Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת קראנקשפט


dany
שימו לב! השרשור הזה בן 6270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש מה שנקרא קראנק סכינים בשפת העם KNIFE EDGE CRANK , שהוא יותר הידרודינמי. משמע, הוא הושחז קצת כדי להקטין את ההנגדות לשמן שהוא טבול פה.

ישנם קראנקים שגם עברו פוליש או מצופים במשהו שדומה לציפוי כרום שנועד גם כן להקטין את החיכוך.

 

 

0610turp_03z+castillo_crankshaft+v_cut_crank.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ISHPUZ- דווקא ראיתי יותר מאחד או שניים מבעלי WRX שמחליפים קראנק וטלטלים לקבל 2.2L ( אני חושב של LEGACY)

 

עוד מקרה שידוע לי בארץ, זה של EVO שחורה מהירה מאוד עם קיט SROKER של 2.3L.

 

גולן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באימפרזות היותר משופרות שיצא לי להכיר פשוט ייבאו מנועי 2.2 ו-2.5 קומפלט מחו"ל (אוסטרליה בדרך כלל, משום מה).

ידוע לי שבמנועי V8 אמריקאיים זה יחסית נפוץ, כי מאתיים שנה השתמשו כמעט בבלוקים זהים למבחר שלם של נפחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד מקרה שידוע לי בארץ, זה של EVO שחורה מהירה מאוד עם קיט SROKER של 2.3L.

גולן

 

2.4L :wink:

ולאימפרזות לא מייבאים מנועים 2.2 או 2.5 כי זה פשוט יקר בטירוף ומאוד קשה למצוא מנוע כזה, הרוב עושים קיט סטרוקר או שמביאים קראנק של 22B

 

נ.ב

יש בארץ אימפרזה 2.8 :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיקולי עלות. במכוניות ספורט יקרות כמו M5, FERRARI וכו' אני מאמין שזה נעשה, אבל במכוניות משפחתיות וכו' אין שום סיבה לייקר את עלות הייצור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. מהלך ארוך יותר בקראנק וטלטלים קצרים יותר יתנו נפח גדול יותר.

ובדרך כלל אם מחליפים קראנק למטרת שיפור אז החלק המשופר יהיה עדיף מבחינת האיזון שלו, איכות החומרים והטיפול בהם ואופטימליות של מעברי השמן בקראנק. זה חשוב אם מתכוונים להריץ מנוע לזמן רב בסל"ד שהוא מעבר להגדרות היצרן (בעיקר במסלול).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באימפרזות היותר משופרות שיצא לי להכיר פשוט ייבאו מנועי 2.2 ו-2.5 קומפלט מחו"ל (אוסטרליה בדרך כלל, משום מה).

 

שילוב של רכב יפני + מדינה עם הרבה עסקים עם יפן + הגה באותו צד כמו ביפן + מדינה עם תרבות מפותחת של מכוניות ספורט + מדינה עם תרבות של שיפורי רכב + דוברי אנגלית.

 

אפשר למצוא באוסטרליה שיפורים "מקצועים" כמעט לכל רכב יפני בעל אופי או רק ניחוח ספורטיביים.

גם מייביאים לאוסטרליה מכוניות ספורט מיפן - לא רק אימפרזות ואווים אלא גם סקייליינים...........

ממש כיף להם שם באוסטרליה 8) ..............

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, המשקולות מופיעת בכל הצדדים ואח"כ עושים לקראנק איזון (הכל אצל בעל מקצוע כמובן).

 

החלפה של קראנק כשלעצמה היא לא שיפור אבל (וזה אבל גדול) מאוד תלוי לאיזו מטרה מחליפים את הקראנק!

אם הוחלף קראנק לקראנק מחוזק כדי לעמוד ביכולת גדישה גבוהה הרי שזה שיפור אדיר כי אם לא המנוע עלול להתפרק לחתיכות.

אם הוחלף קראנק כדי להוסיף נפח למנוע הרי שגם כאן השיפור גדול, ושוב, בעיקר ברכבים מוגדשים.

אם הוחלף קראנק לקראנק Knife edged יש שיפור קל אבל ממש לא משהו שהייתי טורח לפתוח מנוע בגללו, אם המנוע כבר פתוח והקראנק ניתן לשליפה מהירה, למה לא.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...