Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פונטו HGT - שיפורים נרחבים


שימו לב! השרשור הזה בן 6200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא שמו לב להודעה בתוך הדיון השני שלי אז אני מתחיל אחד חדש, אפשר לנעול את השני :)

תודה לROY על התשובה המצויינת.

 

אני רוצה בעתיד (קרוב ורחוק) לשפר את הרכב בהדרגה. התנהגות מאוד חשובה לי אז כבר שופרה ל(כמעט)מקסימום. מה שנשאר זה הכוח.

 

חפרתי ומצאתי את זה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=6417

 

מאוד מלמד, מקווה שהרבה לא השתנה ב4 שנים שעברו.

 

אז ככה, אני מעוניין בשיפור הדברים הבאים:

 

פלאגים

ממיר קטליטי

סליל הצתה

קיט קירור שמן

קאמשאפט

ראש צילינדר (פורטינג)

מערכת וסעפת פליטה

כנ"ל יניקה

 

אם שכחתי משהו חשוב אשמח לדעת מהו.

 

השאלה הכי חשובה מבחינתי היא, מה חוקי ומה לא?

אני מתכוון לפזר את כל העסק על כשנה ויותר, איך כדאי לסדר עדיפויות?

 

תודה רבה!

כל קרב הוא קרב אוכל כשאתה קניבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלאגים - חוקי - לא ייתן כלום, מצא את התחליף הכי טוב מסדרות הפרימיום (אירידיום)

ממיר קטליטי - חוקי בע"מ - יש ממירי HI FLOW שאולי יעלו מעט את ההספק

סליל הצתה - לדעתי בולשיט

קיט קירור שמן - מדדת טמ"פ שמן ? שמן קר מידי יזיק למנוע !

קאמשאפט - לא חוקי לדעתי - שווה ברכב לא מוגדש

ראש צילינדר (פורטינג) - לדעתי חבל לגעת

מערכת וסעפת פליטה - חוקי ? תלוי את מי שואלים - אם אתה הולך, לך על מערכת קומפלט HEADERS + DP + צנרת (כולל ממיר) מקצועית ומותאמת לרכב מיצרן מוכר ומכובד בלבד (לא קומבינה ישראלית)

כנ"ל יניקה - ראה סלילי הצתה, שים פילטר פתוח\INBOX וזהו

 

ד"א, מה תצורת המתלים שעשית כשהצהרת שהרכב הגיע למקסימום היכולת ?

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלאגים - חוקי - לא ייתן כלום, מצא את התחליף הכי טוב מסדרות הפרימיום (אירידיום) בוצע

ממיר קטליטי - חוקי בע"מ - יש ממירי HI FLOW שאולי יעלו מעט את ההספק בוצע

סליל הצתה - לדעתי בולשיט ירדתי

קיט קירור שמן - מדדת טמ"פ שמן ? שמן קר מידי יזיק למנוע ! באילו תנאים\עם איזה מכשיר למדוד?

קאמשאפט - לא חוקי לדעתי - שווה ברכב לא מוגדש לדעתי מפה אני אתחיל

ראש צילינדר (פורטינג) - לדעתי חבל לגעת חבל, אבל? למה חבל?

מערכת וסעפת פליטה - חוקי ? תלוי את מי שואלים - אם אתה הולך, לך על מערכת קומפלט HEADERS + DP + צנרת (כולל ממיר) מקצועית ומותאמת לרכב מיצרן מוכר ומכובד בלבד (לא קומבינה ישראלית)

כנ"ל יניקה - ראה סלילי הצתה, שים פילטר פתוח\INBOX וזהו מערכת יניקה שלמה - בולשיט? תוכל להרחיב?

 

ד"א, מה תצורת המתלים שעשית כשהצהרת שהרכב הגיע למקסימום היכולת ?

 

אמרתי כמעט מקסימום, צמיגים דביקים (יוקו Sדרייב), בולמים+קפיצים בילשטיין אייבך, STRUT בארס, כל מה שנשאר לדעתי זה אנטי רול באר. אולי עוד משהו שאני מפספס.

 

תודה על התגובה :)

באתר של סופרספרינט רשומים בדגמים היחודיים לHGT דברים כמו

Manifold Stainless steel

Replaces pre-Kat.

ront exhaust Kat with centre pipe. Replaces Kat.and OEM centre exhaust

Stainless steel For OEM Kat.

KAT זה ממיר קטליטי? שגיאת כתיב לדעתי אם כן, אולי זה סלנג או משהו בסגנון.

כל קרב הוא קרב אוכל כשאתה קניבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לפתוח שרשור נוסף, עם אותן שאלות בדיוק.

בטח אם לא עבר יותר מיום.

קצת רצינות. וסבלנות.

פלאגים - חוקי - לא ייתן כלום, מצא את התחליף הכי טוב מסדרות הפרימיום (אירידיום) - סבבה, בטח באטמוספרי סטנדרטי.



ממיר קטליטי - חוקי בע"מ - יש ממירי HI FLOW שאולי יעלו מעט את ההספק

סליל הצתה - לדעתי בולשיט. תומך. אלא אם כן אתה מכין רכב ל-10K RPM, צריך הצתה סופר מדויקת.

קיט קירור שמן - מדדת טמ"פ שמן ? שמן קר מידי יזיק למנוע !. המלצה, לבדוק בחו"ל אם מומלץ. יש מישהו פה שמבין בפיאט, יש לו סימלון של איזה פיאט קטנה לבנה. חפש אותו ושאל, לא יודע מי זה.

קאמשאפט - לא חוקי לדעתי - שווה ברכב לא מוגדש. שווה גם ברכב מוגדש. גם אם לא חוקי, אף אחד לא יכול לבודק את זה.

ראש צילינדר (פורטינג) - לדעתי חבל לגעת. שטות גמורה. זה השיפור מספר אחת. כמובן תלוי אם אפשרי ברכב.

מערכת וסעפת פליטה - חוקי ? תלוי את מי שואלים - אם אתה הולך, לך על מערכת קומפלט HEADERS + DP + צנרת (כולל ממיר) מקצועית ומותאמת לרכב מיצרן מוכר ומכובד בלבד (לא קומבינה ישראלית)

כנ"ל יניקה - ראה סלילי הצתה, שים פילטר פתוח\INBOX וזהו. לא מדויק. עם שינויים בראש + פליטה, נדרשת מערכת יניקה טובה. ראם-אייר, קירור וכו'.

מה שרשום באתר אם ככה, זהחלקים של הצנרת + ספעת.

לפני/אחרי/ממיר.

בקשר לפלייויל מה אתה אומר?

גלגל תנופה הוא חלק משיפור יותר גדול ומסיבי, ככה בפני עצמו, לא רלוונטי ברוב המנועים.

עלות תועלת קטנה, כאשר הוא בנפרד.

 

ד"א תוכל להסביר לי בדיוק את העיקרון של פולי מתכוונן?
אפשר לכוון את המעלות של הקידום/איחור.

ככה מגיעים להספק גבוה יותר, התאמה מלאה של הקאמ' למנוע ועבודה עגולה יותר.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Roy, אתה צודק, ואני לא אוהב להספים, אבל רציתי לפתוח דיון פרופר על הנושא הזה ספציפית. הפריע לי בעין הדיון בתוך דיון ההוא.

 

לענייננו, יש חברה שנקראת GSR שמייצרת מגוון מוצרים חמודים לHGT, http://www.gsr-uk.co.uk/engineering/pages/productsbycar/fiat/fiat_pun2.htm

יש שם קאמשאפטים, ראש צילינדר, ומערכת יניקה שלדעתי יותר מידי אופטימית. יש שם גם וריאטור, מה החלפה שלו נותנת?

מישהו מכיר את החברה?

כל קרב הוא קרב אוכל כשאתה קניבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד חידוד לגבי גלגל תנופה.

 

כל עוד לא פותחים קלאץ', חבל לגעת, אם כבר הגיע הזמן לפתוח, ניתן לחפש קיט מקצועי קומפלט (קלאץ' מחוזק, מיסב לחץ, מזלג וגלגל תנופה קל) או רק לחרוט את הגלגל המקורי להורדת משקל באם זה מותר במנוע הזה (לא מכיר פיאט 1.8)

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא סופר צ'ארג'ר?

נכון שיש לו לא מעט חסרונות, אבל הוא נותן כוח לינארי בניגוד לטורבו וניתן לצפות ל40-50 כ"ס מורגשים.

בחו"ל ניתן למצוא קיטים כאלו ב2000-3000 דולר לחדש, ויש להם גם שידרוגים לסטייג' 2 למקרה שתצטרך אח"כ עוד כוח (החלפה של פולי ועוד כמה דברים קטנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סופרצ'ארג'ר לHGT ייעלה בסופו של דבר כמה עשרות אלפי שקלים. המקסימום בתחום הזה לדעתי הוא נוס קטן (25-50).

 

מה עם העלאת יחס דחיסה? הצילינדרים מעלים אותו? איך זה עובד בעצם?

כל קרב הוא קרב אוכל כשאתה קניבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סופרצ'ארג'ר לHGT ייעלה בסופו של דבר כמה עשרות אלפי שקלים.

 

מעל 10,000 בטוח שכן, אבל לא נראה לי שזה יגיע לעשרות אלפים. אכן יקר, אם הפוקוס שלי הייתה ידנית הייתי מתקין בה סופר צ'ארג'ר :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה רע בנוס? אתה שולט מתי פועל ומתי לא, זה זול יותר בהרבה, וזה מגניב :roll: אבל ברצינות, אני הבנתי שיותר פרקטי לשים נוס ברכב שלי. רוב המשפרים הרציניים עושים את זה.

כל קרב הוא קרב אוכל כשאתה קניבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיסרון בניטרו, זמן פעולה מוגבל.

לחצת כמה פעמים וזהו.

טורבו/סופר יש כל הזמן.

עלות/תועלת, צודק.

 

קיט סופר יעלה הרבה, כי רובם לא BOLT-ON.

בארץ יקחו על זה אלפי שקלים להתקנה.

לכן לא יעלה פחות מ-20-25K.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפונטו שלך קיים אויל קולר לשמן מנוע ומיקומו היכן שמצוי פילטר השמן השייך למנוע.

 

ישנם קיטים או בנייה של קיטים עצמאית בעלי מערכת קירור אפקטיבית יותר מזו המקורית.

 

פלאגים - לא יתרום כלום, תישאר עם המקורי אלא אם תעבוד עם ניטרו אז אולי יש מקום לחשוב על פלגים קרים יותר.

ממיר קטליטי- אמרו כבר יש היי פלו

סליל הצתה- יש לך אחד לכל תא בעירה אינך זקוק לכלום בתחום הזה בשלב זה.

קיט קירור שמן-ראה הערה דלעיל בפתיח תגובתי זו.

קאמשאפט- קיים, יקר לא כדאי.

ראש צילינדר (פורטינג)- אפשרי ולא לא הייתי טורח לפתוח ראש עבור זה.

מערכת וסעפת פליטה- מערכת הפליטה מתוכננת היטב בפונטו שלך אלא אם אתה מחפש רעש.

כנ"ל יניקה - ראה דעתי לעניין הפליטה.

 

ניטרו - אתה בכיוון הנכון מבחינת ביצועים מול עלות.

 

לא הייתי משקיע בטורבו או סופרצ'ארג'ר.

 

הייתי מציע לך להתרכז בשמן גיר ומנוע טובים ואם תגיע להורדת הגיר לצרכי החלפת קלאץ הייתי ממליץ לך להחליפו לקלאץ אורגני.

 

דבר נוסף שעבד טוב בפונטו הוא קוויק שיפט - שלי היה מתוצרת בי אנד אם.

אנא ממך, על תוותר על שעונים למען תוכל לבקר את פעילות המנוע שלך.

 

ירון

 

בהצלחה

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או! הנה האיש בעל הידע ב-Hgt's :-P

 

ירון, החלפת מערכת הפליטה (כולל סעפת פליטה) למערכת ספורטיבית וחופשית יותר (של Supersprint, לדוג')

אמורה לתרום - הלא כך?

 

ושרון, בפורומים שונים של פיאט (בעיקר מאנגליה)

מדברים לא מעט על הקיט יניקה של GSR ועל תרומתו הלא מעטה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...