Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי כפתור בתיבת ההילוכים


שרון ה 1
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 5532 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי שלום לכולם

אז מי שעוד לא מכיר אותי או זוכר אותי אני יש לי יונדאי לנטרה שנת 94 גיר אוטומט. ויש לי ליד התיבת הילוכים כפתור שנקרא ECONOMY וNORMAL, מה אלה הכפתורים האלה וזה כל הזמן על מצב נורמל.

ויש לי עוד כפתור בידית הילוכים שנקרה OVER DRIVE ואני עושה את זה כל הזמן על מצב OFF. ומתי אני אמור להפעיל את הכפתורים הללו (כלומר באיזה מצבים)?

תודה לכולם

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במצב ECONOMY (שהוא אמור להיות המצב הרגיל) המחשב מווסת את זרימת הדלק לצילינדרים ומוודא העברות הילוכים חלקות יותר וצריכת דלק נמוכה יותר.

במצב NORMAL המחשב מאפשר זרימה חופשייה יותר של דלק לתאוצות חדות יותר. בספר הרכב מומלץ להעביר למצב נורמל רק בנסיעה בינעירונית ובמהירות של מעל 100 קמ"ש.

 

לגבי הכפתור השני: OD - הילוך רביעי. כאשר אתה נוסע בתוך העיר מומלץ לסוע עם OD OFF כי אז הגיר לא מוריד להילוך רביעי (ההנחה היא שבתוך העיר אתה גם ככה לא משתמש בו אלא נוסע על שלושת ההילוכים הראשונים בלבד) כשאתה יוצא מחוץ לעיר ומתחיל לפתח מהירות שהיא גבוהה מ50-60 קמ"ש אתה חייב לאפשר לגיר להגיע להילוך רביעי (שהOD יהיה במצב ON, ז"א שהמנורה בלוח השעונים כבוייה) אחרת תוכל להתחיל כבר היום לחפש מכון לגירים אוטומטיים באזור מגוריך.

עשו את זה ע"מ למנוע בלאי התיבת ההילוכים בעת נסיעה עירונית.

 

המלצתי: סע תמיד במצב ECONOMY, הלנטרה גם ככה שתיינית לא קטנה, רק כשאתה מגיע ל110 קמ"ש בכבישים מהירים ומתחיל להרגיש שהאוטו מתעייף תעבור למצב נורמל שייתן לך עוד 30- 40 קמ"ש (אתה תראה את שעון הסל"ד מתחיל להשתולל).

בקשר לOD, אני לא נוגע בו, הנורה תמיד כבוייה והגיר תמיד יכול לעבור לרביעי (אולי בגלל זה הייתי צריך לשפץ תיבה אחרי 87K ק"מ :-\ )

 

מקווה שעזרתי

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רגע אני לא הבנתי כשהמנורה דלוקה בלוח שעונים זה בסדר ככה צריך להיות כל הזמן

או שכבויה זה בסדר מה המצב OFF שלה ככה או ככה?

ולגבי הECONOMY אני ישים אותו למצב לא NORMAL

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שkolokito טועה (תתקנו אותי אם אני טועה).

אין קשר לניהול הזרקה,יש מערכת נפרדת לניהול הגיר, במצב Economy - העלאת הילוך תהיה מהירה

יותר, כדי להגיע לסל"ד מינימאלי.

 

* אולי במכוניות ישנות אין מחשב לניהול הגיר - אבל התוצאה זהה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אין קשר לניהול הזרקה,יש מערכת נפרדת לניהול הגיר, במצב Economy - העלאת הילוך תהיה מהירה

יותר, כדי להגיע לסל"ד מינימאלי.

 

* אולי במכוניות ישנות אין מחשב לניהול הגיר - אבל התוצאה זהה.

יכול להיות, אבל זה לא מה שכתוב בספר הרכב.

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שטעית בקשר לאובר דרייב גם.

אין לי הרבה ניסיון עם רכבים אוטומטיים, אבל יצא לי לנהוג די הרבה באיסוזו טנדר אוטומט, והאובר דרייב פשוט גרם לכך שכשאתה עוזב את הגז הטורים יורדים קרוב מאד לסרק, במקום "להוריד הילוכים " עד לעצירה מוחלטת. לא היה קשר להילוך הרביעי.

אבל שמישהו יתקן אותי אם אני טועה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר בין ECONOMY לבין המנוע?

 

הכפתור הנ"ל בסך הכל משנה התנהגות של הגיר, כלומר, מאפשר למשוך הילוכים יותר או מזדרז בהקפצתם מעלה, דברים בסגנון הזה.

ואם תשאל אותי, מצב רגיל יכול להיות יותר חסכוני, אם אתה מטפס עליה והגיר מעלה הילוך בזריזות, הוא גורם לך לנסוע בסל"ד נמוך במהירות נמוכה - מה שגורם לצריכה גבוהה יותר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כפתור economy מיועד לפי השם לחיסכון בדלק.מה שקורה בגיר זה שהוא מעלה את ההילוכים בסל"ד הרבה יותר נמוך מהרגיל וכך הרכב לא מגיע לסל'ד גבוה וכך נוצר חיסכון בדלק.

 

normal- פשוטו כמשמעו. שום דבר לא קורה בגיר מבחינת חיסכון או כוח.

 

overdrive- במצב רגיל אמור להיות on, כלומר לא תופיע נורה בלוח המחוונים. מה שקורה כשאתה לוחץ על הכפתור ומכניס אותו ל overdrive off (הנורה דולקת) זה שהגיר מוגבל אך ורק לשלושת ההילוכים הראשונים. זה לא נועד לשמור על הגיר. זה נועד לתת לך האצות חזקות כשהן דרושות (בעת עקיפה וכיו"ב). דמיין לך רכב ידני. אתה משייט בהילוך רביעי, לפתע אתה צריך לעקוף. לא תישאר ברביעי, נכון? אלא תוריד לשלישי על מנת להאיץ מהר יותר ובסיום העקיפה תחזור לשיוט ברביעי. כנ"ל בגיר האוטומטי. הוא מטבעו שואף לחסוך בדלק ולכן יעלה תמיד להילוך הכי גבוה (אלא אם כן אתה מצמיד את הדוושה לרצפה, מה שיוצר "קיק דאון", שגורם לכך שההילוכים יוחלפו אך ורק קרוב לגבול הסל"ד [שוב, על מנת להאיץ מהר יותר]). לכן, אם תכניס ל overdrive off, הגיר ירד להילוך שלישי ותרגיש את ההבדל כשתלחץ על דוושת הגז.

 

 

אורן.

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי ניסויים רבים (אני על הלנטרה הזאת כבר 7 שנים!), מצב נורמאל אוכל הרבה יותר דלק מECONOMY.

 

ובקשר לOD, סע בכביש בינעירוני על 90 קמ"ש ולחץ על הכפתור (שתדלק הנורה). הרכב יאט בפתאומיות, אתה תכנס בשמשה ושעון הסל"ד יעבור את ה6000.

מה קרה? היית בהילוך וביעי וירדת לשלישי בלי להוריד את המהירות, בדיוק כפי שהיה קורה אם היית עושה את השטות הזו בידני.

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אחרי ניסויים רבים (אני על הלנטרה הזאת כבר 7 שנים!), מצב נורמאל אוכל הרבה יותר דלק מECONOMY.

 

ובקשר לOD, סע בכביש בינעירוני על 90 קמ"ש ולחץ על הכפתור (שתדלק הנורה). הרכב יאט בפתאומיות, אתה תכנס בשמשה ושעון הסל"ד יעבור את ה6000.

מה קרה? היית בהילוך וביעי וירדת לשלישי בלי להוריד את המהירות, בדיוק כפי שהיה קורה אם היית עושה את השטות הזו בידני.

אני לא יודע איך הולך הסל"ד בלנטרה, אבל אם התכוונת שזה יגיע לתחום האדום אז אתה טועה. שלא כמו הילוכים 1 ו-2, אובר-דרייב לא יגיע לעולם למצב של תחום אדום או מנתק הצתה. תמיד טיפה לפני מנתק ההצתה (או התחום האדום אם אין בלנטרה) הוא יתעלם מבקשתך ויחזור/ישאר ברביעי.

עוד דבר, אם הוא יעשה את מה שאמרת בלי לעזוב את הגז הוא לא ירגיש זריקה קדימה. אם הוא יעזוב את הגז באיזהשהו שלב תוך כדי זה שהאובר-דרייב כבוי אזי הבלימה החזקה תורגש.

אולי בידני זוהי שטות, אך הגיר האוטומט לא מטומטם. הוא לא ייתן לך לפגוע בו. הוא לא יוריד לשלישי אם זה מעבר לתחום האדום. במילים אחרות- כשזה מסוכן לו, הוא ישים עליך ***...

 

כנ"ל בהילוכים 1 ו-2 אם אתה מכניס את הידית אליהם באמצע נסיעה מהירה. הם לא ישתלבו והגיר ישאר בהילוך הכי נמוך שבריא בשבילו. אבל אם אתה מתחיל את הנסיעה עם אחד מאלה ואז מאיץ למהירות שלא מתאימה להילוכים האלו, הוא יגיע למנתק הצתה ולא ימשיך לשלישי.

 

 

אגב, הגיוני שבמצב normal האוטו "שותה" יותר דלק. economy- כשמו כן הוא. חיסכון...

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שטויות, שמישהו יצעק די.

 

OVERDRIVE נועד לעקיפות? OVERDRIVE מרים את המנוע ל6000 סל"ד?

ממש טירוף להוריד מרביעי לשלישי אה?

 

תעשו טובה, את השטויות האלה תשמרו לעצמיכם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כמה שטויות, שמישהו יצעק די.

 

OVERDRIVE נועד לעקיפות? OVERDRIVE מרים את המנוע ל6000 סל"ד?

ממש טירוף להוריד מרביעי לשלישי אה?

 

תעשו טובה, את השטויות האלה תשמרו לעצמיכם.

אם אנחנו טועים- אנא תקן אותנו...

הכפתור לביטול ה overdrive (הילוך יתר. משמע הילוך רביעי) נועד להוריד הילוך לשלישי. כן זה נועד להאצות חזקות בדיוק כמו הורדה מהילוך רביעי לשלישי ברכב ידני.

השאר לא אני אמרתי.

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוכח שמדובר ברכב די ישן ובגיר פרימיטיבי להחריד. 6000 סל"ד זה לא קרוב לאדום אבל עדיין, בלנטרה הגיר מאוד עדין ופשוט (ודי מטומטם).

בכל אופן - אל תעשה זאת באמת, אנחנו לא באמת רוצים לגלות אם הגיר יתן או לא יתן לפגוע בו :roll:

 

אנחנו מדברים באויר, מה הוא שאל ומה אנחנו עונים לו. פותח השרשור שאל איך כדאי להתנהג עם הכפתורים והתשובה המומלצת היא כמה שפחות.

אפשר לסוע כל הזמן עם OD מופעל כל הזמן ואפשר לכבותו בתוך העיר, בקשר לECONOMY, עשה ניסוי: סע על ECONOMY טנק שלם וסע על NORMAL טנק שלם ואז סע טנק שלם במשולב, נורמאל מחוץ לעיר וECONOMY בתוך. השווה קילומטרים וסע איך שאתה רואה לנכון.

אני נוסע על ECONOMY תמיד והאוטו שלי עושה 1:11.

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לנו בבית סופר לנסר אוטומט ליד תיבת ההילוכים (לא על הידית עצמה)יש כפתור שרשום עליו pwr וגם eco ניסיתי ללחוץ בזמן נסיעה רגועה ונסיעה פרועה לא הרגשתי שינוי ,מישהו יודע מה התפקיד של הכפתור הזה.?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 5532 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...