתבת=פילטר INBOX.

 

אינבוקס זה בעצם פילטר פתוח שנמצא בתוך קופסא סגורה (לכן נקרה אינבוקס=בתוך קופסא) עם תיעול אויר לתוך הקופסא.

 

יש פילטרים אינבוקס שמגיעים בקיט ייעודי עם קופסא וצינורות אויר,ויש כאלה שמגיעים רק הפילטר עצמו שמיועד לשימוש בקופסת הפילטר המקורית של הרכב.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ולבסוף יש עוד שאלה חשובה. יכול להיות שאפילו אם האוויר יותר חם, המנוע יוציא יותר הספק פשוט בגלל שיש יכולת להכניס יותר אוויר???

 

זה בדיוק מה שהרבה אמרו לי בפורומים בחו"ל. הייתי רוצה לקבל תשובה על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, הניסוי תם, מצורפת תמונה של נסיעה ארוכה מאד, במזג אוויר חביב של 27 מעלות היום.

טמפ' האוויר בתא המנוע הסתובבה סביב 55 מעלות, מעט יותר בעמידה, מעט פחות במהירות גבוהה ולאורך זמן, מצורפת תמונה.

 

עד כאן הוכחנו שטמפ' האוויר ביום הנתון הייתה גבוהה ב 27 מעלות מאשר טמפ' הסביבה (54 מעלות בתמונה המצורפת)

ז"א שפילטר INBOX (מקורי או פתוח) מקבל אוויר בטמ' של 27 מעלות, בעוד פילטר אוויר אוניברסלי "פתוח" יונק אוויר בטמ"פ של 54 מעלות.

 

במאמר שמצוטט מטה באדום ניתן לראות שעל כל עליה ב 10 מעלות, המנוע מאבד 2.5% הספק

ז"א שהיום, ההבדל בין פילטר INBOX או הפילטר ה"פתוח" הוא 7% בהספק (לרעת הפילטר ה"פתוח")

 

  • לדוגמא במנוע שלי: המנוע מייצר 210 כ"ס כמו שהוא, אם הייתי "משפר" אותו ע"י פילטר "פתוח" אוניברסלי היו לי 195 כ"ס !!!
    מסקנה - פילטר "פתוח" בתא המנוע מזיק !!!
  • כמו כן, ניתן לראות מהנוסחה, שקיט RAM AIR ישפר הספק אם הוא בנוי נכון ומעלה את לחץ האוויר
  • מהנוסחה גם ניתן לראות איך טורבו מעלה הספק (לחץ האוויר) והאינטרקולר תורם את שלו בהורדת טמפ' הכניסה למנוע.

תם ונשלם, נגמרו הויכוחים, כל אחד שיעשה מכאן והלאה מה שהוא חושב, Its A Free Country

 

ליאור

 

-------------------------------------

הנה מאמר מפורום IROC:

 

צפיפות האוויר משתנה ביחס לטמפרטורה ולחץ האוויר. הנוסחא לצפיפות היא:

 

am3.GIF

 

עכשיו בואו נבדוק, נאמר שהלחץ נשאר זהה, ויש לנו רק שינוי של עשר מעלות צלסיוס מעשרים מעלות לשלושים (שינוי רגיל מבוקר לצהריים). כמה תשתנה הצפיפות? 2.5%. לא הרבה נכון? עכשיו בואו נראה כמה זה בפועל. מנוע בנפח של 2 ליטר העובד במהירות של 5,000 סל"ד שואב 10,000 ליטר אוויר בדקה. במהירות כזו, נפח האוויר גדול/קטן יותר ב-250 ליטר.

4444.jpg

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נוסחה מדעית - המנוע מכניס פחות 2.5% אוויר על כל עליה ב 10 מעלות.

יש לה הרחבה, אבל הנושא מורכב מידי לדעתי לפורום הזה.

 

אתם כתבתם על "יכולת" ... מה זה יכולת ??? מבחינתי טורבו זה יכולת, RAM AIR זה יכולת, מכיוון שלא ניצלת שום יכולת, הורדת הספק ב 7% במקרה של היום

 

דרך אגב, במקרה של תא המנוע של המיאטה, המצב שם קשה הרבה יותר מתא המנוע הנבחן, הוא פשוט חסום לכל גישת אוויר טרי מבחוץ !!!

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נוסחה מדעית - המנוע מכניס פחות 2.5% אוויר על כל עליה ב 10 מעלות.

יש לה הרחבה, אבל הנושא מורכב מידי לדעתי לפורום הזה.

 

אתם כתבתם על "יכולת" ... מה זה יכולת ??? מבחינתי טורבו זה יכולת, RAM AIR זה יכולת, מכיוון שלא ניצלת שום יכולת, הורדת הספק ב 7% במקרה של היום

 

דרך אגב, במקרה של תא המנוע של המיאטה, המצב שם קשה הרבה יותר מתא המנוע הנבחן, הוא פשוט חסום לכל גישת אוויר טרי מבחוץ !!!

 

 

אוקיי, תודה רבה על ההסבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על רכבי אטמוספריות , אין לי ספק אם שהייתי אטמוספרי היה לי או INBOX כותנה או RAM AIR.

 

אבל אל תשכח שהבדל של 20 מעלות בתא המנוע לא בהכרח הבדל של 20 מעלות אחרי שהוא מקורר באינטרקולר

לדוגמא - נשאב 40 מעלות קורר ל20 מעלות , נשאב 60 מעלות קורר ל40 מעלות.

 

ותיהיה בטוח שבעלי אינטרקולר חזית ההבדל של הטמפ' שנשאב פשוט לא משנה עבורם ולהיפך... ספיקת האוויר וקלות האוויר שנשאב מפילטר קונוס הוא טוב הרבה יותר מפילטר INBOX וזה כבר עובדתי.

 

לסיכום:

הטמפ' לא השתנו בצורה דרסטית אחרי הקירור של הINTERCOLER אבל מה שהשתנה זה ספיקת האוויר הטובה יותר והקלות שהאוויר נשאב.

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

דרך אגב, במקרה של תא המנוע של המיאטה, המצב שם קשה הרבה יותר מתא המנוע הנבחן, הוא פשוט חסום לכל גישת אוויר טרי מבחוץ !!!

 

כנראה שלא הבנת את כל מה שכתבתי. במיאטה NC הפילטר ממוקם בפה של המיאטה, ישר בפתח הכניסה של האוויר. ככה הפילטר מקבל לחץ אוויר גבוה יותר וגם אוויר קר וטרי טרי.

 

לכן הפילטר של מזדה ספיד כן משפר את הכוח, למרות שהוא לא איןבוקס...

 

מצורף תמונה של מיאטה עם סימון במיקום הפילטר...

 

קישור לפילטר:

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1161.html

 

קישור למדידות דיינו שנערכו עם פילטר וירקותך אחרות:

http://www.good-win-racing.com/mazda-talk/viewtopic.php?t=438&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

יש לי עוד קישור, לשיפור בעזרת פילטר של רייסינגביט שממוקם באזור הפה גם כן, אבל התוצאות דומות, שיפור יפה של סוסים בעזרת פילטר אוויר פתוח שממוקם במקום הנכון...

IMG_9893.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5239 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...