Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשימת המכוניות הכי נמכרות בארה"ב ב 2006


LotusElise
שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכוניות ספורט יפניות רבות "עושות גלים" באמריקה. ביקשת דוגמאות?

על ניסאן סקייליין אני בטוח ששמעת. כמו גם על טויוטה סופרה. האסתיוו היפניות גם הן לא יוצאות עם הזנב בין הרגליים.

 

לאמריקאיות יש היתרונות שלהם, מסכים לחלוטין. אך אין טעם להשוות בין מכוניות הספורט האמריקאיות לבין אלו היפניות.

מצטער, אבל לצקת מנוע בגודל 6 ליטר ולהוציא ממנו סכום נכבד של כ"ס אינו נחשב שיא הטכנולוגיה, ואת זה כל חברה יכולה לעשות. היפנים (והגרמנים) זוכים שוב ושוב באותות הצטיינות על מנועים דלי סמ"ק ורבי כ"ס. ראה ערך הונדה S2K, ניסאן סקייליין, וכל השמות הנזכרים לעיל.

 

גם בתחום הטכנולוגיה היפנים מתקדמים, ועוקפים את כולם בסיבוב. על הלקסוס LS החדשה כנראה לא שמעת, אם אתה עדיין חושב בצורה השבלונית הזאת. המכונית הזו מצויידת במיטב הטכנולוגיה, כולל מע' חניה וגיר אוטומטי בעל 8 הילוכים, וזה רק על קצה המזלג. לרשימה המלאה אני מזמין אותך לקרוא בגיליון "אוטו" האחרון, או שתחפש את הרשימה ברחבי האינטרנט.

 

לזרוק רפש לכל כיוון זה הכי קל, אבל לתת לזה ביסוס זה כבר יותר קשה.

 

אני מקווה שזו הודעה אחרונה שלי בנושא, איני מעוניין לבזבז את זמני והזמן של שאר החברים בויכוחים טיפשיים.

 

 

נתחיל מהסוף , לתת לזה ביסוס זה קשה ? - אני אומר שכול האמינות שהיפאנים זוכים לה נובעת מפשטות .

רכבים שמגיעים מאירופה באותם קטגוריות אם נעשה השוואה לאותם רכבים אירופאים יש הרבה יותר טכנולוגיה , זה מתחיל ברנו מגאן 2 , ונגמר בב.מ.וו סדרה 7 .

 

עכשיו , בתאכלס - הלקסוס LS מכונית חדשה נכון - אף אחד עוד לא יודע בוודאות אם היא אמינה או לא ואני מניח שהיא תעשה בעיות - במקום שיש טכנולוגיה יש תקלות , במקום שהכול עובד בצורה מכנית ופשוטה - אין בעיות .

 

זה שרוב חבריי הפורום מרזיקים רכבים יפאנים אני מבין , אבל גם אתם מבינים שזה מחוסר בררה , אם הייתם גרים בארצות הברית או אירופה - לא בטוח שזאת הייתה הבחירה שלכם .

 

 

בוא נדבר על חווית הנהיגה , יצא לך לנהוג למשל באופל ? , בפג'ו ? , - מבחינת חווית הנהיגה איפה הם ואיפה הטויוטה .

נוחות - האירופאים שולטים .

 

 

לסיכום :

 

יפאני זה טוב , כשזה מה שאתה צריך ויכול לשלם עבורו .

אמריקאי זה טוב - כאשר יש לך את הכסף והזמן לבזבז במוסכים אבל מצד שני להרזיק רכב שמלא פוזה , גדול , חזק ומה לא .

אירופאי זה הכי טוב - כי פה אתה מקבל הכול (אה כן , בעליי היפאניות יגידו שאמינות לא , לך תקשיב להם )

 

 

אתה חובב של כל המכוניות האמריקאיות ועכשיו נקבל הרצאה שרצופה בסטיגמות שאין להן אחיזה במציאות כמו

 

"היפאניות הכי אמינות"

"היפאניות הם המכוניות הטובות בעולם "

 

מצטער אם זה לא האשכול המתאים , שמתי לב שהרבה כאן אומרים את הדברים האלה , לא הגבתי בשאר האשכולות , עשיתי את זה כאן .

 

 

 

 

 

 

 

 

אה כן ,הדבר הכי חשוב מכול מה שכתבתי נמצא כאן :

מאזדה מקום ראשון בסקריי אמינות למינהם , פורד במקום המי יודע מה .

מאדזה שייכת לפורד .

פורד פוקוס ומאזדה 3 בנויות על אותו בסיס/עקרון .

אז איך יתכן שמאזדה כול כך אמינה ופורד נמצאת איפה שהיא נמצאת ?

האם בפורד לא יכלו "לקחת" קצת מה "אמינות" של מאזדה לדגמיי פורד ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 133
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני חושב שרכב אמריקאי הרבה יותר טוב מיפאני מינימליסטי .

כולם באים ואומרים שהיפאנים אמינים ביותר - אבל הם גם הפשוטים ביותר , פה זה שחור-לבן , זה לא שליפאנים יש סוד מסוים או חלקים טובים יותר משאר יצרניות הרכב , זה דבר אחד פשוט שנקרא פשטות,מינימליסטיות וזה כביכול מביא את האמינות .

 

לפעמים נראה לי שכלי רכב יפנים הם גרוטאות על גלגלים .

 

אז לפניי שאתם יורדים על המכוניות האמריקאיות שימו לב .

חיסרון אחד בודד יש ברכבים אמריקאים וזה עיצוב פנים , מכול שאר הבחינות הם מקום שני - אחריי האירופאים .

 

מי שרוצה ליסוע ברכב זול,מינימליסטי,פשוט -שהטכנולוגיה שבוא הוא נוצר הייתה קיימת בשנות ה 30 - בבקשה .

 

אתם רוצים חווית נהיגה ? , נוחות ? - אירופאיות/אמריקאיות יספקו את הסחורה .

בחיי שיש כאן מישהו שנרדם בשנות ה-70 והתעורר רק עכשיו...

אפילו האמריקאים כבר מזמן לא מאמינים בשטויות האלו.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיי שיש כאן מישהו שנרדם בשנות ה-70 והתעורר רק עכשיו...

אפילו האמריקאים כבר מזמן לא מאמינים בשטויות האלו.

 

טל

 

ואת זה במקרה לא ראית ?

 

אה כן ,הדבר הכי חשוב מכול מה שכתבתי נמצא כאן :

מאזדה מקום ראשון בסקריי אמינות למינהם , פורד במקום המי יודע מה .

מאדזה שייכת לפורד .

פורד פוקוס ומאזדה 3 בנויות על אותו בסיס/עקרון .

אז איך יתכן שמאזדה כול כך אמינה ופורד נמצאת איפה שהיא נמצאת ?

האם בפורד לא יכלו "לקחת" קצת מה "אמינות" של מאזדה לדגמיי פורד ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. Ford F-Series 796,039 טנדר

2. Chevrolet Silverado 636,069 טנדר

3. Toyota Camry 448,445

4. Dodge Ram 364,177 טנדר

5. Honda Accord 354,441

6. Honda Civic 316,638

7. Chevrolet Impala 289,868

8. Toyota Corolla 272,327

9. Nissan Altima 232,457

10. Chevrolet Cobalt 211,449

 

רק אני שמתי לב למגמה שלראשונה אין SUV בעשרת הראשונים?

 

ב 2003 היו שניים - שברולט טרייל בלייזר ופורד אקספלורר.

ב 2004 רק פורד אקספלורר.

ב 2005 רק טרייל בלייזר (במקום העשירי)

והנה ב 2006 אין אף SUV!

 

כניראה שעליית מחירי הדלק והנטיות הירוקות עשו את שלהן (אם כי זה לא מסביר את זה שהטנדרים עדיין במקומות הראשונים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מהסוף , לתת לזה ביסוס זה קשה ? - אני אומר שכול האמינות שהיפאנים זוכים לה נובעת מפשטות .

אוקיי, אז לא בדקת מה חדש בעולם הרכב ב-25 שנים האחרונות, היפנים נמצאים ממש בפסגת הטכנולוגיה.

בוא נבחן את כמות היצרנים האירופאיים שמצליחים להוציא ממנועים אטמוספריים 120 כ"ס לליטר בייצור סדרתי נורמלי וגם לתת על זה אחריות מלאה לשלוש שנים.

פורשה? פרארי? למבורגיני?

אולי ננסה בארה"ב? דודג'? שברולט?

שלילי.

אין כאלו.

יש כאלו רק ביפן.

רכבים שמגיעים מאירופה באותם קטגוריות אם נעשה השוואה לאותם רכבים אירופאים יש הרבה יותר טכנולוגיה , זה מתחיל ברנו מגאן 2 , ונגמר בב.מ.וו סדרה 7 .

חבל להתחיל.

משהו כמו 3/4 מהפטנטים שרצים היום בשוק מקורם ביפן.

 

עכשיו , בתאכלס - הלקסוס LS מכונית חדשה נכון - אף אחד עוד לא יודע בוודאות אם היא אמינה או לא ואני מניח שהיא תעשה בעיות - במקום שיש טכנולוגיה יש תקלות , במקום שהכול עובד בצורה מכנית ופשוטה - אין בעיות .

הצחקת אותי.

לקסוס היא החברה עם איכות הייצור הגבוהה ביותר בעולם כיום.

 

זה שרוב חבריי הפורום מרזיקים רכבים יפאנים אני מבין , אבל גם אתם מבינים שזה מחוסר בררה , אם הייתם גרים בארצות הברית או אירופה - לא בטוח שזאת הייתה הבחירה שלכם .

מזל שיש נתוני מכירות של ארה"ב כדי לוודא הריגה על זה שאתה טועה.

 

בוא נדבר על חווית הנהיגה , יצא לך לנהוג למשל באופל ? , בפג'ו ? , - מבחינת חווית הנהיגה איפה הם ואיפה הטויוטה .

נוחות - האירופאים שולטים .

מצטער, אין לי מה להגיד, ייבשת אותי פה.

עד הרגע הייתי בטוח שהיפנים שולתתתייייםםםם!!11, עכשיו אני כבר לא בטוח.

 

לסיכום :

 

יפאני זה טוב , כשזה מה שאתה צריך ויכול לשלם עבורו .

אמריקאי זה טוב - כאשר יש לך את הכסף והזמן לבזבז במוסכים אבל מצד שני להרזיק רכב שמלא פוזה , גדול , חזק ומה לא .

אירופאי זה הכי טוב - כי פה אתה מקבל הכול (אה כן , בעליי היפאניות יגידו שאמינות לא , לך תקשיב להם )

רצף כזה מצחיק של סטיגמות לא קראתי כבר הרבה זמן!

תודה!

 

"היפאניות הכי אמינות"

"היפאניות הם המכוניות הטובות בעולם "

 

מצטער אם זה לא האשכול המתאים , שמתי לב שהרבה כאן אומרים את הדברים האלה , לא הגבתי בשאר האשכולות , עשיתי את זה כאן .

אין בעיה באבא, תגיב.

יהיה טוב אם מדי פעם זה יהיה משהו שקשור למציאות.

 

אה כן ,הדבר הכי חשוב מכול מה שכתבתי נמצא כאן :

מאזדה מקום ראשון בסקריי אמינות למינהם , פורד במקום המי יודע מה .

מאדזה שייכת לפורד .

פורד פוקוס ומאזדה 3 בנויות על אותו בסיס/עקרון .

אז איך יתכן שמאזדה כול כך אמינה ופורד נמצאת איפה שהיא נמצאת ?

האם בפורד לא יכלו "לקחת" קצת מה "אמינות" של מאזדה לדגמיי פורד ?

ואיך כל שאר המכוניות שפורד מייצרת קשורות למאזדה?

בוא ניקח לדוגמא את הרכב שפורד מוכרת הכי הרבה (זוכר את ההודעה הראשונה בשרשור?), פיקאפים של סדרת ה-F.

אההממ, אההה, הממ, אין הרבה קשר למאזדה, נכון?

מי אמר שהפוקוס היא זו שגוררת את פורד מטה בסקרי האמינות?

בכחול.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו לא ממש חוכמה גדולה למכור הרבה ולהפסיד. פורד הפסידו יותר מ 12 ביליון דולר ב 2006 ולכן לא מרשים כלל שהם במקום הראשון של דגם מסוים או במקום השני/שלישי בארה"ב. לא ברור לי איך ההנהלה לא הועפה לכל הרוחות על הפסדים כאלו.

 

12.7 מיליארד דולר, לא ביליון (שזה אלף מיליארד). והמנכ"ל אכן התחלף, ביל פורד, נציג המשפחה והבעלים פינה את עצמו מכס המנכ"ל לטובת אלן מולאלי, שהיה אחראי לקאמבק של בואינג מול אירבאס בשוק מטוסי הנוסעים.

 

אולי שלוש הענקיות יתחילו לייצר מכוניות נורמליות מתי שיהיו רק שתיים.

מוטי

בתור מי שחי שם אתה קרוב ממני לנושא, אבל לי נראה שדווקא כיום יש לשלוש הגדולות מכוניות לא רעות. לא תמיד טובות כמו האירופיות או היפניות, אבל כבר לא קטסטרופות נוסח הקווליר, הסנבירד ועוד המון גרוטאות. אחרי תערוכת דטרויט יצא לי להשתתף באירוע טעימות של דגמי GM למשל, שאיפשר נהיגות מסלול קצרות במבחר דגמים, מהאוויאו ועד הקורבט. גם אם נוריד לרגע את הקצוות האלה, הקובלט SS (קופה קטנה עם מגדש על, מבוססת אסטרה) וה-GMC אקדיה (קרוסאובר גדול) דווקא הפתיעו לטובה.

 

אני בהחלט חושש שGM יכולה להיעלם , אני לא חושב שפורד תיעלם

הבעיה העיקרית של ג'נרל מוטורס ופורד היא בשוק האמריקאי, בשאר העולם מצבן לא רע. GM-DAT, דייהו לשעבר, הגדילה ב-2006 את מכירותיה ב-32% למיליון וחצי מכוניות. אופל אסטרה עקפה את הגולף והפכה למכונית הנמכרת באירופה. פורד אירופה הגדילה גם כן את מכירותיה (ב-5%), ולנד-רובר ו-וולוו רשמו שנות שיא ורווחים. הן אכן מדממות כסף באמריקה, אבל לא הולכות להיעלם כל-כך מהר.

 

רק אני שמתי לב למגמה שלראשונה אין SUV בעשרת הראשונים?

 

ב 2003 היו שניים - שברולט טרייל בלייזר ופורד אקספלורר.

ב 2004 רק פורד אקספלורר.

ב 2005 רק טרייל בלייזר (במקום העשירי)

והנה ב 2006 אין אף SUV!

 

 

גם לדעתי זה החידוש הגדול. הקמארי היא המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב כבר חמש שנים, ולמיטב זכרוני לא היא הדיחה את הטאורוס אלא האקורד. האקפלורר התרסק בתוך שנתיים מיותר מ-400 אלף מכירות בארה"ב בשנה ל-179 אלף בלבד ב-2006. זאת רמת מכירות של מוסטנג (167 אלף ב-2006, גידול של 3.5%)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פה יש פרוט המכירות בחודש ינואר 2007:

http://www.leftlanenews.com/2007/02/01/gm-ford-sales-drop-chrysler-flat-honda-toyota-break-records/

 

 

לפולקסווגן הייתה עליה של 2.3 אחוז במכירות ל 16610 מכוניות.

קיה עליה של 24.4 אחוז.

פורד ירידה של 32.5 אחוז.

 

חלק גדול מההפסדים הענקיים זה די אשליה אופטית.

פורד אומרים ford expects pag profit in 2007 שחטיבות היוקרה שלהם יהפכו לרווחיות ב 2007.

 

וגם יכנסו להם כמה שקלים ממכירת אסטון מרטין.

עד סוף 2007 הם כבר ברווח.

 

 

מה שדפוק בתעשיית הרכב האמריקאית.שהיצרנים חושבים שכל הלקוחות שם טיפשים.

הפורד פוקוס זאת הדוגמה הכי טובה.

שהתחילו למכור שם את הפוקוס האירופאית המכונית הייתה להיט.

אחרי זה הם התחילו להוריד מאיכות המכונית והמשיכו להוריד...

עכשיו האמריקאים מעדיפים לקנות מזדה 3 שהיא הרבה יותר טובה מהפוקוס האמריקאית מכנית בזמן שבאירופה המכונית זהות.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו האמריקאים מעדיפים לקנות מזדה 3.

 

בפורד ובמאזדה מבקשים שתשלח להם את הנתונים שלך. כי לפי הנתונים שלהם, האמריקאים קנו ב-2006 דווקא פי שניים פוקוס: 177 אלף פוקוס לעומת 94 אלף מאזדה3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמינות באמריקה זה לא ממש משנה כי גם כך כל 2-3 הם מחליפים מכוניות:idea:

מה הטעם ליקנות מכונית שלא מתקלקלת אף פעם אם אתה מחליף לחדש כל 3 שנים?

איך המוסכים יתפרנסו?

HPIM3907.jpg

HPIM3961.jpg

HPIM3888.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד סוף 2007 הם כבר ברווח.

 

מה שדפוק בתעשיית הרכב האמריקאית.שהיצרנים חושבים שכל הלקוחות שם טיפשים.

 

עכשיו האמריקאים מעדיפים לקנות מזדה 3 שהיא הרבה יותר טובה מהפוקוס האמריקאית מכנית בזמן שבאירופה המכונית זהות.

פורד צופה שחטיבת היוקרה, בלבד, תהיה רווחית עד סוף 2007, וגם על זה לא הייתי ממהר לבנות. לגבי הקונצרן כולו - הם אומרים שייקח עד 2009 להפוך לרווחי. ועל זה אומרים Talk is cheap.

מה זה שדפוק בתעשייה האמריקנית זה קודם כל שעולה להם איזה 2,000 דולר יותר לייצר כל מכונית לעומת המתחרים, בגלל הסכמים כובלים עם העובדים שלהם.

המאזדה 3 והפוקוס האירופית הם ממש לא מכוניות זהות. זה שיש להם אותה פלטפורמה לא הופך אותם לזהות (ולכן, למשל, יש להן תוצאות שונות במבחני-ריסוק). גם הסיטרואן C4 לא זהה לפז'ו 307, ה-C5 לא זהה ל-407, ובדוגמה קיצונית - הניסאן נאווארה ממש לא זהה לניסאן פאת'פיינדר (כן, שניהם משתמשים באותה פלטפורמה).

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אודי עציון

לפני שאתה כזה פסקני בדוק בעולם הגדול

ביליון = מיליארד

אלף מיליארד = טריליון

במיוחד שמדברים על ארה"ב השימוש הוא ביליון (הם לא מכירים את המושג מיליארד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכן מסביר את זה, היא העובדה שרוב האוכלוסיה בארה"ב, עדיין לא גרה בערים גדולות.

להרבה מהם אכן (עדיין) יש צורך בטנדרים.

נכון, רוב האוכלוסיה מתגוררת בפרברים, לא סובלת במיוחד מבעיות חניה והכבישים רחבים, אבל זה עדיין לא מסביר מדוע הם עדיין מעדיפים טנדרים בעוד שמכירות ה SUV, שהם בעלי השפעה דומה על זיהום הסביבה וצריכת דלק, צנחו.

האם אתה רומז שאמריקאים רבים הם חקלאים? אין לי נתונים, אם למישהו יש זמן לגגל כדי למצוא את התשובה, הוא מוזמן.

 

ועוד משהו: מעשרת הראשונים ברשימה ממש לא ניתן לקבל תמונה על כל ארה"ב.

באומה של 300 מיליון בני אדם יש שונות עצומה.

 

בעוד שבישראל אני יכול לנחש ששיעור מכירות המזדה 3 הוא דומה בת"א, אילת ונהריה (קצת לא מבין את תרבות העדר שגורמת גם לנהרייני ולאילתי להתיישר עם הצורך של התל-אביבי בגיר אוטומטי, אבל זה נושא לשירשור אחר), הרי שאני מניח שפילוח לפי איזורים בארה"ב יעלה תוצאות מעניינות.

ניקח לדוגמה את התקופה בה שהיתי לצרכי עבודה בפלורידה.

אני יכול להגיד שהכרתי בנסיבות מקצועיות, משפחתיות וחברתיות כמה עשרות אנשים.

אוסיף לזה את מגרש החניה של מקום העבודה (אם אתם מתעניינים אז זה הסניף האמריקאי של ECI, כל העובדים אמריקאים) ואגיע למשהו שיכול להוות מדגם סטטיסטי.

אני יכול להגיד בוודאות שכל האנשים שהכרתי שיש להם ילדים, מחזיקים SUV או מיני-ואן (וברשימת עשרת הראשונים אין את זה ולא את זה).

אני גם יכול להגיד בוודאות שלא הכרתי אישית (וגם בחברה לא עבד) ולו בעל טנדר אחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אז לא בדקת מה חדש בעולם הרכב ב-25 שנים האחרונות, היפנים נמצאים ממש בפסגת הטכנולוגיה.

בוא נבחן את כמות היצרנים האירופאיים שמצליחים להוציא ממנועים אטמוספריים 120 כ"ס לליטר בייצור סדרתי נורמלי וגם לתת על זה אחריות מלאה לשלוש שנים.

פורשה? פרארי? למבורגיני?

אולי ננסה בארה"ב? דודג'? שברולט?

שלילי.

אין כאלו.

יש כאלו רק ביפן.

 

 

אוקיי אתה דיברת על הונדה שנחשבת לאחת מיצרניות המנועים הגדולות בעולם - אז התשובה היא ב.מ.וו שלא נופלת ממנה בעניין הזה .

אם כבר נכנסת לזה אז :

בתחום הפאר יש לך את מייבאך וכמובן רויס רויס - אז פה מנצחים האירופאים .

בתחום הספורט/על יש לך את פרארי ,למבורגיני ,פורשה , דודג' ,פורד (מוסטאנג ,GT ) קורבט וכו' - פה היפאנים (שוב) מאחורה ותוכיח לי שלא . (כול זה מבלי לציין את SLR , M6 , אסטון מרטין למינהם , בוגאטי ווירון וכו' )

 

לקסוס היא החברה עם איכות הייצור הגבוהה ביותר בעולם כיום

 

 

איכות הייצור הגבוהה בעולם ? באמת דוקטור ? ועל סמך מה הקביעה הזאת ? , אני ממש בספק אם איכות הייצור שם עולה על זו של ב.מ.וו ושל מרצדס .

מה גם שכשאתה אומר הגבוהה בעולם אתה מכניס את כולם להכללה וזה אומר את רויס רויס ומאייבאך וכו' .

ואם כבר דיברת על זה אז איכות הייצור הגבוהה בעולם נמצאת במפעליי בוגאטי/רויס רויס/מאייבך , וממש לא בלקסוס .

 

ואיך כל שאר המכוניות שפורד מייצרת קשורות למאזדה?

בוא ניקח לדוגמא את הרכב שפורד מוכרת הכי הרבה (זוכר את ההודעה הראשונה בשרשור?), פיקאפים של סדרת ה-F.

אההממ, אההה, הממ, אין הרבה קשר למאזדה, נכון?

מי אמר שהפוקוס היא זו שגוררת את פורד מטה בסקרי האמינות?

מי אמר שהפוקס היא לא זו שגוררת את פורד למעלה ?

פורד שולטת במאזדה -אם היא שולטת במאזדה - היא יכלה לקחת קצת מ "טכנולוגיה האמינות" של מאדזה - שנמצאת במקום ראשון , אבל בפועל מה כתוב שם ? שמאדזה הכי אמין ופורד במקומות האחרונים - למה ? פורד כאלה טיפשים ? שאני אבין ?

 

 

לסיכום :

 

המכוניות האקזוטויות , הנחשבות היקרות והחזקות בעולם באים ממקום רחוק מאוד מיפאן , או שאני התבלבלתי ולמבורגיני היא חברה יפאנית .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. Ford F-Series 796,039 טנדר

2. Chevrolet Silverado 636,069 טנדר

3. Toyota Camry 448,445

4. Dodge Ram 364,177 טנדר

5. Honda Accord 354,441

6. Honda Civic 316,638

7. Chevrolet Impala 289,868

8. Toyota Corolla 272,327

9. Nissan Altima 232,457

10. Chevrolet Cobalt 211,449

 

מעניין יהיה להשוות את השוק הישראלי לאמריקאי ולאירופאי, כדי לראות למי אנחנו יותר דומים.

10 המכוניות הנמכרות ביותר באירופה בשנת 2006 היו:

1. OPEL ASTRA 437,673



2 .RENAULT CLIO 431,595

3. FORD FOCUS 418,490

4 .VOLKSWAGEN GOLF 417,894

5. FIAT PUNTO 401,022

6 .FORD FIESTA 353,296

7 .VOLKSWAGEN PASSAT 331,414

8 .PEUGEOT 307 306,558

9 .VOLKSWAGEN POLO 294,762

10 .BMW SERIES 3 289,053

10 המכוניות הנמכרות ביותר בשוק הישראלי בשנת 2005 (אין לי פילוח ל 2006 לפי דגם, אבל אני מניח שלא היה מהפך בשנה שבה הליסינג המשיך להיות השחקן החזק בשוק):

1. מאזדה 3 16,265



2. טויוטה קורולה 12,329

3. יונדאי גטס 8,842

4. פורד פוקוס 7,603

5. יונדאי אקסנט 4,579

6. סובארו אימפרזה 4,560

7. מיצובישי לנסר 4,512

8. שברולט אביאו 4,170

9. רנו מגאן 3,878

10. יונדאי אלנטרה 3,694

אם ננטרל מהרשימה האמריקאית את הטנדרים, אז יוצא שגם האמריקאי וגם הישראלי אוהבים משפחתיות יפניות אוטומטיות בתצורת סדאן, כשההבדל הוא שמה שנקרא אצל האמריקאים משפחתי, נחשב אצלנו למכונית מנהלים.

 

לעומת זאת, באירופה, בנוסף לעובדה שכל המכוניות אירופאיות, כולן, למעט הפאסאט והב.מ.וו. (גם להן תצורת סטיישן ויתכן שהן נכללות בספירה) הן מכוניות האצ'בק. כניראה גם שהרוב המכריע הוא ידני.

אגב, כשסיפרתי בעבודה בהולנד שיש לי בארץ פוקוס סדאן, ביקשו לראות תמונה, כי הם לא נתקלו בחיה כזו.

 

אעזוב רגע את הויכוח של אירופאית מול יפנית ואתרכז בתצורה.

למה אנחנו דומים יותר לשוק האמריקאי ולא לאירופאי? אין לי תשובה.

אני מניח שהאירופאי מעדיף האצ'בק כי היא שימושית יותר למשפחה (ובגראז' לא עומד טנדר לצד הממשפחתית) ותופסת פחות מקום חניה.

הישראלי היה צריך, לדעתי, ללכת בכיוון של האירופאי, אך הוא בוחר ללכת בכיוון של האמריקאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...