Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7290 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה שלי היכן בירושלים ניתן להחליף שמן מנוע כאשר ריקון השמן יעשה גם בלחץ אויר כדי לרוקן לגמרי עד כמה שאפשר?

 

ודבר שני, האם מומלץ במאזדה 3 להשתמש בשמן סינטטי מלא 5/30 או שמומלץ דווקה בחצי-סינטטי 5/30? בבקשה לא לזרוק סתם הערות , אלא מישהו שבאמת מתמצא.

 

תודה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

מה בדיוק יש להתמצא בשאלות שדובר עליהם כה רבות בפורום.

 

אין צורך לנקז שמן בלחץ אוויר !! לאחר ריקון השמן היישן שפוך עוד ליטר עד שתיים לצורך ניקוי וניקוז השמן היישן.

דרך אגב כמכונאי מסוקים לפי ההוראות של היצרן ככה מבצעים ניקוז וניקוי ולא חלטורה של לחץ אוויר.

לשמן סינטטי יש רק יתרונות ככה שאין לך במה להתלבט בין חצי סינטטי לסינטטי מלא.

איזה כייף לי :)

פורסם

אל תחרוג מהוראות היצרן.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
אל תחרוג מהוראות היצרן.

 

היצרן אינו מדבר על שמן חצי-סינטטי או סינטטי מלא, אלא על צמיגות בלבד. פה השאלה שלי.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

5W30 זה זמן סינטטי מלא. אני לא מכיר צמיגות כזו בחצי סינטטי.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

אלוהים ישמור איזה שיט-ות עבודה מומצאות לבקרים. לא רק שאין צורך בריקון שמן בלחץ אויר אלא שהדבר עלול לגרום לנזק למחזירי השמן,יצירת לחץ מיותר באגן השמן וכמובן לליכלוך רב. במקרים בהם לחץ האויר חזק מדי יגרם נזק ודאי ואין שום צורך לקחת סיכון שכזה.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם

רוב היצרניים מדברים על דרגץ הצמיגות ודרגת האיכות של השמן לפי תקן API או תקן ספציפי שלהם לדוגמא VW505.01 של פלוצ', ויצרנים מסויימים ממליצים להשתמש בשמן סינטטי מלא כבחירה טובה יותר וזה נתון לשקולך מבחינה כספית.

יתרה מזאת יש מנועים שבמפורש כותבים להשתמש בשמן סינטטי מלא במיוחד בשנתונים האחרונים.

השאר בצע חיפוש.

איזה כייף לי :)

פורסם

רק שתהיו בעניין יש 5w30 חצי סינטטי של מוטורקראפט (כן, החברה שמשווקת חלקים ושמנים לפורד).

הדבר מצויין על האריזות והן זהות מלמד הכיתוב.

Burzum, באיזה חברת שמן אתה מעוניין להשתמש?

 

איתמר ג'ורג'.

פורסם
אלוהים ישמור איזה שיט-ות עבודה מומצאות לבקרים. לא רק שאין צורך בריקון שמן בלחץ אויר אלא שהדבר עלול לגרום לנזק למחזירי השמן,יצירת לחץ מיותר באגן השמן וכמובן לליכלוך רב. במקרים בהם לחץ האויר חזק מדי יגרם נזק ודאי ואין שום צורך לקחת סיכון שכזה.

מעבר לזה - כמות השמן הנותרת במנוע היא מזערית ולא תגרום לשום בעייה , ומרווח הטיפולים הוא קטן מאורך החיים של השמן.

 

פתח פקק ניקוז , תן לשמן להישפך , החלף פילטר שמן וזהו.

 

אם אתה ממש מוכרח , שפוך עוד חצי ליטר שמן טרי כדי לנקז את השארית הזעומה.

פורסם

SHMULIK,

5/30 יש גם סינטטי מלא וגם חצי-סינטטי. למשל "מוטורסינט" של דלקול 5/30 הוא חצי-סינטטי. וגם כדאי לך לדעת שהמוסכים משתמשים בשמני 5/30 חצי-סינטטיים בגלל עלות נמוכה יותר לאומת סינטטי מלא.

motor%20synth%205w30.jpg

 

מרק10, רוב היצרנים ממליצים שמן סינטטי מלא במיוחד למנועים בעלי מגדשים. כמו כן רכבים יפניים "רגילים" נבנים בהתייחסות לשמנים מינרליים וחצי-סינטטיים כי הם די קמצנים בנושא הזה ולא מוכנים סתם לשלם על שמנים סינטטיים יקרים, לכן מביאים לעם את המנועים שעובדים על שמנים רגילים.

 

ITAMARG,

MOTORCRAFT זה ברנד של שמני ELF. ואני רוצה להשתמש ב-VALVOLINE שהם בעצם מציעים מגוון שמנים בצמיגות זהה אבל על בסיס סינטטי מלא או חצי-סינטטי.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

תגיד אתה מחובר למציאות?

רכבים יפניים רגילים נבנים בהתייחסות לשמנים מינרליים כי הם קמצנים ולא מוכנים לשלם על סינטטי?

אתה מחובר? תבדוק מהר את הקופסה לפני שהשריטה הופכת לבקע.

פורסם
האם קיים שמן 5W30 במחיר של עד 60 ש"ח?
לבקבוק של ליטר 1 - כן.

לג'ריקן רק של AMERICAN EAGLE למינהם.

 

SHELED,

מה אתה רוצה להגיד אם זה? המנועים שלהם נבנים בהתייחסות לשמנים חצי-סינטטיים ואין המלצה לשימוש בסינטטיים, רק בעלי מגדשים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

גל3333,

אני מכיר מקום בב"ש שמוכר שמן 5w30 של מוטורקראפט סינטטי מלא ב- 120 ש"ח ל- 4.7 ליטר.

ואיזה אוטו יש לך? הקוואליר שבתמונה? אתה בטוח שהיא צריכה 5w30?

ואמריקן איגל, אני לא הייתי קונה אפילו לסוזוקי מרוטי. חבר'ה, לשמן יש תפקיד מכריע בניקוי המנוע, שמירה על חייו ומניעת משקעים! כידוע שמן תפקידו גם לנקות את המנוע! השתמשו אך ורק משמן עם "אבא ואמא" ולא מחברה עלומת שם!

 

ולפותח השרשור- אם אני לא טועה בסיויק סטנדרטית צריך להשתמש בשמן סינטטי מלא אז כך שלא ניתן להכליל את כל היפאניות. ורק שתהיה בעניין גם לא כל האירופאיות צריכות שמן סינטטי מלא.

אם אני לא טועה רק ב- VAG, באופל, ובפורד ומאזדה. אבל אני לא בטוח לכן יש לבדוק את הנושא עם היבואנים!

 

איתמר ג'ורג'.

פורסם

אוקיי הבנתי אותך.

אתה מעונין למלא שמן של VALVOLINE במזדה 3 .

המחיר של השמן מרקיע שחקים ובמקום זה אני ממליץ לך שמן של LM.

איזה כייף לי :)

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7290 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...