Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7214 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חבר'ה אני באמת לא יודע מה קורה באיזור שלכם,אבל אם יצא לכם להסתובב בירושלים ,אם מישהו מסמן לכם עם אורות גבוהים ,אז הוא נותן לכם להשתלב ממש כמו ביפן,את זה אני אומר לכם בביטחון.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני משתמש די הרבה בשיטה כאשר מישהו מהסס לעבור במעבר חציה כי אני עובר שם במהירות, פעמיים איתות עם אורות גבוהים כדי להראות שראיתי אותו, ואז עובר בבטחה.

 

או שאני מאותת כמה פעמים עם האורות הגבוהים כדי לסמן לרכב ממול שהאורות שלו לא דולקים.

 

כאשר מישהו מכל שהיא סיבה נוסע לאט מדי בנתיב, אפילו עם זה בעיר אחרי כמה איתותים עם אורות גבוהים תמיד מגבירים את המהירות לנורמלית.

 

כאשר נוסעים בטיילת עם מוזיקת פופ עדכנית ווכל הפרגיות מסתכלות על הרכבים כדי לזהות מאיפה השיר בא תמיד איתות פעמיים עם האורות הגבוהים כמו מין מצמוץ מהרכב תמיד מעלה להן חיוך.

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

השימוש באיתות מצוקה בארץ נעשה מכל סיבה אפשרית חוץ מהסיבה האמיתית אליה הוא נועד. אנשים מחנים את הרכב עם איתות מצוקה "מצוקת סיגריות - אל תיגע באוטו", מסמנים כשמישהו מסנוור אותם מאחור, וכן, אפילו כשהם מנצחים מישהו ברייס קופיקו. אבל כשהרכב באמת נתקע, הם זורקים אותו בשוליים עם משולש חצי שבור ותופסים מונית הביתה :).

 

מה שהכי מצחיק אותי למשל אלה האנשים שכשהם נוסעים לכוון שלך ומשהו לא נראה להם, הם תמיד יסנוורו אותך עם אורות גבוהים. ומה הטעם? אתה מסנוור אותי, אני סוטה מהכביש ונכנס בך! אנשים לא מבינים שהם מסכנים את עצמם?

 

אנחנו עם מוזר מאוד על הכביש לפעמים :)

פורסם

הבהוב אורות- תעוף לי מהנתיב, תדליק אורות

 

כשגרתי בלוס אנג'לס אז שמעתי על מקרה (יכול להיות גם אגדה אורבנית- הייתי אז בן 13) שכנופיה מקומית גייסה חברים חדשים. המשימה של אחד מהטירונים, על מנת להתקבל לכנופיה, היתה לנסוע בחושך עם אורות כבויים ולהרוג את הנהג הראשון שיהבהב עם האורות ויעיר לו על כך.

 

אסף

פורסם
חבר'ה אני באמת לא יודע מה קורה באיזור שלכם,אבל אם יצא לכם להסתובב בירושלים ,אם מישהו מסמן לכם עם אורות גבוהים ,אז הוא נותן לכם להשתלב ממש כמו ביפן,את זה אני אומר לכם בביטחון.

בטוח שאתה מירושלים?

פעם ראשונה שאני שומע על זה פה...

פורסם
הבהוב אורות- תעוף לי מהנתיב, תדליק אורות

 

כשגרתי בלוס אנג'לס אז שמעתי על מקרה (יכול להיות גם אגדה אורבנית- הייתי אז בן 13) שכנופיה מקומית גייסה חברים חדשים. המשימה של אחד מהטירונים, על מנת להתקבל לכנופיה, היתה לנסוע בחושך עם אורות כבויים ולהרוג את הנהג הראשון שיהבהב עם האורות ויעיר לו על כך.

 

אסף

זה באמת אגדה אורבנית - מהסרט URBAN LEGEND

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

פורסם
בטוח שאתה מירושלים?

פעם ראשונה שאני שומע על זה פה...

גם פעם ראשונה שאני שומע על זה...

בד"כ סימון של אורות גבוהים - זה אומר לעוף מהשמאלי(אולי חונכתי לא נכון?:roll: ).

פורסם
גם פעם ראשונה שאני שומע על זה...

בד"כ סימון של אורות גבוהים - זה אומר לעוף מהשמאלי(אולי חונכתי לא נכון?:roll: ).

כנראה שגדלנו בשכונות שונות...

הירושלמים ממש לא סבלניים, אני לא מדמיין לעצמי שנהג ירושלמי יאט בשביל לתת למישהו שיוצא מהחניה להשתלב בתנועה..?? :shock:

פורסם
קראתי פעם על מקרה של אדם שביקר בחו"ל ושכר רכב. בשלב מסויים, בזמן הנהיגה, ראה רכב אחר שיוצא מחנייה לכיוון הכביש ולכן אותת לו עם האורות הגבוהים, ע"מ להזהירו.

באותה מדינה (אני חושב שיפן), גם כן נהוג להבהב במקרה כזה, אבל זאת ע"מ להודיע כי ראו אותך ונותנים לך להשתלב...

 

מיותר לציין מה קרה בעקבות אותו "דו שיח"..

זה קרה בישראל לפני כמה שנים.

חבר'ה אני באמת לא יודע מה קורה באיזור שלכם,אבל אם יצא לכם להסתובב בירושלים ,אם מישהו מסמן לכם עם אורות גבוהים ,אז הוא נותן לכם להשתלב ממש כמו ביפן,את זה אני אומר לכם בביטחון.
בתור ירושלמי אני מאשר (ואולי הירושלמי שלא שמע על זה אף פעם לא נותן לאחרים לעבור ולכן לא מעלה בדעתו שזו כוונת מי שמולו, וסליחה אם טעיתי ופגעתי...).

בכל אופן ההבהוב הזה הוא קצר ומנומס, ואילו ההבהוב של "דיר בלק" או "תעוף לי מהנתיב" הוא ארוך יותר וחוזר על עצמו לפחות פעמיים.

 

בקניה, אם אתה נוסע אחרי משאית והראות מוגבלת, איתות לכיוון מרכז הכביש (כמו שמאלה אצלנו רק שם נוהגים בצד שמאל אז זה ימינה) אומר אל תצא לעקיפה, ואיתות לכיוון השוליים אומר: "מהמקום שלי אני רואה שעכשיו אפשר לעקוף"

דווקא בהודו יש סימונים מאוד מפותחים, ואחד מהם אימצתי לי גם לארץ : כשאני יוצא לעקיפה בכביש דו נתיבי, אני משאיר את האיתות שמאלה דלוק גם בזמן שאני מבצע את העקיפה ממש, ומאותת ימינה רק כשאני משלים אותה וחוזר לנתיב.ככה מי שבא ממול רואה ביתר בירור שאני עוקף ויכול להתחשב.
הזכירו פה את יוון. גם שם נהוג כמו שאתה מתאר בהודו. גם אם יש נתיב אחד בכל כיוון והנתיב ממול אינו פנוי, ברגע שאתה יוצא לעקיפה באופן שמתואר גם מי שמולך וגם מי שלפניך זזים לשוליים הסלולים ויוצרים מסדרון נוח לעקיפה. פשוט כיף!
פורסם

נסיעה בנתיב השמאלי כשהאיתות השמאלי דולק מסמל נסיעה מהירה שידעו לפנות את הנתיב

 

בגרמניה זה עובד מצוין - בארץ בערך ב 0.7% מהמיקרים שמים לב שאתה מאותת, ואז חושבים ששכחתה את האיתות דולק.

 

ד"א - בתאילנד נתקלתי הרבה פעמים בשיטה שהוזכרה בהתחלה (של המשאיות שמאותתות שמאלה אם הכביש לא פנוי לעקיפה וימינה אם הוא כן).

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

הבהוב באורות גבוהים (למי שבא ממול) - אתה מסנוור אותי. או לחלופין: תדליק אורות.

הבהוב באורות גבוהים - לרכב איטי בשמאלי - זוז כבר מהשמאלי.

 

אורות מצוקה - לאזהרה מיד לאחר בלימה חריפה.

 

 

 

יש לי שאלה יותר מעניינת: מישהו מכיר את שפת הסימנים הניתנים ע"י הערס הארצישראלי באופן ידני ע"י הושטת היד מהחלון?

 

הרבה פעמים יוצא לי לחזות בכאלו סימנים (הוצאת היד מהחלון ללא תנועה מיוחדת בד"כ) ולא ממש ברור מה הם רוצים.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

בכל רחבי אירופה, עצירת חירום בכביש המהיר (פקק,תאונה) גורמת לכל הנהגים להדליק מייד אורות אזהרה (4 וינקרים), אצלנו כמו שכבר ציינו זאת הדרך לציין דאבל פארקינג .

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

LOL קיצר כמו שחשבתי, בארץ אין שום תרבות, וכל הסימונים אצלנו רחוקים מייעודם המקורי בארצות אירופה ושאר העולם. אני כרגע בתקופת ניסיון לראות כמה מהסימונים שלמדתי באמת מישהו ידע למה אני מתכוון, נראה איך זה הולך. בכל מקרה לפחות כשאני אגיע לאירופה ולחו"ל ולמדינה מתורבתת עם תרבות מוטורית, לפחות שם אני אדע איך להתנהג.

ROOONEEYY

פורסם

יש גם את שפת ה"מחוש" הייחודית של חלק מנהגי המונית. בשפה הזו יד שמאל מושטת באופן קבוע אל מחוץ לחלון הנהג כמו מחוש וזזה לכל מני כיוונים כשהנהג חותך אותך \ יוצר נתיב חדש לפני הרמזור \ מצמיד את הדוושה לרצפה כשהוא רואה שאתה מאותת לנתיב שלו.

וכמובן שיש את הסימן המוסכם של חלק מנהגי האוטובוס "אני מאותת ימינה = אני יוצא מהתחנה ואני מתעצל להפוך את האיתות לשמאלה. מי שנמצא משמאלי צריך למצוא לו נתיב חדש כי כולכם על ה**ן שלי"


×
×
  • תוכן חדש...