Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשימת המכוניות הכי נמכרות בארה"ב ב 2006


LotusElise
שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי בגלל שכבר עברו הרבה שנים מאז שהמורה שלי לפיזיקה עבר לעולם שכולו טוב , אני מעדיף להיות במסה הגדולה. אפילו מוכן להסתכן בזה שקיר יסטה ממסלולו ויבוא מולי. אגב .- אתה לא זוכר נכון .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 133
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

Discover, הפתעת לרעה.

 

אתה מדבר על פלח שוק מאוד מסוים שם ללקסוס אין עדיין את השם של מרצדס - ובכל זאת היא עדיין נמכרת בכמויות יפות מאוד בארצות הברית (אני מאמין שהנתונים של רוני נכונים ומאומתים).

 

בעצם הבחור שהתווכח עם רוני טען שהיפניות למיניהן אינן נמצאות ברמה של האירופאיות או האמריקאיות. כל המכוניות היפניות ממוצעות ולא מובילות בתחומן בשום דבר, לא עושות עבודה איכותית במיוחד וכו'.

והנה, מה הטענה היחידה שנשמעת פה מוצדקת? שהשם של לקסוס לא מספיק יוקרתי. זה נכון וייקח זמן עד שזה ישתנה, אבל מה הקשר בין זה לבין הטענה שהם רכבים אמינים וזהו?

(אגב, גם לא כל הגרמנים הצליחו בקטגוריית המכוניות היוקרתיות. ע"ע פולקסוואגן פייטון).

 

במה לקסוס נופלת מהמתחרות שלה? היא עומדת בשורה אחת עם כל המתחרות, כולל ה S CLASS כניראה ועושה את העבודה שלה בצורה מדהימה. שימו לב לכל סקרי שביעות הרצון - לקסוס נמצאת במקומות הראשונים שנה אחרי שנה. בעיקר (לדעתי) בגלל איכות היצור הפנומנלית שלה ושל חברת האם (טויוטה).

 

ושוב, זה רק מקרה ספציפי שגם בו החיסרון היחידי הוא השם, ולא הטכנולוגיה או הנוחות או משהו אחר.

מה חסר ליפניות בשאר הקטגוריות? במשפחתיות? במנהלים? בספורטיביות?

 

מישהו ניסח את זה בצורה הכי קצרה והכי טובה - אומנם אין מכונית יפנית שמתחרה על התואר "הרכב הטוב בעולם" או איזה המצאה אחרת, אבל בכל קטגוריה שהיפנים נמצאים שם הם נמצאים חזק ובהחלט מהמובילים.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שאתה מהטיפוסים האלו שאי אפשר להתווכח איתם, כי הם פשוט חסרי הגיון, אני אפנק אותך בכמה דוגמאות ליפניות ספורטיביות מרשימות ביותר: הונדה S2000, מאזדה RX8, ניסאן 350Z, מיצובישי EVO, סובארו אימפרזה STI, הונדה NSX, ניסאן סקייליין. לרבות מאלו אין מה להתבייש מול פורשה וחברותיה. במבחן במגזין שלך (אם אנני טועה) בין ה S2000 לפורשה בוקסטר התברר שבנסיעה מנהלתית רוצים את הבוקסטר ואילו בנסיעה הספורטיבית היא לא נפלה בהרבה מה S2000 , מה שאומר שבתור חבילה מגובשת ומושלמת היא יותר טובה וזה גם הייתה המסקנה .

אני מוכן להמר שאת אותו דבר נמצא בחלק לא קטן מהיפניות שאתה מציג (שלא לדבר שאת האיוו והאסטי כולם יודעים עד כמה הן נוקשות) .

אישית אני חושב שליצור חבילה של מכונית שניתן לחיות איתה וגם להכנס למירוץ עם איוו ולנצח זה הרבה יותר חשוב מלשים טכנולוגיה שתתן לך איוו . ולזה התכוונתי גם בנשמה , לכול מכונית ספורט אירופאית יש את זה למעטות בין היפניות יש את זה (אולי בגלל נתוני מכירות כי את הספורטיביות המוחצנת והקשיחה רואים מייד על הנסיעה לסופר חושבים הרבה אחרי שקנית)

 

רוני

 

אמרתי שאני פרימיטיבי ומעדיף את תיאורי הזוועה שלך לחוות בגדול ולא בקטן . 3500 ק"ג נותנים לי בטחון יותר מג'וק עם פיצ'יפקעס כן רק לג'וק עם הפיצפקעס (אם הוא גרמני כמו M5 או מרצדס , על אלו אני יודע בוודאות) התאונה תקרה גם במהירות כפולה ויותר מהחוקית ותא הנוסעים ישמור עליך (אם תהיה חגור) , הגדול שלך , אני מאחל לך לא לחשוב בכלל מה יקרה לך

.

בברכה יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TB - הבנת אותי ממש לא נכון.

לא אמרתי בשום שלב של ההודעה שלי שהיפניות לא מכוניות טובות או שהאירופאים מתעלים עליהם בהכל.

אמרתי פשוט מאוד שלמכוניות האירופאיות כמו מרצדס, BMW ואאודי (קצת יותר "לייט") ולמכוניות אמריקאיות כמו קאדילק (שאמנם לא הזכרתי בהודעתי הקודמת, אבל הכוונה הייתה גם אליה) - יש משהו שאין ליפניות.

המשהו הזה שחסר ליפניות כמו האקורה, האינפיניטי והלקסוס שבאמת מצליחה למדי בארה"ב - זאת ה"הילה" הזאת שיש מסביב לשם שלהם.

 

אני יודע שהLS לא נופלת בשום דבר מA8, S CLASS ומהסדרה 7.. פשוט אין לה את ה"הילה" והזוהר שיש להן..

(לעומת זאת, הGS בהחלט נופלת הן מהבמוו 5, האודי A6, הE CLASS והלג'נד החדשה של הונדה)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה, לצערי אני לא זוכר את המבחן ב"אוטו" בין S2000 לבוקסטר, אבל יש בעייה אחת בהשוואה בין השתיים - המחיר. הבוקסטר יקרה משמעותית וכתוצאה גם לא מפתיע כי היא נעימה יותר בנסיעה מנהלתית.

 

באשר ל-EVO, תופתע לשמוע כי המכונית ממש לא נוקשה כמו שחשבת. מה שכן - היא ספרטנית בצורה מבחילה. (וזה חלק מהעניין - אחרת לא היו יכולים לספק לך ביצועים כאלו במחיר כזה).

 

ולסיום, בקשר ל-LS. כשהעורך של המגזין חזר מההשקה הוא סיפר לי שאפילו 10 עמודים במגזין לא יספיקו בכדי לספר את כל נפלאותיה של ה-LS החדשה. והוא בפירוש לא טיפוס שמתרשם בקלות, תאמין לי. מדובר באמת במכונית יוצאת דופן עם רמות טכנולוגיה אדירות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאני מבין את פערי הדעות כאן.

מסיבות שונות ומשונות (היסטוריה, רצף יבוא, זמן יבוא לארץ,שמרנות של הקונים, וכו') מכוניות אירופאיות בארץ נתפסות כמכוניות יוקרה איכותיות.

מכוניות יפניות (שוב, בתפישה של דעת הקהל) הן פחנועים שמשנעים אותך מנקודה א לנקודה ב במקסימום אמינות.

לכן אני חושב שאכן, אם נקים דוכן ברחוב דיזינגוף וניתן לאנשים לבחור איזה אוטו שהם רוצים מכל קטגוריה, כמעט כולם יבחרו באירופאיות, זה "יותר יוקרתי להסתובב בג'טה חדשה מאשר בסיויק חדשה", מי שיעמיד מול הבית 520 חדשה דנדשה ינקר עיניים לכל השכונה בעוד שמי שיעמיד טויוטה קאמרי חדשה לא יקבל מבט שני מאף אחד בשכונה.

בין כל מה שכתבתי לבין איכות ההרכבה או איכות הנסיעה או אמינות, אין שום קשר.

מנסיון אישי (אני שוכר המון רכבים בחו"ל) אני יכול להגיד שהיפנים (או בכלל האורינטאליים) מדביקים את הפער בקצב אדיר (בחלק מהקטגוריות אולי אפילו מובילים)ואחד הדברים שמעידים על זה בצורה הבולטת ביותר היא כמות המאזדות 3/6 שעלו על הכביש בשנתיים האחרונות בגרמניה!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד כמה נתונים: לקסוס מוכרת בארה"ב יותר LS ממרצדס סדרה S וב.מ.וו סדרה 7.

ב-2005, כמות המכירות של הלקסוס RX היתה כמו ב.מ.וו X5, מרצדס M-קלאס ווולוו XC90 ב-י-ח-ד.

 

את תיבות-ההילוכים הידניות קונה פורשה (פורשה!) מאייסין היפנית. גם את האוטומטיות של הקאיין.

 

הונדה ייצרה מנועים עם תזמון שסתומים משתנה הרבה לפני כל יצרן אירופי (או אמריקני).

 

הטכנולוגיה של הטויוטה פריוס שמה בכיס הקטן כל רכב היברידי שעשה יצרן אחר.

 

ולגבי הטענה שהיפניות אמינות בגלל פשטות מכנית - אני מציע לכותב שיבחן קצת את הטכנולוגיה של הפורד מוסטנג, אותה הוא ציין כאחת הדוגמאות למכוניות נחשקות שהיינו מעדיפים על פני יפניות. שיבדוק כמה מכוניות אמריקניות עדיין יורדות מפסי הייצור עם מנועים בעלי שסתומים עיליים.

 

ככה זה כשחיים בתוך סטיגמות.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה, לצערי אני לא זוכר את המבחן ב"אוטו" בין S2000 לבוקסטר

 

רוני

 

 

ממש ביזיון! אני יכול לדקלם לך עד היום, לפחות ממחצית הכתבה. מעבר לכך שטל שביט שם במיטבו, פחות או יותר מאותה העת, ידעתי שיום אחד תיהיה לי כזו! בקיצור, תתבייש לך!

"למד איך למות - תדע איך לחיות" - מיץ' אלבום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד כמה נתונים: לקסוס מוכרת בארה"ב יותר LS ממרצדס סדרה S וב.מ.וו סדרה 7.לא חידשת פה לאף אחד - כולם ידעו את זה .

ב-2005, כמות המכירות של הלקסוס RX היתה כמו ב.מ.וו X5, מרצדס M-קלאס ווולוו XC90 ב-י-ח-ד.

בארצות הברית

את תיבות-ההילוכים הידניות קונה פורשה (פורשה!) מאייסין היפנית. גם את האוטומטיות של הקאיין. למה אתה מכיר יצרן שמייצר את כול חלקיי המכונית לבד ?

 

הונדה ייצרה מנועים עם תזמון שסתומים משתנה הרבה לפני כל יצרן אירופי (או אמריקני). שחכת את ב.מ.וו שמתמחה במנועים אטמוספרים אפילו יותר מהונדה .

 

הטכנולוגיה של הטויוטה פריוס שמה בכיס הקטן כל רכב היברידי שעשה יצרן אחר.כמו שמכוניות כמו פרארי , למבורגיני מצד אחד , רויס רויס ומאייבך מצד שני ו M6 ו AMG S CLASS מצד שלישי שמות בכיס הקטן כול מתחרה יפאנית שלהם .

 

ולגבי הטענה שהיפניות אמינות בגלל פשטות מכנית - אני מציע לכותב שיבחן קצת את הטכנולוגיה של הפורד מוסטנג, אותה הוא ציין כאחת הדוגמאות למכוניות נחשקות שהיינו מעדיפים על פני יפניות בדיוק - לה אין טכנולוגיה עילאית אבל יש לה הרבה דברים אחרים שמשכיחים את הטכנולוגיה .. שיבדוק כמה מכוניות אמריקניות עדיין יורדות מפסי הייצור עם מנועים בעלי שסתומים עיליים יודע מה ? אוקיי אמריקאיות זה לא טוב - ומה בדבר אירופאיות ? - אתה חושב שיפאניות טובות יותר גם מאירופאיות ?

ככה זה כשחיים בתוך סטיגמות. ככה זה כשחיים בתוך בועה , ככה זה כשחושבים שיודעים הכול ובעצם לא מחדשים לאף אחד שום דבר .

טל

 

בוז זז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בגלל שכבר עברו הרבה שנים מאז שהמורה שלי לפיזיקה עבר לעולם שכולו טוב , אני מעדיף להיות במסה הגדולה. אפילו מוכן להסתכן בזה שקיר יסטה ממסלולו ויבוא מולי. אגב .- אתה לא זוכר נכון .

 

זה שתהיה בכלי עם מסה גדולה יותר רק מכניס יותר אנרגיה לאותה משוואה

זה אומר שיותר אנרגיה תספג בך ולא במכונית

 

אתה יכול להתווכח במשך שבועיים ועדיין תשאר טועה, כל ג'אול של אנרגיה שלא נספג במכונית נספג בך

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

atsutupsk

אני רוצה להבין, ברגע שסגרו לך את החלון האמריקאי סופית - ויתרת?

מתי תבין שארץ מוצא של רכב היא לא מה שמקטלג אותו.

על כל רכב מסתכלי לפי מה שכתוב מאחורה:יצרן+דגם. לא לפי המדינה בה נמצא המשרד הראשי של החברה שלו.

הבאתי לך דוגמאות על יפניות שמורכבות ברחבי אירופה וארה"ב.

מה יש בפורד מוסטנג חוץ מהיסטוריה שאין ברכב מקביל שמיותר ביפן? הרי נהגת בשתיהן כדי לדעת.

תעשיית הרכב היפנית צעירה בהרבה מהאירופאית, אסור להתעלם מזה.

אין להם גם את השם שמרסדס, פורשה ופרארי קיבלו מעולם המירוצים.

מצד שני תשאל את המשפרים איזה רכב הם ירצו? רובם יזרקו לך סיוויק\סופרה\סקייליין - זה התחום אליו היפנים פונים. לא רכבי מירוץ יוקרתיים שם אין להם מה לחפש - לא בגלל חוסר יכולת, אלא בגלל שהשווקים האלה דורשים "שם", "מותג", "נשמה". בשביל זה צריך ותק והיסטוריה.

מצד שני, ברגע שהם נכנסו לשוק מכוניות היוקרה עם הלקסוס, האקורה והאינפיניטי הם קטפו פירות מיד. למה הם לא מצליחים כלכך באירופה? אולי כי שם יש יותר זיקה למכוניות אירופאיות, אולי לא - לא יודע.

 

אתה משווה כל הזמן לרולס רויס (רולס רויס לא רויס רויס - תבין כבר) ולמאייבך, אבל היפנים לא מתחרים בשווקים האלה. אלא לא שווקים רווחיים כלכך (בדיוק כמו מכוניות העל) וגם שם משנה השם.

בשווקים שהיפנים כן מתחרים בהם הם עושים עבודה לא רעה ואין להם מה להתבייש מול כל ארץ יצור אחרת.

האם לדעתך יש אמריקאית משפחתית טובה יותר מהונדה סיוויק החדשה?

אף אחד לא אומר שהיפנים הכי טובים, אנחנו מנסים להסביר לך שהם לא הכי גרועים, ושאתה לא יכול להשוות טויוטה קורולה לבמוו סדרה 7!

סה טו.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

atsutupsk

אלא לא שווקים רווחיים כלכך (בדיוק כמו מכוניות העל) לא ?! לך תבדוק מה קורה עם פרארי , היא עולה ברווחים כול שנה בשנים האחרונות, ואם ברכבי יוקרה אז ככול שהעולם נע לגבי (לא זוכר את השם המדוייק) עקומת עושר קיצונית יותר (דהיינו העשירים נעשים יותר עשירים והאחרים עניים יותר ) כול התעשיות הקשורות ליוקרה עולות כפורחות והן אפילו לא מתביישים להעלות מחירים כדי להחשב יותר "אקסלוסיביים" ששמא העשיר שקונה יחשוב שהמחיר המוני מידי

היפנים היו שמחים להכנס לשם , הם עשו את הלקסוס והאינפיניטי כי הם הבינו את התהליך לפני האמריקאיים (האמריקאיים קנו מותגים ועכשיו מוכרים אותם )

 

סה טו.

 

ולסרוניס המרצדס S החדשה לא מפליאה בטכנולוגיות שלה ? מעניין מה העורך היה אומר על השוואה או ששמא עשיתם השוואה ולא יצא לי לקרוא ? כי נראה שהן מכוונות אחת נגד השניה

בברכה יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

atsutupsk

אני רוצה להבין, ברגע שסגרו לך את החלון האמריקאי סופית - ויתרת?

מתי תבין שארץ מוצא של רכב היא לא מה שמקטלג אותו.

על כל רכב מסתכלי לפי מה שכתוב מאחורה:יצרן+דגם. לא לפי המדינה בה נמצא המשרד הראשי של החברה שלו.

הבאתי לך דוגמאות על יפניות שמורכבות ברחבי אירופה וארה"ב.

מה יש בפורד מוסטנג חוץ מהיסטוריה שאין ברכב מקביל שמיותר ביפן? הרי נהגת בשתיהן כדי לדעת.

תעשיית הרכב היפנית צעירה בהרבה מהאירופאית, אסור להתעלם מזה.

אין להם גם את השם שמרסדס, פורשה ופרארי קיבלו מעולם המירוצים.

מצד שני תשאל את המשפרים איזה רכב הם ירצו? רובם יזרקו לך סיוויק\סופרה\סקייליין - זה התחום אליו היפנים פונים. לא רכבי מירוץ יוקרתיים שם אין להם מה לחפש - לא בגלל חוסר יכולת, אלא בגלל שהשווקים האלה דורשים "שם", "מותג", "נשמה". בשביל זה צריך ותק והיסטוריה.

מצד שני, ברגע שהם נכנסו לשוק מכוניות היוקרה עם הלקסוס, האקורה והאינפיניטי הם קטפו פירות מיד. למה הם לא מצליחים כלכך באירופה? אולי כי שם יש יותר זיקה למכוניות אירופאיות, אולי לא - לא יודע.

 

אתה משווה כל הזמן לרולס רויס (רולס רויס לא רויס רויס - תבין כבר) ולמאייבך, אבל היפנים לא מתחרים בשווקים האלה. אלא לא שווקים רווחיים כלכך (בדיוק כמו מכוניות העל) וגם שם משנה השם.

בשווקים שהיפנים כן מתחרים בהם הם עושים עבודה לא רעה ואין להם מה להתבייש מול כל ארץ יצור אחרת.

האם לדעתך יש אמריקאית משפחתית טובה יותר מהונדה סיוויק החדשה?

אף אחד לא אומר שהיפנים הכי טובים, אנחנו מנסים להסביר לך שהם לא הכי גרועים, ושאתה לא יכול להשוות טויוטה קורולה לבמוו סדרה 7!

סה טו.

 

אם תראה עמודים קודמים תבין שהויכוח הזה נסגר .

הרגיז אותי שהגיע פרופסור בשם טל ו"גילה" לנו דברים חדשים .

שוב - מכוניות יפאניות הם טובות בהחלט - השאלה היא שתלוי למי ובכמה כסף מדובר .

וכמו שהמנהל פה אמר "כול רכב לגופו"

 

 

הונדה ייצרה מנועים עם תזמון שסתומים משתנה הרבה לפני כל יצרן אירופי (או אמריקני).

הטכנולוגיה של הטויוטה פריוס שמה בכיס הקטן כל רכב היברידי שעשה יצרן אחר

 

שניי המשפטים (הלא נכונים) האלה העלו לי את הסעיף ולכן הגבתי ,לא יותר ולא פחות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרופסור שקוראים לו טל הוא במקרה טל שביט.

והוא ציין דבר חשוב מאד.

כמו שאין רכב ממותג יפני שיכול להתחרות ברולס רויס, אין רכב מייצור אירופאי שיכול להתחרות בטויוטה פריוס.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרופסור שקוראים לו טל הוא במקרה טל שביט.

והוא ציין דבר חשוב מאד.

כמו שאין רכב ממותג יפני שיכול להתחרות ברולס רויס, אין רכב מייצור אירופאי שיכול להתחרות בטויוטה פריוס.

מאיזה בחינה - מכירות ? - אוליי .

מבחינת ביצועים וכול היוצא בזה ? - לא נראה לי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...