Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7036 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

אני לפני מעבר לדירה שכורה.

בדירה יש דוד חשמל.

האם כדאי להתקין מתקן חימום מים של אטמור כדי לחסוך בחשמל ולהימנע מדוד חשמל?

 

תודה

גיא

פורסם

אני מדבר מנסיון של מה שהיה לנו בבית.

אז ככה, זה הולך חום מים כפונקציה של זרם. זרם יותר חזק = מים יותר קרים, אי אפשר להתקלח בכייף.

מבחינת חשמל לא כל כך יודע.

אנחנו עברנו לחימום בגז, אחלה דבר. תמיד יש מים חמים זמינים.

[size=3][color=navy][b][i]אתה לא קוסם ואין לך שפן בכובע.[/i][/b][/color][/size] [size=3]אסף.[/size]

פורסם

אם המטרה היא חיסכון בחשמל אז רד מזה.

 

נכון שאתה לא מחמם את כל הדוד אבל תה עובד עם מכשיר בעל נצילות יותר נמוכה והרבה פחות נוח. במקומו קנה טיימר לדוד ותחסוך לא פחות (כי ממילא תדליק את הדוד כדי לשטוף פניים ולשטוף כלים).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

גם אני שקלתי התקנת אטמור אצלינו בבית והגעתי למסקנות הבאות (על סמך הגרפים שהם מפרסמים- הספקים ויכולת חימום בהתאם לזרימת מים וכן מדידות טמפ' וזרימה שביצעתי):

 

  • בהיבט של זמינות מים חמים וחיסכון בחשמל אל מול דוד חשמל- יש יתרון למכשיר (בהיבט של מים חמים למקלחת בלבד).
  • כדי לקבל מים בטמפ' סבירה לרחצה בחורף ובזרם סביר יש לבחור מכשיר בעל הספק גבוה מאד- 7KW בערך (סדר גודל 30A) עם פחות מזה יהיה לא נעים להתקלח. עובדה זו יוצרת בעיה של חשמל בבית. הדלקת אטמור ומפזר חום איננה אפשרית בהכרח. בנוסף יש לחווט קו כוח מיוחד בשביל האטמור.

מאחר ולא הצלחנו למצוא יתרון ודאי ירדנו מזה. כדאי לנסות כיצד מחמם בפועל מכשיר של 5KW. לדעתי הוא לא יספיק.

פורסם

היה לי כזה, כגיבוי למערכת ההסקה המרכזית של הבניין.

מספיק בקושי, ממש לא כיף להתקלח איתו.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
אם המטרה היא חיסכון בחשמל אז רד מזה.

 

נכון שאתה לא מחמם את כל הדוד אבל תה עובד עם מכשיר בעל נצילות יותר נמוכה והרבה פחות נוח. במקומו קנה טיימר לדוד ותחסוך לא פחות (כי ממילא תדליק את הדוד כדי לשטוף פניים ולשטוף כלים).

 

למה אתה טוען שהנצילות של אטמור נמוכה יותר מאשר של דוד רגיל?

בשני המקרים מדובר בגוף חימום פשוט שנצילותו היא בדיוק 1, לא פחות ולא יותר. כל האנרגיה החשמלית המושקעת הופכת לחום.

 

אם כבר אז בדוד רגיל יש הפסדים שנובעים מאיבוד חום לאוויר כאשר נשארים בו מים חמים לאורך זמן.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
מישהו יכול לפרט קצת יותר על חימום בגז?

מה אפשר לפרט עליו?

לפי מה שאני יודע, הוא עובד בסגנון של האטמור פשוט במקום לחמם בעזרת חשמל, מחממים בעזרת גז.

בניגוד לדוד ששם יש כמות מים שמחממים.

לנו יש מכשיר עם חיישן טמפ' + קולטים ודוד בלי גוף חימום. כך שנניח בימים יפים בחורף הוא לא יידלק. בקיץ אנחנו מכבים אותו.

[size=3][color=navy][b][i]אתה לא קוסם ואין לך שפן בכובע.[/i][/b][/color][/size] [size=3]אסף.[/size]

פורסם
למה אתה טוען שהנצילות של אטמור נמוכה יותר מאשר של דוד רגיל?

בשני המקרים מדובר בגוף חימום פשוט שנצילותו היא בדיוק 1, לא פחות ולא יותר. כל האנרגיה החשמלית המושקעת הופכת לחום.

אם כבר אז בדוד רגיל יש הפסדים שנובעים מאיבוד חום לאוויר כאשר נשארים בו מים חמים לאורך זמן.

 

לגוף חימום יש נצילות שקרובה ל 1, אבל גם היא לא מגיעה ל 1. חלק, אמנם קטן אבל עדיין קיים, מהאנרגיה החשמלית הופך לאור.

 

ועדיין, הנצילות של אטמור נמוכה מ1, היות ולא כל החום שמופק ע"י גוף החימום באמת מושקע בחימום המים. חלק מהחום "זולג" החוצה ומתבזבז בחימום הפלסטיק והקיר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

יש לי בבית אטמור אני מרוצה מימנו מאוד ,



הייה לי פעם דגם חלש שלהם, לא כל כך סיפק אותנו, עכשיו שידרגנו ליותר חזק ואחלה.

"היא עשוייה מחומר MDF ויש לה כונס אוויר.."

 

פורסם

בדרום אמריקה משתמשים בחימום גז. הגז קשור למערכת המרכזית או לבלונים. בזמן שאין מים דולקים, יש להבה ממש קטנה (או בדגמים אלקטרוניים אין בכלל), ואין בזבוז. ברגע שמדליקים מים חמים בכל מקום בבית, כל המכשיר נדלק ומחמם את המים תוך שניות, בלי הגבלה של זמן (אלא אם כן נגמר הגז).

 

עד היום היו בעיות בטיחות עם זה, אבל כיום זה כבר די בטוח. רק צריך להתקין בחדר עם אוורור חיצוני או בחוץ. אין על זה, כי אפשר להתקלח מתי שרוצים, וזה אחד הדברים שאני הכי מתגעגע בצ'ילה (חוץ מהאוטו שלי...:cry: )

 

נו טוב, גם ההורים...

פורסם

יש לי בבית אטמור אני מרוצה מימנו מאוד ,



 

הייה לי פעם דגם חלש שלהם, לא כל כך סיפק אותנו, עכשיו שידרגנו ליותר חזק ואחלה.

 

מה ההספק של האטמור הנוכחי?

פורסם

לי יש היום אטמור פלטינום - 5KW אם איני טועה.

 

גרתי זמן מה ביחידת דיור שלא היתה מחוברת למים חמים, ולמדתי להעריך את יתרונות הדבר הזה. קודם כל לך על מה שיותר חזק. 3.5KW לדעתי לא מספיק להתקלח כמו בן אדם בחורף כשהמים קפואים.

 

היום בדירה יש לי דוד חשמל שלא הודלק מעולם, פשוט לא צריך. לאטמור יש קו חשמל ופקק משלו (חשוב מאוד נגד נפילות חשמל) + מפסק נגד התחשמלות כמובן. הוא מחובר עם ברז ניל על קו המים החמים מדוד השמש, ככה שהוא יכול לתת "תגבור" אם המים פושרים בלבד.

 

היתרון הענק והבלעדי שלו - בא לך להתקלח? כנס ותתקלח מיידית! לא צריך לחכות שיתחממו מים, לא מחממים מים שלא מתשמשים בהם, לא "נגמרים המים". לדעתי זו המצאה אדירה ואני לא מבין למה בכלל אנשים מתקינים דודי חשמל.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

×
×
  • תוכן חדש...